Dare To Dream voor het 1st onder het zadel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eldango

Re: Dare To Dream voor het 1st onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 14:47

Klopt is een mexicaan.
Je kunt bij hem tussen de neus en de neusriem je hand doen.
Elke neusriem drukt op de neus. Sigaar (Het drukpunt ligt alleen hoger.)

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:50

ja maar een mexicaan is tog anders als een gewone. anders is ie er niet speciaal voor het springen he, als ze allemaal hetzelfde zijn.

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:51

Ik vind het er goed uit zien ed Lachen

Als het niet over het balkje gaat, beginnen jullie maar over die neusriem? Scheve mond Sorry hoor maar TS is oud en wijs genoeg om te weten wat het beste voor haar paard is.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:51

Widner schreef:

Als het niet over het balkje gaat, beginnen jullie maar over die neusriem? Scheve mond

ja

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:59

ROFL wat zeg je dat lekker droog maudy! enne widner: het is niet omdat we dan niks meer te zeuren hebben, maar omdat het wel vreemd is. Het legt toch meer druk op de neus.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:01

eldango schreef:
Klopt is een mexicaan.
Je kunt bij hem tussen de neus en de neusriem je hand doen.
Elke neusriem drukt op de neus. Sigaar (Het drukpunt ligt alleen hoger.)

Waarom rijd je dan niet gewoon met een engels hoofdstel ..?? Ach gut

Engels Hoofdstel :
de engelse hoofdstel ook wel hoge neusriem genoemt werkt het minste in op de neus van het paard .

mexicaanse hoofdstel:
deze neusriem is een combinatie van een lage en een hoge neusriem.
als het paard probeert de mond open te doen krijgt het een extra gevoelige druk op de neus .!
deze Neusriem werkt vrij sterk in op de neus Vork

een jong ding wat nog maar net onder het zadel is doet veel ze mond open omdat het ook nog moet wennen aan het bit met steuren etc ..dus gewoon een engelse omdoen is mijn advies ! Haha!

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:01

geartsjee schreef:
ROFL wat zeg je dat lekker droog maudy! enne widner: het is niet omdat we dan niks meer te zeuren hebben, maar omdat het wel vreemd is. Het legt toch meer druk op de neus.

ja dat vond ik ook Clown maar ja zal wel geen nut hebben.

en was ik even vergeten je hebt wel een mooi paard hoor, maar wat wij willen aangeven wees er zuinig op Lachen

Widner

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:25

maudy_89 schreef:
Widner schreef:

Als het niet over het balkje gaat, beginnen jullie maar over die neusriem? Scheve mond

ja

Nou je doet maar lekker, ts weet zelf waar ze mee bezig is en doet echt niet wat anders omdat jou die neusriem niet aan staat.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:27

Widner je moet oppassen wat je neerzet want je trekt andere mensen er ook bij die het geheel normaal bedoelen .
als je mijn eerste quote eens leest bijv Slapen
daar staat duidelijk dat ik het balkje het ergste nog niet vind maar de mexicaan !!!
dus dat was bij mij niks om te zeuren dat was in de eerste instantie een vraag of het wel een mexicaan was ..
en daarna gaf ik het ADVIES om dit niet te doen OMDAT !!!!!dus duidelijk uitleg ..
verder geen aanval of wat dan ook ..

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:28

als de ts wist waarmee ze bezig was he, dan deed ze het niet !!!! dus laat die wijsheid maar achterwege !! en ik ga hier verder niet op in aangezien er toch niet geluisterd word !!!

GA ZO DOOR TOPPIE OK dan!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:38

Ook even in je profiel gekeken en daar laat je de pony ook los springen ( filmpjes ) je kan duidelijk zien dat deze er met moeite over heen gaat.. en dan op filmpje 2 staat de hindernis erg hoog ook geen goed plan.. ik vind dat je je pony teveel laat doen voor zijn leeftijd en hem zo dus de benen naar de kl*te laat gaan.. dit is absoluut niet goed voor de pony.. maar goed aangezien je naar niemand hier luistert en je waarschijnlijk gewoon doorgaat met hoe jij het wilt.. je overbelast zijn sprieren / botten deze zijn nog niet sterk en jij gaat wat 80cm springen de pony is nog volop in de groei hoor denk je dat het springen hem goed doet ??

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:43

El_Beauty schreef:
Ook even in je profiel gekeken en daar laat je de pony ook los springen ( filmpjes ) je kan duidelijk zien dat deze er met moeite over heen gaat.. en dan op filmpje 2 staat de hindernis erg hoog ook geen goed plan.. ik vind dat je je pony teveel laat doen voor zijn leeftijd en hem zo dus de benen naar de kl*te laat gaan.. dit is absoluut niet goed voor de pony.. maar goed aangezien je naar niemand hier luistert en je waarschijnlijk gewoon doorgaat met hoe jij het wilt.. je overbelast zijn sprieren / botten deze zijn nog niet sterk en jij gaat wat 80cm springen de pony is nog volop in de groei hoor denk je dat het springen hem goed doet ??

