Jens @ Work (en ik kijk erg chagerijnig :o )

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Jens @ Work (en ik kijk erg chagerijnig :o )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:43

Ania schreef:
goed bezig weer bokt Huilen van het lachen

bedankt.

Vork

kan je op wachten toch....... Slapen

Ik vind het een leuk paard! Echt een mooi diertje!

Volgens mij kunnen je beugels wel een gaatje langer Ja . Het ziet eruit alsof het paard vrij hectisch loopt? Vrij hard? Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor! Probeer in elk geval om hem vanuit je been naar je hand toe te rijden en vooral wat meer te ontspannen met de hand, waarna je het paard meer ruimte kan (en moet) geven. Ik vind het paard te kort in de hals, neus wordt zowat op de borst getrokken en dat is zonde. Met been naar je hand en uitschuiven dus!

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:45

jezus nog nooit een ts gezien die in 1 topic zoveel liegt. Op alle rijfoto's zijn 2 teugels te zien. Ik moet je wel nageven: je kunt goed fotoshoppen. T was me eerst nog niet opgevallen. Maar toch geloof ik ook nog steeds niet dat jij echt naast dat paard hebt gelopen toen dat meisje erop zat. maar ok...
wat triest dat je kickt op een topic met zo veel mogelijk reacties. Waarom in hemelsnaam?
De fries is prachtig. Maar je trekt hem in de krul (en ja dat is echt zo). En wat wil je horen over je gezicht? 'nou zeg, je kijkt helemaal niet chagrijnig (want zo wordt dat woord door anderen geschreven...)'
Anyway... succes verder met photoshoppen en jezelf voor de gek houden.

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:47

marijkje1990 schreef:
Jemig wat een gezeur... Slof of geen slof wat maakt dat nou uit en miss vond ze zo de foto's mooier en niet iedereen kan goef shoppen. Ik vind dat ie lekker bij je loopt en ik zou ook een slof omdoen als ik hem opzadel.. Je gaat er echt niet nog een keer af om een slof er op te doen.. dan ga je lekker door rijden want anders is je paard weer tot heerlijke stilstand.. moet je overnieuw beginnen. Meis ga lekker zo door en doe waar je zelf zin in hebt!

de discussie gaat in dit geval niet over het wel of niet juiste gebruik van de slof, maar over het voor de gek houden van de mensen aan wie je je foto's laat zien. Dat is gewoon liegen en jezelf voor de gek houden. slaat helemaal nergens op. Net zoals het kicken op een zo lang mogelijk topic nergens op slaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:49

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:50

Wat een mooi paard!

Over de slof zeg ik niet veel, niet ervaring genoeg voor. Ik zeg alleen dat hij je vast helpt je zelfvertrouwen een beetje terug te krijgen.
Enne, wat de cap betreft: ik ben 'm laatst vergeten (ja echtwaar!) toen mijn dochter voor het eerst op haar pony stapte en daar heb ik ook errug veel commentaar op gehad. Niets van aantrekken hoor!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:53

ben benieuwd naar de foto dan dat je ernaast loopt.
jammer dat je de slof weggewerkt hebt. en dat je zegt dat je hem eraf hebt gehaalt terwij het niet zo is op de foto's
Foto 1 : 2 teugels
2 : 2 teugels
3: 2 teugels
4 : 2 teugels
5 : 2 teugels
6 : 2 teugels
7 : zeker duidelijk 2 teugels

onwijs mooi dier, dat wel Haha!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:26

zap schreef:
kan je op wachten toch....... Slapen

Ik vind het een leuk paard! Echt een mooi diertje!

