Mijn vriendin Pindakaas op de fries(nav vorige topic)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melandri33

Re: Mijn vriendin Pindakaas op de fries(nav vorige topic)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 22:00

Ik snap echt niet wat jullie probleem is. Ik vraag om rijtechnisch commentaar, niet om commentaar over het wel of niet rijden met sporen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:00

dat IS rijtechnisch commentaar!! Wat wil je dan horen, dat het er geweldig uitziet?? Sorry, ik mag niet liegen van mijn ouders...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:03

Rijtechnisch:
- paard meer vrijheid geven in de hals
- sporen af
- ontspanner rijden en werken naar ontspanning van het paard (ipv houding van hoofd)

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:04

Precies, dat is rijtechnisch commetaar, verder geloof ik ook niet dat er een Z-ruiter op zit, als ze echt zo geweldig was, zou ze beter moeten weten, nietwaar?

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:08

als hij niet reageerd op 't been en je pas de 10e x of wat ever er op zit.. zou ik hem eens samen met die Vriendin van je aan de longe pakken en jij erop en dat zij er aan de longeerlijn mee loopt en zij hem zo naar voren kan "drijven" en jij dan tegelelijkertijd been kan gaan geven zodat het paard snapt wat er van hem verlangt wordt.. want om nou al met sporen te gaan rijden op zo'n jong dier? vind ik echt erg.. zo verknal je hem alleen maar meer en meer.. en ik vind het idd een heel erg dun en smal paard en dat ook nog wel voor een fries Boos! en dat hij elke dag 'n antal kilo's aan brokken krijgt hoeft niet altijd wat te zeggen en idd.. Ruwvoer moet 'n paard ook krijgen.
en als je het niet aan kan, had je van te voren moeten bedenken of je het wel aankan om een paard te hebben of laatstaan te rijden!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:08

Ok, zal even iets aardiger zijn, hou eigenlijk niet zo van gezeik Lachen

De mensen die hier commentaar geven, doen dit niet om je af te zeiken, maar om je te helpen... Komt misschien niet altijd even aardig over, maar jij wilt dan ook absoluut niet luisteren naar wat er gezegd wordt. Overal heb je een weerwoord op, en vaak op niet al te vriendelijke manier...Dan worden anderen ook steeds minder vriendelijk. Als je er nou wat mee zou doen (of het in ieder egval zou proberen) en over een maandje ofzo nog eens foto's plaatst, denk ik dat je een stuk vooruit gegaan bent, dan krijg je ook positiever commentaar... Als je geen commentaar wilt kan je beter geen foto's plaatsen...

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:10

melandri33 schreef:
Ik snap echt niet wat jullie probleem is. Ik vraag om rijtechnisch commentaar, niet om commentaar over het wel of niet rijden met sporen.

Uhmzz.....volgensmij geeft iedereen rijtechnisch commentaar, jij bent alleen degene die daar niet tegen kan!! Misschien is het dan wel beter als je dan maar niets meer plaatst, want je wilt er toch niets van leren.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:13

melandri33 schreef:
Laura24 schreef:
Ik rijd maar F9, dat gaat me vast niet lukken...

Je krabbelt terug. Ik meen serieus dat iedereen die loopt te zeiken op het met sporen rijden mijn paard mag komen uitproberen.

Dat is 1,5 uur rijden, dus als je de benzinekosten vergoedt, ja hoor, dan wil ik wel langskomen... Maar het heeft niets met uitproberen te maken, dit paard moet ingereden worden, en dat doe je niet in 1 dag... Als ik er nu op zou gaan zitten zou ie het ook niet doen, tuurlijk niet, hij weet niet beter...

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:13

Zou het niet slim zijn om is met iemand te gaan praten die wel verstand heeft van het africhten van je paard. Dit is niet om je af te zeike, maar het is zo zonde als je nu al je paard loopt te verzieke.

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:14

Haal er alsjeblieftiemand bij die weet wat hij/zij doet.

