Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:Sorrrie ik begrijp dat het voor jullie een geweldige ervaring was, maar ik denk dat het voor het paard wat minder aangenaam was.
Een superbraaf dier, en absoluut een hele leuke ervaring voor jullie.........
joy76 schreef:Erg leuk voor jullie! Niet iedereen krijgt de kans om dingen van een goed paard te leren, dus kan me voorstellen dat jullie ervan hebben genoten.
We hebben de kans gekregen om dit eens te voelen! Omdat onze eigen pony's daar wat minder makkelijk in zijn!
en die van Megin was weer anders!KiWiKo schreef:naja laat ik het zo zeggen, dat IK het niet wenselijk had gevonden als het paard zo gereden werd
.
nikki160287 schreef:Ik vind het er bij de eerste ruiter (josien) netjes uitzien. Lekker ontspannen met het neusje er iets uit! Ruiter zit er ook goed op. Travers is minder, maar dat geef je zelf al aan.
Bij de tweede teugel vind ik toch echt dat de hand te streng is. Zeker met stang en trens. Bij de tweede ruiter zie ik ook een aantal keer dat het paard de mond open heeft. Op de stangteugel zit wel degelijk spanning en het paard loopt te kort in de hals.
Het is wel een gruwelijk mooi paard!
ineke_ schreef:Je moet nog 5 winst rijden he, datmoet echt wel gaan lukken !
Had van Ilze inderdaad al gehoord dat een veulentje zeker wel een optie was, echt leuk !
Heb je al een mogelijke opvolger om over te gaan naar de paarden ? Of weet je dat allemaal nogniet.
! Zou wel leuken wezen een mini charisje erbij ja !
Ldinalover schreef:Dat weet ik, maar van Josien zijn geen foto's hierop gezet van het echte werk, en van mij niet van het losrijden.
Dus als jullie van Josien wat pittigere foto's willen zien, en van mij wat meer losrijfoto's.. zeg je het maar!
Melissa25 schreef:josien : armen meer buigen, tenen naar binnen, niet zo gespannen zitten, lekker ontspannen, want juist op zo'n paard moet je juist voelen wat er onder je gebeurd want daar kun je veel van leren, 2e foto is netjes voor de 1e keer, 1e en 4e foto is de aanleuning netjes, alleen rijd hem meer voorwaards en opvangen van voren zo krijg je hem meer op de achterhand, 5e foto achter de loodlijn iets meer oprichten, breng bij foto 5 niet je hand teveel naar je toe en niet teveel trekken, neem volgende keer een lekker trendsje ! en geef hem iets meer de ruimte, houd hem achterop, en niet naar binnen 'knikken' met je heup. Inge : Geef hem ook meer de ruimte ! niet met zijn hoofd achter de loodlijn, iets meer voren in je zadel zitten, doordat je hem te diep rijd, komt hij met zijn kont omhoog ! handen gelijk houden, geen piano handjes, niet je benen optrekken, lekker laten hangen, ellebogen niet achter je eigen lichaam, laatste foto binnenhand van de hals af, iets meer het 'neusje eruit rijden!' op die foto is hij WEL mooi op de achterhand, kun je ook gelijk zien in zijn passen ! dus dat is erg goed, alleen nog niet teveel naar binnen hangen, en zelf niet gaan hangen op de teugels, jij moet kunnen zitten, daar moet je het paard niet voor gebruiken ! Nou misschien ben ik wel heel streng nu hoor! maar dan hebben jullie wat om voor te gaan / oefenen toch! Best goed voor zo'n eerste keer, maar ben het met Blueberry eens.. (ik zeg het wat grover missch) maar snap niet dat ze jullie met stang laten rijden, want jullie kennen het paard nog niet.. nou meiden veel succes veder ! niet te zwaar opvatten he ! wil jullie gewoon helpen !! (ben hier namelijk nieuw)
Liefs Melissa..
Het is niet aanvallend bedoelt, ik geef alleen mijn mening
Ik zal ook niet zeggen dat ik het niet eens ben met jouw commentaar, want dat is het volgende. Het is allemaal prima wat je zegt, maar het is teveel om ineens allemaal op te vangen en te moeten onthouden. Het is trouwens ook de eerste keer dat ze op het paard rijden. In dat geval sta ook ik inderdaad ervan te kijken dat ze al gelijk op S&T mogen rijden, maar dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaresse denk ik dan maar.. Nogmaals, het is goed dat je ze op weg wil helpen, maar doe het met mate, dikke kans dat ze dan veel meer meekrijgen van je tips 
Adil18 schreef:Ldinalover schreef:Dat weet ik, maar van Josien zijn geen foto's hierop gezet van het echte werk, en van mij niet van het losrijden.
Dus als jullie van Josien wat pittigere foto's willen zien, en van mij wat meer losrijfoto's.. zeg je het maar!
