Moet er weer op..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wizzards

Re: Moet er weer op..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:22

Ik weet hoe je je voelt, maar je moet je echt over je angst heen zetten. Het paard voelt ook dat je bang bent.
Succes

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 20:53

Het komt langzamerhand wel goed, ik doe alles gewoon lekker rustig aan. Heb haar nu een paar dagen lekker gelongeerd en lekker veel poetsen voor het vertrouwen en hopelijk lukt het dan vanzelf wel Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:58

Ik zou er eerlijk gezegd niet op hopen dat het vanzelf zal gaan. Als ik je berichten lees, heb ik de indruk dat je vrij onzeker bent? Paarden voelen dit en reageren hierop. Laat er liever eerst iemand mee aan de slag die wat meer ervaring heeft en neem les de eerste keren.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 10:14

@ poes: Ja dat bedoel ik ook Lachen eerst gaat mijn nicht erop rijden en die geeft mij daarna dan les als ik erop ga en gelukkig zijn er nog mensen op stal die zelf ook niet erg beroerd rijden en die mij kunnen begeleiden de eerste paar keren.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:17

misschien als de medice kant is uitgesloten opnieuw laten beleren?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 20:57

Als er nog mensen geinterreseerd zijn in het lezen ervan heb ik nog wel een nieuwtje van vandaag Lachen
Ik zette haar altijd aan het werk aan de longe en hield men zweep er altijd bij om haar op afstand te houden omdat ze anders altijd naar binnen kwam om mij uit te dagen en vandaag deed ik het eens zonder zweep en ze was zo lekker rustig bezig aan het sjouwen. Had er al een zadel op gedaan en had men cap meegenomen voor als ik iets wilde proberen maar dat had ik al 3 keer gedaan en er was nog niks van gekomen maar nu had ik toch wel een beetje vertrouwen.
Een stalgenootje van mij kwam aanlopen die ook een vrouw aan het leren paardrijden is en zelf ook de nodige paarden heeft gereden met problemen kwam mij helpen. Ik heb men cap opgedaan en ben een paar keer op haar gaan hangen waarop ze niet reageerde. Daarna hebben we een paar rondjes gestapt met mij er hangend aan en zei hield haar vast en dat ging helemaal goed Haha!
Toen echt uitgebreid beloont omdat ze zo braaf was en hebben we haar lekker op stal nog verwend en daarna met haar vriendjes de wei op Lachen
Men stalgenootje gaat me nu voortaan helpen en ik ga er echt pas opzitten als ik helemaal zeker van men zaak ben en niet aan het twijfelen ben ik ben in ieder geval helemaal blij met het resultaat van vandaag dat ik dit al durfde zonder te aarzelen en dat ze gewoon super braaf was Haha!

lOraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 10:16

Voordat je gaat rijden mischien eventjes gaan longeren enzo en dan rustig der opgaan,

Repeat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:19

niet bang zijn dat voelt dat paard en laat er anders een keer iemand naast lopen als je erop zit.

LoveEddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 20:10

Ja inderdaad, de eerste paar keer met iemand ernaast..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 08:11

Ik heb op haar gezeten Haha! eerst gelongeerd en toen wilde ik weer even gaan hangen maar had ik toch wat meer zekerheid en sloeg ik men been er gelijk overheen. Eerst heeft men stalgenootje er naast gelopen en haar vastgehouden en daarna ben ik los gegaan Haha! sorry ben zo blij Tong uitsteken
Ze zoekt heel erg je hand op want nageeflijk loopt ze zo alleen nu vind ik dat we daar eventjes mee moeten wachten dat ze misschien dan beter op eigen benen leert lopen.
Misschien ga ik er vanavond wel weer op en dan hopen dat het nog beter gaat Lachen heb in ieder geval weer een stukje meer vertrouwen..