Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
yousra schreef:Want ik heb wel vaker gehoord van mensen als je voorover zit dat je dan de rug ontlast, maar dat is gewoon onzin, want het gewicht van de ruiter blijft gewoon nog steeds.
leandros schreef:ik heb pony's vaak zadelmak gemaakt zitten,
nooit van gehoord dat je voorover moet zitten dat heet ANGST.
sharonalover schreef:Er zijn een heleboel mensen die met hun paarden van 3 jaar al wedstrijden rijden, of iig van de zomer, die moeten ook eerst flink trainen.
Ik ben daar niet op tegen hoor, dat is ieders eigen keus, als het zielig zou zijn, zou de KNHS het echt wel verbieden om met een paard jonger dan 3 op wedstrijden te gaan!
( voorheen was dit trouwens 1 april ).
Bovendien, ik zie eigenlijk nooit driejarigen op concours? De meesten starten ze toch meteen in de L1, en dat kan pas als ze 4 zijn ( en dan vanaf 1 april).
Vooral op een volte aan de longe is evenwicht extra belangrijk voor je pony.Karoliefje_ schreef:Leuke pony, ziet er netjes uit.
Alleen vind ik het persoonlijk niet verstandig je pony aan een longeerlijn te houden, stel dat hij er wel vandoor gaat of een paar rare sprongen maakt, kan dat beter zonder longeerlijn. voor je eigen veiligheid.
Karoliefje_ schreef:Leuke pony, ziet er netjes uit.
Alleen vind ik het persoonlijk niet verstandig je pony aan een longeerlijn te houden, stel dat hij er wel vandoor gaat of een paar rare sprongen maakt, kan dat beter zonder longeerlijn. voor je eigen veiligheid.
pairadice schreef:Karoliefje_ schreef:Leuke pony, ziet er netjes uit.
Het lijkt mij enorm onverstandig om zonder longeerlijn te beginnen met beleren. Na vijf keer een paar rondjes draven zit er nog geen stuur op.... Daarnaast is het ook niet prettig als degene die erop zit in dat stadium de pony moet terugnemen als hij er vandoor gaat. De pony moet eerst maar eens wennen aan het gewicht van de ruiter, en degene die de longeerlijn vasthoudt bedient het stuur en de rem.