Volgens mij kunnen je beugels wel een gaatje langer Ja . Het ziet eruit alsof het paard vrij hectisch loopt? Vrij hard? Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor! Probeer in elk geval om hem vanuit je been naar je hand toe te rijden en vooral wat meer te ontspannen met de hand, waarna je het paard meer ruimte kan (en moet) geven. Ik vind het paard te kort in de hals, neus wordt zowat op de borst getrokken en dat is zonde. Met been naar je hand en uitschuiven dus!

dankje! Beugels heb ik korter zodat ik vaster zit, zodra mijn zelfvertrouwen op hem weer 100% is gaan de beugels ook een of 2 gaatjes langer. Al moet ik zeggen dat ik nooit met echt lange beugels rij.
Hectisch loopt ie inderdaad. Hij kan nog niet veel onder het zadel en wilt steeds stoppen, dus dan spoor ik hem weer aan naar voren(met me benen en stem echt waar!! Clown ), en vliegt dan vliegt ie ff weg, dus weer terugnemen,
en een ritme erin krijgen, dan schrikt ie weer van zijn eigen hoefgetrappel en vliegt ie weer naar voren, dus weer terugnemen enz Huilen van het lachen
Ik hou hem ook kort, maar dat is ook het missende zelfvertrouwen denk ik, daarbij is ie erg zacht in de hand, dus als ie hem te strak hou krult ie zich op. ah, het was pas de 3e keer dat ik erop zat dit jaar, dus het komt nog allemaal goed.

alleen zullen jullie het (helaas?) niet meer meemaken. Clown Cool

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:28

Jolliegirl schreef:
jammer dat je de slof weggewerkt hebt. en dat je zegt dat je hem eraf hebt gehaalt terwij het niet zo is op de foto's

heerlijk hoe dat mensen kunnen happen!!
Zitten jullie er met een vergrootglas bovenop ofzo? Huilen van het lachen
ik wil ze ook wel op origineel formaat plaatsen, kunnen jullie het nog beter bekijken! Huilen van het lachen !

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:29

Diablo schreef:
Wat een mooi paard!

Over de slof zeg ik niet veel, niet ervaring genoeg voor. Ik zeg alleen dat hij je vast helpt je zelfvertrouwen een beetje terug te krijgen.
Enne, wat de cap betreft: ik ben 'm laatst vergeten (ja echtwaar!) toen mijn dochter voor het eerst op haar pony stapte en daar heb ik ook errug veel commentaar op gehad. Niets van aantrekken hoor!

Verdrietig wat ontzettend stom van je! ik bedoel, niemand hier op bokt maakt fouten of vergeet wel eens iets!! bah bah Knipoog

en dankje Kusje

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:30

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:31

Ania schreef:
dankje! Beugels heb ik korter zodat ik vaster zit, zodra mijn zelfvertrouwen op hem weer 100% is gaan de beugels ook een of 2 gaatjes langer. Al moet ik zeggen dat ik nooit met echt lange beugels rij.
Hectisch loopt ie inderdaad. Hij kan nog niet veel onder het zadel en wilt steeds stoppen, dus dan spoor ik hem weer aan naar voren(met me benen en stem echt waar!! Clown ), en vliegt dan vliegt ie ff weg, dus weer terugnemen,
en een ritme erin krijgen, dan schrikt ie weer van zijn eigen hoefgetrappel en vliegt ie weer naar voren, dus weer terugnemen enz Huilen van het lachen
Ik hou hem ook kort, maar dat is ook het missende zelfvertrouwen denk ik, daarbij is ie erg zacht in de hand, dus als ie hem te strak hou krult ie zich op. ah, het was pas de 3e keer dat ik erop zat dit jaar, dus het komt nog allemaal goed.

Logisch inderdaad van de beugels! Als ik op een onbekend paard stap zitten mijn beugels ook altijd korter dan normaal Tong uitsteken.. voor het geval van rare bokkensprongen. Ritme vinden is dan inderdaad heel belangrijk, maar ook gelijk heel moeilijk! Voor een goed ritme moet je toch echt proberen om het paard wat meer ruimte te geven, echt een teugels minstens 10cm langer houden. Dan kan je paard in evenwicht gaan lopen en mooi naar de hand toe. Zo voorkom je ook dat het paard remmen en gassen door elkaar gaat halen.

Het is lastig zonder (genoeg) vertrouwen in het paard, absoluut. Maar probeer er naar toe te werken. En zowiezo is loslaten het lastigst (in ieder geval 1 van de lastigste dingen) bij het paardrijden. Heb je weleens geprobeerd om een met een touwtje om de nek te rijden? Wellicht kan je daar dan wat 'houvast' van krijgen zodat je het paard van voren wat losser kan laten!

