Knappe Dancer @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mloui

Re: Knappe Dancer @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:46

Hey deze pony loopt toch in zeeland? Volgens mij is hij van Sjaantje hier op bokt geweest. Het is wel echt een super pony. Valt echt op op de wedstrijden. Voor het oog, oogt hij nooit zo traag eigenlijk! Succes nog voor de tijd dat hij nog bij jullie logeert.

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:49

Mloui: ja klopt hij loopt in zeeland ja Lachen
Ik ga eens een kijkje nemen in haar profiel Knipoog ben benieuwd
zijn naam is private dancer misschien zegt dat je iets

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:09

Je hebt een hoop commentaar over je heen gekregen, maar misschien een idee om nu eens met tips te komen.

Durf je hem zonder zadel te rijden?
En anders beugels eraf halen en proberen vanuit je bekken te rijden.
Je zit dan op je 3-poot (zitbeen knobbels en schaambeen) en je drijft hem vanuit je bekken naar voren.

Je benen laat je verder rustig onder je liggen en bieden alleen ondersteuning bij voltes.

In de bochten drijf je met je ene bekken meer dan de ander om zo het paard te ondersteunen in zijn beweging.

Je teugels laat je losjes in je handen en dienen alleen als ondersteuning door te rijden alsof je hoepel in je handen hebt.

Geen sporen en zweep, alleen je zit Knipoog

misz_mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:20

Whaha:) dancer....

Dat is het paard van me vriendin heel leuk om te zien.. zet het bij me favoriten.. dan kan laura ze ook nog even zien!..

Verder ga ik ook mee met de mensen van boven.. Ziet er goed uit or! ..
Doeg

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:25

leuke pony vind dat je m alleen iets te strak houdt en je benen echt dramatisch! De sporen staan er vol in op elke foto.. ookal is het al 100x gezegd ik zeg het ook nog een keer in de hoop dat je er per direct iets aan doet! Je sporen afhalen en eerst eens leren je benen netjes te houden dus.. Succes ermee

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:39

Stravero schreef:
...waarschiijnlijk wordt het er dan ook iets ontspannender van, het ziet er nu een erg klein beetje gespannen uit...

Dit vind ik wel een understatement van jewelste
Ik vind er zo een spanning van afkomen dat het niet fijn is om naar te kijken. Ik vind het lijken of je je teugels niet losser durft laten omdat hij dan omhoog zou komen en dat is een fout beeld (ookal klopt dit niet, het lijkt zo) dus meer ruimte vooraan en zelf naar voor kijken. Je kijkt de hele tijd naar zijn hoofd waardoor al helemaal geen ontspannen beeld gecreeerd wordt. Het lijkt alsof jij maar 1 ding wil en dat is zijn hoofd op die plek houden...

Tips om voorwaarts te rijden: sporen uitdoen en zweep erbij. Denk erom: de motor van een paard zit op zijn achterhand dus daar moet je een tik geven als hij niet reageert op je been.
1 X maal is reactie, gene reactie => tik op zijn achterhand.
Je mag je sporen zeker niet gebruiken om hem (enkel) voorwaarts te rijden!!!!

En luister ook maar naar Stravero: los laten vooraan en hem zal wss wel al meer voorwaarts lopen. Haal die spanning van het plaatjs en alles komt goed Lachen

Dianx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:41

Ik denk dat je beugels wel wat langer mogen miss wel 2 a 3 gaten verder ziet het er mooi ontspannen uit Knipoog

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 17:49

Oke ik zou mn handen dan wel iets naar voren mogen plaatsen, maar hem in de krul trekken en vast houden doe ik zeker niet, hij liep er zeer ontspannen bij, aan zn hoofd-hals ligt het zeker niet !! Het is gewoon bij hem de moter draaiende houden, en daar heb ik al genoeg commentaar/ reacties op gekregen hoe fout ik dat doe, dat weet ik oke, en ik heb tips gekregen hoe ik mezelf verbeter... Dus dat hoef ik niet meer te horen, misschien nog positieve suggesties ?!

