capriole

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muiske07

Re: capriole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:17

zucht wat een bedoening en idd die parcouren van 1.20 en hoger zijn blijkbaar wel gezond, raar dat mensen hier nooit op reageren eigenlijk.
als een ruiter in verlichte zit gaat ontlast hij zijn paard volledig. neem nu 60kilo dan voelt het paard hier niets van.
land het paard dan komt het dubbele op zijn rug dus geen 60 maar 120kilo.
en dit ook op hun pezen.
en dan ben ik de dierenbeul, yeah right.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:18

Citaat:
@ Elbeauty: In de spaanse hogeschool zitten ze wel degelijk op de rug als er een capriool wordt uitgevoerd (en natuurlijk zonder iemand erop).

Maar het wordt wel eerst getraind zonder ruiter voordat deze erop gaat is toch al weer anders dan de ts.. zorg eerst dat het op de grond goed gaat voordat je erop klimt om het te proberen.. dan weet je de beweging van het paard en weet je hoe je het beste de klap van je eigen gewicht kan opvangen zonder dat deze het paard belemmerd

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:19

El_Beauty schreef:
Citaat:
en een parcour van 1.20 M niet dan ?

een springpaard wordt volledig getraint en weet hoe deze zijn spieren etc. moet gebruiken, de ts ziet iets op internet plukt haar paard uit de wei en doet het maar even.. dit is iets heel anders !

Om het maar zo even te zeggen bij vrijheids dressuur komt meer kijken dan dat vele mensen weten hierbij moet je ook eerst goed het paard trainen zodat de spieren etc. dit aankunnen en veel mensen denken hier niet bij na..

ik heb toch gezegt dat ik advies heb gekregen van picadero d'el rocio.
die werken al 30jaar lang met spaanse paarden en doen hoge school, als ze me advies geven weten ze ook wel wat.
en zippo is goedgekeurd door hen.
een spierblok van 700kilo, is veel meer dan die smalle spaanse paardjes hoor

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:21

El_Beauty schreef:
Citaat:

een springpaard wordt volledig getraint en weet hoe deze zijn spieren etc. moet gebruiken, de ts ziet iets op internet plukt haar paard uit de wei en doet het maar even.. dit is iets heel anders !

Om het maar zo even te zeggen bij vrijheids dressuur komt meer kijken dan dat vele mensen weten hierbij moet je ook eerst goed het paard trainen zodat de spieren etc. dit aankunnen en veel mensen denken hier niet bij na..

Voor vrijheidsdressuur hoort wel degelijk een warming up!
Je trekt hem niet zomaar uit de wei en laat hem dit doen, DAT is pas slecht!
Oefeningen moeten idd opgebouwd worden, en spieren moeten er voor getraind worden.

@ Elbeauty: daar heb je misschien wel gelijk in!

Maar om even weer heel kinderachtig te doen... Moeten al die springruiters dan ook eerst aan de hand met hun paarden het parcours springen, om te kijken hoe hun paarden springen, en daarna pas erop gaan? (om maar even hetzelfde voorbeeld te geven).

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:23

Ja is zippo ook goedgekeurd door andere en hoe is het paard gekeurd ? mensen kunnen weinig vertellen over de email,telefoon etc.. zonder hulp kom je nergens, je kan wel hun adviezen volgen maar het is altijd anders dan een professioneel..
En wat ik wil zeggen is dat je meer kapot maakt bij je paard dan dat je deze kan oplossen, dus wees slim en neem hulp of iets als je dit zo nodig wilt leren..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:25

El_Beauty schreef:
Ja is zippo ook goedgekeurd door andere en hoe is het paard gekeurd ? mensen kunnen weinig vertellen over de email,telefoon etc.. zonder hulp kom je nergens, je kan wel hun adviezen volgen maar het is altijd anders dan een professioneel..
En wat ik wil zeggen is dat je meer kapot maakt bij je paard dan dat je deze kan oplossen, dus wees slim en neem hulp of iets als je dit zo nodig wilt leren..

mens ik zit in dat team, blijkbaar snap je heel erg iets moeilijks hé of spreek ik chinees?
ze geven shows, doen stunts, doen vallen met hun paarden, doen hoge spaanse dressuur, doen vrijheidsdressuur, doen vuurspuwen ook paard in brand. het zijn professionals!
zit er weekelijks bij, djeezes zeg.
betweter.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:26

De meeste springruiters laten hun paard eerst vrijspringen of hun paard wel de talenten heeft om te springen daarna bouwen ze hun paard op met balkjes, kruisjes etc.. om zo hun training voor te zetten en de training van de paarden.. als jij al een springpaard koopt als veulen weet je dit al..
TS heeft geen spaans paard dus dit is alweer anders het is een ander ras en dus anders gebouwd, mischien kunnen de spaanse paarden het wel aan maar wie zegt haar paard van ander ras ook ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:27

Anoniem schreef:
[***] schreef:

Nou, nee. Mij hoor je sowieso al niet beweren dat in de krul getrokken een parcours springen wél goed is. Zou ik zelf dus ook nóóit doen. Helemaal niet met een jong dier.

