Jono @ work(Fotoshoott by Noëmy)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Snooplover_

Re: Jono @ work(Fotoshoott by Noëmy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:40

Gave foto's zeg Ja ik zou foto 3 laten uitvergroten Lachen

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:46

Ik vind jullie een onwijs leuke combi! Ik weet niet precies waarom maar het ziet er gewoon heel stoer uit! Suc6 verder met hem! Haha!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:59

Wat lekker stevig beestje hou ik wel van, ook leuke foto's trouwens.

Over de zomereczeem mijn tinker heeft het ook en heb alles kwa producten wel geprobeerd, maar de deken is toch wel het beste, alleen moet de wei wel vrij zijn van allerlei dingen waaraan ze kunnen schuren, want dat doen ze zeker als je te laat het pak aan hebt gedaan.
De mugjes die het veroorzaken die leven zodra het boven de 10 graden s'nachts is.
Ook is het beter om je paardje tussen 10-16.00uur buiten te hebben en de rest van de tijd binnen.
Ik doe ook mee aan een onderzoek voor paarden met zomereczeem, samen met een ander paard op stal. 1 van de 2 heeft het echte medicijn en de andere een nep. We weten niet wie de echte heeft, maar we denken die van mij, want die schuurt zo goed als niet. We moeten nog tot eind Juni en dan horen we wie de echte heeft gehad.

Ik heb een deken bij www.demeulenkamp.nl gekocht. En nu via marktplaats ook de pagony van hun goedkoop kunnen kopen en die is nieuw 70 euro en die is ook van super kwaliteit alleen er zit geen hoofdkap bij.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 17:11

het probleemis dus, hij staat in een wei met allemaal bomen en heeft geen stal.. alleen schuilstal

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 06:11

ik zou 3 uitlaten vergroten! Lachen
Dies echt gaaf!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 10:51

Djulitaa schreef:
die vliegendekens zijn idd goed, maar ik ben bang dat hij het dan weer kapot schuurt.. weg 70,- Verdrietig

Pff sorry hoor, maar ik gooi dan liever 70 euro weg dan dat m'n paard zich de hele tijd openschuurt en gewoon gek word van de jeuk..
Bovendien gaat zo'n deken écht niet zomaar stuk hoor Clown
Je rijd hem wel netjes zeg, en prachtige foto's Ja

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 08:07

nee oke, maar hij heeft hem na een week kapot, dan heeft hij er een week profijt van gehad en dan begint het gewoon weer opnieuw.

Bedankt Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:34

Hallo
Leuke foto's hoor, probeer alleen te letten op je benen, deze zou je vanuit je heup iets naar achter mogen brengen en je zou iets meer voor je in zadel mogen gaan zitten zodat er een rechte lijn ontstaat van schouder via heup naar hak, dus recht naar beneden. Probeer er dan ook op te letten dat je je tenen vanuit je heup naar binnen draait en dus je knieën netjes aan je zadel houdt, anders prik je je paardje onnodig met je spoor. Vooral in de galop moet je hier even op letten.
Probeer je handen niet vast te zetten, een paard beweegt immers met zijn hoofd en als je je handen vastzet kun je niet meebewegen en zal dit voor hem minder prettig zijn om met aanleuning te lopen, al loopt hij wel erg netjes. Verder zou hij af en toe iets meer vanuit achter naar voren gereden mogen worden wat je op sommige foto's wel ziet en op andere weer helemaal niet. Je wilt hem uiteindelijk leren om jou te gaan dragen op de achterhand, en die is dus belangrijker dan een in de krul lopende voorhand, wat veel mensen wel belangrijker vinden, en dus alleen maar een mooi plaatje willen wat eigelijk heel nep is.
Ik vind dat hij erg netjes loopt en je hem erg netjes rijdt. Ga zo door (probeer alleen een beetje aan je eigen houding te denken)!!!

