discussie: dressuurrijder zijn minder verdraagzaam dan sprin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_miracle__

Re: discussie: dressuurrijder zijn minder verdraagzaam dan sprin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:58

wat maf.. Gaaaap
bij ons geen last van .. Knipoog

Charelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:09

_miracle__ schreef:
wat maf.. Gaaaap
bij ons geen last van .. Knipoog

Mag je erg blij mee zijn Knipoog
Het is bij ons al eens zover gekomen dat ik op tijdstippen naar stal ging dat ik ZEKER wist dat die springruiters er niet waren Rolleyes
heb me laatst bedacht dat dat klinklare onzin is, ik laat hun toch in zekere zin niet bepalen wanneer ik mn pony ga rijden? Ik vermijd gewoon gesprekken en miscommunicaties, dan is er niks aan de hand Knipoog

ikkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:35

ik ben ook een dressuur ruiter, maar aar mijn mening ttog echt niet arrogant of alles van dat Tong uitsteken ik denk dat dat heel verschillend is per kind, ik ken namelijk ook heel wat springruiters die zo zijn...

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 16:38

Ik ben eigenlijk een allround ruiter,
dus ik val er niet onder Haha!

Ik heb dit verschil overigens nooit gemerkt..
Wat mij betreft is het dan ook onzin,
onder springruiters gebeurd dit ook wel,
en dressuurruiters kunnen het ook super gezellig hebben Haha!

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:29

Ik heb er gelukkig geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:32

Ik weet niet hoe het komt, maar zo ervaar ik het nl ook. Wij gaan vaak in de zomer SGW kijken en dat vinden wij zo een gezellige sfeer, de ruiters ook lekker ontspannen en met smile op paard.

Misschien ook omdat bij het springen er meer mannen mee doen en dat daarom al de sfeer anders is. Veel toppers ook in het springen en dat is best hard werken om mee te doen, bedoel ik dan het Z. De club is wellicht kleiner en het gaat om de balken en niet om het mooiste paard.

Ach misschien is het ook wel regio gebonden.

Goof89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:22

Ja & nee denk ik ;
Bij ons op de springwedstrijden is het wel gezelliger, er is meer volk, er is muziek, en er is tijdens heel de dag echt ambiance..
De dressuurwedstrijden gaan er stiller aan toe en over het algemeen (Belgie) minder bezocht.
Qua mensen is het bij ons zo'n beetje verdeeld, veel ervaring heb ik er niet mee, maar tegenwordig op dressuur leer ik veel mensen kennen, dus zo "uit de hoogte" is het hier wel niet.. Al zijn er uitzonderingen.. vaak dan mensen uit de hogere proeven tgen de lagere & dat vind ik wel spijtig
Groetjes

Sportstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:55

Ik vind het heel mooi dat je het hier over hebt. Ook denk ik dat de reden die jij aangeeft (omdat het een jury sport is) een hele goede is. Ik was er nog niet opgekomen. Helaas is het wel iets veel voorkomens. Uit ervaring kan ik je ook vertellen dat het in de hogere regionen van de sport veel minder is. Mijn vriendin rijd grand Prix, hier is iedereen heel aardig voor elkaar. Ik heb jaren lang op een manege gestaan en vind dit verschil heel groot. De amateurs hebben de grootste mond. Waar het aanlicht. Intelligentie, ambitie, opvoeding of is het gewoon iemands persoonlijkheid. Ik weet het niet maar dat vind ik wel een interessante vraag.

