Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Woest schreef:Stoppen en vertrekken (normaal) is een prioriteit beginners "ding".
Als ik jou was, zou ik doen wat ik ook doe!
Een stapje terug nemen!...
Bij jou is dat dus terug beginnen bij 0!
Zet haar terug aan de longe, desnoods de dubbele longe en leer haar vertrekken en stoppen op stem!
Stemhulp is op een dressuurwedstrijd welliswaar verboden, maar het is een zegen bij het rijden!
Begin daarna terug op je paard, ENKEL stappen! een uur lang! gaat ze draven, gebruik je stemhulp je zit en dan je teugels voor haar kost wat het kost terug in stap te krijgen, duurt het een rondje langer, maak je niet boos, zolang ze terug in stap gaat, BELONEN! Belonen kom je 100x verder dan "rukken aan de teugel tot ze stopt" zoals hier eerder geantwoord is.
Parijs is ook niet in 1 dag gebouwd! Je zult de vruchten daarvan plukken! Véél stapwerk, als ze alles zorgvuldig in stap kan, kun je gerust draven, dan weet je met een goed hard "ik hoef niet meer zo te trekken"... dat is wat ik vind dan persoonlijk, veel sucses
en denk aan deze regel (gezegt door Pumba en timon in de leeuwenkoning II)![]()
"Als hard tegen hard gaat, GAAT hard tegen hard IN !"
Een paard is van nature een dier dat de instinct heeft om tegen druk in te gaan!
bv. Als een poema een wild paard bijt in de flank zal deze nooit zich losrukken, maar gaat hij tegen de druk induwen, zo dicht tot het, het roofdier kan raken!
Als jij blijft rukken aan de teugels, dan zal je paard 1 je bit klemmen met z'n tong, 2 z'n hoofd de lucht in doen zodat jij lekker nix te zeggen hebt, en 3 je creeërd , als je dit lang aanhoud, eelt in de lagen van je paard, en dan heb jij HELEMAAL niets meer te zeggen, buiten een zwaarder bit gebruiken, maar daar gaan we maar verder niet meer over door...
Veel sucses