Leuke pony rijd je! Hij loopt nog lekker actief, en het ziet eruit alsof hij het allemaal erg leuk vind
blowdiene schreef:nog meer tips..?
miss weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ie minder snel langs de sprong gaat..?

Probeer goed op je kont(zitbeenknobbeltjes) te blijven zitten, zie dat je soms al ver voor de sprong te veel naar voren hangt. (Zie je 1e foto, waar al boven staat ‘voor de sprong’, je teugels hangen hier al slap en je zit erg naar voren. Terwijl dat nog niet het afzetmoment is. Probeer dus pas op het moment dat je wilt afzetten, echt mee te gaan zitten in de sprong.) Natuurlijk ook weer niet te laat, maar op het moment dat jij denkt "Ja" spring, geef je mee.

Verder moet je hem met je benen ‘blijven’ rijden, het valt mij op dat (waarschijnlijk omdat het een voorwaartse pony is, of iig. voorwaarts in je parcourtje) dat je hem vooral met teugelhulpen rijd, en je benen en zit een beetje vergeet, maar blijf dus ondanks dat hij voorwaarts is, evengoed niet vergeten ook beenhulpen te geven, of iig. houd je been eraan, dan zal hij minder snel onder je uitlopen..
Verder moet je vooral goed KIJKEN waar je naartoe wilt, dus in dit geval de sprong. Kijk over je pony heen naar het midden van de hindernis, zodra je wilt afzetten geef je mee en kijk je ook onder de sprong weer over je pony heen. Op het moment dat je terugkomt uit de sprong, terugrijden vooral met je zit, en vergeet daarbij weer niet evengoed je been eraan te houden, zodat je een mooie overgang maakt en hij niet gelijk helemaal uit elkaar valt.
Dus niet gaat trekken in z’n mond..
Op je 2e vraag uit het bovenste gequote stukje, heb ik hiermee dus ook al antwoord gegeven.

blowdiene schreef:wat kan ik doen zodat ie niet meer weigert..?(als ik nog eens wil springen

)
Op deze vraag heb ik dus ook al antwoord gegeven in het bovenstaande stukje.
vooral goed je been eraan houden, op je kont blijven zitten, dus niet voorover hangen, en goed kijken waar je naartoe wilt.Verder voor het draffilmpje, en het galopfilmpje;
Je hakken wat meer uitdrukken, en handen meer rechtop houden. Het lijkt op de 2 laatste filmpjes zo dat je hem bestwel in zijn mond zit. Blijf daarom weer j been eraan houden, zodat hij echt op jouw hulpen gaat lopen, en zodat jij hem aan het rijden bent, en niet andersom.

Wrsl. Zal hij dan ook minder snel onder jou uit willen lopen, zodat jij hem weer minder in zijn mond hoeft te zitten.
Ik hoop dat je dr wat aan hebt, suc6 ermee!