Met Tops in de wei rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Met Tops in de wei rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:50

VeerenAshley schreef:
Super leuke pony, maar het zadel ligt zo ontzettend slecht (en al voordat je gegaloppeerd had). Kijk maar eens naar de zweetplekken op haar rug op de laatste foto. Dit zadel lijkt me echt aan vervanging toe!
Je mag denk ik alleen maar zeggen dat ze helemaal niet te groot en te zwaar zijn en dat het zadel geweldig ligt. Haha!
Alleen jammer dat de waarheid anders is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:52

DresslOver schreef:
Pfoe pfoe, zet een topic op haw, maar commentaar mag niet.
En dan kan je wel heel eigenwijs gaan zitten roepen; geen commentaar over lengte, geen commentaar over leeftijd, geen commentaar op het zadel, maar wél rijtechnisch. Ik meen me toch te herinneren dat mij altijd werd verteld dat je een paard over de rug moet rijden, nee, dat gaat hoor, met zon zadel en zon lange ruiter!

Als je hier fotos neerzet kan je commentaar verwachten, en daar hoeft dan niet op deze manier op gereageerd te worden.

Kijk nou 's goed. denk je nou echt, dat een te groot meisje, met een te klein slecht passend zadel fijn is voor die pony? Verbeter eerst die dingen maar 's voor je denkt aan rijtechnische dingen, of uberhaupt aan rijden!

Ben het er hier wel mee eens Bloos

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:54

Katja schreef:
VeerenAshley schreef:
Super leuke pony, maar het zadel ligt zo ontzettend slecht (en al voordat je gegaloppeerd had). Kijk maar eens naar de zweetplekken op haar rug op de laatste foto. Dit zadel lijkt me echt aan vervanging toe!
Je mag denk ik alleen maar zeggen dat ze helemaal niet te groot en te zwaar zijn en dat het zadel geweldig ligt. Haha!
Alleen jammer dat de waarheid anders is.

tuurlijk mag je ook ander commentaar geven, maar als iedereen hetzelfde zegt... dat snap je toch (hoop ik) wel?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:55

over het zadel is al iets gezegt daar ga ik niks meer van zeggen.
ik denk dat deze pony toe is aan een oude dag . want ze ziet er u niet heel erg gelukkig uit..
en sommige pony's krijgen op 17 jarige leeftijd al een oude dag. als de eigenaren zien dat de pony er geen/minder plezier in heeft.
verder is het een leuke pony.wees er zuinig op

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:56

Dan hoeft er nog niet zo gereageerd te worden TS, en als jullie glashard blijven ontkennen en zeggen dat dat allemaal niet nodig is. Tja.. dan zeg ik; Tijd voor een wake-up call! Vork

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:56

annepanne schreef:
Ik denk dat je de pony een enorm plezier doet door er niet meer op te gaan zitten.. Niet met dat verrotte zadel maar zeker ook niet zonder! Pony kijkt echt heel triest, foto na foto... Die rug is echt te érg! Dat kan echt niet!

Ga deze pony lekker poetsen en misschien wat longeren maar ga er alsjeblieft nooit meer op zitten...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:57

x__Ellis schreef:
tuurlijk mag je ook ander commentaar geven, maar als iedereen hetzelfde zegt... dat snap je toch (hoop ik) wel?

Misschien is het dan wel waar wat die mensen zeggen Knipoog
En zou je ipv te zeggen dat die mensen zeuren hier neer kunnen zetten:
"Dank je wel bokkers! We gaan inderdaad lekker verder knuffelen en pennyen met deze pony. Dit zadel komt NOOIT meer op zijn rug. bedankt dat jullie onze ogen hebben geopend. "

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:59

quera schreef:
ik denk dat deze pony toe is aan een oude dag . want ze ziet er u niet heel erg gelukkig uit..
en sommige pony's krijgen op 17 jarige leeftijd al een oude dag. als de eigenaren zien dat de pony er geen/minder plezier in heeft.

ik ben blij dat jij (eindelijk na al die anderen) niks meer zegt over het zadel. Heel erg bedankt daarvoor! Haha!

We zullen een nieuw ruitertje voor haar zoeken, en als dat niet lukt; rijden we maar heel kort en rustig.

is iedereen nú blij?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:00

Nee... Waarom moet dit arme dier gereden worden?

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:00

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:01

Nee we zijn NIET blij..
Want van rustig en kort rijden gaat het zadel niet beter liggen?!? Of denken jullie van wel!?

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:01

Hopelijk heb je wel wat geleerd van het commentaar, veel succes met Tops verder... Zal voor de rest maar geen commentaar meer geven Knipoog
Laatst bijgewerkt door Dewii op 17-05-07 20:05, in het totaal 2 keer bewerkt

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:02

x__Ellis schreef:
quera schreef:

ik ben blij dat jij (eindelijk na al die anderen) niks meer zegt over het zadel. Heel erg bedankt daarvoor! Haha!

We zullen een nieuw ruitertje voor haar zoeken, en als dat niet lukt; rijden we maar heel kort en rustig.

is iedereen nú blij?

