Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Miss_DJS schreef:Ik snap dat je niet bedoelt van een uur galopperen,maar dat zou hij wel willen.
onley schreef:word hij drammerig en gaat lopen duw hem op een kleine volte maar je moet jezelf niet sterk gaan maken hoe sterker jij je maakt
hoe meer je paard er tegenin gaat
en jij bepaalt de regels en niet je paard
dat is de regel die ik ook geleerd heb

Miss_DJS schreef:Nog wel even,ik trek hem echt nooit op de rem,want iemand had dat ooit gedaan iedere keer en toen was hij een week kreupel en hij wordt daar alleen maar drukker van.

.

Furia schreef:Miss_DJS schreef:p.s.Hoe oud denken jullie dat ik ben?
En het is erg vervelnd als je ziet dat er al 20 mensen hebben gekeken en nog niemand heeft gereageerd dus als je kijkt laat dan ook even een berichtje achter.
Komt meer over hoe oud jij bent. Het paard geen idee, kan denk varieren van 5 jaar tot 10.
!

Miss_DJS schreef:Ik ga de les in nu dus nog niet en ik heb vandaag gereden zonder zadel en het ging heel goed.Als hij ging spannen liet ik beetje de teugels los en al shij harder ging dan mocht,maakte ik ophoudingen en ging heel goed ::)
Vind hem met zijn hoofd erg hoog lopen, mag wat lager.
Miss_DJS schreef:Nee,maar toch is dat ook anders.Hij is ook heel blij onder het zadel,want zonder zadel is hij heel braaf en nog geen één keer gaaan rennen.Ik snap dat je niet bedoelt van een uur galopperen,maar dat zou hij wel willen.
Born2BCrazy schreef:Laat ik even irritant doen en hier opreageren (ook al heb ik de volgende berichten gelezen enzo..)Miss_DJS schreef:Onley:Er zit maar één galop foto vij dat de bedoeling was![]()
Bij de andere foto's hang ik er zo aan,omdat hij anders de bocht niet meer kon maken anders gingen we onderuit
Born2BCrazy:Ik rijd ook soms met het gewone bit,omdat ik ook proefjes rijd,maarja ik kan er niets aan doen.Hij reed al met dat bit voordat ik hem ging doen.Overigens is het wel nodig ,want als hij zulke buien heeft dan hou je hem helemaal niet meer met het gewone bit.
Um ik weet niet hoor..maar..
zou je dan niet als donder dat pessoa bit weg knikkeren en 'de schade' herstellen?
En ik kan er niks aan doen..is wel heel makkelijk gezegd![]()
Ik hoop dat je het dan met me eens bent dat de controle ver te zoeken is op dit moment?
Want zelf met je scherpe bit gaat ie nog aan de loop..
Zou liever zien dat je dit rijtechnisch oplost en niet direct de trucendoos opentrekt..![]()
Ben dan ook benieuwd..wat jouw instructrice/instructeur er van vind?
En of je het uberhaubt wel geprobeerd hebt om je zaakjes rijtechnisch voor elkaar te krijgen..?
En dan praat ik niet over een paar dagen proberen..
maar eerder over enkele, zo niet meerdere maanden..consequent hiermee aan de gang gaan..
Begrijp me niet verkeerd, wil je niet afzeiken..maar ben benieuwd naar jouw redenering..
en wil ook zeker niet heel bokt over je heen roepen..
maar dit valt gewoon op!
Maar ik moet hier gewoon even reageren. Nu ik rijd mijn paard met een dubbelbit ofzoiets (weet niet juist hoe het noemt maar is wel niet zo scherp dan een pessoa hoor) en een martignaal. Ik heb toch zeker een halfjaar geprobeert haar met een gewoon holle bustrens te rijden (en zonder martignal), MET een instructeur. Maar toen zijn de problemen begonnen, ze werd dwars, liep alle kanten op, ik kon haar niet meer houden, ze wou niet terugkomen en bleef en bleef weglopen(ook met mijn instructeur die er zich er heeft opgezet). Op de duur begon ze ook vreselijk te bokken en ze heeft zelfs eens gestijgerd toen. (terwijl ze niets medisch mankeerde) Sinds kort heb ik het oude hoofdstel terug bovengehaald en ik ben nu ongeveer een week opnieuw begonnen met draven. We gaan opnieuw elke dag veel vooruit en we zitten bijna terug aan het niveau dat ik had voordat ik haar met een gewoon bit reed (op een week tijd!). Ze loopt nu heel ontspannen, ik hoef niet veel hulpen te geven, mijn teugels kan ik nu gewoon in een normaal contact houden (terwijl ik met dat gewone hoofdstel voortdurend moest ophoudingen geven) Begrijp me niet verkeerd -ik vind je reactie heel vriendelijk en correct en begrijp ze heel goed, maar ik wil gewoon duidelijk maken dat sommige paarden moeilijk -of, in enkele gevallen, niet- met "gewone" bitten te rijden zijn. (ik weet uiteraard niet of dat dat bij dit paard het geval is, en natuurlijk raad ik ook aan om dat toch eens te proberen -met instructeur- maar wanneer het haar na een hele tijd nog niet lukt, zou ik dat best kunnen begrijpen. Gewoon omdat ik het zelf ondervonden heb..)