2 Friezen @work welke uit vergrote?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: 2 Friezen @work welke uit vergrote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:04

_anton_love_ schreef:
Hij doet dit altijd ze wou zo graag zien dat hij het ook onder het rijden doet dus als je een paard strak aan de teugel houd gaat hij dus helemaal niet aan de teugel hij loopt alleen aan de teugel als hij ondspannen is niet als hij gespannen is! Lachen

In de krul is heel wat anders dan nageeflijk.... Op geen enkele foto zie ik een paard wat ontspannen nageeflijk loopt. Heel jammer.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:15

Het kunstje zou ik uitvergroten, mooie foto!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:27

Ik vind het wel leuke foto's, maar ze zijn niet speciaal..

Ik zou geen van deze foto's uitvergroten en nog een paar keer foto's laten maken dan heb je meer keuze. Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 19:41

bedankt voor jullie reactie,
Ik zal even de papieren vragen en even kijken wie zijn vader is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:46

jeetje wat een foto die laatste, ik kan me niet voorstellen dat hij uit zichzelf zo loopt ik zou er idd geen uitvergroten, ze zijn idd niet ontspannen

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:50

Ik kan me wel voorstellen dat hij uit zichzelf zo loopt.
Maar dan is het juist taak van de ruiter om het paard te leren meer de hals langer te maken en niet zo verschrikkelijk in elkaar te kruipen. Friezen hebben toch al meer de neiging om te proberen achter de teugel te kruipen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:52

eigenwijs23 schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat hij uit zichzelf zo loopt.
Maar dan is het juist taak van de ruiter om het paard te leren meer de hals langer te maken en niet zo verschrikkelijk in elkaar te kruipen. Friezen hebben toch al meer de neiging om te proberen achter de teugel te kruipen.

ik heb nog nooit een fries gezien die zo loopt, en heb er toch al heel wat rond zien lopen!

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:05

Die van mij had heel sterk de neiging om in elkaar te kruipen. de eerste keren dat ik met hem aan het werk ging. ook gewoon los aan de longe. Daar ben ik absoluut niet trots op en nu loopt hij wel lekker zoals het hoort en heeft hij absoluut geen problemen meer met halsstrekken en mijn hand te volgen. Het was gewoon de aard van het diertje. Deze had meer moeite met zijn hals lang te maken dan dat hij met zijn kin op de borst liep. Ook gewoon wanneer hij op de wei liep.
De manier van ts met rijden ben ik het ook niet mee eens. Dat is iets waar ze aan moet werken. (Hard werken) en daar was zo mee bezig.
Ik bedoel ook niet helemaal dat hij zo loopt wanneer hij bijvoorbeeld in de wei loopt. Maar het dier is waarschijnlijk zo dat zo gauw de ts de teugels ligt opneemt het dier al zijn kin op de borst legt. Alleen benut de ts dat door de teugels nog meer aan te nemen waardoor het dier nog verder achter de loodlijn gaat lopen. Beetje lastig om uit te leggen. Maar begrijp je een beetje wat ik bedoel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:16

eigenwijs23 schreef:
Die van mij had heel sterk de neiging om in elkaar te kruipen. de eerste keren dat ik met hem aan het werk ging. ook gewoon los aan de longe. Daar ben ik absoluut niet trots op en nu loopt hij wel lekker zoals het hoort en heeft hij absoluut geen problemen meer met halsstrekken en mijn hand te volgen. Het was gewoon de aard van het diertje. Deze had meer moeite met zijn hals lang te maken dan dat hij met zijn kin op de borst liep. Ook gewoon wanneer hij op de wei liep.
De manier van ts met rijden ben ik het ook niet mee eens. Dat is iets waar ze aan moet werken. (Hard werken) en daar was zo mee bezig.
Ik bedoel ook niet helemaal dat hij zo loopt wanneer hij bijvoorbeeld in de wei loopt. Maar het dier is waarschijnlijk zo dat zo gauw de ts de teugels ligt opneemt het dier al zijn kin op de borst legt. Alleen benut de ts dat door de teugels nog meer aan te nemen waardoor het dier nog verder achter de loodlijn gaat lopen. Beetje lastig om uit te leggen. Maar begrijp je een beetje wat ik bedoel?

ik begrijp wat je bedoeld, maar ik denk niet dat dit dier zelf zo loopt, aan de teugels te zien, en ik zou al helemaal geen foto plaatsen, dit ziet er toch niet lekker uit? taak van de ruiter om dit tegen te gaan idd, en niet om er extra gebruik van te maken, omdat het stoer is..

