Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cerize schreef:Volgens mij zijn jullie gewoon een leuk vriendinnenclubje, die een beetje in de sfeer van dat polocross ed. willen rijden. Beetje stoer enzo, vooral geen dressuurmutsen willen zijn. Nou prima hoor. Mijn eerste gedachte bij jullie topic was ook, oei zonder neusriem..... in mijn ogen geeft een neusriem net een beetje extra steun en stabiliteit en hoeft helemaal niet strak aangesnoerd te zijn...laat ik het zo zeggen... ik loop liever op schoenen met mijn veters vast dan zonder, dat geeft net dat extra beetje steun.
)
)
Citaat:Wat RZDLover al zegt: ik rijd mijn paarden ook op zit. Het is niet voor niets dat ik op mijn andere pony zadelloos en bitloos (ook hoofdstelloos) door het bos scheur en bij stemgeluid en zit haar kan laten stoppen, sturen en versnellen. Ik rijd zowiezo bijna geen dressuur, deze keer was echt een uitzondering. Meestal speel in polocrosse (een sport waarbij je paard zelf moet nadenken en ook op zit gereden word) en rijd ik in het bos.
Cerize schreef:Maaruh, niet meteen zo boos doen hoor, ik vind het er verder wel vriendelijk uit zien

Citaat:ow B2Bc, het was niet tegen jou bedoeld hoor
Citaat:Je reageert alsof we een stelletje penny's zijn, terwijl wij echt wel weten waar we over praten.
Nee hoor voel je niet aangevallen, maar jullie profielen leken zo op elkaar dat ik niet anders kon denken dat jullie hele close vriendinnen zijn.kijk je uit dat je je enkels niet zwiktCitaat:PS. Ik loop helaas toch altijd met mijn veters in mijn schoenen, in plaats van gestrikt.
en veel plezier met de polocross, super stoer Thats_Me schreef:Ik vind het er erg netjes uitzien! Kan me dan ook niet vinden in het commentaar van Barmat.
Lijkt er op dat jullie een gezellige dag gehad hebben samen met de paardjes
Cerize schreef:kijk je uit dat je je enkels niet zwiktCitaat:PS. Ik loop helaas toch altijd met mijn veters in mijn schoenen, in plaats van gestrikt.en veel plezier met de polocross, super stoer

Dat probeer ik ook al eventjes duidelijk te maken
Dankjewel
Cerize schreef:Penny'sNee hoor voel je niet aangevallen, maar jullie profielen leken zo op elkaar dat ik niet anders kon denken dat jullie hele close vriendinnen zijn.
en ik voelde me niet aangevallen, maar wel beledigd vooral door het 'penny' gevoel inderdaad (
) ik heb al iets te veel ervaring om een penny te zijn
.
even gegoogled)een ander forum-er schreef:Een neusriem is dus toch handig om te voorkomen dat het bit (onbedoeld) door de mond schuift van het paard.
Karin Donckers schreef:Zij zorgen ervoor dat het paard de mond niet kan openen om zich zo aan de werking van het bit te onttrekken. De lage (Hannoveraanse/Duitse) neusriem wordt vier vingers boven de neusgaten op het neusbeen vastgemaakt en moet onder de trens door gaan. Je moet tussen neusbeen en neusriem twee platte vingers kunnen steken. De hoge (Engelse) neusriem wordt ongeveer twee vingers onder het jukbeen vastgemaakt. De Mexicaanse neusriem combineert de hoge en de lage neusriem, wat het paard veel ademvrijheid laat. De keuze van de neusriem hangt af van het paard, het doel, en de voorkeur van de ruiter..
Als ik per se zonder zou willen, zal dit eerst mét neusriem opgelost moeten worden denk ik

Ik doe niet aan NH, want mijn paarden gaan ook in de winter op stal en krijgen een dek om en ik ga erop zitten. 
Vind ik ook
) Maar verder zie ik op sommige foto's dat het bit aan 1 kant ongeveer 1/2 centimeter uitsteekt (kan niet precies zien hoeveel cm maar dit is een gokje) Dus OF het bit is te groot OF het bit ligt toch niet helemaal stabiel. Ik zie op sommige foto's dat het bit niet uitsteekt, dus dan kom ik tot conclusie dat het bit toch niet helemaal stabiel ligt.
Born2BCrazy schreef:'NH-rijden' (om het maar even kort door de bocht te zeggen..
)
_Florien_ schreef:Waarom zou mijn hoofdstel niet vriendelijk zijn? Wel eens naar een stang en trens hoofdstel gekeken ?
Een S&T is iig een stuk vriendelijker als hij goed gebruikt wordt, dan dit
Born2BCrazy schreef:Argument 2 en 3 zijn echter meer rijtechnisch op te lossen...vooral het 3e argument vind ik best slecht![]()
Argument 2 vind ik dan wel weer redelijk(er)..Het ging hier ook mn om jonge paarden..dat die geen rare gewoontes aanleren..want zeg nou zelf..zo'n uitstekende tong is geen gezicht![]()
Ook rijd ik 1 paard wat ook een handje er van heeft om bij teveel vrijheid (bv bij de mexicaanse neusriem) zich vrolijk te ontrekken aan mijn (teugel)hulpen..
Dit wordt een ramp zonder neusriem vrees ikAls ik per se zonder zou willen, zal dit eerst mét neusriem opgelost moeten worden denk ik
![]()
Argumenten mbt zónder neuriem laat ik aan jullie over..aangezien ik zoals gezegd niet thuis ben in de NH.
Celine_M schreef:_Florien_ schreef:Waarom zou mijn hoofdstel niet vriendelijk zijn? Wel eens naar een stang en trens hoofdstel gekeken ?
Sorry, maar ik vraag me af wat daar grappig aan is?Een S&T is iig een stuk vriendelijker als hij goed gebruikt wordt, dan dit