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:05

Ik bedoelde niet dat je het deed, ik zei dat ik het er zo vind uitzien :-s
ik wou je niet boos maken want je doet het wel goed, maar ik vind het plaatje niet zo mooi, maar ik vind het plaatje anky en haar paarden SOMS ook niet mooi en toch rijdt zij op een niveau waar ik nooit of te nimmer kan geraken Lachen

Ik zou zijn hoofd liever iets lager doen, maar als jij zegt dat hij ontspannen loopt geloof ik je graag, maar het lijkt gewoon niet zo in mijn ogen, maar wij zien enkel de foto's he, jij voelt hoe hij loopt.... Trek je niet teveel aan van die reacties hier, het is commentaar op momentopname's
zolang jij zelf weet dat het niet is, is het goed he, maar we mogen wel zeggen wat we denken he
allesinds succes en het was echt niet de bedoeling je te beledigen hoor

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:07

Nee ik ben niet boos of beledigd ofzoiets, maar het is gewoon dat iedereen maar door blijft zeuren over de dingen die gezegd zijn.. Dat is soms best vervelend, ik zet hier ook alleen maar mn fotos om aan jullie te laten zien wat ik heb enzo snapje.. Dus een beetje leuke reacties zou afentoe ook leuk zijn.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:08

als ik jouw was zou ik je sporen écht af doen, als je dr niet mee om kan gaan waarom zou je ze zo gebruiken Boos!

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:17

idd, die hakken weet je wss ondertussen wel tenzij je echt het geheugen hebt van een kuiken ofzo j/k (nuja, dat zijn de nadelen van een forum he)

Positief?
De rest van je houding: je zit zo mooi recht (moest je soms nog meer voorwaarts kijken) zelf bijna perfect recht Lachen
Zijn oren staan steeds mooi voorwaarts dus hij vind het zeker wel heel leuk en dat is uiteindelijk wat telt he, maar voor de rest valt er uit je foto's niet veel af te leiden....

mss een paar foto's bijzetten Lachen

suggesties om het meer voorwaarts te krijgen:
overgangen: stap => galop, maar wel goed voorbereiden he
en schakelen, verruimen en verzamelen
Neem hem ook eens mee op uitstap, ga er eens mee aan het strand rijden of in het bos, vele paarden fleuren daar enorm van op en dat is heel goed voor hun looplust, hij lijkt wel veel looplust te hebben dus ik denk niet dat dat echt een probleem vormt, maar kwaad zal het allesinds niet doen
Als je dat al regelmatig doet: houden zo Lachen

misz_mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:20

NOu.. ik weet hou vervelend dancer kan zijn.. en ik vind dat het er toch goed uit ziet! .. Je ziet toch echt dat hij vooruit gaat!

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:22

Naar buiten zal moeilijk gaan want hij is niet te hanteren op buitenrit dusja, en het is niet mn eigen pony he dusja, ik heb een gewoon 2weken in training, (nu nog 3dagen) en dan gaat hij gewoon weer terug naar zijn eigen baasje Knipoog

Maargoed ik zal er even bij zeggen, dat ik nu zelf ook M2 rijd, dus ik weet ook wel hoe je met sporen om moet gaan, en dat de fotos nou een beetje bedonderd eruit komen, tsja daar kan ik ook niets aan doen, ik beloof jullie morgen nieuwe foto's (miss overmorgen:P)

misz mel: jij weet waar ik het over heb, en dat laura hier ook problemen mee heeft...

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:27

Mrmiami schreef:
Naar buiten zal moeilijk gaan want hij is niet te hanteren op buitenrit dusja, en het is niet mn eigen pony he dusja, ik heb een gewoon 2weken in training, (nu nog 3dagen) en dan gaat hij gewoon weer terug naar zijn eigen baasje Knipoog

Maargoed ik zal er even bij zeggen, dat ik nu zelf ook M2 rijd, dus ik weet ook wel hoe je met sporen om moet gaan, en dat de fotos nou een beetje bedonderd eruit komen, tsja daar kan ik ook niets aan doen, ik beloof jullie morgen nieuwe foto's (miss overmorgen:P)

misz mel: jij weet waar ik het over heb, en dat laura hier ook problemen mee heeft...

heeft zijn eigenaar de fotos gezien?
ben ervan overtuigd dat ze meteen Dancer weer op zou komen halen

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:29

Schat de eigenaar is op vakantie,
Je hoeft niet zo hatelijk te doen hoor, ze heeft die pony niet voor niets bij ons gezet, maargoed, als je kinderachtig wilt doen ik vind het prima hoor

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:30

Waar ik me het meest over verbaas, is de tips om je beugels langer te doen. Ik zou ze juist korter maken, zodat je meer druk op je beugels kunt zetten en je hakken naar beneden kunt uitdrukken.
Verder vind ik het een leuke combinatie! ga zo door

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:31

Dankjewel voor je LEUKE reactie Lachen

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:36

dat is wel spijtig, mss toch eens aan de eigenaar(es) voorstellen om hem toch verkeersmak te maken, ik heb toch de ervaring dat vele paarden zo een dag aan de zee wel heel erg apprecieren....
nuja, je moet je niet verongelukken he Lachen
als je buitengaat:
hem een kalmeer middel geven is zeker geen schande he, een eerste rustige ervaring met iets nieuws is heel belangrijk voor het vertrouwen en alle middelen helpen daarvoor en wie weet vind hij het binnekort het leukste dat er is...

