Amber voor het eerst@work met Sharon (10)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

Re: Amber voor het eerst@work met Sharon (10)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:27

Leuke foto's!
Wat fijn dat de pony zo rustig onder alles bleef.
En tja, dat ene keertje zonder cap terwijl jij de pony vasthoud, het is misschien niet 100% veilig, maar dat daar nou zo over gezanikt moet worden?
De opmerkingen over het zadel begrijp ik wel, dat was namelijk ook het eerste wat mij opviel.
Het belemmert de pony zo te zien erg in de beweging (bij de schouder) maar je gaf al ergens aan geloof ik dat je dat zou veranderen.
succes met de pony en de kids!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:15

Het dekje lijkt ook groter, het zadeltje is te groot maar het dekje nog erger. Zeker omdat het eigenlijk alleen maar om wennen aan iets op de rug gaat denk ik niet ow heden ze verpest de pony.

Ook is het idd dom van de cap maar het kan gebeuren, volgens mij hebben we daar nu genoeg over gehoord..

Diablo, wat een toppony'tje! Wat is het voor iets? Kan het er zo eigenlijk niet uithalen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 13:30

Sodera, we hebben haar gekocht als zijnde kruising ShetxWelsh. Maar ik haal het er ook niet uit hoor. Ze heeft een veulen van 3 maanden en die is nu al bijna net zo groot als zij. Dus de papa daarvan is waarschijnlijk wat groter geweest.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:39

Dat had ik haar wel gegeven! Ik zat te denken of ik dat er in kon zetten dat ik dat dacht, wie weet was t wel iets anders en had dat vrij lúllig gestaan...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:55

Bokt heeft weer een zwart schaap utigekozen om in de grond te boren Boos!
Allemachtig wat kunnen jullie zeuren!

Cap vergetn kan iedereen gebeuren, heb ik soms ook wel en dan stap ik gewoon weer even af of laat iemand hem halen. Idd ik heb in de topics van TS altijd foto's met cap gezien, dus wat valt er over te zeuren? In de toekomst wordt er weer op gelet, prima Lachen

En het zadel wordt aangewerkt, er komt een nieuwe. Als je even niet anders kan dan moet het maar even zo!

Anke schreef:
Pffff.....bokt...tis toch wat, lijkt wel of de plaat vast hangt, 100 keer hetzelfde zeggen. Steeds maar de negatieve dingen herhalen.

Ziet er leuk uit, doet me denken aan de 'goede, oude tijd' Gewoon lekker even een oud zadeltje erop, niet moeilijk doen even gewicht erop een rondje stappen en klaar. Tegenwoordig moet alles eruit zien als 'Anky' wil je foto's kunnen plaatsen.
Ik geniet van deze foto's, lekker gewoon, zoals het hoort.
Over de cap is genoeg gezegd en diegenen die nog nóóit zonder cap even op een pony heeft gezeten....werpe de 1e steen!

Ben echt blij voor je prachtige blondines dat Amber het zo braaf doet. (weet je zeker dat ze onbeleerd is?) Het ziet er elke keer zo vertrouwd uit!

En hier ben ik het helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:27

Charlotjuuh schreef:
Het zadel is veel te groot en ik vind het niet echt veilig dat dat meisje zonder bescherming/rijkledij op een pony stapt die nog niet is ingereden. Misschien is ze wel erg lief, maar ze kan nog steeds schrikken oid en dan vrees ik dat het slecht afloopt voor het meisje als ze valt.

Succes verder.

Helemaal mee eens !

@ magda_90 ; sorry hoor, maar het lijkt me nogal logisch ..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:29

Nou, ik weet wel wat ik moet doen om 3 pagina's reacties te moeten krijgen op mn foto's Clown

Nogmaals - kunnen we er NU over ophouden?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:44

Barmat schreef:
Nou, ik weet wel wat ik moet doen om 3 pagina's reacties te moeten krijgen op mn foto's Clown

Lips are sealed

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:47

magda_90 schreef:
Barmat schreef:

Lips are sealed

*LOL*

Maar ik word er dan ook heel moe van hoor, steeds dat gemekker Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 14:48

Ik vind het niet erg als men commentaar levert hoor, ik slaap er niet slecht door ofzo...

Voor het vergeten van de cap geef ik geen reden meer. Dat heb ik al gedaan, om mezelf steeds te herhalen komt ook een beetje dom over....

Wat ik nog wel even zeggen wil: natuurlijk ben ik me bewust van de risico's. Ze kan er af vallen. Dat zal ook niet de eerste keer zijn voor haar (niet van deze pony!!), ze weet dat dat bij de paardensport hoort. Als we doodsbang moeten zijn dat ze gevaarlijke ongelukken krijgt, kan ze beter ophouden met paardrijden. En dat doet ze niet, ze vindt het veel te leuk!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:51

Nah, maar het gaat eigenlijk in het algemeen... topics bij HAW die langer zijn dan 2 pagina's zijn meestal de topics waarin flink afgezeken wordt Knipoog

En wat je zegt - risico's horen bij de paardensport, wil je zeker zijn, dan moet je achter de geraniums gaan zitten... of gaan dammen, ha ha

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:53

Inderdaad een cap zou geen overbodige luxe zijn. Ik vind dat je als volwassene verantwoordelijk bent voor de veiligheid van de kids.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:54

LCharlotte schreef:
Inderdaad een cap zou geen overbodige luxe zijn. Ik vind dat je als volwassene verantwoordelijk bent voor de veiligheid van de kids.

