Beau@ join-up + Thor @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: Beau@ join-up + Thor @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 17:14

whisperramse schreef:
Beau is een dominant paard die wellicht te laat gesneden is...
Hij is niet de makkelijkste en geloof me, ook niet de braafste...
Om te zeggen dat Sofie niet weet waar ze mee bezig is, vind ik verkeerd.
Sofie heeft vroeger in haar uppie ook voor een hele dominante pony gestaan, waar het haar bloed zweet en tranen kostte om zijn vertrouwen te winnen.

Als er één iemand is die eerlijk om gaat met haar paard dan is het zij wel...

Sofie; leuke foto's van Thor, zijn techniek is al veel verbeterd!
Beau gaat erook op vooruit Lachen
Jullie raken er samen wel uit!
Tot de volgende en in het topic Knipoog

dankje talitha Afgod

Charlotjuuh schreef:
Tsja, mijn mening is dat je pas de join up toepast bij een probleempaard (dan heb ik het niet over slaan en steigeren, maar erger) Steigeren onder het zadel kun je oplossen met goede instructie en gericht slaan kun je oplossen met eens goed te tonen wie de baas is (dan heb ik het niet over join up) IMO.

Veel succes verder.

steigeren gaat zelf hier niet zomaar over met goede instructie, maar dat ga ik hier niet helemaal beginnen uitleggen. En ik vind gericht slaan toch wel een duidelijk probleem van dominantie. En ik laat hem echt wel zien wie de baas is op zo'n moment Knipoog maar het kan hem gewoon niet schelen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:14

TS: had dit topic een paar jaar geleden geplaatst en je had alleen oh en ah gekregen. Door enkele onverlaten die hun pony/paard 4x per uur aan een join p onderwierpen is bokt (of tenminste ik) helaas behoorlijk wantrouwend geworden op dit gebied

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:15

Jeniepenie schreef:
Blijkbaar kan helemaal niemand het Clown

Misschien is dat inderdaad ook wel zo.. Clown

Ik persoonlijk heb niks tegen join ups, begin er zelf alleen niet aan omdat ik gewoon niet weet of alles wel goed gaat. Ik waag me er dan ook niet aan, ik weet hoe het moet, het is me meerdere malen voor gedaan, maar ik doe het gewoon niet..

We hebben op stal een ruin gehad die zijn zelfvertrouwen helemaal kapot is gemaakt omdat zijn vorige eigenaar constand join ups met hem deed. Die plande het ook in..
Aahh.. Jij wilt vandaag niet werken dan doen we een join up.. Constand haar 'macht' gebruiken door hem fysiek op zijn donder te geven als hij weer eens wat deed wat niet in dr straatje paste. Ik ben altijd bang dat een join up als een soort macht op een paard word gebruikt.

Ik heb nergens gezegt dat ze slecht bezig is, maar dat ik als ik haar was er hulp zou bijhalen en zich er niet alleen aan zou wagen. Heb geen commentaar op de foto's gehad, (hoop dat iedereen wel ziet dat het om 2 verschillende paarden gaat) de join up foto's zijn onduidelijk, alleen volgfoto's en de springfoto's zien er gewoon goed uit vind ik. Ze weet waar de problemen liggen..

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 17:16

eum, stef: geeft iets in dit topic aan dat ik een paard 4x per uur aan een join-up onderwerp? vooroordelen zijn een pijnlijke zaak. dit is de 1ste keer ooit dat Beau een join-up ondergaat.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:16

en we duiken er met z'n allen weer bovenop.
als 1 iemand gewoon uitlegd waarom het wel/niet goed is komt het veel duidelijker over dan dat 10 mensen dat gaan doen Knipoog

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:16

Citaat:
hij steigert onder het zadel oa, maar dat heeft misschien daar niet direct iets mee te maken. Hoewel hij natuurlijk meer vertrouwen in mij zal hebben als hij mij meer als leider zal gaan zien. Als hij zich dan niet laat vangen slaat hij ook naar die persoon (dus al behoorlijk dominant

