Natas @ les-work (oh..oh..met SLOF! )

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Re: Natas @ les-work (oh..oh..met SLOF! )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 20:41

Heleen1988 schreef:
Ziet er al mooi uit! De slof wordt hier in mijn ogen gebruikt zoals hij bedoeld is. Zolang het paard netjes loopt, heeft ie nergens last van. Echt heel netjes!!
Op veel foto's heb ik wel het idee dat hij wat door je binnenbeen heen duwt en niet heel goed wil buigen om je been. misschien een aandachtspuntje, maar dat zla je instructrice veeel beter kunnen zien! succes verder!

Je slaat de spijker op z'n kop, hier zijn we mee bezig. Je ziet dat door het binnenbeen heen vallen als ze zich zo op kropt, en moeilijk stuurbaar is.

@ Bas, mijn houding is op deze foto's beter dan irl, dus... sssshhht! Vork

@ Ezter, ze heeft er geen last van hoor Lachen

@ Evabokker, Klopt, Natasja staat op LuckyStable Lachen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 10:29

ik vind je slofgebruik er netjes uitzien, je paard heeft de ruimte, en volgt toch je hand op die ene foto.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:17

Bloos! Bloos! Bloos! Je rijdt met slof Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Clown

Nee maar je gebruikt m correct en ik vind het er echt steeds beter uit zien! Tot volgende week Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:33

Nouja zeg, Trek die slof nog strakker *LOL* !
Haha , nou echt niets op aan te merken hoor, Ziet er vriendelijk uit.
Je gebruikt de slof, maar op een goede manier. Je hebt ook een heel erg mooi paard!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 16:18

chickey schreef:
Bloos! Bloos! Bloos! Je rijdt met slof Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Clown

Nee maar je gebruikt m correct en ik vind het er echt steeds beter uit zien! Tot volgende week Lachen

Ja verschrikkelijk he Vork
En thanks, tot volgend weekend Knipoog

@ liins
Thanks!!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:26

Ziet er weer een stuk beter uit dan vorige keer! Komt helemaal goed Joyce! Ik heb dat dekje ook Tong uitsteken succes nog met dr!

Grietje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:29

Heej een perfect match ziet er goed uit, en die slof ik gebruik hem ook, voor de jonge paarden vind hem erg gemakkelijk dus, ik vind het prima:D tenzij je hem verkeerd gaat gebruiken hihi ik gebruik hem 1x in de week en longeer met touwtjes vooral jonge paarden is het wel handig:D maar leuke foto's en super leuk paard.

Zadel is ook leuk hoor:P

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:04

Heej Joyce!
Hihi ik vergat steeds te reageren Bloos
Jullie gaan echt lekker zeg!
Wat betreft die ups en downs is het inderdaad net een 4 jarig paard Knipoog

ennuhm als je nog eens een bijna-prof Nagelbijten / Gniffelen fotoshoot wil... dan roep je maar! Tong uitsteken

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 22:58

wat een super mooi paard heb je daar zeg!
vind het er goed uitzien.
ik ben niet zo goed in rijtechnisch commentaar leveren dus dat doe ik ook maar even niet.
maar wou even melden dat ik jullier er leuk uit vind zien samen:D

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:19

Waarom prijzen bokkers degene de lucht in die de slof wel eraan heeft hangen, maar niet gebruikt?
Dit wordt dan 'slof-gebruik' genoemd, maar de slof wordt helemaal niet gebruikt, maar hangt er gewoon nutteloos aan. Daarom vraag ik me af wáárom ie eraan hangt.

En waarom branden bokkers degene af die de slof eraan hangen, en er daadwerkelijk ook gebruik van maken?

Dit is niet om de TS aan te vallen, want het ziet er verder prima uit.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:51

Angeliek schreef:
Waarom prijzen bokkers degene de lucht in die de slof wel eraan heeft hangen, maar niet gebruikt?
Dit wordt dan 'slof-gebruik' genoemd, maar de slof wordt helemaal niet gebruikt, maar hangt er gewoon nutteloos aan. Daarom vraag ik me af wáárom ie eraan hangt.

