Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen methoden en het is je eigen paard dus je zal wel weten wat je doet. Ik vind dat de signalen/hulpen die je geeft wel wat vriendelijker mogen zou daar dus aan werken. Veel succses verder het is een mooi paard!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

eowyn04 schreef:dafje!!! Jaaa zekers dan kom ik bij jouw rijden en dan mag jij![]()
![]()
Neff: nee heb er nog niet opgezeten.
Ik wacht daar ook nog even mee, heb gewoon zelf geen ervaring met inrijden, dus dit lijkt me beter zo.
Arm paard!!!
je weet maar nooit op welke niet-fijne-onconfortabele plek je terecht kan gaan komen.. muaha':')
ikzelf ben ook een pony aan het beleren en na ongeveer 6 week er 3 a 4x per week op geweest te zijn, zijn we nu begonnen met draven en af en toe galoperen 

crabbybitch schreef:euuhh roosssss...is een kunststof of rubber bit dan geen bit???of knup je dat ding aan het zadel???
nee ik bedoel gewoon dat je hem misschien kan laten wennen aan een bitje, het paard voelt er bijna niks van maar dan bouw je het iets meer op snap je
Rooos_ schreef:ik vind dat je haar eerst had moeten aanrijden en had moeten laten wennen aan het bit
ik bedoel met aanrijden, dat ze went aan gewicht op haar rug, dat haar spieren iets ontwikkelen enzo, dat lukt niet zo snel als je er gelijk opstapt, en daar komt bij dat een paard van 3 nog niet goed weet hoe hij/zij hun balans moet vinden, dus je kan beter er 3 a 4x per week op gaan en het rustig opbouwen![]()
vat dit niet aanvallend op, het is maar een tipikzelf ben ook een pony aan het beleren en na ongeveer 6 week er 3 a 4x per week op geweest te zijn, zijn we nu begonnen met draven en af en toe galoperen
- zou je niet met bit willen rijden kun je ook kiezen voor een kunststof of rubberen bitje, is heel zacht, maar je hebt net wat meer te zeggen dan dat je met een touwhalster zou rijden
btw. ik vind het een erg leuk beestje en ik denk ook wel dat het helemaal goed gaat komen hoor
, ik weet er natuurlijk ook niet alles van, maar het leek mij zo, iedereen zijn mening
veel sucses nog met rijden
Jou waaaaaarommm zijn leuk jokari!!
jokari schreef:Rooos_ schreef:ik vind dat je haar eerst had moeten aanrijden en had moeten laten wennen aan het bit
ik bedoel met aanrijden, dat ze went aan gewicht op haar rug, dat haar spieren iets ontwikkelen enzo, dat lukt niet zo snel als je er gelijk opstapt, en daar komt bij dat een paard van 3 nog niet goed weet hoe hij/zij hun balans moet vinden, dus je kan beter er 3 a 4x per week op gaan en het rustig opbouwen![]()
vat dit niet aanvallend op, het is maar een tipikzelf ben ook een pony aan het beleren en na ongeveer 6 week er 3 a 4x per week op geweest te zijn, zijn we nu begonnen met draven en af en toe galoperen
- zou je niet met bit willen rijden kun je ook kiezen voor een kunststof of rubberen bitje, is heel zacht, maar je hebt net wat meer te zeggen dan dat je met een touwhalster zou rijden
btw. ik vind het een erg leuk beestje en ik denk ook wel dat het helemaal goed gaat komen hoor
waaaaaaaaarom moet je een paard eerst aan het bit laten wennen ??? Ik rijd zelf absoluut geen western, maar die paarden worden ook veel eerder bereden dan dat ze een bit in hun mond krijgen.
deze mensen hebben echt wel ervaring in het opleren van een jong paard, en zullen niets doen dat ze onverantwoordelijk achten.
en waaaaaaarom denken veel mensen altijd dat je men een bit meer te zeggen hebt dan met een touwhalster ? Als dat paard door grondwerk reeds weet wat zo'n ding is en waarvoor het dient, kan je daar net zo goed mee rijden hoor. Dat je met een bit meer controle hebt, zit gewoon tussen de ruiter z'n oren, voor een paard maakt dat geen moer uit.
asjemenou, die vraag had ik ook gesteld. Het paard wordt met bit gelongeerd, om haar te laten wennen aangezien het de bedoeling is dat ze onder het zadel uiteindelijk ook wel met bit kan worden gereden.
crabbybitch schreef:help een fanatieke bitloze...![]()
Jou waaaaaarommm zijn leuk jokari!!
Ik vind bitloos persoonlijk super, maar ik heb zeker niets tegen een bit. Het is de hand van de ruiter die zacht of hard is, niet wat er al dan niet in de mond of rond de neus steekt. Net zoals Miran haar paardjes zowel met als zonder bit kan rijden, heerlijk toch ?
(al hoor je mij zeker niet beweren dat elk paard even goed reageert op iedere soort optoming) crabbybitch schreef:eowyn04 schreef:dafje!!! Jaaa zekers dan kom ik bij jouw rijden en dan mag jij![]()
![]()
Neff: nee heb er nog niet opgezeten.
Ik wacht daar ook nog even mee, heb gewoon zelf geen ervaring met inrijden, dus dit lijkt me beter zo.
hahaha het lijkt ons ook beter dat ze even wacht hoor neff!!!!Arm paard!!!
celticpony schreef:veel plezier met verder rijden van dit leuke beestje, zo te lezen word er echt wel over nagedacht (in tegenstelling wat anderen er misschien ook van vinden)

gipsyboy schreef:ik vind het een beetje raar, maar dat zal wel aan mij liggen
ik heb zelf ook me paard ingereden is top gegaan en nooit problemen gehad heeft nog nooit gesteigerd ( behalve op comando), bokken heeft ie wel is gedaan.
maar ik ben begonnen met longeren dat hij daar de comando's goed beheerste zowel de stap als de draf en galop.
dan met zadel longeren en dan erop, als je er voor het eerst opzit gaat er eerst iemand naast je lopen en dan aan de longe.
als jij de baas bent over je paard ( daarmee bedoel ik degen die longeers) blijft het paard gewoon stappen want dat heb je geleerd.
degene die erop zit doet helemaal NIKS.
pas later als het paard je op zijn rug heeft geaccepteerd kan je wat met je been proberen en je stem ( want daar luisterd hij alleen nog maar op)/
nou en zo ga je verder.
als ik eerlijk mag zijn vind ik het niet verstandig om meteen los te gaan rijden als je er voor het eerst opzit.