Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:@ Elbeauty: In de spaanse hogeschool zitten ze wel degelijk op de rug als er een capriool wordt uitgevoerd (en natuurlijk zonder iemand erop).
El_Beauty schreef:Citaat:en een parcour van 1.20 M niet dan ?
een springpaard wordt volledig getraint en weet hoe deze zijn spieren etc. moet gebruiken, de ts ziet iets op internet plukt haar paard uit de wei en doet het maar even.. dit is iets heel anders !
Om het maar zo even te zeggen bij vrijheids dressuur komt meer kijken dan dat vele mensen weten hierbij moet je ook eerst goed het paard trainen zodat de spieren etc. dit aankunnen en veel mensen denken hier niet bij na..
El_Beauty schreef:Citaat:en een parcour van 1.20 M niet dan ?
een springpaard wordt volledig getraint en weet hoe deze zijn spieren etc. moet gebruiken, de ts ziet iets op internet plukt haar paard uit de wei en doet het maar even.. dit is iets heel anders !
Om het maar zo even te zeggen bij vrijheids dressuur komt meer kijken dan dat vele mensen weten hierbij moet je ook eerst goed het paard trainen zodat de spieren etc. dit aankunnen en veel mensen denken hier niet bij na..
El_Beauty schreef:Ja is zippo ook goedgekeurd door andere en hoe is het paard gekeurd ? mensen kunnen weinig vertellen over de email,telefoon etc.. zonder hulp kom je nergens, je kan wel hun adviezen volgen maar het is altijd anders dan een professioneel..
En wat ik wil zeggen is dat je meer kapot maakt bij je paard dan dat je deze kan oplossen, dus wees slim en neem hulp of iets als je dit zo nodig wilt leren..
Anoniem schreef:[***] schreef:
Nou, nee. Mij hoor je sowieso al niet beweren dat in de krul getrokken een parcours springen wél goed is. Zou ik zelf dus ook nóóit doen. Helemaal niet met een jong dier.
Alleen een capriole is wel even iets anders dan een gemiddeld parcoursje wat je vijfjarigen geregeld ziet doen. Helemaal een correct uitgevoerde. Dat vereist gewoon héél veel kracht, techniek, ga zo maar door. En dat heeft dit paard duidelijk (mede door zijn leeftijd) nog niet.
Een niet-correct uitgevoerde capriole levert alleen maar harde klappen op gewrichten op, lijkt me. En als de gewrichten dan ook nog eens leuk in de groei zijn, vind ik dat dus niet heel eerlijk.
en een parcour van 1.20 M niet dan ?
El_Beauty schreef:De meeste springruiters laten hun paard eerst vrijspringen of hun paard wel de talenten heeft om te springen daarna bouwen ze hun paard op met balkjes, kruisjes etc.. om zo hun training voor te zetten en de training van de paarden.. als jij al een springpaard koopt als veulen weet je dit al..
TS heeft geen spaans paard dus dit is alweer anders het is een ander ras en dus anders gebouwd, mischien kunnen de spaanse paarden het wel aan maar wie zegt haar paard van ander ras ook ??
muiske07 schreef:mens ik zit in dat team, blijkbaar snap je heel erg iets moeilijks hé of spreek ik chinees?
ze geven shows, doen stunts, doen vallen met hun paarden, doen hoge spaanse dressuur, doen vrijheidsdressuur, doen vuurspuwen ook paard in brand. het zijn professionals!
zit er weekelijks bij, djeezes zeg.
betweter.
.Citaat:mens ik zit in dat team, blijkbaar snap je heel erg iets moeilijks hé of spreek ik chinees?
ze geven shows, doen stunts, doen vallen met hun paarden, doen hoge spaanse dressuur, doen vrijheidsdressuur, doen vuurspuwen ook paard in brand. het zijn professionals!
betweter.

russel schreef:Dit topic zal ook wel weer op slot gaan als ik sommige reakties lees. Lijkt vaak wel op jaloesie.
TS leuk dat je dat allemaal met je paarden doet en kan. Ik denk toch vertrouwen het eerste is wat je van je paarden nodig hebt eer je moeilijke oefeningen gaat doen, denk dat dat vertrouwen met je bonte wel goed zit.
Zo beroerd vind ik het filmpje niet, die achterbenen snapt hij nog niet, maar wellicht is hij daar in zijn evenwicht nog niet aan toe. Jij zou eens een clinic moeten krijgen van iemand die hogere dressuur doet, zo een goeroe, soms komen ze wel eens naar Nederland.
muiske07 schreef:russel schreef:Dit topic zal ook wel weer op slot gaan als ik sommige reakties lees. Lijkt vaak wel op jaloesie.
TS leuk dat je dat allemaal met je paarden doet en kan. Ik denk toch vertrouwen het eerste is wat je van je paarden nodig hebt eer je moeilijke oefeningen gaat doen, denk dat dat vertrouwen met je bonte wel goed zit.
Zo beroerd vind ik het filmpje niet, die achterbenen snapt hij nog niet, maar wellicht is hij daar in zijn evenwicht nog niet aan toe. Jij zou eens een clinic moeten krijgen van iemand die hogere dressuur doet, zo een goeroe, soms komen ze wel eens naar Nederland.
woon in belgie
muiske07 schreef:mens ik zit in dat team, blijkbaar snap je heel erg iets moeilijks hé of spreek ik chinees?
betweter.
El_Beauty schreef:Citaat:mens ik zit in dat team, blijkbaar snap je heel erg iets moeilijks hé of spreek ik chinees?
betweter.
Vervelend he al die negetieve commentaar kan je waarschijnlijk niet handelen maar is okay
Als je toch daar zit hoezo ga je dan niet bij hun in training en laat je niet helpen ? dan gebeurt het teminste MET professionele hulp en niet om het maar zo te zeggen door een amateur die advies krijgt via mond en het zo uit probeert..
EN DAARBIJ: kan ik niet in je begin post er uit halen dat je bij deze mensen in het team zit, dan had je betere uitleg MOETEN geven, je praat mischien geen chinees, maar veel soeps uit je nederlandse tekst kan ik ook niethalen..
Laura24 schreef:muiske07 schreef:mens ik zit in dat team, blijkbaar snap je heel erg iets moeilijks hé of spreek ik chinees?
betweter.
Net had je nog advies over internet gekregen, nu zit je in dat team?
muiske07 schreef:picadero d'el rocio doet spaanse dressuur, zij gaven me theorie en filmpjes op internet.
en ik probeer het uit.
Laura24 schreef:muiske07 schreef:picadero d'el rocio doet spaanse dressuur, zij gaven me theorie en filmpjes op internet.
en ik probeer het uit.
Klinkt voor mij alsof ze theorie EN filmpjes op internet gaven... Misschien ligt het niet alleen maar aan mijn lezen, maar moet je iets duidelijker schrijven?