Fatima (v.Bodo) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moby934

Re: Fatima (v.Bodo) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:05

ik vind het niet echt leuk om te horen dat ze te jong is.
ik zelf en mijn moeder hebben al jaren lange ervaring met beleren. en het is absoluut niet zielig.
ik ben geen dierenmishandelaar.

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:06

Niet zo slim om te vertellen dat je pony nog geen drie is.

Of ik het er mee eens ben, dat hou ik in het midden, daar is al genoeg kritiek op. Maar als je bokt een beetje kent, is zo'n topic/bericht zeker van op z'n minst 6 pagina's gezeik.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:08

yousra schreef:
Want ik heb wel vaker gehoord van mensen als je voorover zit dat je dan de rug ontlast, maar dat is gewoon onzin, want het gewicht van de ruiter blijft gewoon nog steeds.

het gewicht van de ruiter blijft wel hetzelfde, maar wordt anders verdeeld

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:09

Leuke pony zeg! enidd mooie leeftijd is het om te beginnen in principe was die 1 januari al 3 net als alle andere

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:13

Ik vind het wel een leuke pony om te zien. En over te jong beginnen, ach wat maken die paar weken nou nou uit. Als je het met beleid doet, dan zal het allemaal wel meevallen. Ik weet dat er mensen zijn die er anders over denken, maar ja, ieder zijn mening hè.

Ik vind het wel erg onverstandig dat je met gympen rijdt. Gympen zijn sowieso niet om mee te rijden, maar zeker bij zo'n jong beestje dat nog wel eens opzij zal springen, kan je beter veilig materiaal gebruiken. Daarnaast zou ik veel minder aan de teugels zitten. Ze loopt toch nog aan de longe, dus waarom zoveel sturen? Ook vind ik de bak erg zwaar voor zo'n jong beestje. Zo'n ondergrond is niet echt bevorderlijk voor de pezen. Over het voorover zitten zijn de meningen verdeeld, ik ben daar zelf niet zo van. Vaak komt het er op neer dat de ruiter zijn gewicht op de voorhand gooit, en dat vind ik zelf niet zo bevorderlijk voor een jong paard. Maar als jullie zoveel ervaring hebben zal het wel goed komen! Veel succes in ieder geval!

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:14

mijn houding doe ik expres,
zo heb ik geleerd om een jonge pony te beleren.
en daar kun je het mee eens zijn of neit vind ik.
ik heb het zo geleerd, het is niet zo dat ik bang ben.
helemaal niet zelf.

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:16

dankje erleyne.
de bak daar komt verandering in.
we krijgen in week 21 een eb en vloed sicteem.
waar ik erg blij mee ben.
de foto's zijn deze week genomen, dus was het best wel warm, en de bak dus zwaar.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:17

ik heb pony's vaak zadelmak gemaakt zitten,
nooit van gehoord dat je voorover moet zitten dat heet ANGST.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:18

Mensen die pony is bijna 3, ik vind het niet zielig.

Het is misschien handig als je het afzet, maar opzich lijkt ze wel goed haar rondje te lopen.
Soms heb je wel een beetje je handen wat streng, idd wat erleyne zegt, minder aan de teugels zitten..
Maar het zal wel goed komen!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:20

over de leeftijd zeg ik niets. mijn paard is eergister 3 geworden dus.

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 08:29

leandros schreef:
ik heb pony's vaak zadelmak gemaakt zitten,
nooit van gehoord dat je voorover moet zitten dat heet ANGST.

nee hoor, ik ben niet bang!
ze heeft in die weken nog geen ene pas verkeerd gezet.
dus waarom zou ik dan bang zijn? Bloos
ik ben absoluut neit bang.
ik ben dat gewoon zo geleerd.
en dan als ik dan los kan rijden, ga ik recht op zitten.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:27

Mensen, even voor de duidelijkheid, jullie doen net of ze die pony mishandelen ofzo, dit is echt absoluut niet waar!!
Die mensen gaan al jaren met paarden om, en ik heb er nog nooit een echt in protest zien gaan.....
Ze hebben er gewoon al een paar keer opgereden, ik heb het zelf gezien, ze longeren hem even, ze gaat er opzitten, draaft wat rondjes, en het is klaar!
Ze bouwen het echt heel erg rustig op, dus het is abslouut niet zielig....
Er zijn een heleboel mensen die met hun paarden van 3 jaar al wedstrijden rijden, of iig van de zomer, die moeten ook eerst flink trainen.
Ik ben daar niet op tegen hoor, dat is ieders eigen keus, als het zielig zou zijn, zou de KNHS het echt wel verbieden om met een paard jonger dan 3 op wedstrijden te gaan!