En... heb je de rest van het topic ook doorgelezen en de REDEN gelezen?

Slapen

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:40

kom op he laten we er nou over op houden ze is het gewoon VERGETEN dat kan toch gebeuren

geeft alleen maar aan hoe ontspannen de sfeer was

ik blijf erbij dat ik het een hele leuke pony vind en hoop dat de ts over een poosje weer foto's plaats,want het lijkt mij heel leuk om over een poosje het verschil te zien!!!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 15:42

nathalie25 schreef:
kom op he laten we er nou over op houden ze is het gewoon VERGETEN dat kan toch gebeuren

geeft alleen maar aan hoe ontspannen de sfeer was

ik blijf erbij dat ik het een hele leuke pony vind en hoop dat de ts over een poosje weer foto's plaats,want het lijkt mij heel leuk om over een poosje het verschil te zien!!!

Oh, maar dat doe ik zeker hoor!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:48

Volgende keer cap en bodyprotector aan he Knipoog

beter nog - een harnas Haha!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:46

Cap is ook niet zaligmakend hoor ! Ik heb de afgelopen maand twee keer meegemaakt dat iemand met Cap van zijn paard viel en het paard evengoed nog tegen hun hoofd aantrapte. Bij de ene, een kind viel het mee, en de ander een man heeft drie weken in coma gelegen. Cap hadden ze beide nog op maar het paard gingnet onder de cap door bij het achterhoofd waar dus geen bescherming zit, de nek ook niet trouwens.

Ongelofelijk dat iedereen blijft zeuren zeg en elkaar gaan herhalen over te grote zadels en geen cap. Lekker intelligent en positief weer...echt bokt...bah. Misselijk

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:06

Toen mijn zus tijdens een val een voetje tegen haar hoofd kreeg was de klep van de cap gebroken, toen waren we blij dat ze hem op had Knipoog

Ik vind het een leuke pony. bedenk dat dit eigenlijk nog de makkelijke stappen zijn. Ruitergewicht leren dragen is niet zo moeilijk. Is de pony ook op voorhand gelongeerd zodat hij al wat balans heeft en al wat kent qua hulpen?
Hebben jullie trouwens geen bak ter beschikking? Ik vind het nogal eng zo langs de straat eigenlijk...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:25

Offtopic; No offence, maar de TS gaat zelf vast ook wel een keer door over iets Knipoog

Ontopic; Ziet er erg leuk uit! Ja
Hoop dat je dochters er veel plezier van beleven, en de pony natuurlijk. Lachen
Hoe groot is de pony?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:10

poes schreef:
Toen mijn zus tijdens een val een voetje tegen haar hoofd kreeg was de klep van de cap gebroken, toen waren we blij dat ze hem op had Knipoog

Ik vind het een leuke pony. bedenk dat dit eigenlijk nog de makkelijke stappen zijn. Ruitergewicht leren dragen is niet zo moeilijk. Is de pony ook op voorhand gelongeerd zodat hij al wat balans heeft en al wat kent qua hulpen?
Hebben jullie trouwens geen bak ter beschikking? Ik vind het nogal eng zo langs de straat eigenlijk...

Jawel, ik heb een bak (wat een heerlijkheid!), maar die was op dat moment, vond ik, te nat om daar de eerste stapjes op te doen. Dit is trouwens niet langs de straat hoor, maar achter ons huis.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:11

x_Marr schreef:
Offtopic; No offence, maar de TS gaat zelf vast ook wel een keer door over iets Knipoog

Ontopic; Ziet er erg leuk uit! Ja
Hoop dat je dochters er veel plezier van beleven, en de pony natuurlijk. Lachen
Hoe groot is de pony?

Ik heb ook gezegd dat ze er best over door mogen gaan, ik ben niet vies van een discussie hoor, dat weet jij ook. Verder zou ik het prettig vinden als je de 'bench-discussie' houdt waar hij hoort en niet hier aanhaalt, beetje flauw.

De pony is trouwens ongeveer 1.15m. Ik verwacht dat ze nog wel iets groeit.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:14

Ziet er opzicht leuk uit.
En als je meiden zo met vertrouwen opstappen zou het vast en zeker wel goed komen met hun Ja
Gaan beide dochters op haar rijden?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 08:16

Nicky_ schreef:
Ziet er opzicht leuk uit.
En als je meiden zo met vertrouwen opstappen zou het vast en zeker wel goed komen met hun Ja
Gaan beide dochters op haar rijden?

Nou, Daphne (de tweede die er op ging) heeft zelf een pony, die bijna het evenbeeld is van deze. Dat beestje is superlief voor de kinderen en ze kunnen er werkelijk álles mee. Dus daar rijdt zij op (ook altijd met cap hoor). Maar een nieuwe pony, ja, dat moet je natuurlijk uitproberen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:26

Sandra_Horse schreef:
he zadel, waar ga je met die pony heen? Sigaar

ROFL Clown

Ik vind het er wel leuk uitzien hoor
de meiden hebben goede fotos gemaakt
het andere commentaar is al gegeven dacht ik Knipoog

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:29

Stapt je dochter nu zo op de pony?
Misschien was het handiger om haar eerst te laten hangen op de pony om zo eventjes aan het gewicht te laten wennen en als de pony dan iets doet kon ze er zo afglijden.
Maar affin, ze heeft er al opgezeten, maar zo doe ik het altijd Haha!
Leuk beestje wel; mooi koppie en lieve bles!