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:28

En dat is de fout van de ts. Zij pakt de teugels steeds strakker. Niet omdat ze het dier perse in de krul trekt maar gewoon omdat het paard het zo gemakkelijk doet. Wanneer deze fries meer een sterrenkijker was had je een heel ander beeld gezien. Niet beter. Absoluut ook niet.
En nee deze foto's zien er niet prettig uit. En al helemaal de laatste niet. Maar denk toch dat dit dier heel makkelijk zijn hals buigt en de onervarenheid van de ruiter ervoor zorgt dat het zo overdreven is. De ts moet de teugels op maat houden en maakt de teugels steeds korter inplaats van dat ze het paard over de rug naar de hand toe rijd. Op deze manier gebruikt het paard ook absoluut de rug niet wat op verschillende foto's ook duidelijk te zien is. En ook denkt de ts dat het dier het niet erg vind en het gewoon prettig vind om zo te lopen, omdat hij het zo gemakkelijk doet.
Wanneer ze het dier prettiger wil gaan rijden moet ze toch eerst aanleuning krijgen. en dat heeft ze op het moment nog absoluut niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:31

precies, ben het met je eens, zelf zou ik (als ik een paard had wat zo liep) veel lang en laag gaan rijden, en veel halsstrekken oefenen. het feit dat ze trots is op deze foto, daar erger ik me aan..

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:46

Ja ik ook. Heb mijn fries de eerste tijd alleen maar met uiterste lange teugel gereden. Want zo gauw ik de teugels iets oppakte kroop hij helemaal in elkaar. Toen ik de teugels helemaal lang hield vond hij dat maar niks. hij had dan geen steun aan mij en moest echt op eigen benen lopen. Maar na een paar keer kreeg hij vertrouwen en nu loopt hij lekker nageeflijk en over de rug. En zo zou de ts ook kunnen rijden als ze dat dier maar wat vrijer liet. Eerst goed nagevelijk en dan komt de rest vanzelf. Maar zoiets heeft tijd en geduld nodig.

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:48

Anton_love even een vraag:

Als je binnenkort foto's maakt wil ik wel eens foto's zien dt hij zo met zijn kin op zijn borst loopt terwijl jij de teugels los hebt. pas dan geloof ik dat hij het uitzichzelf doet, vind dit namelijk sterk, doet hij dit wel, probeer er wat aan te doen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:59

k vind ze allemaal niet uitvergroot-waardig..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 00:21

allereerst: mooie friesjes zijn het!

de foto's: geen enkele uitvergroten. ze zijn van te ver genomen, en het licht is slecht. verder zeggen oren naar voren niets! een paard dat ontspannen loopt, op de ruiter geconcentreerd, heeft de oren op de ruiter gericht, losjes naar achteren. zijn de oren naar voren, dan is het paard niet met het werk bezig.
verder vind ik de kin op de borst erg storend, en onprettig ogen, zoals vele anderen ook al zeggen. door het opgerichte front kropt een Fries zich al snel op, en het is aan de ruiter (én de instructeur ) om daar wat mee te doen.

ik ben benieuwd naar nieuwe foto's!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 08:41

luke paarden, al moet ik zeggen dat er geen nageeflijk of aan de teugel loopt (zoals jij beweert) of dat er ontspnning is. (hoe ik ook kijk ik kan het niet vinden!)

ik zou les nemen, wachten tot de zon schijnt en dan leuke fotos schieten om uit te vergroten.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:47

dees_daan schreef:
eigenwijs23 schreef:

ik begrijp wat je bedoeld, maar ik denk niet dat dit dier zelf zo loopt, aan de teugels te zien, en ik zou al helemaal geen foto plaatsen, dit ziet er toch niet lekker uit? taak van de ruiter om dit tegen te gaan idd, en niet om er extra gebruik van te maken, omdat het stoer is..