Dat vind ik ook weer onzin ..
wie weet heeft ze dit 1keer in bijv ik noem maar wat in een halfjaar gedaan ..
dat kan je gewoon niet vanuit alleen een filmpje kijken basseren zo wat ik op het eerste filmpje zag was hij nog een stuk jonger en het kan echt geen kwaad springt hij een keertje ..
overgens vond ik het 2de filmpje oook te hoog ! Bloos

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:48

Leuk paardje hoor, maar als ie voor de eerste keer onder het zadel is zou ik even stappen en hooguit 5 min draven, niet galloperen en al helemaál niet springen.. Ik vidn dat je veel te hard met hem gaat, geef hem de tijd om het te leren, stap voor stap.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 15:51

@ doom:
Je hebt gelijk wat betreft jouw reactie op de neusriem.
Al zijn er veel mensen die zelfs het voor elkaar krijgen om elke neusriem tot martelmiddel te bombarderen. (te laag/hoog/strak)

Ik denk niet dat hij er last van had,maar ik zal hem straks een ander hoofdstel aandoen. Knipoog
We gaan vandaag voor de dressuur outfit. (zit liever op een springzadel ivm mijn knie)
Mits het zadel/hoofdstel past.

Widner bedoelde jou denk ik ook niet. Knipoog

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:54

doom schreef:
El_Beauty schreef:

Dat vind ik ook weer onzin ..
wie weet heeft ze dit 1keer in bijv ik noem maar wat in een halfjaar gedaan ..
dat kan je gewoon niet vanuit alleen een filmpje kijken basseren zo wat ik op het eerste filmpje zag was hij nog een stuk jonger en het kan echt geen kwaad springt hij een keertje ..
overgens vond ik het 2de filmpje oook te hoog ! Bloos

Ook al is het een 1x in het half jaar dan is deze dus nog jonger dan wat het paard nu is.. jij zou je paard van 2/3 jaar toch ook niet over een hindernis jagen van 80cm ook al is het 1 keer en al helemaal niet als je ziet dat het paard bij een lage hindernis al moeite heeft..
Je kan mij niet vertellen dat jij dit dood normaal vind ?
Ik vind dit geen onzin dit heeft al weer meer te zeggen over het sprongetje dat op de foto staat in dit topic.. ze zegt hier dat het 1 keer gebeurd is en toen stopte terwijl ze nu dus al vaker het paard over een hindernis heeft gestuurd.. raar ? nja ze zegt teveel verschillende dingen n komt dus niet serieus bij mij over..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:57

eldango schreef:
@ doom:
Je hebt gelijk wat betreft jouw reactie op de neusriem.
Al zijn er veel mensen die zelfs het voor elkaar krijgen om elke neusriem tot martelmiddel te bombarderen. (te laag/hoog/strak)

Ik denk niet dat hij er last van had,maar ik zal hem straks een ander hoofdstel aandoen. Knipoog
We gaan vandaag voor de dressuur outfit. (zit liever op een springzadel ivm mijn knie)
Mits het zadel/hoofdstel past.

Widner bedoelde jou denk ik ook niet. Knipoog

Naja wat ik vooral probeerde duidelijk te maken is ik heb een vriendin die heeft altijd engels gereden toen kwamen van die mooie bling bling mexicanen te voor schijn.
die heeft ze gekocht en letterlijk elke dag mee gereden ..
Tot dat Mw M wedstrijd had en der engelse hoofdstel in deed ..
geen land meer te bezeilen ..
ze moet nu der dresuur proeven doen met mexicaan om Ach gut
ik heb zelf een jong ding war ik 3/4 dagen in de week mee rijd ..
hij wordt juli 4 en omdat ik zelf ook een mexicaan erg mooi vind koop ik er ook straks een .. en dan ook echt alleen voor het springen ..
ik heb van me vriendin geleerd ..!!

en wat widner betreft ik vond het niet netjes hoe fel ze reageerde Knipoog

geartsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:58

maudy_89 schreef:
als de ts wist waarmee ze bezig was he, dan deed ze het niet !!!! dus laat die wijsheid maar achterwege !! en ik ga hier verder niet op in aangezien er toch niet geluisterd word !!!

GA ZO DOOR TOPPIE OK dan!