Alleen een capriole is wel even iets anders dan een gemiddeld parcoursje wat je vijfjarigen geregeld ziet doen. Helemaal een correct uitgevoerde. Dat vereist gewoon héél veel kracht, techniek, ga zo maar door. En dat heeft dit paard duidelijk (mede door zijn leeftijd) nog niet.

Een niet-correct uitgevoerde capriole levert alleen maar harde klappen op gewrichten op, lijkt me. En als de gewrichten dan ook nog eens leuk in de groei zijn, vind ik dat dus niet heel eerlijk.

Mij hoor je sowieso al niet beweren dat in de krul getrokken een parcours springen wél goed is.

En over die 1.20 of die wel-of-niet goed is voor de gewrichten van een vijfjarige: natuurlijk niet. Om diezelfde reden vind ik het óók niet kunnen dat een vijfjarige een parcours van 1.20 springt. Of erger nog, ik zag laatst een vijfjarige in het barrièrespringen, die vloog over de 1.70 ofzo.... Vind ik ook ABSOLUUT niet kunnen.

Maar mij hoor je NERGENS beweren dat ik een zwaar parcours voor een vijfjarige WEL goedkeur, dus ik snap eigenlijk niet waarom mensen mij dan weer willen horen beweren of ik dat wel of niet goed vind.

Mijn punt was gewoon dat ik een CAPRIOLE voor een vijfjarige niet vind kunnen in verband met nog-niet-volgroeid (en waarschijnlijk geen gedegen voorlopleiding). Wil niet zeggen dat ik al-dat-andere-wat-ook-niet-echt-goed-is-voor-een-jong-dier wél goed vind.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:28

El_Beauty schreef:
De meeste springruiters laten hun paard eerst vrijspringen of hun paard wel de talenten heeft om te springen daarna bouwen ze hun paard op met balkjes, kruisjes etc.. om zo hun training voor te zetten en de training van de paarden.. als jij al een springpaard koopt als veulen weet je dit al..
TS heeft geen spaans paard dus dit is alweer anders het is een ander ras en dus anders gebouwd, mischien kunnen de spaanse paarden het wel aan maar wie zegt haar paard van ander ras ook ??

Sorry maar dat is het stomste wat ik ooit gehoord heb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:29

Dit topic zal ook wel weer op slot gaan als ik sommige reakties lees. Lijkt vaak wel op jaloesie.

TS leuk dat je dat allemaal met je paarden doet en kan. Ik denk toch vertrouwen het eerste is wat je van je paarden nodig hebt eer je moeilijke oefeningen gaat doen, denk dat dat vertrouwen met je bonte wel goed zit.

Zo beroerd vind ik het filmpje niet, die achterbenen snapt hij nog niet, maar wellicht is hij daar in zijn evenwicht nog niet aan toe. Jij zou eens een clinic moeten krijgen van iemand die hogere dressuur doet, zo een goeroe, soms komen ze wel eens naar Nederland.

Laura82

Om het maar eens om te draaien dan: dus omdat springruiters hun paarden te zwaar mogen belasten, is wat de ts doet ook goed?

Nerwen

muiske07 schreef:
mens ik zit in dat team, blijkbaar snap je heel erg iets moeilijks hé of spreek ik chinees?
ze geven shows, doen stunts, doen vallen met hun paarden, doen hoge spaanse dressuur, doen vrijheidsdressuur, doen vuurspuwen ook paard in brand. het zijn professionals!
betweter.

Hallo? Kan het ook normaal?
Zo zal je mensen zéker tegen je in het harnas jagen...

Maar ik vraag me nog steeds af, hoe heb je 'm dit geleerd? Ik snapte niet zoveel van je uitleg op pagina 1 Lachen.
(En nee, dit is niet om je straks uit te kunnen maken voor dierenbeul o.i.d., maar pure belangstelling).

BE_GENTLE

Citaat:
betweter.

Vervelend he al die negetieve commentaar kan je waarschijnlijk niet handelen maar is okay Haha!