Okmdat het stoer is whate fAk ..
Lees wat ik heb gezegt!
Ik plaats die foto's juist niet omdat dat NIET stoer is!
Jezus jullie zeikte zelf dat ik daar geen foto's van had en niet geloofde!
niet laat ik het zien denk je gelijk dat ik stoer ben! tjaa ik ben onweis stoer Haha! echt waar gek gewoon de stoerste van de stoerste van de hele wereld!!

Hij loopt ook zo als ik hem lange teugel geef dus ik ken hem beter dus ga niet denken over mij paard want als jij hem niet kent Knipoog
Ga jij der maar eens op zitten zal je anders praten Knipoog

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:48

denice schreef:
luke paarden, al moet ik zeggen dat er geen nageeflijk of aan de teugel loopt (zoals jij beweert) of dat er ontspnning is. (hoe ik ook kijk ik kan het niet vinden!)

ik zou les nemen, wachten tot de zon schijnt en dan leuke fotos schieten om uit te vergroten.

Lees eens!
Ik heb al les!
Moet ik dit nog 100 keer zeggen ofzo ? Sigaar

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 17:51

Thymen heeft altijd zijn oren naar voren met het rijden dus dat heeft er niks mee te maken!
Alle drsuur en spring paarden die op tv komen hebben allemaal hin oren naar voren hoor dus Knipoog
Als thymen iets moet doen gaat 1 oortje naar achter zo let hij op mij met maar 1 oor.
Klaar ik weet het beter Knipoog

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 18:05

Dit zijn oude foto's ( heel oud)
Hier heeft die zijn oren naar achtere nou toen zag hij der helemaal ondspannend uit hoor.

Afbeelding
Afbeelding

Hier wel oren naar voren.
Afbeelding

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:14

Ik vind het er helaas niet zo ontspannen uitzien, en je gaat in de galop erg schuin door de bochten, en een correcte wending is veel beter voor je paard en ziet er ook netter uit.
Je bent nogal streng met je handen, het kan aan de foto's liggen maar soms lijkt het alsof je ze vastzet op de schoft... Ook moet je je hakken laag houden en op je tenen letten, bijna op iedere foto steken ze naar buiten.
Ik zou je lesgever(ster) vragen eens 1 les te besteden om aan juist die dingen te besteden.
Mooie paarden, leuk kunstje kan Thymen. (schrijf ik het zo goed?)

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 18:28

Ja!
ja daar lijkt het ook maar dat is oude foto heb me handen nioet beter! ja plat door de bocht staat er ook onder hoe dat kan! hij kan niet de linkerkant op lopen! gaat hij plat door de bocht heen rennen zodat hij op de rechtekant komt Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:31

Ik heb die oude foto's nog niet eens es bekeken ik had het over die op pagina 1...
Is er trouwens een medische reden dat hij niet op de linkerkant kan?
Want als hij gewoon lui is en alleen op zijn goede kant wil en kan lopen is dit ook rijtechnisch op te lossen, dit kost echter veel tijd en ook veel geduld.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:42

Als hij de linkerkant niet op kan lopen zit er waarschijnlijk iets vast. Ik zou er even iemand na laten kijken.

Ik wil je best geloven dat ze idd ontspannen kunnen lopen en dat Thymen (toch?) zelfs achter de teugel kruipt als je hem met losse teugels rijdt, alleen wil ik wel graag foto's zien Knipoog Op deze manier kun je aan bokt laten zien dat je wel degelijk eerlijk bent Lachen

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:58

Je hoeft niet meteen zo fel te reageren op goed bedoelde berichten . Knipoog
Oke ik wil weleens rijden. Breng hem dan maar naar zeeland.
Mijn fries liep zoals ik hierboven al geschreven heb ook meteen helemaal in elkaar gekropen. Maar dan is het juist jou taak om te zorgen dat hij meer de ontspanning op zoekt door hem juist langer te gaan laten. En door veel stap, draf, overgangen en wendingen te rijden word hij op beide kanten een stuk soepeler en zal het galoperen ook een stuk beter gaan.