Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Loesje88 schreef:missanous schreef:mijn paard is western gefokt en daardoor kost het haar al meer moeite om in de dressuurhouding te lopen maar ja daar denken een hele hoop mensen niet aan
Dus jij beweerd dat een paard gefokt in een bepaalde richting, niet 'makkelijk' iets anders kan lopen?
ik zie genoeg springgefokte paarden supergoed presteren onder een dresuurruiter, ook genoeg paarden die dresuurgefokt zijn die een leuke sprong kunnen maken, en dan nog niet te spreken over dressuur of spring gefokte paarden die het leuk doen als westernpaard, misschien niet helemaal aan de top van de sport, maar de basisdingen, kunnen ze makkelijk.
En als je het dan allemaal zo moeilijk vind, waarom dan tóch doorgaan in de dressuur...? (als je hier wilt antwoorden omdat ze het wel kan, en ik ook wil, dan moet je dit dus niet meer als argument aanvoeren dat zij wat moeilijker is omdat ze westerngefokt is!)

McRosa schreef:Dat over die western gefokte houding kan wel waar zijn hoor.
Westernpaarden worden vaker wat langer en lager gereden en daarom worden ze soms te hard in de mond van voor, en te zwaar met hun hoofd. Maar ik geloof niet dat dat hier aan de orde is. De fout zit 'm altijd ín het zadel, niet eronder.
Is overigens een galopfoto, kijk maar naar de beenzetting van je paard. Is halverwege een galopsprong in de linkergalop. In draf heb je tweetakt linksvoor met rechtsachter tegelijk, en rechtsvoor met linksachter gelijk. Is dus echt galop. En dan zie je zelf wel wat er mis mee is. Let vooral even op wat je linkerhand aan het doen is.
beter hem een half uur ernaar toe werken en dan fijn oppakken, dan elke keer opnieuw een strijd aangaan. want dit kan je paard echt niet fijn vinden. en hij is heel braaf dat hij dit allemaal pikt, want veel paarden pikken constant hard geprik van een spoor niet.
missanous schreef:@ sonja
bedankt voor je uitleg
Nu Sonja zegt dat je in galop zit is het wel opeens zo? En ik les het ook netjes uit en krijg alleen maar een grote mond terug.

. 
Liins schreef:Past je zadel wel goed? Me name op de laatste foto zie ik toch een enorm groote ruimte wat niet hoort als je een bontje eronder hebt.

missanous schreef:Liins schreef:Past je zadel wel goed? Me name op de laatste foto zie ik toch een enorm groote ruimte wat niet hoort als je een bontje eronder hebt.
mijn zadel is goed
er is namelijk iemand geweest die verschillende zadels is komen passen
. Lijkt me niet echt goed passend
.
Liins schreef:Nou vooral bij één van de laatste foto's zie ik toch echt een 'gat van ongeveer 20cm zitten hoor. Lijkt me niet echt goed passend
.
Ik vind wel dat je overal een antwoord op hebt, je moet ook open staan voor Commentaar als je een topic opent.
missanous schreef:ik ben ermee bezig om haar meer voorwaarts te houden
ikzelf vind het nog een beetje moeilijk om haar aan de teugel te rijden en tegelijkertijd stelling te vragen en ondertussen dat ik deze 2 dingen aan het doen ben moet ik haar ook nog meer voorwaarts houden ze remt namelijk af als ik stelling enz ga vragen maar hier ben ik mee aan het oefenen om er op te letten dat ze meer voorwaarts blijft
. Met als enige doel, zelf ontspannen zitten en je paard in drie gangen rond rijden. Als dat als vanzelf gaat kan je weer aan stelling en in de hand rijden gaan denken. Eventueel kan je je paard de eerste paar keer aan de longe laten nemen, dan kan je je 100 % op je eigen lichaam concentreren en heb je geen gedoe met teugels wat je uit balans kan brengen.