Lees in je vorige topic dat je nog niet zo lang rijd. Is geen aanval op jou, maar het lijkt me verstandig om iemand die verstand heeft van het beleren van jonge paarden om dit paard aan te rijden. Als je zelf blijft aan rommelen kan het er voor dit paard én voor jou in de toekomst aan heel wat rijplezier ontbreken.
Mensen hier willen je alleen goede raad geven. En als ik het zo bekijk zou ik het ter harte nemen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:14

Dood en dood en dóód zielig, dit paard.
Krijg gewoon kippevel, dat dít diertje nog gewoon braaf met jullie door de bak slentert, terwijl het zo behandeld wordt. Bij het vorige topic al die afschuwelijke foto met jouw erop.
En nu hier foto's, van een paard wat 10 keer onder het zadel is, en nu al helemaal lekgeprikt wordt met sporen "Omdat ze veel te lui is en anders niet loopt".

Ooit aan gedacht dat het misschien je eigen fout is!? Geen enkel paard loopt perfect uit zichzelf. Maar ook geen enkel paard doet iets fout door zichzelf. Als ruiter moet je een goede begeleider, leider en VRIEND zijn, en jij, noch die vriendin zijn dat!

Gooi nu éérst die sporen er eens af, gooi de teugels lekker lang (want het is geen wonder ook, dat paardlief niet wil lopen als ze zo kort van voren wordt gehouden. Ooit aan gedacht hoe een pijn dat ten eerste kan doen, en ten tweede hoe verwarrend het is?), zoek een ervaren instructrice, of beter nog: een ervaren ruiter die haar gaat inrijden, en pluk HEEL snel die Z-vriendin van jou er eens af.

Vraag me af hoe die ooit Z is geworden, met deze rijstijl. Sorry hoor, misschien klink ik echt overdreven, ik kan ook cht wel aardig commentaar geven, en dit is de eerste keer dat ik dit op bokt zeg, maar ik heb geen enkel goed woord over voor hoe jij je paardje rijdt en laat rijden, en moet eerlijk zeggen dat ik jou echt geen paard gun

Tja, val me maar aan op deze reactie, zal vast héél veel boze reacties krijgen, maar ik vind dit echt niet kunnen, zo'n jong paard zo de vernieling in rijden..

lauraaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:16

Myukii schreef:
Dood en dood en dóód zielig, dit paard.
Krijg gewoon kippevel, dat dít diertje nog gewoon braaf met jullie door de bak slentert, terwijl het zo behandeld wordt. Bij het vorige topic al die afschuwelijke foto met jouw erop.
En nu hier foto's, van een paard wat 10 keer onder het zadel is, en nu al helemaal lekgeprikt wordt met sporen "Omdat ze veel te lui is en anders niet loopt".

Ooit aan gedacht dat het misschien je eigen fout is!? Geen enkel paard loopt perfect uit zichzelf. Maar ook geen enkel paard doet iets fout door zichzelf. Als ruiter moet je een goede begeleider, leider en VRIEND zijn, en jij, noch die vriendin zijn dat!

Gooi nu éérst die sporen er eens af, gooi de teugels lekker lang (want het is geen wonder ook, dat paardlief niet wil lopen als ze zo kort van voren wordt gehouden. Ooit aan gedacht hoe een pijn dat ten eerste kan doen, en ten tweede hoe verwarrend het is?), zoek een ervaren instructrice, of beter nog: een ervaren ruiter die haar gaat inrijden, en pluk HEEL snel die Z-vriendin van jou er eens af.

Vraag me af hoe die ooit Z is geworden, met deze rijstijl. Sorry hoor, misschien klink ik echt overdreven, ik kan ook cht wel aardig commentaar geven, en dit is de eerste keer dat ik dit op bokt zeg, maar ik heb geen enkel goed woord over voor hoe jij je paardje rijdt en laat rijden, en moet eerlijk zeggen dat ik jou echt geen paard gun

Tja, val me maar aan op deze reactie, zal vast héél veel boze reacties krijgen, maar ik vind dit echt niet kunnen, zo'n jong paard zo de vernieling in rijden..

Inderdaad, dit is precies wat ik wilde zeggen! Het is zo zonde als je hem nu al de vernieling in rijd.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:19

nou Myukii ik ben het helemaal met je eens!!

