Boy @ springwork in Scapa orange!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Boy @ springwork in Scapa orange!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:46

bedankt Haha!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:19

Okee, komt ie dan! Alleen over het dressuren, springen kan ik niet Haha!
Ik vind het er goed uitzien, zeker in vergelijking met hoe jullie begonnen, dus noem me geen zeur! Vork

Wat me als eerste opvalt is je zadel. Hij ligt echt te ver naar voren.
Hij ligt zo over het schoudergewricht heen, zodat dat word belemmert in de kantelbeweging.
Daardoor ligt het dieptepunt van je zadel verkeerd, je bovenlichaam helt daardoor ook voorover.

Dan je handen. Die mogen van mij iets hoger, zodat je in geen geval kunt terugwerken.
Ook mag je je teugels wel een dikke 10 cm korter nemen en dan je hand meer naar voren brengen.
Nu zit je bijna met je handen op je buik!

Als je drijft, of been geeft, NIET met je hak, maar met je kuit. Je hak mag wat ontspannener!
Je benen gewoon laten afhangen, niet je hak uitdrukken, dan span je weer teveel spieren in je been.

Van mij mag Boy nóg losser in z'n kaak en lijf, ik zeg niet dat dit slecht is, maar het kan beter.
Probeer eens om hem los te rijden véél buiging, dus op de volte en extreem laten inbuigen.
Niet blijven trekken, maar steeds zachte ophoudingen geven wanneer z'n hoofd weer terug naar recht gaat.
Op een gegeven moment voel je wel in je hand dat hij loslaat, pas dán kun je meer gaan oprichten.
*wat lastig uitleggen zo over internet Nagelbijten / Gniffelen

Om hem meer op z'n kont te krijgen, veel overgangen en schijnovergangen rijden.
Ook tempowisselingen zijn daar wel goed voor!

Denk er iig altijd aan dat je luchtig en vriendelijk in je hand blijft!
Jullie komen er wel zo! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:21

daar heb ik wat aan Ja
Ik ga ermee aan de slag en dan kan je over 2 weken beoordelen of ik goed geluisterd heb naar juf eef Haha! !

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:22

Hele leuke pony, eerste indruk van mij was: dat is een baccarat.. ik kijk in je profiel is dat ook nog Haha! ! Ik heb er ook een; geweldig beest, super lief,goed in dressuur en springen doet ie ook!
Veel plezier er nog mee!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:22

Hey, leuke foto's! Fijn dat het weer lekker gaat met jou en Boj Lachen leuk setje ook! Veel succes met de wedstrijd!
Die 'gespannenheid' wordt met oefenen vanzelf beter Lachen

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:24

Daar hebben we Boy weer! Wat ziet dat er al goed uit zeg met z'n 2! Jullie zijn erg vooruit gegaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:36

Ook een bekende op King Stables Haha! ?
Bedankt voor t compliment Haha!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:58

Ziet er netjes uit Lau, Boy is echt een mooierd.
Probeer zelf wat ontspannender te gaan zitten. Duimen omhoog, handen naar voor en niet naar je toe, hakken laten hangen want als je bezig blijft met het been wordt hij alleen maar slechter voor het been. Heb hetzelfde ook met Veronica gehad hoor, ik bleef maar bezig met mijn benen zodat zij er lui voor werd, nou hoef ik er nauwelijks meer aan te zitten. Probeer een paar keer tijdens het losrijden eens halt te houden en dan flink actief vanuit het achterbeen, met één keer been weg te rijden, lukt dat niet, zweepje erbij. Zolang hij maar voorwaarts blijft. Dat doe je dan gewoon een paar keer, zodat hij weet dat hij weg moet. Dan kun je het afbouwen naar alleen been. Absoluut veel overgangen rijden dat hij gelijk weg is voor je been. Zoniet-zweepje.
Verder zit je met je schouders goed, mooi naar achter, holle rug maar denk er wel aan dat je niet naar voor valt met je bovenlichaam. Handen bij elkaar houden, contact met zijn mond houden maar niet zodat hij gaat hangen. Commentaar met springen heb je zelf gegeven, dat wil ik niet eens doen want ik zou het zelf niet beter kunnen Vork

Komt helemaal goed met jullie !! Ik heb er vertrouwen in.

xBernice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 09:50

wat een combi!! Haha! maar sprong je nou met een dressuur zadel of zie ik het verkeert? Bloos mooi dekje!! Haha!

AshleyZoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:13

Ziet er goed uit alleen vind ik wel dat je iets meer je handen mag meegeven ik heb namelijk het idee dat je hem te veel bij je houd als hij gaat springen maar ziet er goed uit hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:53

xBernice schreef:
wat een combi!! Haha! maar sprong je nou met een dressuur zadel of zie ik het verkeert? Bloos mooi dekje!! Haha!

Ja das een dressuurzadel ja!
LoveJessie schreef:
Ziet er goed uit alleen vind ik wel dat je iets meer je handen mag meegeven ik heb namelijk het idee dat je hem te veel bij je houd als hij gaat springen maar ziet er goed uit hoor

Ja vind ik ook. Doordat hij niet altijd even fijn uitkomt springt hij soms een beetje onverwacht & hij kan af en toe heel steil omhoog komen! Heb nu de tip gekregen om mijn handen nu omlaag en naar voren te doen, dat schijnt te werken Vork

Bedankt voor de reactie!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:54

Denk dat je al veel tips hebt gehad Laus!
Ik vind jullie een leuke combi, ik heb het idee dat jullie snel een band op hebben gebouwd, aangezien ik ook wat foto's heb gezien van het springen zonder zadel. Moet je toch wat vertrouwen voor hebben. Lachen

Succes met wedstrijd vanavond in je nieuwe set!

MWTBAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:58

Ten 1e: Cool dekje en coole pony Lachen
Ziet er leuk uit, springen gaat ook goed!

Kelly_Raoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:36

Heey laus, leuke foto's.
Ik heb je niet meer gezien op stal maar wat heb je eigenlijk gedaan met de wedstryd??
xxx

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:56

Leuk diertje Ja. Commentaar is al gegeven Knipoog.