Nee.
Luister je moet dit niet doen omdat wij dat zeggen! Je moet dit voor je pony doen. Die pony draagt een paar keer in de week, twee veel te grote meiden, met een slecht passend zadel. De pony is 23 jaar. Denk je nou niet dat hij na al die jaren beginnertjes en manege meisjes rond laten hobbelen, schokkend, schoppend op zijn rug, tenmínste een goed zadel heeft verdient? *en dan heb ik het nog ff niet over de grote van jullie zelf..*

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:02

x__Ellis schreef:

Wat voor ander commentaar had je gewilt dan....?
Dat het gras lekker groen is in je wei?

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:03

Zou inderdaad deze pony een goede oude dag gaan geven. Niet ieder paard kan tot 30 door gaan (helaas gebeurt dit nog wel te vaak), maar ik denk dat de pony jullie heel dankbaar zou zijn als jullie hem lekker gaan poetsen en knuffelen

DL_

Overigens vind ik die reactie nogal getuigen van de onvolwassenheid en ondeskundigheid waarmee die pony dus dagelijks te maken heeft.. maargoed..

paddington

CarpeDiem schreef:
Want van rustig en kort rijden gaat het zadel niet beter liggen?!? Of denken jullie van wel!?

Dat zou een wereldwonder zijn Clown

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:04

sorry dat ik het zeg
maar jullie zijn echt wel wat te groot!!
ook ziet het beestje er wel al wat oud uit
en de rug ik wat ingezakt
ik vind het niet echt zo'n fijn beeld om te zien
maarja is mijn mening..

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:05

Clown Jongens wat zijn jullie hard. De punten zijn gegeven en de discussie is gevoerd. Klaar toch ?

Als zij zo met haar pony om wil gaan is dat haar/pony's probleem en niet die van jullie. Dat jullie willen helpen is zeker attend maar word kennelijk niet op prijs gesteld.

Mijn advies
Bokkers --> Lekker stoppen en bokt gezellig houden. Er zijn zat andere dingen om over te zeuren in het leven Clown ( je moeder, broerje of grote zus Nagelbijten / Gniffelen )

TS --> De boodschap lijkt me duidelijk Ja Zoek lekker zoals genoemd een verzorgster en geef die lessen met de pony. Je pony kan zeker nog lang mee maar je moet er wel zuinig op zijn Knipoog

iig, Succes!

[edit] Zie nog iets dat niet genoemd is Go jij! Go jij! Nl, het nieuwe hoofdstel. Ten eerste is het een mooi hoofdstel, wees er maar zuinig op. Ten 2e zou ik als ik jullie was de neusriem 2 gaatjes hoger doen. Hij zit nu te laag. Het moet 2 vingers onder het jukbeen beginnen. Snap je ? Anders zoek ik even een VB foto Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sisco4life op 17-05-07 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:05

paddington schreef:
CarpeDiem schreef:

Dat zou een wereldwonder zijn Clown

Net als dat deze pony de 35 gaat halen Knipoog

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 20:06

oke, vanaf nu rijden we zonder zadel, misschien maar elk 10 minuutjes ofzo, én hopen we dat we een ruitertje erbij kunnen vinden; zodat wij niet meer hoeven te rijden.

verder reageren we niet meer op berichtjes die al zijn herhaald. We weten nu wel dat het zadel niet pas. We hébben al gezegt dat we voor een nieuwe zorgen. Mogen we dan nu aub gewoon rij-technisch (zoals houding etc.) commentaar?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:07

Sisco4life schreef:
Clown Jongens wat zijn jullie hard. De punten zijn gegeven en de discussie is gevoerd. Klaar toch ?

Als zij zo met haar pony om wil gaan is dat haar/pony's probleem en niet die van jullie. Dat jullie willen helpen is zeker attend maar word kennelijk niet op prijs gesteld.

Mijn advies
Bokkers --> Lekker stoppen en bokt gezellig houden. Er zijn zat andere dingen om over te zeuren in het leven Clown ( je moeder, broerje of grote zus Nagelbijten / Gniffelen )

TS --> De boodschap lijkt me duidelijk Ja Zoek lekker zoals genoemd een verzorgster en geef die lessen met de pony. Je pony kan zeker nog lang mee maar je moet er wel zuinig op zijn Knipoog

iig, Succes!

Ik zou wel eerst een ander zadel kopen voordat je een verzorgster erop laat rijden.. Bloos

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:08

Rijtechnisch is een beetje moeilijk te geven omdat dit zadel niet lekker ligt voor pony en ruiter.. Sorry maar.. Ik kan dus geen tips geven. En ja je hebt zelf je commentaar al over eht rijden gegeven Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:08

rijtechnisch commentaar begint volgens mij bij het harnachement. Met een zadel als dit kun je nooit een goede houding hebben. Als paard en als ruiter niet! Zelfs Anky zou eruit zien als een beginner op dit beestje..
( al zou die heel hard lachen, hem zn zadel afdoen, en m lekker bij bonfire in de wei gooien)

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 20:09

sorayalover1 schreef:
Sisco4life schreef:

Mijn advies

iig, Succes!

Ik zou wel eerst een ander zadel kopen voordat je een verzorgster erop laat rijden.. Bloos

Daar heb jij weer een punt Knipoog
Ik zou gewoon zadelloos gaan Lachen Denk dat je paardje onderhand genoeg heeft van slecht passende zadels Pling