Macho @ Work met Yfke (Nieuwe Combi)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Macho @ Work met Yfke (Nieuwe Combi)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:12

daar krijgt een pony wel degelijk last van... maar goed, we blijven ontopic.

denk eraan, dat je bij een pannekoekzadeltje een flink dik stuk schuim oid nodig hebt. een pannekoekzadel biedt geen ruggegraatvrijheid, dus bij elke vorm van druk (als is het maar hakken uitdrukken, laat staan lichtrijden of verlichte zit) komt die overdruk óp de ruggegraat.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:16

Leuke foto's, ook erge leuke combi.
Ja, het cometaar geef je zelf al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:18

Shirley_ schreef:
Trouwens: Waarom zeuren er zoveel over dat ze te groot is?

1) Dit is de verantwoordelijkheid van de baas, als zij dit gewoon vind kunnen moet ze dit doen en als ze te groot vind, zou ze haar er toch niet opzetten? Zij ziet wat het beestje aankan in het echt. Jullie zien alleen maar een foto met een pony en zegt "Ze is te groot". Je ziet niet eens of de pony het moeilijk heeft, ja de nee.
2) Shetlanders zijn gewoon kleine dieren. Ik heb nog geen 1 pony gezien met een klein meisje dat zo goed als Anky van Grunsven rijdt en dit zal ook niet gebeuren. Kleine kinderen hebben idd nog niet altijd een goeie balans, maar een groter iemand op een shet heeft een betere balans als een klein kindje.

Het gaat om het plezier dat je hebt, niet om wat jullie ogen willen!!

1) Als het baasje haar verantwoordelijkheid nam, zou ze niet een veel te groot meisje op een shet zetten. Ik ken veel kinderen die een goede balans hebben, en die ik er vele malen liever op zou zien. Jonge kinderen zijn niet bang om te vallen, daarbij zijn er kinderen die van nature een goede balans hebben, en die de pony niet in de weg zouden zitten.
En ik kan heus wel zien of de pony het er moeilijk mee heeft. Wil je een paar punten? Kan hoor.
1) De pony is voordurend aan het zoeken naar balans.
2) De pony hangt op de teugels.
3) Het meisje heeft erg de neiging naar voren te vallen, dit komt omdat ze te groot is. De pony compenseert dat door enorm op de voorhand te vallen. Verder drukt hij zijn rug weg.
Daaraan kan ik dat zien. Als het meisje goed zou passen, zou ze niet de neiging hebben voorover te vallen.

2) Shetlanders zijn idd kleine dieren. Waarom dan geen passend ruitertje gezocht? En als het lastig is, zijn er nog genoeg andere dingen met het diertje te doen dan erop te rijden, ik begrijp nooit waarom er zonodig op gereden moet worden.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:26

Jij bent echt een hopeloos geval!

Sorry dat ik het zo zeg. Sigaar

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:32

Shirley_ schreef:
Jij bent echt een hopeloos geval!

Sorry dat ik het zo zeg. Sigaar

ik dacht dat het niet de bedoeling was elkaar persoonlijk aan te vallen in een topic. Yamcha geeft hier een reactie, gebaseerd op wat er op de TOPICfoto's te zien is, geeft er commentaar op, en weet het ook nog eens goed te onderbouwen. imo iets om over na te denken, ipv gelijk je kop in het zand te steken, het bord voor je hoofd terug te zetten, en je kont tegen de krib te gooien.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:51

Nee, ik bedoel alleen dat ze niet eens naar anderen luistert. Ze heeft haar mening gegeven en dan moet ze niet 1000 keer nog hetzelfde blijven zeggen. Dat maakt dit topic niet echt leuk.

Ik snap gewoon echt niet waar ze ze druk om maakt. Net ofdat ze het zo kan verbeteren, ze kent het dier en de eigenaar niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:58

Ik luister wel. Ik ben het alleen niet eens met wat je zegt. Ik ga op jouw argumenten in en ik onderbouw mijn mening. En wie weet... misschien luistert de eigenaar wel. Maar dat is zijn/haar keuze. Maar ik vind wel dat ik het recht heb om mijn mening te geven.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:07

Ja, dat is natuurlijk wel zo. Het was ook niet de bedoeling om je af te katten, maar zo klonk het wel. Sorry Bloos.
Maar ik vind het wel sneu voor het meisje want dat doet zo haar best dat zie je duidelijk. Maar ze is nog jong en ze moet nog leren dus het gaat nog niet zo perfect. Ze heeft op dit moment nog super veel lol erin en daar gaat het om. Met stapjes zal het beter gaan. En natuurlijk zal ze niet gelijk super rijden, maar hopelijk zal ze het nog verder leren op deze pony, want het is een super leuk setje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:16

Dat geloof ik ook wel. Je excuses zijn aanvaard. Lachen
En ik geloof heus wel dat het meisje vreselijk haar best doet, alleen denk ik (puur voor de rijkunsten van het meisje) dat een ervaren c-pony een betere keuze zou zijn, kan ze aan haar balans werken, en van een ervaren pony kan je zo ontzettend veel leren! Die laten zich geestelijk en lichamelijk veel minder snel uit balans brengen, en bij een ervaren pony kan ze gelijk merken of ze het goed doet.
Maar ze doet zeker haar best, en dat worden vaak later fijne paardenmensen.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:23

fijne reactie Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:30

Graag gedaan. Lachen Knipoog

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:37

hij loopt op de voorhand af en toe Tong uitsteken
ruitertje kan wel hoor Knipoog

macho ziet er goed uit Knipoog

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 21:03

tinkerfan555 schreef:
Wat een dotje,zeg! Lovers
Mag ik vragen waar je zijn bandages (achter) hebt gekocht? want ik zoek ook al een tijdje shetbandages maar kan ze niet vinden

Bij www.ooteman.nl ze waren in de aanbieding voor 4 euro dacht ik. Haha!

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 21:12

Even over wat iedereen hier zegt, hier in de veen zijn weinig meisjes op jonge leeftijd die klein zijn, of licht zijn. Nu heb ik Yfke gevonden, en een ander meisje dat Ramona heet. Ik vind, en zie, dat Macho het makkelijk aankan. Macho is namelijk iemand die het duidelijk laat merken als hij iets niet leuk vind.
Ik ben het dus met Shirley_ eens.

Verder, allemaal heel erg bedankt voor de reacties,
ik heb er echt wat aan, en we gaan er aan werken.