Ik en Target(Welsh Cob, Manegepony)@Onderlinge wedstrijd op

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Ik en Target(Welsh cob)@ Onderling L2-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 15:46

dat is ook zo'n klein detail Knipoog Ik volg het advies ook heus wel op, zoals ik ook al gezegd heb... Dus dan hoop ik dat je kan begrijpen dat ik er na een tijdje een beetje kierewiet van wordt Knipoog Telkens hetzelfde 'commentaar', en telkens dat ik weer hetzelfde antwoord moet geven Knipoog

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:47

Amethyst_ schreef:
dat is ook zo'n klein detail Knipoog Ik volg het advies ook heus wel op, zoals ik ook al gezegd heb... Dus dan hoop ik dat je kan begrijpen dat ik er na een tijdje een beetje kierewiet van wordt Knipoog Telkens hetzelfde 'commentaar', en telkens dat ik weer hetzelfde antwoord moet geven Knipoog

Nou oké dan, wat jij wil he Sigaar Maar op wedstrijd tellen alle details!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 15:49

Haha ja oké... Maar t is op de onderlinge bij ons zo dat je niet persé witte broek enzo aan hoeft... Nou vind ik dat altijd wel leuk Tong uitsteken Ook om in te vlechten en dekje enzo... Maar dr zijn ook mensen die gewoon in de kleren rijden waar ze ook les in hebben Knipoog Nou had ik ook wel witte handschoentjes Tong uitsteken Maar die zijn te klein Vork

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:54

Hoihoi!

Gefeliciteerd met je eerste plaats! leuk paardje zeg.
commetaar geef je zelf al, en dat ik vind dat je het hardstikke goed doet op een manege paard! het is niet zo makkelijk om een paard helemaal in je eigen hand te stellen als meer mensen erop rijden. Alleen een vraagje: waarom had je een martingaal om?

Groetjes..

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 15:58

daarvoor moet je bij de manege zijn Tong uitsteken haha Tong uitsteken

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:00

Amethyst_ schreef:
daarvoor moet je bij de manege zijn Tong uitsteken haha Tong uitsteken

haha Bloos

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:02

loesaardbei schreef:
Hoihoi!

het is niet zo makkelijk om een paard helemaal in je eigen hand te stellen als meer mensen erop rijden.

Groetjes..

Dat valt reuze mee, op me stage deed ik dat werk ook. Lachen maarja elk paard is natuurlijk anders.

Grietje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:10

Heej, ik vind het echt een super mooie pony, mooi gebouwed en mooie kleur:D zwart ( het oog wil ook wat ).

Qua foto's ( momentopnamen ) vind ik het niet echt L2. Qua oefeningen kan ik dus niet zien:P maar hier wordt je al zat van denk ik maar wou het ff kwiit Haha!
Maar zijn moment opnamen...!! video zou beter zijn om te beoordelen vind ik altijd...

Maar even algemeen vind ik wel dat er momenteel best streng gejureerd wordt. B staat voor beginners en je paard moet nu aan de teugel lopen om een wp te gaan halen Nors opkijken Maar dan vind ik wel vanaf L2 mag wel wat strenger gejureerd. Dus L2 moet dat zeker wel, vind ik maar als je goed de oefeningen rijd komt dat nageefelijk zijn vanzelf wel:D, dus maak je maar niet druk hoor Clown
Je moet het zelf ook leren dus maar ik vind jullie kei leuk samen hoor!

Komt zo te zien wel goed met jullie echt kei leuke combinatie Vingers aflikken OK dan!
En voor een manege pony zo vind ik jouw pony er absoluut niet uitzien ziet er toppie 100 uit:D

Xx. Grietjuh

p.s. ik hoop dat je mn commentaar begrijpt:D
Mis. is een slofje handig gebruik ik meestal bij jonge paarden... die zijn dan wat slingerig maar als je de slof gebruikt worden ze even wat gemakkelijker, en heb je het zelf ook makkelijker Vingers aflikken

maar ik hou op met zeuren maar ik d8 mis. een tip? Tong uitsteken
whaha
Laatst bijgewerkt door Grietje91 op 05-06-07 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Grietje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:14

BTW. Ik zag dat je een nakomeling van coctail rijd:D
als ik dat goed schrijf ik heb een jonge coctail,

Uitleg:P de vader van mijn paard is de Havel de vader van de Havel is de Coctail.

Zit wel lekker heet bloed in....Haha! ik rijd m1 met haar maar ben gestopt wegens in de fokkerij komt zij ze is nu 15 en alle papieren zijn goed+elite dus kan die man geen ongelijk geven en heb nu 2 jonge paarden:D

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:19

Hee, mooi paardje hoor. ik sluit me bij de anderen aan, ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat het ging om een springwedstrijd toen ik die eerste foto's zag, maarja. ik heb het verhaaltje helemaal gelezen, en heel hartelijk gefeliciteerd met je winstpunt.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:20

Nouja, ik rij in principe in een gevorderdenles... Of halfgevorderd hoe je het wil noemen... En op de manege in de lessen lukt het áltijd... Met slof gaan ze niet aan beginnen... Target heeft voor hij manegepony werd(láng geleden dus Knipoog) M-dressuur gelopen... Dus hij kán het wel... Maar het zit nu hééééél diep weggestopt omdat hij beginnerslessen loopt Knipoog

Ik rij Lady gina niet meer Knipoog Als het goed is staat in mn profiel ookw el waarom Knipoog

