Viëgro in de training en op concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Viëgro in de training en op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:08

lucifertje schreef:
pff wat een gezeur hier over die slof.. foto's zijn momentopnames, nu had ze die hier toevallig erbij!! verder is het een super leuk paard!

Bij HAW beoordeel je toch juist over dat wat je op de foto's ziet? Daar is een strakke slof op te zien.. Op reacties kon je wachten.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:08

@Pletje, ik weet heel goed hoe een slof werkt, maar komop dit zijn foto's dus momentopname's en als je paard zich er aan de voorkant uit wil drukken om dan lang te worden en van het achterbeen af te gaan dan zal die slof idd weleens strak staan.
Op de wedstrijdfoto kan ie nogsteeda nageven zonder slof dus zo verkeerd gereden is hij niet.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:12

Marshaha schreef:
ik heb je vaker zien rijden, en dan bungelde dat ding er gewoon aan.. vroeg ik nog waarom je hem erbij had omdat ie zo los hing

dus het zal wel nut hebben gehad nu denk ik dan

Ziet ineens geen slof meer voor zich Clown

ROFL

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:13

foto 3 en 4 vind ik er goed uit zien! OK dan!
foto 14 en 15 vind ik daarintegen echt niet oke
Ik kan nog wel meerdere fotos aanwijzen die ik niet oke vind, maar als je die vergelijk met foto 3 en 4, vind ik foto 3 en 4 er veel ontspannender uitzien e.d. ...omdat daar de slof nog niet zo strak zit! Pling
Ik ga niet teveel commentaar geven op jouw rijstijl, want zelf rij ik echt niet zo goed als jou... Clown Ik vind dat het er echt niet zo vreselijk uitziet, maar die slof die kan echt wel wat losser. Scheve mond
Op de laatste twee fotos zonder slof ziet het er veel relaxter uit. Ja
En dat moet je hebben.! Je paard moet los zijn en zich niet vastzetten. Slim

Ik denk heus niet van je dat je iemand bent die vreselijk rijd, echt niet, want iedereen kan op de laatste twee fotos zien zonder slof, dat het plaatje daar wel oke is. Lachen
Maar al zou je die slof weghalen, zou het er veel beter uitzien.! Ja

Succes verder! OK dan!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:14

Sjuim, wat een mooi foto's Ja Ik ga er vanuit dat jij wel weet wat je doen. De foto's van de wedstrijd zien er goed uit en ik heb meerdere foto's van he gezien om te kunnen zeggen dat jij wel weet waar je mee bezig bent.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:16

Renske_ schreef:
@Pletje, ik weet heel goed hoe een slof werkt, maar komop dit zijn foto's dus momentopname's en als je paard zich er aan de voorkant uit wil drukken om dan lang te worden en van het achterbeen af te gaan dan zal die slof idd weleens strak staan.
Op de wedstrijdfoto kan ie nogsteeda nageven zonder slof dus zo verkeerd gereden is hij niet.

Ik wil er verder niet teveel op in gaan.

Laten we het erop houden dat ik gewoon een andere manier van trainen heb Ja

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:17

Laatst bijgewerkt door Neonlight op 19-06-07 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link veranderd

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:18

Super mooi paard. Ik vind ook dat je je slof behoorlijk vast hebt, maar ik vind het beeld verder niet onplezierig. En je kunt daar zo je redenen voor hebben. Vind jullie in ieder geval een mooie combinatie.

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:20

Wat een geweldig paard is het toch ook Ja

Slofgebruik, tja..................... ieder zijn manier van rijden denk ik, ik heb er weinig problemen mee. Ik neem aan dat Sjuim heel goed weet waar ze mee bezig is en dan nog kan ik aan de hand van een foto niet bepalen of die slof verkeerd wordt gebruikt Knipoog
Ennnnnnnnnnnnnnn is het nog altijd zo dat de beste stuurlui aan wal staan Knipoog Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:26

Wat een gaaf dier !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:28

Sjuimpje schreef:
Tuurlijk wil ik daar over uitweiden Ja Het is geen geheim dat ik hem met slof rij, anders had ik de foto's ook niet geplaatst Lachen

Dit paard heeft heel veel buiging in het achterbeen maar plaatste het been amper onder de massa. Hier zijn wij afgelopen maanden erg druk mee geweest en het is stukken verbeterd, hij vind het echter nog erg moeilijk en zou zich het liefste er aan de voorkant uitdrukken zodat hij van het achterbeen af kan lopen en langer kan worden. Om dit te voorkomen heb ik er een slof aan.

Ik start dit paard M1, hij is nu 5.

5 jaar! Geef dat dier toch alsjeblieft de tijd om langzaamaan op dat achterbeen te komen!! Boos! Waarom moet je dat perse zo forseren met een slof! Jammer van zo'n gaaf paard.. Echt zonde! Boos!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:29

Pletje123 schreef:

Ik heb ook maar zelden een slof er aan(bij mn 3,5 jarige die net zadelmak was en erg lijp deed met haar hoofd wel, in combi met spoor&zweep, bokt werd gek Nagelbijten / Gniffelen wat later was ze zonder slof/zweep/spoor te rijden dus imo zijn hulpmiddelen soms best nuttig Knipoog )
maar als een ander voor een slof kiest kan ik me er niet druk om maken Lachen

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:31

Hey sjuim....

