maxje @ wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

piaelfje

Re: maxje @ wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:15

leuke pony, gaaf beestje.
Tja, je bent inderdaad te groot, te zwaar of te groot zie ik niet een heel groot verschil tussen.
Je krijgt als je te groot bent een soort hefboom effect.
Zoek lekker een grotere pony, tis even wennen maar daarna zul je merken dat het stukken fijner is.

verder veel succes en plezier

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:15

Als je te groot bent voor een pony, maakt niet uit wat voor. Dan kun je m nog wel enorm in de weg zitten.

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:16

Jeetje, bleef je zelf niet achter de hindernis hakken? ROFL Huilen van het lachen

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:18

StarStar schreef:
Jeetje, bleef je zelf niet achter de hindernis hakken? ROFL Huilen van het lachen

Hahha ,grappig (*niet dus*)

Leuke pony, jammer dat je er niet meer zo lang op kan rijden. nog veel plezier verder! ziet ernetjes uit Lachen

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:19

Elise88 schreef:
oo, tegen zoveel onverstandig geklets kan ik niet op hoor. Lips are sealed

ik ga niet eens meer 'n poging doen Doei, doei

Zou ik ook niet doen hoor. En trouwens, mijn vriendin heeft net zo'n shetlander als de jouwe en zij rijdt er ook nog op(zij is 12), ik heb die pony nog nooit met zijn over in z'n nek gezien. Dus als je nou ook nog eens super dik was zou ik het ook dom vinden, maar dat ben je niet. En het ziet er ook niet naar uit dat je niet kan rijden. Laat haar toch gewoon lol met die pony hebben!

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:19

Ik vind het er niet zo leuk uit zien, dat meisje naast je op haar pony trouewns ook niet. Die pony komt niet voor niets tegen de hand in protest lijkt me..

Maar goed, over jou.. ik vraag me dan eigenlijk wel af hoe groot de pony is en hoe zwaar jij bent ? Ondanks dat je misschien niet te zwaar bent kunnen lange benen zo'n pony wel hinderen. Ik heb zelf ook redelijk lang doorgereden op shetjes, maar dat waren shetten van 1,10 kruisingen en dan tot ik een kilootje of 50 woog. Het lijkt altijd alsof shetten veel kunnen hebben, maar in de praktijk valt het nog best mee. Een grote shet kan (gemiddeld he Knipoog ) tot de ongeveer 55 kilo dragen, een kleine shet tot 45 ong. trekkracht kunnen ze veel meer mee dragen dát is waar mensen vaak de 'mist' mee ingaan.

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:20

superlise schreef:
StarStar schreef:

Hahha ,grappig (*niet dus*)

Leuke pony, jammer dat je er niet meer zo lang op kan rijden. nog veel plezier verder! ziet ernetjes uit Lachen

Nee inderdaad, ik vind het ook niet grappig en al helemaal niet voor die pony... Ach gut

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:21

Lydjaa schreef:
Elise88 schreef:
oo, tegen zoveel onverstandig geklets kan ik niet op hoor. Lips are sealed

ik ga niet eens meer 'n poging doen Doei, doei

Zou ik ook niet doen hoor. En trouwens, mijn vriendin heeft net zo'n shetlander als de jouwe en zij rijdt er ook nog op(zij is 12), ik heb die pony nog nooit met zijn over in z'n nek gezien. Dus als je nou ook nog eens super dik was zou ik het ook dom vinden, maar dat ben je niet. En het ziet er ook niet naar uit dat je niet kan rijden. Laat haar toch gewoon lol met die pony hebben!

jij vergist je, ik ben absoluut niet het meisje op de foto's Nagelbijten / Gniffelen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:24

Mijn eerste reactie op de foto`s was (en die reactie heb ik nog nooit gehad Bloos ):

Dit meen je toch niet.......... No Cheer

Ik vind het heel erg dat je met jouw lengte nog op deze shet stapt.
Je bent misschien niet te zwaar, maar in de weg kun je met lengte ook wel degelijk zitten.
Ik zou zeggen, ga op zoek naar een groter paardje en doe met deze shet iets anders, of zoek er een passende bijrijdster voor.
Dit gaat echt niet hoor meisje

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:26

Trekkracht is inderdaad heel anders.. dan wordt de rug ook niet belast. Ook al is ze misschien niet te zwaar.. de pony kan makkelijk uit balans gebracht worden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:27

Pff er wordt hier gedaan alsof dat meisje een echte maxmishandelaar is, dat is nou ook weer overdreven.

Ik vind het een hele gave shet om te zien, is het niet mogelijk dat je met bijvoorbeeld een meisje van de manege/ponyclub oid gaat rijden? Zodat je pony er wat meer gewend aan raakt dat er soms ook anderen op rijden. Dat uit balans raken lijkt me ook wel meevallen, jij kan zo te zien netjes zitten en max is ook geen 3jarige die net onder het zadel is en nog niet op eigen benen kan lopen. Maargoed ook al zal je pony niet zomaar z'n oren in zijn nek leggen als jij met het zadel aankomt, het kan op de lange termijn wel slecht voor hem zijn als je hem blijft rijden. Dus begin alvast na te denken over een oplossing (mennen, kleinere ruiter enz.)

