Neem wat springlessen bij een goede instructeur/trice, je paard kan echt super springen als ik de foto in je profiel bekijk, nu jij nog

Leuk paard is het verder.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Revanches schreef:Een grondbalk is wat net onder/voor een hindernis ligt! (Hier dus niet van toepassing bij enkele hindernissen).
Een drafbalk ligt 1,5m (bij ponys) en 2 m (bij paarden) voor een hindernis!
Zo is de stand van zaken en niet anders!
En een grondbalk is eigenlijk erg belangrijk omdat het paard hierop zijn afstand in schat!!

LittleRose schreef:Umhh ja zoals je zegt is het bedoeld om adviesen te geven, en niet om iemand af te kraken.
We sprongen gewoon een beetje voor de lol, en de hindernissen waren ook erg laag dus, er is verder niks gebeurd. Ja maar der kan altijd wat gebeuren, nou dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn paard, en we hebben ook weleens 1.20m gesprongen. En ik wil mezelf niet verdedigen maar als je weet hoe mijn paard is praat je denk wel anders, want hij is echt lomp.
Pikeur schreef:Heb je misschien ook wat dressuurfotos?
Als ik jou was zou ik eerst dressuur maar helemaal in orde maken voor het springen, want het zit niet goed op deze manier.
En née, het paard hoeft niet gelijk lomp te zijn, het kan ook zijn dat jíj op een verkeerde manier traint.
(En misschien is het een optie om op een manege wat springlessen te volgen om je houding te verbeteren. Dit paard heeft duidelijk een persoon met meer ervaring nodig.)
!Marijkjuh schreef:Een beetje vreemd dat je je paard lomp noemt en dat hij lomp springt, terwijl jij hem in de weg zit. Zowiezo je eigen paard gewoon serieus lomp noemen, sorry hoor, maar dat vind ik niet erg positief klinken, eerder verwend.
Neem wat springlessen bij een goede instructeur/trice, je paard kan echt super springen als ik de foto in je profiel bekijk, nu jij nog
Leuk paard is het verder.

Als iedereen werkelijk een drafbalk vóór de hindernis bedoelde; ik sprong nóóit met drafbalk oid, want ik vond het dóódeng met die van mij, die brak werkelijk haar nek erover. 

Ilzjuh schreef:Over het hele grondbalk gedoe in het begin.Als iedereen werkelijk een drafbalk vóór de hindernis bedoelde; ik sprong nóóit met drafbalk oid, want ik vond het dóódeng met die van mij, die brak werkelijk haar nek erover.
Maar om dat nou als feit neer te zetten. Ik vind het er helemaal niet super verkeerd uitzien, alleen dit paard vind het duidelijk moeilijk. 

.
Laura24 schreef:@Barmat: dat ben ik met je eens, MAAR: de TS had dus wel gelijk dat er een grondbalk lag, en daar werd ze nogal over afgebrand...

Laura24 schreef:Daarom zei ik ook: ik ben het met je eens
LittleRose schreef:@ Lydjaa: bedankt
Er ligt wel een balk voor de hindernis, en ik kreeg hier les van een goede springruiter dus.
_Sanneman_ schreef:ja als jullie dat meisje zo liggen afkatten, en door blijven gaan over die grondbalk(ze begreep duidelijk niet wat jullie bedoelde) omdat jullie de drafbalk bedoelde, en zij dus wel echt de grondlijn bedoelde.. daarom even duidelijkheid
_Sanneman_ schreef:oh heb IK gezegd jullie een stelletje domme dozen zijn..? nou dan ben jij t inderdaad want dan moet je beter lezen want daarover heb ik niets gezegd he