In ieder geval veel succes!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:35

zap schreef:
Logisch inderdaad van de beugels! Als ik op een onbekend paard stap zitten mijn beugels ook altijd korter dan normaal Tong uitsteken.. voor het geval van rare bokkensprongen. Ritme vinden is dan inderdaad heel belangrijk, maar ook gelijk heel moeilijk! Voor een goed ritme moet je toch echt proberen om het paard wat meer ruimte te geven, echt een teugels minstens 10cm langer houden. Dan kan je paard in evenwicht gaan lopen en mooi naar de hand toe. Zo voorkom je ook dat het paard remmen en gassen door elkaar gaat halen.

Het is lastig zonder (genoeg) vertrouwen in het paard, absoluut. Maar probeer er naar toe te werken. En zowiezo is loslaten het lastigst (in ieder geval 1 van de lastigste dingen) bij het paardrijden. Heb je weleens geprobeerd om een met een touwtje om de nek te rijden? Wellicht kan je daar dan wat 'houvast' van krijgen zodat je het paard van voren wat losser kan laten!

In ieder geval veel succes!

Dinsdag komt een instructrice me helpen. Alleen zie ik het niet, en al helemaal niet als ik erop zit. Touwtje is trouwens ook niet zo'n slecht idee!
Ik weet zeker dat zodra ikzelf weer mijn volledige zelfvertrouwen heb alles ook een stuk losser zal zijn!

dankje voor je uitleg!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:36

Ania schreef:
Jolliegirl schreef:

heerlijk hoe dat mensen kunnen happen!!
Zitten jullie er met een vergrootglas bovenop ofzo? Huilen van het lachen
ik wil ze ook wel op origineel formaat plaatsen, kunnen jullie het nog beter bekijken! Huilen van het lachen !

Nee hoeft niet, gaf alleen ff bevestiging aan de mensen die er steeds op door gingen Knipoog
ik rij zelf ook wel eens met slof, maar aan die laatste 2 foto's met dat meisje vraga ik : waarom heb jij de slof nodig Lachen

nix op tegen, rij er zelf ook mee.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:40

Jolliegirl schreef:
Nee hoeft niet, gaf alleen ff bevestiging aan de mensen die er steeds op door gingen Knipoog
ik rij zelf ook wel eens met slof, maar aan die laatste 2 foto's met dat meisje vraga ik : waarom heb jij de slof nodig Lachen

nix op tegen, rij er zelf ook mee.

dan nog Clown

Ik had de slof voor mijn zelfvertrouwen, omdat als ie ervandoor ging ik dan meer "kracht/bijzet/houvast" had om hem terug bij me te krijgen.
Maar omdat hij zich ook zo opkrult, en ern niemand in de buurt is die me kon zeggen hoe ik het deed (fotografe is een leek) voel/zie ik ook niet hoe strak of los de slof zit.

ah waarom verdedig ik me nog Huilen van het lachen

Degenen die willen pb'en me maar voor mijn adres en gegevens, dan mag je een aanklacht tegen me indienen Huilen van het lachen
politie,dierenbescherming, kinderbescherming, maakt mij niets uit. Vork

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:51

Op sommige foto's zie je de slof nog tussen de benen hangen, niet op alle foto's staat die slof strak..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:55

Rijden met een slof is not done op bokt.....een weggeshopte slof is helemaal spelen met de duivel Haha!

Volgens mij heeft Ania nu wel meer dan genoeg aangegeven wat haar reden
was dat ze een slof omhad, ik geef dr geen ongelijk.....
Maar volgens mij is daar nu méér dan genoeg over gezegt.
Mss weer ontopic gaan? Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:58

die hond is mooi zeg,met zijn blauwe oogje!

vind dat dat paardje best braaf oogt!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 23:00

Chiqa schreef:
Rijden met een slof is not done op bokt.....een weggeshopte slof is helemaal spelen met de duivel Haha!

Volgens mij heeft Ania nu wel meer dan genoeg aangegeven wat haar reden
was dat ze een slof omhad, ik geef dr geen ongelijk.....
Maar volgens mij is daar nu méér dan genoeg over gezegt.
Mss weer ontopic gaan? Knipoog

hey, ik rij al op de duivel, dan kan dat spelen ermee ook wel erbij Haha!