Succes ermee!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:28

Ik vind dat je shet best netjes loopt hoor! Haha! mooi hoofdje! Ja
pff mensen, als je alleen kan zeggen dat ze te groot is, zeg dan niks...! (weet ze na 3 blz wel toch?!) of probeer het origineel te brengen! Clown
Ik vind die bandagemix ook heel leuk! Heb je eigenlijk nog wat gewonnen?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:31

Tsja, dat je te groot bent hebje nu al wel gehoord lijkt me. dus daar ga ik verder niet op in
maar je zei wel dat er eigenlijk niemand anders op kan rijden ( iets in die richting Knipoog) doordat hij gewend is aan jou etc. nou er is echt een simpele oplossing, klein kind zoeken, erop zetten, touwtje eraan ( eventueel Tong uitsteken) en lopen maar!!kan jij hem beetje in bedwang houden, kind blij, pony blij. je kan degene zelf het beestje leren rijden en gewoon wat lesjes geven als het ware. en als je een klein persoontje hebt gevonden die wel een beetje pittig kan rijden is het probleem nog sneller opgelost toch? en natuurlijk kan je zelf ermee gaan wandelen/longeren/leren mennen/ VD/ etc.

en voor jezelf dan gewoon opzoek naar een grotere pony waar jij lekker zelf mee kan hobbelen Knipoog

X Tessa

p.s. het is ech twel een echt leuk ding!!

Reason

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:31

pfoe... al die blz. met onzinnig geklets over dat ze te groot is na een paar keer weet ze dat echt wel hoor, daar zijn echt geen 3 pagina's voor nodig! Het is misschien niet het ideale plaatje maar laat haar toch, laat haar toch lekker lol hebben met haar pony. Ze is niet zwaar dus de pony zakt echt niet in.

Leuke pony heb je en je zit netjes! xxx

POKERFACE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:33

ik vind het best onbegrijpelijk dat iemand zulke foto's durft te plaatsen. maargoed, dat je te groot bent is al genoeg gezegd.
verder ziet het er wel leuk uit. Clown

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:20

Slotty schreef:
pff mensen, als je alleen kan zeggen dat ze te groot is, zeg dan niks...! (weet ze na 3 blz wel toch?!) of probeer het origineel te brengen! Clown

Ja 3e van de 3 Tong uitsteken moet er wel bij marja we hoorde de muziek haast niet dus wiste t op n moment in1s niet meer maar ik had ook n dressuur proefje en 188 punten all1 mn handen zoals veel zegge xO
maar ben ook al met mn ouders aan t onderhandele ovr n grotere B pony ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:23

Ik zou een d of e pony doen! over een paar jaar ben je weer uit gegroeit!Ik moet wel zeggen dat je de pony erg mooi hebt lopen! en zelf zit je er ook er mooi op!

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:25

_paula_ schreef:
Ik zou een d of e pony doen! over een paar jaar ben je weer uit gegroeit!Ik moet wel zeggen dat je de pony erg mooi hebt lopen! en zelf zit je er ook er mooi op!

nou D of E liever nog niet wand ik heb net weer mn groeispurt gehad en groot ben ik niet 1.45 dus die gaan met me aan de haal C kan nog wel marja

Estah_horsez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:26

Elise88 schreef:
tsja, het wordt eentonig hier .. maar; waarom klim (nou, je hoeft niet echt te klimmen natuurlijk) je nog op zo'n pony?

én: waarom haalt niemand jou ervan af!

wel een leuk dier.

idd, maar idd wel een leuk dier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:28

ts: hoe oud ben je nu? je wordt nog veel groter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:28

Slotty schreef:

Ze vraagt er toch om ?
Enneh, ieder mag z'n eigen mening geven .. Dus doet iedereen dat ook op bokt.
Ik blijf erbij dat ze écht te groot is, en dat vind ik heel erg sneu voor zo'n ponyt'je.
Ik bedoel (nu neem ik ook een voorbeeld hoor.) hoe vind jij het als er iemand is die véél groter en zwaarder is dan jij en dan even heel leuk bovenop je gaat liggen ?
In het begin gaat het wel, maar na een tijdje

Maar inderdaad, leuk beestje.

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:29

14 mr groei nu heeeeel langzaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:31

sprite_sam schreef:
14 mr groei nu heeeeel langzaam!

Je bent nu 14 .. Maar als je eenmaal een groeispurt krijg.
Succes dan nog met rijden.

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:33

Zou toch ontzettend jammer zijn als je straks ook te groot bent voor je B/C pony. Ik zou echt uitkijken naar een pony die 'langer mee gaat'. Er zijn genoeg pony's van D grootte die braaf zat zijn, die je heus wel aan kunt. Juist die kleintjes kunnen soms heel ondeugend zijn! Helemaal als je je shet gewend bent!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:36

sprite_sam schreef:
_paula_ schreef:

nou D of E liever nog niet wand ik heb net weer mn groeispurt gehad en groot ben ik niet 1.45 dus die gaan met me aan de haal C kan nog wel marja

Waarom zou een D of een E Met je aan de haal moeten gaan omdat je klein bent! Dat heeft dat niks mee te maken... Als ik jou was zou ik wel een D of een E gaan bekijken want dan kan je tenminste vooruit en hoef je over een jaar niet weer afscheid te nemen van een paard! Shet is wel erg schattig..