Wat ziet viëgro er goed uit zeg!

Tsja slof en cap gebruik is natuurlijk helemaal eigen keuze... maar helaas kun je daar reactie opverwachten hier op bokt.

Maar ik ga er van uit inderdaad dat je er bewust voor kiest om zo te rijden, en foto's zijn altijd momentopname dus dat is lastig te beoordelen...

Succes met hem!!! Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:35

Renske_ schreef:
Pletje123 schreef:

Ik heb ook maar zelden een slof er aan(bij mn 3,5 jarige die net zadelmak was en erg lijp deed met haar hoofd wel, in combi met spoor&zweep, bokt werd gek Nagelbijten / Gniffelen wat later was ze zonder slof/zweep/spoor te rijden dus imo zijn hulpmiddelen soms best nuttig Knipoog )
maar als een ander voor een slof kiest kan ik me er niet druk om maken Lachen

Vond je het in jouw situatie niet een ander verhaal dan? Als je er met gevaar voor je eigen neus/hoofd opzit lijkt het me logisch dat je er een slof/thiedeman/martingaal aan doen om dat te voorkomen... Maar om een 5 jarige perse meer op het achterbeen te krijgen.. Dat kan ook zonder slof en met goede begeleiding heel goed.. Ja

Cyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:38

Mooi paard en prachtige foto's!
Leuke combinatie, succes voor de toekomst Lachen

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:39

Zeker gaaf dier zeg Ja

Vind hem op de foto's ook niet zo, kort in de hals en hij oogt strak af en toe. Al vind ik hem op foto 15 wel mooi van de grond af komen. Als ik de foto's in je profiel bekijk vind ik hem daar fijner gaan, met een beter achterbeen.

Geloof trouwens dat sjuimpje heel erg goed kan sturen hoor....

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:49

Mooi paard !
De slof ziet er misschien wat strak uit maar het blijft haar paard en ik denk dat zij gerust wel weet wat goed en wat slecht is!
Nog veel succes ermee Lachen

mkvdiest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:52

Hej, vet mooi paard joh!! en die slof ach ja daar zijn verschillende meningen over, zolang je weet wat je dr mee doet... mijn vorige paard had dr ook veel baat bij...

ps: vet mooi tuig... zwijmel!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:54

Wat een patser! Cool

Ik zal eens een andere vrolijke noot toevoegen: Lijkt het zo of zit je soms een beetje op de lepel van je zadel?

Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 09:56

Margreet schreef:
Wat een patser! Cool

Ik zal eens een andere vrolijke noot toevoegen: Lijkt het zo of zit je soms een beetje op de lepel van je zadel?

Knipoog

Nee hoor, dat lijkt niet zo, dat is zo.
Het is gelukkig al een stukje verbeterd, ik doe het nu alleen nog maar bij het lichtrijden, bij het doorzitten heb ik het aardig onder controle en in galop doe ik het ook niet meer Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:59

Klinkt bekend Haha!
Ik herken m'n eigen neiging, vandaar.

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:07

*fiet fieuwww* Lekkerding zeg Lovers
En dat tuig, echt wauw. het zal wel heel vaak gevraagt zijn maar : Waar heb je het vandaan en van welk merk is het?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:11

Ulaney schreef:
*fiet fieuwww* Lekkerding zeg Lovers
En dat tuig, echt wauw. het zal wel heel vaak gevraagt zijn maar : Waar heb je het vandaan en van welk merk is het?

Die vraag van het bruine tuig wilde ik dus ook al vragen!

Mooie zachte kleur bruin,niet te opvallend! Vertel vertel,waar komt het vandaan,en welk merk is het? Clown

Ik vind de foto's er goed uitzien! Lachen En ik ga niet in op het gegeven commentaar! Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:13

is het geen daaleman?

vind je tuig prachtig, je paard ook. Over de slof is al genoeg gezegd Knipoog

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:15

Waarschijnlijk ben ik de zóveelste.. maar ik moet het toch even zeggen Knipoog.

Ik weet niet hoelang je dit paard rijdt? Want hij heeft (zoals ik kan zien) weinig bovenhalsspieren. Dan zie ik je trainingsfoto's en dan snap ik waarom. Ik zeg niet over de slof, wel over dat je hem voor véél te erg vasthoudt.
Moet je eens alleen naar jezelf kijken op deze foto's. Je bent op eigenlijk elke foto érg vast in je hand. (foto 15 laat dat duidelijk zien) Daardoor gaat ook nog eens je eigen houding achteruit, want als je je handen spant, span je je armen. En daardoor kan je niet meer ontspannen rijden, wat voor jou én het paard niet fijn is.

Heb je toevallig de laatste 'Bit' gelezen? daar staat namelijk een artikel in over paarden die op 'deze' manier (een beetje 'op de kop')worden gereden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog wel vind meevallen, maar je moet hier niet mee verder gaan..
Je hebt echt een heel mooi paard en als ik het goed zie, lijkt hij ook veel kwaliteit te hebben. Het zou erg zonde zijn als dit paard over een poosje veel minder beweging zou hebben..

dit is dus echt niet aanvallend bedoelt, ik vind het alleen érg zonde als je zo'n mooi en goed paard hebt, dat je die achteruit laat gaan door deze manier van rijden. (ik heb verder geen reacties gelezen, dus misschien is dit al heel vaak gezegd)