Matador's join-up

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_

Re: Matador's join-up

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:58

Doortje_ schreef:
Wouw, echt goed dat je join-up succes heeft! Ja Ik hoop dat er helemaal een klik in komt zodat je 'm niet hoeft te verkopen, ik kan me voorstellen dat je daar nachten over wakker hebt gelegen! Ik denk dat ik het zelf ook maar eens ga gebruiken met het paardje die ik binnenkort ga bijrijden, die is ook nogal dominant.

Niet zomaar doen hoor, eerst goed in verdiepen. Anders maak je meer kapot dan je denkt..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:59

Ziet er heel goed uit!Ga zo door en veel suc6 met je paardje!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:42

Schoolvoorbeeldje! Haha!

Hoop dat die van mij er binnenkort net zo uit ziet. Helemaal super gedaan!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:44

Gaaf he, ik deed het ook altijd met mijn verzorgpaard Haha!
Een Trakhener ruin van 1.84 die dan een keer netjes achter je aanloopt ipv. je omver duwt van enthousiastme. Succes ermee, maar dat komt helemaal goed zo te zien Haha!

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:32

Gefeliciteerd! Echt super dat deze join-up zo'n succes heeft gehad. En ook heel fijn dat je nu lekker bezig bent met grondwerk. Als het op de grond allemaal goed gaat, komt het onder het zadel ook wel weer. Voorlopig klinkt het in ieder geval alsof jouw paard je nu als leider ziet!
Zelf heb ik ook al enkele keren moeilijke paarden stukken beter gekregen door een join-up en veel grondwerk. Binnenkort een cursus join-up van Annemarie van der Toorn, dus dan hoop ik dat ik nog weer wat trucjes bijleer.
jij hebt er iig profijt van gehad. Maar zoals eerder gezegt, is het zeker niet iets om te doen als je er geen verstand van hebt. Je hebt er wijs aan gedaan om je er eerst in te verdiepen.

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:35

Wauw! Prachtig! Commentaar geef ik niet, want ik en helemaal niet bekend met NH. Knipoog

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 21:38

@Barmat; Blij dat dit goed is verlopen, hoop echt voor je dat dit jullie helpt! Haha!
Heb het bij mijn paard ook een paar keer gedaan, ben er ook in korte tijd paar keer behooooorlijk banketstaaf vanaf gevallen. En toen raadde iemand mij aan om eens naar een clinic van emiel voest te gaan, Afijn wij gegaan en ben er thuis eens mee aan de slag gedaan. En inderdaad ook eens een join-up gedaan, en ze volgde al heel snel. zo fijn! nu gaat het veel beter en is ze veel beter handelbaar. ben ook een echte dressuurpikker trouwens hoor! Knipoog

*overigens toen we haar kochten heb ik niet echt een join-up gedaan, maar omdat ze nog niet ingereden was hebben we haar vrij laten bewegen, daarna ben ik inderdaad ook de bak in gegaan, rug naar dr toe en kijken of ze komen wilde en mij dan ook volgde. Dus beetje soort van, dat deed ze eigenlijk al meteen, dus dat was voor mij wel een teken dat ze wel wilde.

Nou ik hoop echt voor je dat het jullie helpt! Haha!

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:15

Wat ziet dit er super uit! En ik kan me je gevoel dat ie je gaat volgen helemaal voorstellen, zooo gaaf is dat Lachen
Heerlijk dat je zo weer met hem aan de gang kan Ja

Mocht je nog een clinic/les oid zoeken met combi dressuur:
http://www.centaurvogelaar.nl/

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:08

Fijn hoor dat je gevoel ook weer positief is. Heb jaren geleden een clinic(je) gevolgd bij Stal Mansour over de join-up. We mochten het zelf dus ook doen. Complimenten hoor, want zo makkelijk vond ik het niet.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:28

Wauw Barmat!! Super hoor!! Ik heb al eens bij de advertentie van Matador staan kijken! Ik zie dat ik niet hoef te zoeken of hij nog ergens te koop staat!

Erg leuk! En veel plezier met je ''nieuwe'' paard!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:47

Ziet er echt heel goed uit. Ben zelf niet practiserend NH-er maar heb wel aantal boeken erover in huis en ze ook nog gelezen(haha) en als het in de bladen voorkomt lees ik het toch altijd even goed door. Geweldig fijn dat hij een echte goede join up deed en dat je daar nu zoveel resultaat van terugziet in de dagen erna! Fijn hoor, ik hoop dat je alles nu de goede kant weer op krijgt. Het is in ieder geval belangrijk dat jullie je er allebei goed bij lijken te voelen! Clown Haha!
Hoe is het verder eigenlijk met je? Ik herinner me je post over het onverwacht "flauwvallen" nog?
Je woont nu in ieder geval echt mooi! (je profiel stiekem weer even bekeken!). Heel veel succes, volgens mij is Matador het waard en jullie lijken op de foto's toch een hele mooie combinatie.

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:15

super! laat je even weten hoe het rijden de komende weken gaat?!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:56

Barmat, super! Hoop echt dat jullie band zo weer sterker wordt samen!
Ben er ook mee begonnen met mijn merrie omdat ze vrij dominant is, ook zij neemt dit goed op. Laat het wel aan iemand anders over, omdat ik van mezelf weet dat mijn lichaamstaal niet altijd even duidelijk is. Bij mij geldt dus dat ik het haar liever deftig aanleer door iemand met ervaring en dan pas zelf ga "prutsen" maar jullie zijn zo te zien en horen erg goed bezig! Leuk Ja

Doortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:33

Inge_ schreef:
Doortje_ schreef:
Wouw, echt goed dat je join-up succes heeft! Ja Ik hoop dat er helemaal een klik in komt zodat je 'm niet hoeft te verkopen, ik kan me voorstellen dat je daar nachten over wakker hebt gelegen! Ik denk dat ik het zelf ook maar eens ga gebruiken met het paardje die ik binnenkort ga bijrijden, die is ook nogal dominant.

Niet zomaar doen hoor, eerst goed in verdiepen. Anders maak je meer kapot dan je denkt..

Nee, ik ben nu eerst ook heel veel aan het opzoeken, ik zou het niet nóg erger willen maken. Knipoog

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:36

Wat leuk zeg Lachen Gefeliciteerd met je eerste join-up Lachen Haha!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:41

Ziet er super uit joh! Ik hoop echt van harte dat dit veel bijdraagt aan de band tussen jullie en dat het in de omgang en het rijden te merken is.

Oh, en beterschap met je pootje!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 07:34

Ik las de topic titel,en ik dacht, nee toch, niet weer een "ik jaag mijn paard op wat goed van mij hé" topic met opjaag foto's enz..(ik heb al vaak van dat soort pennytopics de revu zien passeren)
Maar dit ziet er goed uit.
Je geeft het commentaar zelf al bij de foto's,waar ik uit haal dat je weet wat je doet.
Ziet er goed uit iig. en het heeft geholpen. Knipoog
Super hoor!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:40

goed hoor!

JO93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:40

Wow, wat een goed resultaat voor 1 join-up!!
Ik heb er absoluut geen verstand van maar ben mij sinds kort gaan verdiepen in NH. Ik herken heel veel in jouw verhaal. Zit op dit moment met hetzelfde "probleem". volgende week begin ik met mijn eerste freestyle les en hopelijk met hetzelfde resultaat als bij jou!