Moet kunnen anders was het ook maar saai en bestond bokt denk ik niet
Even goede vrienden hoor (kan geen handen schuddende smiley vinden
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) eowyn04 schreef:asjemenou: helemaal mee eens!!
Eowyn wordt op dit moment ook ingereden. Wij hadden vandaag voor het eerst een knopje om om net even op het moment van stil komen en ze reageert niet op het been dan een klein drukje met de knop. Dit werkte super. Je rijdt dus niet met het spoortje maar kan hem net even gebruiken op het moment van. Dus het is idd niet de bedoeling om iedere pas te gaan drijven met je spoor.
asjemenou schreef:daantjuhhh schreef:Ach weetje.
Wij staan hier met z'n allen buitenaf.
TS eigenlijk ook.. zo te lezen.
Wie zijn wij om te oordelen, misschien heeft ze wel een super stille been!
Tuurlijk mag je oordelen, maar ik mag toch ook wel degene verdedigen die wel met sporen een paard rijden?
Zoals het hier staat is IEDEREEN die een paard met sporen rijdt slecht omdat je ook zonder sporen moet kunnen rijden.
asjemenou schreef:eowyn04 schreef:asjemenou: helemaal mee eens!!
Eowyn wordt op dit moment ook ingereden. Wij hadden vandaag voor het eerst een knopje om om net even op het moment van stil komen en ze reageert niet op het been dan een klein drukje met de knop. Dit werkte super. Je rijdt dus niet met het spoortje maar kan hem net even gebruiken op het moment van. Dus het is idd niet de bedoeling om iedere pas te gaan drijven met je spoor.
En de keer daarna reageerd ie waarschijnlijk wel meteen op je been dus hoef je je spoor niet meer te gebruiken! Super toch
daantjuhhh schreef:asjemenou schreef:Tuurlijk mag je oordelen, maar ik mag toch ook wel degene verdedigen die wel met sporen een paard rijden?
Zoals het hier staat is IEDEREEN die een paard met sporen rijdt slecht omdat je ook zonder sporen moet kunnen rijden.
NEe, ik zeg niet dat je NIET mag oordelen.
Ik zeg alleen WIE ZIJN WIJ om te oordelen?
We staan er toch redelijk buitenaf.
Ik heb dat meisje nooit zien rijden, ik ken het hele paard/pony niet!
Ik bedoel daarmee mee dat je pas echt kan oordelen over dit specifieke voorbeeld als je het zelf gezien hebt!
Over het rijden met sporen op jonge beesten in het algemeen is een andere discussie!
En daar heeft iedereen zo zijn mening over!
en dat kan ook best.
Chiba schreef:Ik probeerde ene algemene discussie te openen naar aanleiding van dingen die ik opmerk.
Ik heb de indruk dat die pony blokkeerd wanneer die gedreven wordt met de sporen. Dan stopt die dus helemaal met lopen als hij dan weer met de sporen krijgt omwille van zijn proterstactie, dan gooit die zijn kont eens uit, en dan krijgt die met de zweep... Mijn maag draait daar toch elke keer van... Het is voor de rest een superbrave en voorwaartse pony. Alleen galop vind die blijkbaar nog vreemd/ moeilijk.
ik vind dit gewoon triest. een jonge pony hoeft niet met sporen of zweep gestraft worden doe bijvoorbeeld een figuur ofzo wat je ponyhelemaal niet leuk vind. zo zal die pony nooit fijn worden door de verkeerde aanpak, ik vind dat je een pony ook zonder sporen moet kunnen berijden en zeker zo'n jong beestje! eowyn04 schreef:Chiba schreef:Ik probeerde ene algemene discussie te openen naar aanleiding van dingen die ik opmerk.
Ik heb de indruk dat die pony blokkeerd wanneer die gedreven wordt met de sporen. Dan stopt die dus helemaal met lopen als hij dan weer met de sporen krijgt omwille van zijn proterstactie, dan gooit die zijn kont eens uit, en dan krijgt die met de zweep... Mijn maag draait daar toch elke keer van... Het is voor de rest een superbrave en voorwaartse pony. Alleen galop vind die blijkbaar nog vreemd/ moeilijk.
hmmm dat is idd nou niet om over naar huis te schrijven.
Zoals jij het beschrijft.
Misschien is er idd een lichamelijk letsel. Is het niet dat je dat voorzichtig duidelijk kan maken.
Hij/zij moet natuurlijk niet blokkeren. Of zal het toch angst zijn?