Áls je dan een join up doet, doe het dan met een aanleiding. Als Maroush naar mij uithaalt, kan ze er ook op rekenen dat ze even op d'r plek wordt gezet. Soms doen we gewoon wat wijken voor druk, soms laat ik d'r dan idd rond rennen totdat zij laat merken dat ze bereid is tot samenwerking (als je dat een join up noemt, prima, alleen duurt het geen half uur Knipoog ). Maar in dat geval doe ik zoiets wel dírect nadat zij iets flikt wat niet kan. Niet van 'goh we hebben een dominantieprobleem, laat ik m'n paard uit de wei halen en even met een join up beginnen' Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:17

Nou er is weleens vaker een topic geweest over iemand die join up deed ook met fotos en deze kreeg positive reacties, waarom? Omdat ze de joinup goed uitvoerde.

Maargoed leuk paardje heb je~! Lachen

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:18

Ik denk dat de kritiekgevenden hier te weinig van het paard weten om zich zo te uiten. Als ze al eerder een join-up heeft gedaan met dit paard kan ze dat heus gebruiken om het geheugen weer even op te frissen, en tijd is het minst belangrijk. Ook als ze het nog nooit heeft gedaan is dat toch niet slecht als ze het goed doet? Als ze uit het gedrag van het beestje op kan maken dat het zijn baasje niet respecteerd, dan kan dat toch zo zijn? Geen van jullie heeft gezien hoe de lichaamstaal was toen hij zich niet liet vangen. Bovendien kan je een join-up ook doen in een grotere ruimte, dat hoeft geen round-pen te zijn. Bij een groter gebied kost het je wel meer moeite. Er zijn inderdaad wel veel mensen die deze methode op eens slechte manier gebruiken zonder te weten waar ze mee bezig zijn, maar ik zie geen reden om dit als een 'slechte join-up' te bestempelen. Het zijn foto's en daar is niet alles uit op te maken!

En ja, ik ken de methode en ik heb het boek 'mijn trainingsmethoden in woord en beeld' van monty hier voor me.

Waar dit topic eigenlijk voor gemaakt was: ik vind het twee mooie paardjes!

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:18

Leuk paardje lekker stevig Haha! Dara hou ik wel van!! Haha! Tong uitsteken

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:19

sorayalover1 schreef:
Nou er is weleens vaker een topic geweest over iemand die join up deed ook met fotos en deze kreeg positive reacties, waarom? Omdat ze de joinup goed uitvoerde.

Maargoed leuk paardje heb je~! Lachen

Wie zegt dat ze de Join-Up niet goed uitvoerde.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 17:20

dankje MyStar, laat hierbij aub nu alles gezegd zijn

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:20

Waaruit beslissen jullie dat de join up verkeerd is gegaan? Er staan zelfs geen foto's in van de JUP Clown
Ik doe enkel met mijn Draver de follow-up zoals ze dat in NH-termen zeggen Haha!

Eerlijk gezegd? Beau interesseert het geen bal, je mag 'm een schop onder z'n reet geven, je mag er best één terug verwachten Haha!
Ook heeft sofie heel goede begeleiding (ik ga lessen, waar zij nu lest) zowel in de omgang als in het rijden...
Beau is gewoon dominant en ik vind er niks verkeerd aan om een paard eens goed op zijn plek te zetten.
Door dit juist niet te doen creëer je veel gevaarlijkere situaties...