Afwisseling is gewoon zo belangrijk om de fun erin te houden

Valesca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:38

jaa ik weet er alles van, heb het met mn eigen paard ook hoor 11

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:43

Ik zou ook de beugels juist een gaatje korter doen, zodat je goed je hakken kunt uitdrukken, zal dan best veel verbeteren hoor. Succes!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:11

hee private dancer, die ken ik nog uit mijn groepje van Indoor Zeeland, en de amazone ken ik ook Knipoog
Grappig om jouw ook op bokt te zien.
Ik neem aan dat je na 3 pagina's wel door hebt wat je moet verbeteren!

Hoe had je laatst je wedstrijd nog bij de Kroo gereden? Zag dat je ook meedeed!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:24

Al genoeg commentaar gehad? Tong uitsteken

Maar goed Knipoog

Als eerste denk ik dat je van voor meer moet loslaten. Probeer lang en laag te rijden en het neusje eruit te rijden, desnoods lange teugel, zo lang die neus maar naar voren gaat.
Daarna/gelijktijdig kun je werken aan de motor. Na 1 x been moet hij luisteren, zo niet, dan en tikje. Zelfs met in en uitstappen, moet hij voorwaarts zijn
Als de motor het weer doet en hij lekker over de rug loopt kun je 'm weer langzaam hogerop pakken, maar probeer ervoor te zorgen dat z'n neusje naar voren blijft komen.

succes!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:33

lucifertje schreef:
Waar ik me het meest over verbaas, is de tips om je beugels langer te doen. Ik zou ze juist korter maken, zodat je meer druk op je beugels kunt zetten en je hakken naar beneden kunt uitdrukken.
Verder vind ik het een leuke combinatie! ga zo door

ja dat vind ik nou ook. ik heb het idee dat je beugels gewoon te lang zijn, waardoor je je hakken optrekt.
wat wél goed helpt, is zonder beugels rijden. als je daarna weer op je oude maat gaat rijden zit het een stuk beter, omdat je als je zonder beugels rijdt je benen 'strekt'. dit helpt mij in ieder geval wel heel goed!!!
ik weet ook dat mensen het gebruiken om hun beenligging stiller te krijgen.
want voor de rest zit je heel netjes, alleen je voeten zijn gewoon geen gezicht Bloos ik begrijp ook niet hoe je ze zo opgetrokken krijgt, best elastisch Knipoog

nou goed, ik hoop dat je er wat aan hebt, ik vind het in ieder geval heel handig Lachen

mooi paard trouwens!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:49

Mazzeeeeeeeeeeeeeeeeeeel!!!!! Wat leuk om eindelijk ook foto's van hem op Bokt te zien!!! Ik wist natuurlijk al dat het goed gaat Haha!
@TS; Leuk dat je hem een tijdje mag rijden!

Mloui schreef:
Volgens mij is hij van Sjaantje hier op bokt geweest.

Dat klopt! Haha!

Mrmiami schreef:
Mloui: ja klopt hij loopt in zeeland ja. Ik ga eens een kijkje nemen in haar profiel ben benieuwd. zijn naam is private dancer misschien zegt dat je iets

Doe dat eens, ja Knipoog

--> Voor iedereen die het gepast vond om zo heftig te reageren op het feit dat de pony 'traag' is; hij is echt gewéldig lui. En dat is een understatement. Om even duidelijke taal te gebruiken: Mijn instructrice (GP amazone en geweldig fanatiek en gedreven) heeft hem ooit een weekje gereden omdat ik op vakantie was en haar (letterlijke) woorden waren: Als ik hem nog langer had moeten rijden, had ie me van het paardrijden af kunnen helpen.
Oké, ik zal niet goedpraten dat TS haar hakken optrekt, maar geloof me, of niet, de pony is echt héél lui.