Een paard met de kin op de borst rijden noem ik nog niet "het echte werk hoor"![]()
Hij mag het neusje er echt meer uit hebben, zoals ik het zie op de foto's is het gewoon TE...
charlieb0y schreef:Melissa25 schreef:josien : armen meer buigen, tenen naar binnen, niet zo gespannen zitten, lekker ontspannen, want juist op zo'n paard moet je juist voelen wat er onder je gebeurd want daar kun je veel van leren, 2e foto is netjes voor de 1e keer, 1e en 4e foto is de aanleuning netjes, alleen rijd hem meer voorwaards en opvangen van voren zo krijg je hem meer op de achterhand, 5e foto achter de loodlijn iets meer oprichten, breng bij foto 5 niet je hand teveel naar je toe en niet teveel trekken, neem volgende keer een lekker trendsje ! en geef hem iets meer de ruimte, houd hem achterop, en niet naar binnen 'knikken' met je heup. Inge : Geef hem ook meer de ruimte ! niet met zijn hoofd achter de loodlijn, iets meer voren in je zadel zitten, doordat je hem te diep rijd, komt hij met zijn kont omhoog ! handen gelijk houden, geen piano handjes, niet je benen optrekken, lekker laten hangen, ellebogen niet achter je eigen lichaam, laatste foto binnenhand van de hals af, iets meer het 'neusje eruit rijden!' op die foto is hij WEL mooi op de achterhand, kun je ook gelijk zien in zijn passen ! dus dat is erg goed, alleen nog niet teveel naar binnen hangen, en zelf niet gaan hangen op de teugels, jij moet kunnen zitten, daar moet je het paard niet voor gebruiken ! Nou misschien ben ik wel heel streng nu hoor! maar dan hebben jullie wat om voor te gaan / oefenen toch! Best goed voor zo'n eerste keer, maar ben het met Blueberry eens.. (ik zeg het wat grover missch) maar snap niet dat ze jullie met stang laten rijden, want jullie kennen het paard nog niet.. nou meiden veel succes veder ! niet te zwaar opvatten he ! wil jullie gewoon helpen !! (ben hier namelijk nieuw)
Liefs Melissa..
Natuurlijk wil je ze graag vooruit helpen en commentaar geven waar ze echt wat aan hebben, maar dit is wel heel veel van het goede. Er wordt nu meteen een heel verhaal tegenaan gegooid, overigens niet verkeerd bedoeld, over wat ze nog beter moeten doen. Ze rijden op een Z-paard, maar zijn zelf pas B- en L1 geklasseerd! Dat is natuurlijk niet met elkaar te vergelijken. Daarbij kun je beter commentaar geven in kleine stukjes, zodat het ook nog kan blijven hangen. Van alles wat ik in jouw verhaal nu gelezen heb weer ik nog maar amper de helft en het is nog geen 2 minuten geledenHet is niet aanvallend bedoelt, ik geef alleen mijn mening
Ik zal ook niet zeggen dat ik het niet eens ben met jouw commentaar, want dat is het volgende. Het is allemaal prima wat je zegt, maar het is teveel om ineens allemaal op te vangen en te moeten onthouden. Het is trouwens ook de eerste keer dat ze op het paard rijden. In dat geval sta ook ik inderdaad ervan te kijken dat ze al gelijk op S&T mogen rijden, maar dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaresse denk ik dan maar.. Nogmaals, het is goed dat je ze op weg wil helpen, maar doe het met mate, dikke kans dat ze dan veel meer meekrijgen van je tips
Gr.
Ldinalover schreef:... met het echte werk bedoel ik meer travers, appuyementen enz.
Adil18 schreef:Ldinalover schreef:... met het echte werk bedoel ik meer travers, appuyementen enz.
Oh...Maar dat staat nog los van het feit dat ik 't idee heb dat je 'm over de kop rijdt
Ldinalover schreef:Ik ben B/L1 dressuur, maar Josien is al M2.
Maar toch bedankt
Josien zal wederom beter begrijpen waar sommige dingen over gaan (daarbij zeg ik niet dat jij het niet weet, maar ik kijk naar de algemene B-ruiter
) Maar ook ik zou zo'n groot verhaal niet onthouden..
Adil18 schreef:nikki160287 schreef:Ik vind het er bij de eerste ruiter (josien) netjes uitzien. Lekker ontspannen met het neusje er iets uit! Ruiter zit er ook goed op. Travers is minder, maar dat geef je zelf al aan.
Bij de tweede teugel vind ik toch echt dat de hand te streng is. Zeker met stang en trens. Bij de tweede ruiter zie ik ook een aantal keer dat het paard de mond open heeft. Op de stangteugel zit wel degelijk spanning en het paard loopt te kort in de hals.
Het is wel een gruwelijk mooi paard!
Hier sluit ik me bij aan. het tweede meisje (inge volgens mij) mag het paard zeker meer ruimte geven, hij krult zich een paar keer te heftig op...
Het is schijnbaar nog al moeilijk om het leuk te vinden voor jullie.. Ik vind het echt super dat jullie het hebben mogen aanvoelen! Het is ook een super mooi paard moet ik zeggen
Het paard heeft hier echt niks van! Prinslover schreef:Dit is echt weer typisch bokt hoor. Net of het paard er half dood aan gaat, of verreden word als 2 meiden een keer er op rijden met stang&trens. En dat onder toezicht nog wel. Mensen, waar maak je je druk omHet is schijnbaar nog al moeilijk om het leuk te vinden voor jullie.. Ik vind het echt super dat jullie het hebben mogen aanvoelen! Het is ook een super mooi paard moet ik zeggen
![]()
Hoop dat het een leerzame les was, en jullie moeten je echt niet schuldig voelen hoor, dat iedereen hier zo'n 'drama' van maakt.Het paard heeft hier echt niks van!