ROFL whahaah sorry hoor maar je makat mijn dag weer goed Haha!
enne idd, je kan mij niet vertellen dat ze weet waar ze mee bezig is.. die filmpjes.. Boos!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:59

el beaty :
daar heb je idd ook gelijk in ik denk dat de TS het vaker doet ..
alleen ik had het over het algemeen ..
dat het echt geen kwaad kan al laat je een paard/pony van 2/3 een paar sprongetjes niet hoog vrij springen ..
dat vond ik onzin ! Vork
ONTOPIC ! Haha!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:03

Citaat:
enne idd, je kan mij niet vertellen dat ze weet waar ze mee bezig is.. die filmpjes.. Boos!

Inderdaad ik ga helemaal met je mee, waarschijnlijk denk deze persoon makkelijker dan dat het daadwerkelijk is.. je kan een heleboel verpesten helemaal bij zulke jonge paarden.. je maakt meer kapot dan dat je ogen kunnen zien..

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 16:50

doom schreef:
el beaty :
daar heb je idd ook gelijk in ik denk dat de TS het vaker doet ..
alleen ik had het over het algemeen ..
dat het echt geen kwaad kan al laat je een paard/pony van 2/3 een paar sprongetjes niet hoog vrij springen ..
dat vond ik onzin ! Vork
ONTOPIC ! Haha!

Hij was daar 2,5jr.
Hij heeft inderdaad eerder gesprongen, al was dat omdat zijn moeder op het laatste moment links draaide en hij blijkbaar niet meer kon afdraaien. Hij kon er ook doorheen lopen. Ik had om de wei af te zetten van dat rood/witte afzetlint (plastic) dat hong op +- 1 m. Hij was toen 3 maanden.

Verder sprong hij afgelopen zomer over een greppeltje waar hij ook overheen had kunnen stappen (wat de rest deedt).

Hij heeft in de opfok gestaan waar ze diverse paarden tot het hoogste springniveau hebben opgeleid. Daar zijn de ook filmpjes gemaakt (onder begleiding van hun.)

Dan zullen jullie dit ook wel verschrikkelijk vinden:
Afbeelding

Dit heeft verder niets met mijn topic te maken.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 16:51

El_Beauty schreef:
Citaat:

Inderdaad ik ga helemaal met je mee, waarschijnlijk denk deze persoon makkelijker dan dat het daadwerkelijk is.. je kan een heleboel verpesten helemaal bij zulke jonge paarden.. je maakt meer kapot dan dat je ogen kunnen zien..

Voordat je iemand beledigd zou ik diep nadenken als ik jou was!
Je kent me niet en al helemaal niet mijn verleden!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:04

Ik denk na en daar hoef je niet mensen voor te kennen om te zien hoe hun hun paarden trainen zoals je merkt zijn er meerdere mensen die het niet eens zijn over jou trainen met jonge paarden.. en je verleden boeit me al helemaal niks het gaat me hier om het paard en diegene die haar traint.. en dat plaatje wat hier neer gezet is over dat jonge paard over die hindernis DAT PAARD SPRINGT ! het paard in jou filmpje springt niet maar omdat het moet springt ze er over heen er ligt een balk zijwaarts van de hindernis en jij jaagt het paard met zweep er over.. dat paard kan niet wijken in jou filmpje of hij moet of door de balken heen rennen of door de bakrand.. zoiets kan je niet vergelijken.. je kan zien dat het paard op het plaatje een afstammeling is van springpaarden en dat deze er alles behalve over heen gejaagd word.. toch vind ik het stom dat je op zo'n jonge leeftijd het paard zo hoog laat springen terwijl je DUIDELIJK ziet dat het paard met de lage hindernis al moeite heeft.. ook loop je hier in het topic verhalen op te hangen dat het springen 1X gebeurt is terwijl dit al veel vaker gedaan is.. dus je loopt veel verhalen uit je duim te praten.. vertel gewoon de waarheid waarom liegen.. dan krijg je ook niet zoveel commetaar..

IndoradoRedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:06

1ste keer onder het zadel...Wow.. dat gaat goed joh!!! Leuk paardje trouwens... SCHIJNDEL ROCKS... K woon er zelf vlak bij Knipoog

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:07

mag ik iets varaagen waarom maak je op de eerste dag al een sprong dat vind ik eenbeetje vreemd maar dat kan ook aan mij liggen
trouwens super lek paardtje hoor
veel plezier er mee

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:09

En b.t.w veulens weten niet met 3 maanden dat een schriklint geen ongelukken kunnen veroorzaken en springen daarom voor hun veiligheid over het lint en er niet door heen.. dat greppeltje weet dat paard veel wat daar onder is en springt er ook over dit omdat het paard niet weet wat het is.. mijn pony springt ook wel eens over een plasje water heen omdat hij niet weet hoe diep het is.. paarden zijn niet als mensen.. paarden denken anders.. als je dat al niet weet hmm.. geloof me als die balk zijwaarts niet naast de hindernis lag en jij niet met die sweep achter zijn kont aanjoeg liep hij gewoon langs de hindernis op hor..