Maar om eerlijk te zijn heb ik een beetje het idee dat de TSer aandacht te kort komt, dat haar paard daar de dupe van is, is misselijkmakend!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:33

**pakt chips**

Ziet er super uit TS Haha! Blijft zij hem vaker rijden? Dan zou ik zeggen, startkaart aanvragen, is een gouden combi! Huilen van het lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:34

leg de chips maar weer weg, ts is offline Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:34

Waarom gaat de TS niet op het paard zitten? Die is immers ook Z dressuur met zn pony? Ik heb je berichten gelezen maar ik geloof geen drol dat jij de ruiter bent van die pony wat in je profiel staat. Je hebt alleen deze foto, en verder niet want 'niemand kan met de camera omgaan' oh ja, het zal wel. ROFL

Maar dan leg je dat toch uit aan ' Pindakaas' , hoe een camera werkt, zo moeilijk is het ook niet hoor, de grootste idioot kan het, een knop drukken Clown

Maar ik geloof eigenlijk bar weinig van wat je zegt, sorry dat ik het zeg. Het is gewoon lachwekkend! ROFL

Maar mocht dit serious zo zijn, trek dat kind AUB van je Fries (hengst?) af want ze verkloot hem behoorlijk. Of je moet daarvan houden maar mij niet gezien Lips are sealed Zonde van je paard....

Ik vraag me dat toch altijd af; wat heb je in GODSNAAM te zoeken op een paard wat niet is ingereden als je dat niet kan?! Of denk je dat Z = goed rijden??? Meer dan de helft van de ruiters en amazones die het Z zitten hebben paarden of ponys die al Z waren en kunnen dus eigenlijk geen drol op andere paarden en ponys. En Z springen bewijst voor mij al HELEMAAL niks! Dat is gewoon racen eigenlijk als het om de jeugd gaat. Daar komt geen enkel hulp te pas, alleen een beetje trekken en zitten, dan komt het wel goed Bloos

Nee met het feit dat je vriendin Z heeft gereden haalt mij niet over dat ze goed paard kan rijden. Haar houding is behoorlijk bagger anders Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Skitter op 23-06-07 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:35

leuk man! bokt weer massaal op de kast Tong uitsteken
hebben jullie nou echt niet door hoe jullie in de zeik worden genomen Sigaar Vork

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:35

Als we ts mogen geloven is dit het profiel van haar broer

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:37

naadje24 schreef:
hebben jullie nou echt niet door hoe jullie in de zeik worden genomen Sigaar Vork

Kast of niet, een discussie op zn tijd is best leuk...Kan ik mn frustraties ook weer kwijt Clown

En als ze ons in de zeik neemt, vind ik het nog steeds sneu voor het paard, die is er de dupe van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:37

Ik vermoed dat 'pindakaas' zo zelf uitleg komt geven over de foto's Huilen van het lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:39

Laura24 schreef:
Als we ts mogen geloven is dit het profiel van haar broer

Ow delen van acounts straks moeten we ts nog gaan missen Haha!

Verder met een jong paard doe je het best rustig aan, meer ruimte in de nek, de beugels langer, handen beter plaatsen.
Sporen uit, Les nemen, en een cap opzetten.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:39

naadje24 schreef:

Nounou, tjongejonge, wat een pret, wat leuk, wat een plezier. Wij worden in de zeik genomen, maar ondertussen wordt wél mooi dit paard vernaggelt. In de zeik genomen worden kan ik best hebben, maar niet als iemand anders, of erger nog, een dier er de dupe van is!

Daarbij heb ik ook niet echt het idee dat de ts dit nou echt zo grappig bedoelt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:41

misschien zou je haar verdere berichten eens uit moeten lezen Knipoog
en dat leuk was overigens sarcastisch bedoeld voor diegene die het niet helemaal snappen Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:42

Op die manier vernaggel je een paard niet hoor en volgens mij zijn het knopspoortjes, vraag mij af of hij dat wel voelt.

Best amusant hoe velen het zo serieus nemen en zo lekker fel op in gaan. Knipoog

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:47

Liek geef de chips eens door!
Ik ga helemaal mee met mn voorgangers. Wat een zielig paardje, lijkt wel een stokoud paardje ipv een jong paardje.