Als iemand het antwoord weet? Ik hou deze site in de gaten.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:34

Ik ben het met je eens.
Ik vind de sfeer onder de springers veel relaxter, ondanks dat ik dressuurprikker ben Tong uitsteken
Alhoewel ik springen heel tof vind (en het ook wekelijks doe), is mijn paard niet zo'n talent (fries Tong uitsteken o o, hier komt nog een discussiepunt...)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:54

Sportstar schreef:
Ik vind het heel mooi dat je het hier over hebt. Ook denk ik dat de reden die jij aangeeft (omdat het een jury sport is) een hele goede is. Ik was er nog niet opgekomen. Helaas is het wel iets veel voorkomens. Uit ervaring kan ik je ook vertellen dat het in de hogere regionen van de sport veel minder is. Mijn vriendin rijd grand Prix, hier is iedereen heel aardig voor elkaar. Ik heb jaren lang op een manege gestaan en vind dit verschil heel groot. De amateurs hebben de grootste mond. Waar het aanlicht. Intelligentie, ambitie, opvoeding of is het gewoon iemands persoonlijkheid. Ik weet het niet maar dat vind ik wel een interessante vraag.

Misschien om zich groter voor te doen, dat die Z (of wat dan ook) ruiters niet de spot met ze moeten draaie ofzo.

Zo is het ook met brugklassers en 4e klassers Clown jeetje wat een raar voorbeeld haha. Maar die hebben ook de grootste mond en nog een hele weg te gaan

En uhm misschien zijn dressuurruiters minder verdraagzaam omdat hun paard geen goede prestaties hebben verricht en moeten ze de frustraties even kwijt Vork
Of ze hebben gewoon kapsones

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 01:17

suus_ schreef:
Sportstar schreef:

Misschien om zich groter voor te doen, dat die Z (of wat dan ook) ruiters niet de spot met ze moeten draaie ofzo.

Zo is het ook met brugklassers en 4e klassers Clown jeetje wat een raar voorbeeld haha. Maar die hebben ook de grootste mond en nog een hele weg te gaan

En uhm misschien zijn dressuurruiters minder verdraagzaam omdat hun paard geen goede prestaties hebben verricht en moeten ze de frustraties even kwijt Vork
Of ze hebben gewoon kapsones

toch vreemd dat het de springruiters zijn die zich boven de dressuurruiters schijnen te plaatsen. Scheve mond

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 01:31

Nou hoeft het natuurlijk niet altijd zo te zijn.. Maar ik vind dat het over het algemeen wel op gaat tenminste wat ik dan wel zie.. Vooral op de inrijterreinen bij springen tegenover dressuur.. Die koppen soms op dat inrijterrein bij de dressuur echt verschrikkelijk. En dan zie je het springen en het tippelt vrolijk door elkaar heen/ om elkaar heen (er zijn natuurlijk uitzonderingen!). Ook gewoon op de grond vind ik het springvolk vaak spontaner en ook naar vreemden toe ik zie bij dressuur vaak toch dat als men elkaar kent men elkaars vriend is maar als je een vreemde bent dan wordt je om het even zo te noemen wat minder snel toegelaten :p.. Maarja boeie iedereen gaat om met wie hij zelf wil toch Haha!. Iedereen heeft zijn slechte en goede kanten Knipoog. En dat merkbeluste (zoals hiervoorgenoemd werd) oh bah bah bah daar heb ik een bloedhekel aan.. Kleren zijn kleren. Zolang ze goed zitten en naar je smaak zijn super. Waarom altijd maar iets willen hebben om een specifiek merk Knipoog.
Toch?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 01:40

Rolleyes waar ik zaterdag was, waren het toch de dressuurruiters die contact zochten ipv de springruiters. De springruiters keken zuur, praten niet bij het losrijden, er kon amper een sorry vanaf als ze voor je in vlogen. Aan de kant ging die neus in de lucht en zagen ze je niet.
Gooit dat de stelling omver? Of zijn dat 'de uitzonderingen van de springwereld'?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 09:45

pharagirlke schreef:
toch vreemd dat het de springruiters zijn die zich boven de dressuurruiters schijnen te plaatsen. Scheve mond

Dat hoeft inderdaad ook niet altijd zo te zijn ...

Sta zelf op een dressuur stal en er lopen toch heel aardige dressuurmutsen rond. Sommige kunnen misschien best gemeen zijn naar anderen maar over het algemeen zijn ze best aardig

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:36

Oud topic, slotje.