En waarom branden bokkers degene af die de slof eraan hangen, en er daadwerkelijk ook gebruik van maken?

Haha, ja opmerkingen als : je gebruikt m goed slaan eigenlijk nergens op want hij wordt niet gebuikt Pling
Tis ook nooit goed met die slof Haha!
ik vind het er verder netjes uit zien hoor!!
wel zie ik in de wending liever wat meer buiging door het hele lijf en hem wat meer van de binnenkant af.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:14

Angeliek schreef:

misschien omdat ze de slof nu alleen gebruikt als t echt nodig is Knipoog

Joeygabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:16

Mooie pony !!!!!!!!

randy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:59

NinaElisa schreef:
Angeliek schreef:

Nee de slof heeft op deze mannier hetzelfde effect als een martingaal!

@TS niet aanvallend op jou bedoeld, het ziet er prima uit hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 13:53

NinaElisa schreef:

Met de slof op deze lengte is ze absoluut te laat tegen de tijd dat ze hem erbij gepakt heeft Knipoog

Ik hoop dat de instructrice van TS wel voldoende kunde in huis heeft om het daadwerkelijke probleem op te lossen, en TS niet denkt dat ze "klaar" is met het omhangen van de slof en denkt dat het probleem dan vanzelf wel zal verdwijnen.

Ik gok dat je paard beter voor je been moet komen en je gebrek aan verbinding hebt.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 17:38

Ik zal even reageren, zie de reacties nu pas Lachen

Klopt, de slof gebruik ik op deze foto's niet. De momenten dat ik em nodig heb, zijn kort, en daarna gaat de slof weer lang.
@ Randy123, Martingaal dendert ze doorheen, slof niet, vandaar de keuze voor slof. Ik ben totaal geen voorstander van de slof, maar ik ben wel eerlijk, ik hem hem gewoon nu nog nodig.

@ Zep Wij zijn nu bijna een jaar bezig, en zo lang is ze dus ook ohz. De eerste paar maanden hebben we het "probleem" toen het nog bijna constant rennen was, zonder slof op kunnen lossen, ze werd rustiger en we konden gewoon rijden.Maar de momenten van uitbreken bleven, en kon ik niet oplossen zonder. Nu nog niet, maar wel beter. Dit betekende dat ik daarna ook niet meer "normaal" kon rijden, en dit ging dus ten kosten van al het anderen (ze werd zo heet dat ik het niet meer aan kon)
Toen met mijn instructrische besproken dat we de slof eraan doen, en hem gebruiken voor na het uitbreken. Het uitbreken kan ik zelf terug rijden, maar daarna nog niet. Het komt wel, maar zelf ben ik nog niet kundig genoeg en heb ik hulp nodig.
Beetje warrig verhaal, maar ik hoop dat je het een beetje snap.

En wat je zegt klopt, dit zijn de punten waaraan we aan het werken zijn.
Stap 1: aan het been
Stap 2: nagevelijk rijden
bij dat nagevelijk rijden kruipt ze snel achter de teugel
Stap 3: is dus naarvoren rijden
Maar dit blijft lastig, en we leren beide elke dag bij

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 17:57

Het ziet er goed uit en hoe je rijdt in overleg met je instructrice lijkt me prima.
Ik word alleen een beetje misselijk van al die lovende woorden over een slof die los hangt. Als je de beelden van het uitbreken had laten zien waarbij je je paard wrs er even in moet"rijgen" dan was het weer niet goed geweest voorspel ik je.
Bij mijn oude paard hielp de slof niet bij uitbreken. Als ik dan de slof aantrok deed ie z'n kin op d eborst en kroop er achter of ging juist in die slof hangen en denderde dan vrolijk op de voorhand door!
Fijn dat het op deze manier bij de jouwe wel lukt hoor. het ziet er goed uit. Succes verder nog!