_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 08:39

setje staat hm leuk

alleen het rijden vidn ik er nogal wat gespannen uit zien ..
En wat vrolijker kijken he Knipoog

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 08:46

@ Lailapri, idd, bedankt voor de tips, er word al aan mijn houding gewerkt, nu gaat dat wat minder omdat hij nu kreupel is, heeft nu een week stil gestaan, volgende week rustig opbouwen.
@_Daisy dit vind ik niet waar, op sommige foto's loopt hij onder mij vandaan, de foto's waar ik wat krampachtiger zit, dat klopt maar op de andere foto's vind ik juist dat hij erg ontspannen loopt

_daisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:06

nahja .. het is mijn mening Knipoog

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:06

je zou dan extra op je houding kunnen letten, vooral als je in het begin alleen een beetje gaat stappen etc.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 09:09

@_Daisy dat mag ook Lachen
@Lailapri dat zal ik zeker doen!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 15:58

hey je fjord loopt wel gaaf zeg Knipoog Tong uitsteken

alleen zit je misschien wat te ver naar achter, of lijkt dat maar zo?

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 16:03

klopt, dat zadel past hem niet goed, krijg van de week het nieuwe zadel Haha!

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 23:10

Djulitaa schreef:

oke het zadel lijkt wel een beetje op een goedkoop (niet zo goed) zadel wat wij van zadelmarkt hebben gekocht, daarom viel het mij op, bij dat zadel zit je ook beetje raar int zadel, waar komt jouw zadel dan vandaan?

gerinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 21:02

ik heb laatst ergens gelezen er was een paard die ook erg last had van exceem en schuren. die heeft 2 jaar zomers een deken opgehad en heeft nu nergens last meer van

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 14:11

Siria schreef:
Djulitaa schreef:

oke het zadel lijkt wel een beetje op een goedkoop (niet zo goed) zadel wat wij van zadelmarkt hebben gekocht, daarom viel het mij op, bij dat zadel zit je ook beetje raar int zadel, waar komt jouw zadel dan vandaan?

2e hands gekocht, van iemand uit sprang-capelle

@ Gerinda, dat zal denk ik een uitzondering zijn

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 14:23

Ik heb vroeger ook een pony gehad met zomerecseem ik heb toen een speciale deken voor haar gekocht waardoor hoofd,nek,lichaam bedekt werden en ze zo niet kon schuren. Na enkele weken gedacht te hebben dat het echt hielp heeft ze gewoon het deken kapot gerschuurt. Dus heeft je paard echt ernstige problemen met de zomerecseem is een deken niet aan te raden en zul je andere middelen uit moeten proberen.

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 15:00

kijk daar ben ik bang voor, dat gaaat een paar weken goed dan is het kapot als het echt ernstig is

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:19

Vind het er goed uitzien hoor. Stoere Fjord, en je hebt 'm lekker aan het lopen. En wat dat vrolijker kijken betreft, dat ken ik ergens van Vork .

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:26

Dat had ik dus wel met m'n ecseemdeken. Ik heb dan ook wel een pony gehad met echt heel ernstig zomerecseem waar ook niets tegen te doen was. (Heb haar om die reden toen ook verkocht) Ik heb ook alles geprobeerd met teershampoo bij die pony lukte het niet maar bij m'n paard lukt het wel (schuurt nogal eens aan zn staart in de stal)

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 16:29

Hanmar schreef:
Vind het er goed uitzien hoor. Stoere Fjord, en je hebt 'm lekker aan het lopen. En wat dat vrolijker kijken betreft, dat ken ik ergens van Vork .

haha, bedankt Haha!

gerinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:08

het zal ook wel niet bij alle pony's / paarden helpen. maar als het helpt heb je wel geluk
dan heeft het beestje er ook geen last meer van. en je hoeft zelf niks meer te doen

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:23

Met een exceemdeken moet je al beginnen in Februari als die muggen waardoor zomerexceem door word veroorzaakt er nog niet zijn en dan je pony ingepakt laten tot ongeveer oktober tot het einde dus , als je begint met deken als de muggen er al zitten heeft het geen nut want dan zitten ze al diep in de haren die er niet zomaar uitgaan! Daarom zal hij dan toch nog schuren ookal met deken als hij die pas in het seizoen opkrijgt waardoor je dus heel veel geld uitgeeft aan dekens die toch kapot gaan Pling ... Jaa Djuultje Tong uitsteken ik ben slim geworden Tong uitsteken maar had het er met een dierenarts over en t klopt wel natuurlijk als je goed nadenk Pling mja komde morgen naa de club ?!