Als je toch daar zit hoezo ga je dan niet bij hun in training en laat je niet helpen ? dan gebeurt het teminste MET professionele hulp en niet om het maar zo te zeggen door een amateur die advies krijgt via mond en het zo uit probeert..

EN DAARBIJ: kan ik niet in je begin post er uit halen dat je bij deze mensen in het team zit, dan had je betere uitleg MOETEN geven, je praat mischien geen chinees, maar veel soeps uit je nederlandse tekst kan ik ook niethalen..

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:30

russel schreef:
Dit topic zal ook wel weer op slot gaan als ik sommige reakties lees. Lijkt vaak wel op jaloesie.

TS leuk dat je dat allemaal met je paarden doet en kan. Ik denk toch vertrouwen het eerste is wat je van je paarden nodig hebt eer je moeilijke oefeningen gaat doen, denk dat dat vertrouwen met je bonte wel goed zit.

Zo beroerd vind ik het filmpje niet, die achterbenen snapt hij nog niet, maar wellicht is hij daar in zijn evenwicht nog niet aan toe. Jij zou eens een clinic moeten krijgen van iemand die hogere dressuur doet, zo een goeroe, soms komen ze wel eens naar Nederland.

woon in belgie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:30

muiske07 schreef:
russel schreef:

woon in belgie Haha!

O, das hier om de hoek Haha!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:31

muiske07 schreef:
betweter.

Net had je nog advies over internet gekregen, nu zit je in dat team?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:31

"mens ik zit in dat team, blijkbaar snap je heel erg iets moeilijks hé of spreek ik chinees?
betweter.[/quote]

Tjonge wat ben je toch een vriendelijk mens!
Moeilijk als er mensen zijn die anders denken dan dat je zelf doet!
Als je volgend keer een topic opent doe dat dan met wat meer informatie erbij! Misschien dat wij simpele bokkers je dan beter begrijpen.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:31

El_Beauty schreef:
Citaat:
betweter.

Vervelend he al die negetieve commentaar kan je waarschijnlijk niet handelen maar is okay Haha!

Als je toch daar zit hoezo ga je dan niet bij hun in training en laat je niet helpen ? dan gebeurt het teminste MET professionele hulp en niet om het maar zo te zeggen door een amateur die advies krijgt via mond en het zo uit probeert..

EN DAARBIJ: kan ik niet in je begin post er uit halen dat je bij deze mensen in het team zit, dan had je betere uitleg MOETEN geven, je praat mischien geen chinees, maar veel soeps uit je nederlandse tekst kan ik ook niethalen..

weinig inzicht he Haha!
wrm een ander laten werken met mijn paarden, ik moet het leren en een ander hoeft dit niet voor mij te doen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:32

In mijn ogen heeft dit niets met een goed uitgevoerde capriole te maken helaas.... ik denk dat de bedoeling goed is, maar gezien het feit hoe TS landt tijdens de landing, lijkt het mij beter deze oefening eerst aan de hand te oefenen.

Het spijt me, maar ik vind het niet vriendelijk om te zien

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:32

Laura24 schreef:
muiske07 schreef:
betweter.

Net had je nog advies over internet gekregen, nu zit je in dat team?

nene, advies van de picadero gekregen en filmpjes op internet gezien.
goed lezen he!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:32

Ze heeft geen clinic nodig ze zit in het team dus ze leert genoeg ze doet er alleen weinig mee..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:35

muiske07 schreef:
picadero d'el rocio doet spaanse dressuur, zij gaven me theorie en filmpjes op internet.
en ik probeer het uit.

Klinkt voor mij alsof ze theorie EN filmpjes op internet gaven... Misschien ligt het niet alleen maar aan mijn lezen, maar moet je iets duidelijker schrijven? Knipoog

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 17:37

Laura24 schreef:
muiske07 schreef:
picadero d'el rocio doet spaanse dressuur, zij gaven me theorie en filmpjes op internet.
en ik probeer het uit.

Klinkt voor mij alsof ze theorie EN filmpjes op internet gaven... Misschien ligt het niet alleen maar aan mijn lezen, maar moet je iets duidelijker schrijven? Knipoog

wel ja ze gaven linken van een site geven dus ze gaven me filmpjes van op internet Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:37

Maar goed me laatste topic hier, want je wilt toch niks aannemen, ik wil alleen zeggen dat proffessionle begeleiding bij deze oefening geen kwaad kan.. zij hoeven je paard dit niet te leren, dit gebeurt met gewoon dressuren en springen ook niet maar ze helpen je wel om verder te komen.. SUCCES !

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:38

Maar als je in het team zit, waarom leer je het daar dan niet? ipv va filmpjes? Want in het echt kan men toch betere adviezen geven lijkt me...