Moby934: Ik vind het superknap van je!
En op Moby zit je ook niet voorover, en ze heeft idd nog geen pas verkeerd gezet!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:29

sharonalover schreef:
Er zijn een heleboel mensen die met hun paarden van 3 jaar al wedstrijden rijden, of iig van de zomer, die moeten ook eerst flink trainen.
Ik ben daar niet op tegen hoor, dat is ieders eigen keus, als het zielig zou zijn, zou de KNHS het echt wel verbieden om met een paard jonger dan 3 op wedstrijden te gaan!

Paarden van 3 mogen pas vanaf 1 oktober worden uitgebracht, dus een heleboel mensen zal wel meevallen Knipoog ( voorheen was dit trouwens 1 april ).

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 09:34

sharonalover: dankje yvon!!:P

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:43

Ja okej, ze worden vanaf 1 oktober uitgebracht, maar als je met een 3 jarig paard op 1 oktober een wedstrijd wilt rijden, zla er toch getraind moeten worden Knipoog

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 09:45

dat lijkt mij ook:P

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:46

Een beetje handige prof heef een b-proefje er binnen een paar weken opzitten, dus die trainen nog niet zo veel hoor Knipoog Bovendien, ik zie eigenlijk nooit driejarigen op concours? De meesten starten ze toch meteen in de L1, en dat kan pas als ze 4 zijn ( en dan vanaf 1 april).

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:01

Aaaah wat een schatje zeg! Haha!

Hmm die leeftijd na ja het is niet mijn keuze, maar laat ik zwijgen. Je kan beter geen leeftijd in je toppic zetten als je er niets over wilt horen. Tip voor volgende keer misschien?
Verder zijn die gympen wel erg link zoals al gezegd is.
Ik vind je wat streng in je handen, vooral bij een jong dier is het verstandig om het op zijn eigen voetjes te laten lopen. Wel contact houden hé Knipoog Vooral op een volte aan de longe is evenwicht extra belangrijk voor je pony.
Voor de rest ziet het er prima uit. Pony ziet er niet uit als of hij/zij het niet leuk vind ofzo.

Verder nog veel suc6.

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 10:04

dankje!!!, ik zal de volgende keer wel schoenen aan doen hoor.
normaal rijd ik ook gewoon met laarsen maar dat vind ik neit zo fijn met z'n jonge pony

Quinto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:06

hej manon echt super leuke foto's van fatima!!!! het gaat heel goed met het beleren en vooral zo doorgaan! ik vind het niet zieig dat jullie nu er mee beginnen. is naar mijn menig een goede leeftijd en jullie bouwen het langzaam op en doen niks overhaast!
groetjes stefanie

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:58

Leuke pony, ziet er netjes uit.
Alleen vind ik het persoonlijk niet verstandig je pony aan een longeerlijn te houden, stel dat hij er wel vandoor gaat of een paar rare sprongen maakt, kan dat beter zonder longeerlijn. voor je eigen veiligheid.

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 15:21

Karoliefje_ schreef:
Alleen vind ik het persoonlijk niet verstandig je pony aan een longeerlijn te houden, stel dat hij er wel vandoor gaat of een paar rare sprongen maakt, kan dat beter zonder longeerlijn. voor je eigen veiligheid.

ik vind het juist wel veilig.
mijn moeder staat in het midden en die kan dat dan weer opvangen hea.
en ze heeft nog nooit iets raars gedaan

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:29

Karoliefje_ schreef:

Het lijkt mij enorm onverstandig om zonder longeerlijn te beginnen met beleren. Na vijf keer een paar rondjes draven zit er nog geen stuur op.... Daarnaast is het ook niet prettig als degene die erop zit in dat stadium de pony moet terugnemen als hij er vandoor gaat. De pony moet eerst maar eens wennen aan het gewicht van de ruiter, en degene die de longeerlijn vasthoudt bedient het stuur en de rem.

moby934

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 15:31

pairadice schreef:
Karoliefje_ schreef:

Het lijkt mij enorm onverstandig om zonder longeerlijn te beginnen met beleren. Na vijf keer een paar rondjes draven zit er nog geen stuur op.... Daarnaast is het ook niet prettig als degene die erop zit in dat stadium de pony moet terugnemen als hij er vandoor gaat. De pony moet eerst maar eens wennen aan het gewicht van de ruiter, en degene die de longeerlijn vasthoudt bedient het stuur en de rem.

idd