Hoezo levensgevaarlijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: Hoezo levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:57

Ik geloof niet dat ik gefrustreerd en jaloers ben hoor?

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:10

Boertjes schreef:
DeniseES schreef:
@ Yamcha, mijn vader rijdt ook al een poos en is er ooit 1 keer afgevallen, hij heeft ook geen goede zit, maar hij zit dan ook niet voor niets op de 'saaie' paarden op de manege, ik neem aan dat jouw man dan ook niet op de 'rodeo' paarden rijdt, waar dit topic toch wel naar toe neigt, ik zeg niet dat het zo is, maar het paardje is in ieder geval niet de makkelijkste op de manege

begrijp ik het nou verkeerd? Of volg ik t niet helemaal goed meer. Het ging toch om haar dochter? Koe

Dat gaat nog steeds over dit paardje waar 'de dochter' op rijdt... Alleen zei Yamcha: "Mijn man rijdt ook een paar maanden, die is er ook nog nooit afgevallen. Maar om daar nou uit te concluderen dat hij vast in het zadel zit, is erg kort door de bocht." Waarmee ik er weer op wil doelen dat het lastig is om van een makkelijk paard te vallen, wat dit duidelijk niet is, en haar dochter is er wel op blijven zitten, dus neem ik aan dat ze een 'stevige' zit heeft.

Ik hoop dat je het zo duidelijker vind?

Edit: Sorry, zag jouw reactie op je reactie ook later pas
Laatst bijgewerkt door DeniseES op 19-06-07 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:12

@ DeniseES: Dat zei Boertjes niet, dat zei ik. Vandaar de miscommunicatie?

@ Kelly_Ann: Zo kom je ook niet over hoor... (maar dat zou toch een ramp zijn? Als je niet jaloers bent, maar gewoon wel eens gelijk zou kunnen hebben?)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:14

Owja, ik zie het Clown Het wordt ineens een stuk duidelijker Knipoog

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 16:18

Toen ik mijn eerste pony kreeg had ik net 4 jaar manegelessen achter de rug,(op van die heerlijke slome beesten die zelf hun rondje wel lopen) bijna de hele manege heeft mijn ouders gewaarschuwd om de pony niet te kopen, dat beest is veel te heet voor zo'n jong ding. Toch hebben mijn ouders de pony gekocht kruising welsh arabier, en idd het was een hete donder.
In het begin heb ik veel moeite gehad om haar tempo bij te houden maar ik ben nooit bang geweest, na 4 maanden galoppeerde ik zonder zadel over de paden, de volste vertrouwen in mijn pony, na 1 jaar reed ik wedstrijden en een paar jaar later reed ik de moeilijkste paarden voor een handelsstal.
Ik ben mijn ouders dankbaar, ik heb op een pittige donder pas echt leren rijden,en nu is ze 29 jaar oud en nog steeds geen steek veranderd maar ik heb op haar wel geleerd hoe je met de moeilijke gevalletjes om moet gaan.
Ik heb nu weer een jong paard die absoluut niet makkelijk is, maar ik kick op de uitdaging om zo'n paard goed te beleren, hoe drukker en moeilijker hoe beter voor mij.
Als je zo'n paard goed kan laten lopen heb je in mijn ogen echt iets gepresteerd.

Laat jouw dochter lekker op deze pony verder gaan en luister niet naar kritiek maar alleen naar goede tips en aanwijzingen, ze leert op deze pony meer als op zo'n geprogrammeerde robot.
Zolang jouw dochter er lol in heeft en de pony met stappen vooruit gaat, de veiligheid voorop staat en er goede begeleiding is zie ik het probleem niet.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:45

Persoonlijk zou ik voor ze gaat springen ervoor zorgen dat ze controle heeft.
Ongeluk zit in een klein hoekje, maar als de pony zo hard gaat is de kans wel een stuk groter.
Zoals eerder gezegd, kinderen zien geen gevaar, nu is de pony gelukkig niet dom, maar toch is het erg belangrijk voor haar om de pony ook dressuurmatig onder controle te hebben.
Heeft volgens mij niks met jaloezie te maken. Verward

Marjolein84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:44

ach joh zo ben ik ook begonnen met mijn pony, die kon alleen maar hard gaan en bokken en in een springles lag ik er gemiddelt 3 x naast (ik hoefde zelfs niet meer te trakteren). Als die klik er 1 maal is tussen je dochter en je pony heb je zowiezo al een wereld combinatie. En probeer maar zo te denken je komt op stal voor je pony en niet voor alle andere mensen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 16:22

je dochter gewoon lekker laten hobbelen, en de mensen die het beter weten lekker laten roepen wat ze willen.
ik neem m'n petje af voor je hoor! het is juist goed dat je je dochter steunt, en niet alleen maar wil beschermen wat mogelijk kan gebeuren. ze zal kunnen vallen, maar ze zal er ook weer van leren. Alles gebeurd onder toezicht van een gediplomeerd instructrice, en het is toch alleen maar leuk dat je dochter zo'n plezier heeft met die pony?!

