Ik met mijn nieuwe paard @ work!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: Ik met mijn nieuwe paard @ work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:33

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 17:49

wow wat grappig! Echt hetzelfde hoofd ook he?!
Heb je jouw ex bijrijdpaard lang gereden? En hoe heb je dat opgelost onder het rijden als ik dat vragen mag???

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:06

2 jaar Lachen
Haha ja, ik dacht eerst dat het Quiny echt was Haha!
Kamelennekje heeft ze Nagelbijten / Gniffelen

Eerst reed ik bijna altijd met een martingaal, maar haar grootste probleem was dat ze haar rug echt vreselijk wegdrukte en ontspanning ontbrak ook helemaal (zoiets: http://i14.photobucket.com/albums/a311/ ... 3juli2.jpg ). Ze is vroeger vrij hoog in de sport gereden, jumping en eventing, dus waarschijnlijk bleef er niet echt meer vertrouwen over voor de persoon die op haar reed. En doordat zij dan snel ging paniekeren en haar hoofd in de lucht zwieren, wist ik met mijn houding geen blijf en ging ik zelf ook heel erg bagger zitten, waardoor je in een vicieuze cirkel terechtkomt...
Na een half jaar ben ik begonnen met privé-lessen, een vrouw die vooral volgens de principes van de klassieke dressuur werkt, meer vanuit de achterhand rijden, ontspanning, vertrouwen en heel veel voorwaarts-neerwaarts rijden. Maar wegens zwangerschap van paard en instructrice heeft het een hele tijd stilgelegen en toen ze verkocht werd, zaten we nog maar net aan de fase van wat meer oppakken. Bij mij was het vooral een kwestie van goede instructie en vertrouwen terugwinnen Lachen
Dankzij mijn instructrice zijn we van dit naar dit gegaan Haha!

Heb je enig idee waarom jouw paard haar onderhals er zo op zet?

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 17:09

Wow wat een verhaal! Leuk om te horen dat ik niet de enige ben waarvan de houding slechter wordt doordat het paard niet goed loopt... (maar dat gaat als het goed is goedkomen met mijn toekomstige eigen zadel Tong uitsteken) De foto's komen overheen met hoe Izah ook heeeeel goed kan lopen...

Dit paard was altijd een heel meewerkend paard. Hij is gekocht door mensen die nog moesten leren hoe een paard bergopwaarts en in balans moest lopen. En dit paard heeft ze een heleboel geleerd maar toch ging het niet goed. Ze liep gewoon teweinig door haar rug en kreeg daarna ook last van haar rug. Het zadel werd aangepast en ze begonnen met thiedemann te rijden. Dit alles wel onder begeleiding, ze stonden met haar op een pensionstal waar ik toen werkte. Ze stond heel vaak met haar hoofd heel hoog te kijken schuin achter haar, waar ze dus waarschijnlijk ook deze onderhals van gekregen heeft, in combinatie van het niet zo goed rijden. En als personeel mag ik ook vaak de pensionpaarden rijden (in een les of onder begeleiding) En ik mocht steeds vaker op haar omdat dat goed klikte. Dus toen ging ze weer de goede kant op. Maar toen ging ik daar weg. Ik kreeg ander werk. Dus mijn 'oude' collega's en baas gingen haar rijden en de eigenaar alleen nog maar met de les van haarzelf. (ze stond in de africhting) Maar dat ging steeds slechter en ze werd standaard met hulpteugel gereden maar wilde nergens meer heen, zelfs het bos niet meer in!!! (op haar achterbenen achteruit lopen...)
Ondertussen bleef ik op pension of eigen paarden rijden in mijn eigen priveles. En ik mocht dus op een gegeven moment elke week op haar. Dat ging elke week super goed en dus werd ik op een gegeven moment opgebeld van joh jij zoekt een curcuspaard, waarom probeer je het niet met Izah? Dus toen is ze 2 weken bij mij op proef geweest, lekker in het land gezet met vriendjes en alles heel rustig aan opgepakt. En zie dit topic als resultaat!!!

Wow wat een verhaal typ ik hier, maar dit is het verhaal van Izah en mij Haha!

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 19:12

mencis schreef:
Erg leuk paard! Ziet er vriendelijk uit. Het gaat vast helemaal goedkomen! Haha!

Ja dat hoop ik ja!!! Tong uitsteken

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:18

wat een ontzettend leuk paardje!! veel plezier ermee

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 16:34

dank je wel!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:13

veel plezier met haar, wt een prachtpaardje Haha!

Zofia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 08:48

Hoi,

Wat ziet Izah er fantastisch uit, maaike. Echt super. Je pakt het goed op.
Jullie komen er wel. En.... wat ik ook denk, dat de weide gang elke dag ook erg goed is voor haar,
kan ze alles mooi overdenken.

Groetjes.
Daya

gsus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:38

hey maike..Lachen
gaat echt super met izah..Lachenecht super leuk voor jullie en gaat echt goed komen!!!

zie je dinsdag denk ik wel weer..met je groene spullen..??;)

liefs daan

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:49

Je hebt een leuk paard! Wat me wel opviel is dat ze weinig ruimte heeft achter haar kaak. Waarschijnlijk maakt ze zich daarom sterk. Onderhals kun je er zeker aftrainen, heb ook al eens een paard gehad met een gigantische op-de-kop-hals en uiteindelijk toch bespiering ook weer op de bovenkant weten te kweken.
Ik heb dat paard toen vooral lang en laag en diep en laag gereden.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:51

Wauw leuk paard zeg Haha!

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:46

Zofia schreef:
Hoi,

Wat ziet Izah er fantastisch uit, maaike. Echt super. Je pakt het goed op.
Jullie komen er wel. En.... wat ik ook denk, dat de weide gang elke dag ook erg goed is voor haar,
kan ze alles mooi overdenken.

Groetjes.
Daya

Heej Daya wat leuk dat je ook heb gereageerd!!!
Ja het gaat nu wel goed, heb wel een fijn gevoel over ons haha
Ik denk ook dat die weidegang goed voor haar is, gezellig met mijn pony Haha!

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 19:49

gsus schreef:
hey maike..Lachen
gaat echt super met izah..Lachenecht super leuk voor jullie en gaat echt goed komen!!!

zie je dinsdag denk ik wel weer..met je groene spullen..??;)

liefs daan

Heej haha wat leuk daan! Ook al op mijn topic gereageerd!
En ja ik heb groene peesbeschermers en dekje, alleen niet zo groen als dat ik had gehoopt... het is donkerder geworden maar ja het staat nog steeds wel leuk!
Jaja ik ben er dinsdag weer :p

student

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 20:14

onee ik krijg morgen mijn diploma dus ik ben er niet morgen... mijn groene setje krijg je nog wel te zien, maar dan een andere keer!