elsie1 schreef:Dustinlover schreef:Misschien is het een idee om met een dubbel gebroken of normaar trensje te gaan rijden en zonder die sporen..
En je handen bij elkaar en net boven zijn schoft dan zal het een heel ander beeld gaan geven.
Want je zegt ja ik heb die sporen OF zweep nodig voor de merries in de andere piste.. Gooi dan die sporen eraf en ga normaal met je kuiten rijden en een keertje een tikje als die niet oplet. Het ziet er namelijk echt niet fijn uit..
Die sporen en de zweep heb ik altijd wanneer er andere paarden in DEZELFDE piste lopen, gewoon uit veiligheid, zoals ik al heb vermeld. Dit is de reden dat ik ze gebruik.
Als hij dan zo gevaarlijk is met andere merries en je of/of doet kun je toch wel zonder sporen en alleen met zweep en waarom rijd je dan in hemelsnaam tussen die merries?
Ook trek je hem wel degelijk in de mond als je gaat kijken vooral op de laatste foto zie je het halve bit uit zijn mond komen..
Het is een heel mooi paardje maar ga asjeblieft wat rustigere rijden en laat hem nog genieten dat het een jong paard is..

.
en zorg dat je staande vuisten hebt (jij hebt ze meer horizontaal) nog een puntje om op te letten is dat je vooruit moet kijken (of te wel, niet naar beneden)
is wel heel erg weinig 10 à 15 cm is beter, de nek van uw paard moet er ook nog tussen komen zonder dat je deze gaat insluiten in de wending.