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:34

De beste stuurlui staan toch altijd aan wal hoor! niets van aantrekken! Indd gewoon lekker door laten hobbelen! Plezier is het belangrijkste en zolang er niets is om bang van te worden vooral niet doen! Ik ben het eens met loesje88 over dat het goed is dat u haar steunt en niet al te bang bent dat er eventueel iets zou kunnen gebeuren!

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:47

Ik wil zal niet zeggen dat ik het helemaal niet gevaarlijk vind, verder zal ik er ook niet op in gaan of het wel of niet gevaarlijk is .. dat kun je waarschijnlijk zelf het beste inschatten aangezien ik de pony nog nooit gezien heb.

Wel moet ik zeggen dat snelle paarden niet altijd gevaarlijker zijn dan de 'normale' paarden die goed aan de been / teugel hulpen zijn.

Ik rijd nu een 4 jarig paard wat goed aan de hulpen is en zeker niet te snel loopt, maar soms zet ze de knop om en zijn haar bokken bijna niet uit te zitten, dit gebeurt niet uit gemenigheid maar omdat ze nog jong is. Ook heb ik een 4 jarig paard gereden wat erg snel was, veel te snel eigelijk! Ze was zeer gevoelig voor het been, en op teugeldruk reageerde ze wel maar naar mijn gevoel niet genoeg. Dit was echt een geweldig paard, ze schrok van niets, zou er niet vandoor gaan of wat dan ook en zelfs op wedstrijd kon je alles met haar worden, Jaa jammer dat ze zo snel ging!

Ik wil dus zeggen dat snelle paarden niet altijd verkeerd zijn, op het paard wat ik nu rijdt zit ik vaker met het gevoel dat ik echt m'n best moet doen om te blijven zitten dan dat ik ooit op het snelle paard heb gehad!

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 12:10

Bedankt voor de reacties, zo kan ik het immers van alle kanten bekijken. Haha!

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:10

Lein87 schreef:
De beste stuurlui staan toch altijd aan wal hoor! niets van aantrekken! Indd gewoon lekker door laten hobbelen! Plezier is het belangrijkste en zolang er niets is om bang van te worden vooral niet doen! Ik ben het eens met loesje88 over dat het goed is dat u haar steunt en niet al te bang bent dat er eventueel iets zou kunnen gebeuren!

idd , vind ik ook !

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:46

Denk als je zelf er verstand van hebt dat je heus wel kan zien of het gevaarlijk is of niet, dus negeren die mesnen Knipoog En het zou iid wel handig zijn (miss ook wat veiliger) als er een betere rem op zit.. Maar als daar aan gewerkt word is dat toch mooi Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:25

Wat vind je dochtertje zelf?

Ik heb een tijdje bixieles gedaan en daar reed een meiske van 9 op een hele moeilijke welshA. Die pony staakte in de hoek of rende naar de uitgang.

Maar het meisje wilde zelf graag doorzetten en kon de pony wel behappen. Ik heb de ouders ook geadviseerd de pony te houden: zolang hij geen gevaarlijke capriolen uithaalde, steigeren bokken enz. Veiligheid staat voorop.

Ik ben van mening dat in dat geval het laatste woord bij het kind moet liggen, het is per slot hun hobby, niet van moeder, instructrice, en zéker niet van lui aan de bakrand. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:54

Kennelijk rijdt je dochter met veel plezier en is ze weinig onder de indruk van het gescheur. Lekker laten hoor!

En tuurlijk is niet iedereen jaloers, maar oh- wat irritant, die "paardenmutsen"die lekker ongezouten en ONGEVRAAGD hun mening gaan zitten spuien!

Heb zelf een Volbloedmerrie gehad, en de mensen met de grootste bemoeizucht en eigenwijsheid liet ik er op.

Dat hoefde maar 1 keer, en het gezeur was over. Ben je lekker bezig, krijg je "les"!

Schiet mij maar lek, hoor!... Gestoord Gestoord

Trouwens, die ging met de meesten aan de kletter, maar mijn stiefdochter, destijds 8, reed er gewoon mee weg. Zonder poeha, zonder gezwam en technisch geleut.

Die kids hebben vaak veel meer gevoel met rijden dan wij grote mensen.
En als ze dan ook nog eens goed ingepkat en beschermd zijn, gaat dat toch best?

Als je dochter een keertje op een ander rijdt zul je zien dat ze onwijs veel geleerd heeft hoor, van die hete pony!

Vertrouw op je intuitie en op je instructrice! En je kent je kind zelf het beste.

Succes.