Had ik echt niet gewild dat jullie dat niet zagen, dan had ik wel beter mijn best op het soepwerk gedaan. Ik was alleen vergeten dat bokt elke foto met een loep bekijkt Clown

maar ah, een beetje rellen op zijn tijd kan nooit kwaad Huilen van het lachen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 23:03

verder trouwens bedankt voor de normale reacties. Ook op de reacties die gewoon normaal zijn gebracht en waar ik iets heb aan het commentaar!!

Ik zal er in ieder geval wel aan werken, maar jullie zijn niet anders van me gewend uiteraard Clown (beter fotoshoppen ofzo Clown Knipoog )

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:05

Ik heb het nou niet over de foto's maar ik vind dat je heel kinderachtig reageerd op het commentaar wat iedereen hier plaatst.
Ik snap dat de slof je een gevoel van veiligheid geeft en het maakt ook helemaal niets uit als je hem gebruikt alleen je moet ook eerlijk blijven tegenover je paard.
Je geeft zelf aan dat die nog heel erg aan het zoeken is, geef hem hier ook de kans voor. Hij leert zo niet op eigen benen te lopen.
Laat de slof er vooral aanhangen maar geef het paard wel de ruimte om te lopen, teugels korter pakken kan altijd nog maar werk van uit de ontspanning.. die is hier ver te zoeken.
Natuurlijk is dit begrijpelijk aangezien je zelf al aangeeft dat je geen vertrouwen hebt maar bouw dit dan op, je hebt vertrouwen in hem op de grond laat dan iemand anders ernaast lopen of doe hem aan de longeerlijn.
Er zijn van allerlei dingen die je kunt doen om het vertrouwen terug te winnen, ik ben van mening dat dit niet de juiste is.
Verder vind ik het echt een prachtig paard en ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met jullie!

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:06

Mhh laat ik dat boveste maar terugnemen je laatste reactie is tof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:16

Ik
Ania schreef:
Had ik echt niet gewild dat jullie dat niet zagen, dan had ik wel beter mijn best op het soepwerk gedaan

Dat geloof ik graag...als je dan toch bezig bent, wel weer een les voor de volgende keer,
zou er zelf volgens mij ook niet zo bij stilstaan geloof ik.....
Ik heb mn buikje ook wel eens weggemoffeld op een foto Bloos

Ik vind het wel knap dat je ondanks je angst tóch nog op de duivel Haha! bent gestapt,
zelf ben ik ook nogal een angsthaas dus heb daar best wel bewondering voor.
En hij is zo te zien niet de allerlichtste. Wat een homp paard! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:28

Nou Ania, ik geloof echt wel dat jullie op de goede weg zijn!
Ik heb je irl zien rijden, en je kan er echt wat van, diep respect van mijn kant Ja

Ik weet hoe het is om met angst op een paard te stappen, en dan kan die hulpteugel net dat ene beetje hulp zijn wat je (mentaal?) nodig hebt!

Jullie komen er wel Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:30

ik vind dat je paard erg mooi loopt. ik vind dat je wel erg hoog op komt met lichtrijden. En met het uitstappen vind ik niet als uitstappen eruit zien, geen lengte in de teugels. Maar verder ziet het er leuk uit en mooi p[aard Ja

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:35

Jeetje wat een gezeur hier zeg.. Alsof iedereen hier de zelfverzekerdheid zelve is, en nooit op een knol stapt met het idee van hmm, ik probeer het gewoon?! Ik vind het eigenlijk wel goed van TS, dat ze ondanks haar vervelende ervaring wel gewoon de guts heeft om er op te stappen! Cap is niet overbodig, maar idd eigen keus!!!
Slof was rijtechnisch gezien mssn niet nodig geweest nee, maar als jij niet 100% zeker bent van de rem van je paard kun je evt een slof als noodrem gebruiken. Neusje mag er iets meer uit, maar aangezien het de 3e keer is dat je d'r op zit neem ik je dat echt niet kwalijk. Ik denk dat als je weer vaker op Jens rijdt, het vanzelf allemaal weer wat soepeler en meer ontspannen gaat! Lachen

Ik denk dat mensen ook goed moeten lezen voordat er gelijk kreten worden gebruik als leugenaar en dierenbeul!!!!