Lusitano schreef:Maar mijn knullie gaat in de rijbak echt niet naar voren, dan moet ik hem eerst flink boos maken.
Dan kan ik zitten trappen wat ik wil (draag geen sporen) maar hij gaat gewoon niet. Heeft hij geen respect voor het been? Moet ik hem dan van voren losser laten?
Ik dacht dat ik een goede instructeur heb maar mischien niet geschikt voor mij en Iwan? Mischien te lief? Iwan gaat pas lopen als hij echt MOET.
Op deze manier kom je niet echt verder hoor. Ik krijg het idee dat je instructeur je er dus niet echt mee verder kan helpen.
Want als jij al praat over 'ik kan trappen wat ik wil' dan ben je al helemaal op de verkeerde weg.
Ik kan nu wel een heel verhaal gaan houden over hoe het eigenlijk zou moeten, maar beter is het als je een goede instructeur vind die je in de praktijk kan helpen en vooral helemaal terug gaat naar de basis, want m.i. ontbreekt die grotendeels (voor zover ik dat natuurlijk kan inschatten, blijft moeilijk om dat zo op internet te beoordelen).
Evt. kan je me ook wel pb'en over Iwan (wel grappig, ik rij toevallig ook een hengst die Iwan heet