Grietje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:23

Amethyst_ schreef:
Nouja, ik rij in principe in een gevorderdenles... Of halfgevorderd hoe je het wil noemen... En op de manege in de lessen lukt het áltijd... Met slof gaan ze niet aan beginnen... Target heeft voor hij manegepony werd(láng geleden dus Knipoog) M-dressuur gelopen... Dus hij kán het wel... Maar het zit nu hééééél diep weggestopt omdat hij beginnerslessen loopt Knipoog

Ik rij Lady gina niet meer Knipoog Als het goed is staat in mn profiel ookw el waarom Knipoog

Dat heb ik niet gelezen zal ik dat maar ff doen:D

Nou maar iniedergeval d8 mis. tip maar ik vind het ene super leuke combinatie!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Grietje91 op 05-06-07 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:23

gefeliciteerd met je wp en wat leuke foto's
voor een manege pony vind ik het knap en maakt niks uit dat hij niet aan de teugel loopt of wat dan ook.. Als de jury vind dat je in l2 mag rijden dan zal is het wel goed anders zouden ze jou niet op dat niveau laten beginnen Knipoog Haha!
veel plezier nog met de de manege pony en lessen Haha!

Grietje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:24

lisantjuhh schreef:
gefeliciteerd met je wp en wat leuke foto's
voor een manege pony vind ik het knap en maakt niks uit dat hij niet aan de teugel loopt of wat dan ook.. Als de jury vind dat je in l2 mag rijden dan zal is het wel goed anders zouden ze jou niet op dat niveau laten beginnen Knipoog Haha!
veel plezier nog met de de manege pony en lessen Haha!

Dat ben ik met je eens Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:25

Naja, ik heb in het B en L1 netjes mn punten verdient om naar het L2 te mogen... Als ik er niet klaar voor was had ik al die eerdere wp's ook niet gehaald Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:48

nu heb ik het topic eens doorgelezen en het valt me op dat je zo vaak zegt dat hij niet rond is omdat het een manegepaard is..
Verward op de manege waar ik rijd lopen manege paarden én pony's op een hoog nivea. Een pard is Z startgerechtig, verder een aantal pony's die M1 lopen, en dan worden er nog een aantal in de L en M gestart, met succes én officieel nog maar liefst Knipoog

Aan de foto's te zien is het niet L2 waardig... Als je zo onderling L1 zou rijden zou je hier nog niet eens is winst rijden... en onderling mag je bij ons ook niet met martingaal rijden...

Verder gefeliciteerd met je wp en prijs.....

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:50

Gelukkig is de ene manege de andere niet Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:52

dus...?
Je komt nogal 'oneerbiedig' over tegen manegepaarden/pony's van "het is een manege paard dus aan de teugel lopen lukt niet/gaat moelijk"

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:53

manege's verschillen wel van elkaar dus ook manege paard. dat er op jou manege 1 paard rijd wil nog niet betekenen dat ze op elke manege z rijden

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:54

lisantjuhh schreef:
manege's verschillen wel van elkaar dus ook manege paard. dat er op jou manege 1 paard rijd wil nog niet betekenen dat ze op elke manege z rijden

dat heb ik ook nooit gezegd Knipoog ik noemde een voorbeeld, dat als een paard in de manege lessen loopt het nog niet gelijk hoeft te beteken dat hij niet aan de teugel kan lopen omdat hij een manegepaard is

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:55

casperrr schreef:
dus...?
Je komt nogal 'oneerbiedig' over tegen manegepaarden/pony's van "het is een manege paard dus aan de teugel lopen lukt niet/gaat moelijk"

Tuurlijk niet... Als je écht goed gelezen had had je ook gezien dat het in de lessen wél lukt... Maar omdat hij vaak beginnerslessen loopt, en ze daar niet met nageven bezig zijn, is hij niet bepaald los in zn lijf... Daarom is het moeilijk hem soepel te krijgen, en met een wedstrijd lukt dat simpelweg niet Knipoog En je kent het hele paard niet, dus oordeel er dan ook niet over Knipoog

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:57

casperrr schreef:
lisantjuhh schreef:

dat heb ik ook nooit gezegd Knipoog ik noemde een voorbeeld, dat als een paard in de manege lessen loopt het nog niet gelijk hoeft te beteken dat hij niet aan de teugel kan lopen omdat hij een manegepaard is

jah maar deze manege pony word meestal bij beginners gebruikt en die zijn nog niet bezig met aan de teugel lopen.. maar tuurlijk kan een manegepaard het wel maar doen moet iedereen die les op het paard heeft er mee gaan trainen en dat gebeurd niet.. maar ze loopt l2 omdat ze winstpunten heeft gekregen in de b eetc. dus dan vind de jury het niet erg. en ik vind het knap van haar en leuk..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:58

jij maakt een topic erover en je wilt geen commentaar hebben met als excuus dat ik het paard niet ken Verward
Iedereen die ook maar negatief commentaar geeft mag zo blijkbaar niet reageren, wat wil je dan dat we allemaal zeggen dat het er super uitziet?

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:59

Ik vind het inderdaad ook niet echt een L2 proef lijken ookal is het op een manege met een manegepaard.
Ik vind het een beetje raar, als ze dan geen F/proefjes rijden begin dan gewoon in de B laat een jury komen die doet alsof het officieel is en laat je manegeruiters dán naar de L1 rijden en L2 (met een overstap bij 10 winst) voor mijn gevoel is dat veel eerlijker, je leert er meer van en zo is het in het echt ook..
verder heel veel succes en ene leuke pony is het zeker!

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:00

je kan ook het ook op een andere manier uitbrengen.. en omdat haar manegepaard die mooi rond loopt blabla komt er erop neer dat ze het niet verdient om in l2 te lopen. als iedereen gewoon advies geeft (positief) dan heb je dat gediscussie ook niet