Je kunt bij hem tussen de neus en de neusriem je hand doen.
Elke neusriem drukt op de neus.
(Het drukpunt ligt alleen hoger.) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(Het drukpunt ligt alleen hoger.) 

Sorry hoor maar TS is oud en wijs genoeg om te weten wat het beste voor haar paard is. 
Widner schreef:Ik vind het er goed uit zien ed
Als het niet over het balkje gaat, beginnen jullie maar over die neusriem?
wat zeg je dat lekker droog maudy! enne widner: het is niet omdat we dan niks meer te zeuren hebben, maar omdat het wel vreemd is. Het legt toch meer druk op de neus. eldango schreef:Klopt is een mexicaan.
Je kunt bij hem tussen de neus en de neusriem je hand doen.
Elke neusriem drukt op de neus.(Het drukpunt ligt alleen hoger.)

geartsjee schreef:wat zeg je dat lekker droog maudy! enne widner: het is niet omdat we dan niks meer te zeuren hebben, maar omdat het wel vreemd is. Het legt toch meer druk op de neus.
maar ja zal wel geen nut hebben.
maudy_89 schreef:Widner schreef:Ik vind het er goed uit zien ed
Als het niet over het balkje gaat, beginnen jullie maar over die neusriem?
ja

El_Beauty schreef:Ook even in je profiel gekeken en daar laat je de pony ook los springen ( filmpjes ) je kan duidelijk zien dat deze er met moeite over heen gaat.. en dan op filmpje 2 staat de hindernis erg hoog ook geen goed plan.. ik vind dat je je pony teveel laat doen voor zijn leeftijd en hem zo dus de benen naar de kl*te laat gaan.. dit is absoluut niet goed voor de pony.. maar goed aangezien je naar niemand hier luistert en je waarschijnlijk gewoon doorgaat met hoe jij het wilt.. je overbelast zijn sprieren / botten deze zijn nog niet sterk en jij gaat wat 80cm springen de pony is nog volop in de groei hoor denk je dat het springen hem goed doet ??
doom schreef:El_Beauty schreef:Ook even in je profiel gekeken en daar laat je de pony ook los springen ( filmpjes ) je kan duidelijk zien dat deze er met moeite over heen gaat.. en dan op filmpje 2 staat de hindernis erg hoog ook geen goed plan.. ik vind dat je je pony teveel laat doen voor zijn leeftijd en hem zo dus de benen naar de kl*te laat gaan.. dit is absoluut niet goed voor de pony.. maar goed aangezien je naar niemand hier luistert en je waarschijnlijk gewoon doorgaat met hoe jij het wilt.. je overbelast zijn sprieren / botten deze zijn nog niet sterk en jij gaat wat 80cm springen de pony is nog volop in de groei hoor denk je dat het springen hem goed doet ??
Dat vind ik ook weer onzin ..
wie weet heeft ze dit 1keer in bijv ik noem maar wat in een halfjaar gedaan ..
dat kan je gewoon niet vanuit alleen een filmpje kijken basseren zo wat ik op het eerste filmpje zag was hij nog een stuk jonger en het kan echt geen kwaad springt hij een keertje ..
overgens vond ik het 2de filmpje oook te hoog !
eldango schreef:@ doom:
Je hebt gelijk wat betreft jouw reactie op de neusriem.
Al zijn er veel mensen die zelfs het voor elkaar krijgen om elke neusriem tot martelmiddel te bombarderen. (te laag/hoog/strak)
Ik denk niet dat hij er last van had,maar ik zal hem straks een ander hoofdstel aandoen.![]()
We gaan vandaag voor de dressuur outfit. (zit liever op een springzadel ivm mijn knie)
Mits het zadel/hoofdstel past.
Widner bedoelde jou denk ik ook niet.
maudy_89 schreef:als de ts wist waarmee ze bezig was he, dan deed ze het niet !!!! dus laat die wijsheid maar achterwege !! en ik ga hier verder niet op in aangezien er toch niet geluisterd word !!!
GA ZO DOOR TOPPIE
whahaah sorry hoor maar je makat mijn dag weer goed 
Citaat:enne idd, je kan mij niet vertellen dat ze weet waar ze mee bezig is.. die filmpjes..
doom schreef:el beaty :
daar heb je idd ook gelijk in ik denk dat de TS het vaker doet ..
alleen ik had het over het algemeen ..
dat het echt geen kwaad kan al laat je een paard/pony van 2/3 een paar sprongetjes niet hoog vrij springen ..
dat vond ik onzin !![]()
ONTOPIC !

El_Beauty schreef:Citaat:enne idd, je kan mij niet vertellen dat ze weet waar ze mee bezig is.. die filmpjes..
Inderdaad ik ga helemaal met je mee, waarschijnlijk denk deze persoon makkelijker dan dat het daadwerkelijk is.. je kan een heleboel verpesten helemaal bij zulke jonge paarden.. je maakt meer kapot dan dat je ogen kunnen zien..