Een paard dat jou niet als leider ziet en dus ook geen vertrouwen in je heeft kan op de meest onverwachtse momenten raar uit de hoek komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:22

Paljassofie schreef:
eum, stef: geeft iets in dit topic aan dat ik een paard 4x per uur aan een join-up onderwerp? vooroordelen zijn een pijnlijke zaak. dit is de 1ste keer ooit dat Beau een join-up ondergaat.

nee, dat zeg ik niet....
Ik geef aan waarom er op zo'n manier gereageert wordt. We hebben het té vaak fout zien gaan bij mensen die ook zeiden dat ze wisten waar ze mee bezig waren

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:24

stef schreef:
Paljassofie schreef:

nee, dat zeg ik niet....
Ik geef aan waarom er op zo'n manier gereageert wordt. We hebben het té vaak fout zien gaan bij mensen die ook zeiden dat ze wisten waar ze mee bezig waren

Dus inderdaad vooroordelen, want niet iedereen doet het fout. En je kunt in dit geval niet eens goed beoordelen. Zeg dan: Zorg dat je weet waar je mee bezig bent Ipv: ongegronde kritiek geven

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:24

Om maar weer even iets on-topic te zeggen Tong uitsteken
Hele leuke foto's die laatste kan ook een erg leuk sprongetje maken!
Hoe groot zijn de trouwens, lijken echt wel joekels zeg!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:27

nu weet ze het denk ik wel Knipoog

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:34

Vales schreef:
Om maar weer even iets on-topic te zeggen Tong uitsteken
Hele leuke foto's die laatste kan ook een erg leuk sprongetje maken!
Hoe groot zijn de trouwens, lijken echt wel joekels zeg!

Dankje Lachen

erg groot zijn ze niet hoor.
Beau, de draver van de Join-up is ongeveer 1.60m
en Thor, de halffries is 1.63m

xx tiney

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:34

Mijn paard heeft in haar proefperiode (2 maand terug denk ik) het ook durven wagen om me aan te vallen, en uit te halen. Dan heeft ze een paar keer goed mogen rennen van mij, maar niet d.m.v. een join-up. Elke keer als ze het weer deed (voor haar was het een soort van bedreiging; nu zal ik zeggen wat we moeten doen, jij gaat de bak uit. En ik doe wat ik wil.) kreeg ze een harde schreeuw, en mocht ze even al haar energie er uit rennen. Ze heeft het nooit meer gedaan, moet ik zeggen Clown

soubieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 17:37

Bij ons gaat het ook zo, slaat hij (Beau) uit naar ons wordt er heel wat afgeschreeuwd en wordt die goes op zijn plek gezet. Maar nu was het even nodig om een join-up te doen, niet nkel omdat 'ie em niet liet vangen..

xx tiney!

Vales

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:54

soubieke schreef:
Dankje Lachen

erg groot zijn ze niet hoor.
Beau, de draver van de Join-up is ongeveer 1.60m
en Thor, de halffries is 1.63m

xx tiney

Ze ogen veel groter zeg, vooral Thor Tong uitsteken
Leuke paardjes hoor Knipoog

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:05

Leuke springfoto's Haha!
Ziet er gaaf uit.

Over Join-up: dat kun je niet goed doen op bokt, als monty himself op bokt kwam en foto's plaatste kwam er toch ook alleen maar kritiek op. Élk join-up topic krijgt minimaal 4 a 5 pagina's vol met kritiek van vaak dezelfde join-up-topic-zoekers. Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:10

mexxje, dat is natuurlijk bullshit..

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:11

Nou, er zit wel een kern van waarheid in hoor.. Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:13

nee, ben ik het niet mee eens, als iemand duidelijke foto's plaatst van een nette join up, komen er gewoon positieve reacties, niet zo lang geleden nog een topic.
Helaas schijnen die topics schaars te zijn

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 19:18

Ik ben het met je eens stef... Als er een goeie join up uitgevoerd wordt en wanneer de join up terecht uitgevoerd wordt, dan komen er positieve reacties ja. Maar zo negatief zijn de reacties toch niet? Ze begonnen met een gewone vraag te stellen en trokken conclusies uit wat de TS zei. De meningen worden hier netjes uitgeschreven, is dat zo negatief? We proberen de TS gewoon even meer informatie te geven, en zeggen waar ze evt fout zat. Of moet iedereen reageren als: oooooohhh supppeeer!! ?