Sandra aan het werk met equilonge

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sandra aan het werk met equilonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:21

Heeft iemand een site waar de equilonge en zijn werking op beschreven staat misschien?
Ken hem namelijk niet.

Ik heb het idee dat hij nu niet echt zijn werk doet omdat het paard niet lekker ontspannen gaat lopen.
(al kan dat ook zonder iets eraan en gewoon aan een halster)

Ik vind het wel een erg leuk dier Ja
Maar ik denk dat er nu geen trainingswaarde in het lopen aanwezig is

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:47

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:48

Dank je wel Ja
Eens kijken of ik eruit kom in het engels Lachen

Blackpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 10:51

Maar loopt jouw paard aan het halster naar ontspanning?
Dat is gewoon Sandra, zij probeert er altijd hoe dan ook van onder te muizen voor maar niet goed te lopen Ja
Er zijn natuurlijk ook momenten dat ze naar ontspanning loopt met de equilonge maar ja dat moet je dan nog fotograferen éh Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:56

Op wie is je bericht gericht?
Maar als je mij bedoeld, ja op een halster is een paard naar ontspanning te longeren.
Ik heb er al eens geplaatst met Kawa
Maar in mijn onderschrift staan er nu ook van zanda, die is pas 3 en misschien 20 keer, hooguit 10 min lang gelongeerd Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:05

Ik denk dat het bericht aan mij was gericht. En ja, mijn paarden lopen binnen 15 min. met hun neus in het zand, ook aan de longe, ook zonder iets eraan.
En als een paard er "altijd tussen uit loopt te muizen" doe je kennelijk iets niet goed, of je paard heeft ergens pijn.
Ontspanning heet niet voor niets "ontspanning" d.w.z dat het paard zich dus prettiger in zijn lijf voelt dan als hij loopt te muizen zoals jij dat noemt. De kunst is om het paard te leren wat plezieriger is. Dus hoofd in de lucht is rug wegdrukken en daardoor ook steeds meer pijn in het lijf, neus naar het zand is rug los, en steeds lekkerder in je vel.
En geen enkel paard gaat zichzelf vast lopen om de ruiter maar even lekker te pesten of om onder het werk uit te komen. Het ligt altijd aan de ruiter.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:29

Blackpower schreef:
Maar loopt jouw paard aan het halster naar ontspanning?
Dat is gewoon Sandra, zij probeert er altijd hoe dan ook van onder te muizen voor maar niet goed te lopen Ja
Er zijn natuurlijk ook momenten dat ze naar ontspanning loopt met de equilonge maar ja dat moet je dan nog fotograferen éh Haha!

Dat ligt niet aan Sandra, maar aan degene die Sandra begeleidt in het ontspannen. In dit geval ben jij degene die iets niet goed doet en niet je paard.

Blackpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:17

Ik kan je verzekeren dat ze geen pijn heeft, ze heeft wel plezier in het rijden en het longeren maar dat is gewoon haar karakter, het is gewoon een moeilijk paard voor naar ontspanning te rijden en tegewoordig lukt het echt al heel goed.
En Sandra is trouwens ook al 18 jaar en dan is het nog eens zo moeilijk. Ze heeft gewoon haar eigen karakter!!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:35

Ik kan er ook van meespreken, heb er al een paar keer mee gereden.
Dit paard is echt mijn ding niet, ze heeft het vreselijkste karakter dat je je kunt voorstellen.
Dit is echt puur Sandra, een paard met een heel moeilijk karakter.

Ze is al 18, en voor zover ik weet is ze haar hele leven al gereden (en ik weet dat dit opgelost had moeten worden, maar daar heb ik niets mee te maken gehad en TS ook niet) op deze manier.
Mede door haar moeilijke karakter en de manier waarop ze gereden is maakt haar dus een heel moeilijk paard.

Ik zou haar liever ook op een andere manier zien lopen, maar als je er mee gereden hebt zou je ze liever in de wilgen hangen.

Dit is natuurlijk ook mijn mening, maar stop toch ajb met de TS te bestoken, zij rijdt dit paard sinds 1,2 jaar en het is echt niet makkelijk om er mee te werken Knipoog

Blackpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 14:04

Idd Shanna dankje dat je effe bij me wilt staan! Als je er op rijdt dan ben je reuze blij dat ze zo kan lopen Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:19

Paard kan dan wel een moeilijk karakter hebben, maar dat betekent niet dat het niet kan ontspannen. Je moet gewoon een manier vinden die voor jullie beiden werkt.. Dat kan natuurlijk niet binnen 5 min. Gewoon experimenteren en je ziet het vanzelf!

Blackpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 16:27

Maar ik zeg toch niet dat het niet lukt, dat ze niet ontspannen loopt enzo. Ze doet het wel, maar gewoon niet als ik ze laat lopen Lachen