Ik en Mr. brown @ Work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Ik en Mr. brown @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:35

Strepsel schreef:
blowdiene schreef:
de foto's zijn niet bewerkt...hoe kom je daarop..? Tong uitsteken

Omdat op de 3e foto's zijn stand van de benen en hoeven wat anders lijkt dan normaal,
maar kan ook een moment opname zijn hoor!!
Wat ik zei: voor de rest hele leuke foto's

Dat is gewoon het doorveren van de koten wat je ziet door de druk van de landing. Bij dit paard veert het wel ver door...maar dat kan ook door de leeftijd komen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 18:38

Er is al gezegd dat je wat te vroeg naar voren gaat voor de sprong.
dat vind ik ook. Ik moet zeggen dat ik de filmpjes niet kon bekijken, dus ik zeg het puur op basis van de foto's. Op één van de foto's zit je boven de sprong ook net te ver naar voren, te plat op de hals.
Ik vermoed daarom, dat jij als het ware voor hem uit springt.
Daar kunnen weigeringen door komen: je paard wordt er onzeker van en jij bent zo bezig met voorover zitten, dat je hem niet meer kunt opsluiten voor de sprong. En je paard kan daardoor ook te vroeg afgaan voor de sprong.
Tip die ik daarvoor heb:
Blijf gewoon in je zadel zitten. Pak een pluk manen vast met beide handen. Rij naar de sprong, sluit je paard goed op, ga niet te hard. Op het moment dat het paard afzet, brengt hij zijn hals naar voren en neemt hij jouw handen mee met de pluk manen en jouw lichaam volgt je handen in het naar voren gaan. Niks meer en niks minder. Dus je laat je gewoon meenemen over de sprong en je gaat niet bewust naar voren. je laat het gewoon gebeuren. Snap je wat ik bedoel?
Succes!

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 21:21

ja...wat een handige tip! ik wist eigenlijk niet eens dat je ook voor een pony uit kon springen wel dat je achter kon blijven.

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 17:49

niemand nog meer tips?

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:23

echt nimand nog meer tips? ik ga zo springen dus. Bloos

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:29

Figo schreef:
Leuke pony rijd je! Hij loopt nog lekker actief, en het ziet eruit alsof hij het allemaal erg leuk vind Lachen

blowdiene schreef:
nog meer tips..?
miss weet iemand hoe ik kan voorkomen dat ie minder snel langs de sprong gaat..? Vork

Probeer goed op je kont(zitbeenknobbeltjes) te blijven zitten, zie dat je soms al ver voor de sprong te veel naar voren hangt. (Zie je 1e foto, waar al boven staat ‘voor de sprong’, je teugels hangen hier al slap en je zit erg naar voren. Terwijl dat nog niet het afzetmoment is. Probeer dus pas op het moment dat je wilt afzetten, echt mee te gaan zitten in de sprong.) Natuurlijk ook weer niet te laat, maar op het moment dat jij denkt "Ja" spring, geef je mee. Lachen
Verder moet je hem met je benen ‘blijven’ rijden, het valt mij op dat (waarschijnlijk omdat het een voorwaartse pony is, of iig. voorwaarts in je parcourtje) dat je hem vooral met teugelhulpen rijd, en je benen en zit een beetje vergeet, maar blijf dus ondanks dat hij voorwaarts is, evengoed niet vergeten ook beenhulpen te geven, of iig. houd je been eraan, dan zal hij minder snel onder je uitlopen.. Lachen
Verder moet je vooral goed KIJKEN waar je naartoe wilt, dus in dit geval de sprong. Kijk over je pony heen naar het midden van de hindernis, zodra je wilt afzetten geef je mee en kijk je ook onder de sprong weer over je pony heen. Op het moment dat je terugkomt uit de sprong, terugrijden vooral met je zit, en vergeet daarbij weer niet evengoed je been eraan te houden, zodat je een mooie overgang maakt en hij niet gelijk helemaal uit elkaar valt.
Dus niet gaat trekken in z’n mond..

Op je 2e vraag uit het bovenste gequote stukje, heb ik hiermee dus ook al antwoord gegeven. Lachen

blowdiene schreef:
wat kan ik doen zodat ie niet meer weigert..?(als ik nog eens wil springen Knipoog)

Op deze vraag heb ik dus ook al antwoord gegeven in het bovenstaande stukje.
vooral goed je been eraan houden, op je kont blijven zitten, dus niet voorover hangen, en goed kijken waar je naartoe wilt.

Verder voor het draffilmpje, en het galopfilmpje;
Je hakken wat meer uitdrukken, en handen meer rechtop houden. Het lijkt op de 2 laatste filmpjes zo dat je hem bestwel in zijn mond zit. Blijf daarom weer j been eraan houden, zodat hij echt op jouw hulpen gaat lopen, en zodat jij hem aan het rijden bent, en niet andersom. Lachen Wrsl. Zal hij dan ook minder snel onder jou uit willen lopen, zodat jij hem weer minder in zijn mond hoeft te zitten.

Ik hoop dat je dr wat aan hebt, suc6 ermee!

Figo heeft gelijk je blijven zitten handen laag en been eraan in het begin kan het wat moeite kosten om je been spieren goed te kunnen gebruiken maar als dat ok is gaat het vast goed! tis trouwesn een leuke pony;)

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:33

dankje Vork

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:35

ik ga nu lekker springen Haha!
en ik vlg al jullie tips op! Vork

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 12:16

nou ik heb jullie tips opgevolgd ik zal vanavond een paar foto's en een filmpje plaatsen Vork

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:39

ik heb al jullie tips opgevolg of iig geprobeert Knipoog
ik heb een paar foto's Vork :

voor de sprong:
Afbeelding

vlak voor de sprong:
Afbeelding

afzet:
Afbeelding

tijdens de sprong:
Afbeelding

landing:
Afbeelding

na de sprong:
Afbeelding

ik hoop dat ik de tips nu goed opgevolgd heb en zo niet dan ontvang ik graag nieuwe tips! Haha!

ik heb nu eigenlijk wel een beetje het gevoel alsof ik hem in de mond hinder, maar misschien ligt dat aan mij Bloos