Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Kiekie

Re: Josien en ik op Z2 paard Toronto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:42

Haii Haaii

Leuk paardje

Maar het is net of je m op een foto een beetje heel erg in de mond zit!

En verder (* ik doe t ook fout).. Je ellebogen mogen wel meer naar je lichaam toe en je handen nog iets meer recht op!

Verder is het een heel leuk paardje!

xx,

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:44

Erg leuk voor jullie! Niet iedereen krijgt de kans om dingen van een goed paard te leren, dus kan me voorstellen dat jullie ervan hebben genoten.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 17:48

@ YentlKG: Ja, als je wilt, plaatsen we de ook die foto's.

@ KiWiko: Megin heeft hem zelf ook nog gereden, en ze zei dat wij hem lekker losgereden hadden.
En het is al vaker gezegt: het was alleen even om te voelen dat Toron heel makkelijk te buigen was!

Natuurlijk gaat het niet meteen goed, en het kan best onaangenaamd geweest zijn voor Toronto, maar daar hebben wij niks van gemerkt, en dan had Megin het echt wel gezegt dat ze liever niet wou dat wij verder reden.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:48

KiWiKo schreef:
Sorrrie ik begrijp dat het voor jullie een geweldige ervaring was, maar ik denk dat het voor het paard wat minder aangenaam was.

Een superbraaf dier, en absoluut een hele leuke ervaring voor jullie.........

Whaha..
Het paard vond het ook een aangename ervaring, anders had Megin wel gezegd stoppen..we kregen constant les dus weer gerust Knipoog

@ YentlKG : De foto's van het ''echte werk'' zijn al de hele dag op de mail maar nog steeds niks ontvangen, dus nog ff wachten Bloos
Zoals we al eerder gezegd hebben Megin geeft ons les en weet wat ze doet, dus als we er nog niet aan toe waren zou Megin ons er niet mee laten rijden. Ook was ze er elke seconden bij dus.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 17:49

joy76 schreef:
Erg leuk voor jullie! Niet iedereen krijgt de kans om dingen van een goed paard te leren, dus kan me voorstellen dat jullie ervan hebben genoten.

Juist! Haha! We hebben de kans gekregen om dit eens te voelen! Omdat onze eigen pony's daar wat minder makkelijk in zijn!
We hebben zeker genoten! Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:50

naja laat ik het zo zeggen, dat IK het niet wenselijk had gevonden als mijn paard zo gereden werd Lachen

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 17:52

Zo heeft ieder zijn eigen mening Knipoog en die van Megin was weer anders!
En Toronto is een super los paard om te rijden, en van 1 keer zo ''verkeerd'' rijden, word zo'n paard niet meteen verknoeit!
Hij is trouwens nog maar 7 jaar, dus harstikke jong en fit en alles.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:53

KiWiKo schreef:
naja laat ik het zo zeggen, dat IK het niet wenselijk had gevonden als het paard zo gereden werd Lachen

Ik denk dat je dat niet op een paar foto's basseren..
Ik bekijk nu de foto's van Torro & mij.. en ik zie tevreden oortjes naar voren Haha! .
Hij liep constant super ontspannen Knipoog
Zoals ik al zei Megin was er de hele tijd bij, ze is onze instructrice en ze weet wat ze doet.

Naja we weten je mening nu hè.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:16

nikki160287 schreef:
Ik vind het er bij de eerste ruiter (josien) netjes uitzien. Lekker ontspannen met het neusje er iets uit! Ruiter zit er ook goed op. Travers is minder, maar dat geef je zelf al aan.

Bij de tweede teugel vind ik toch echt dat de hand te streng is. Zeker met stang en trens. Bij de tweede ruiter zie ik ook een aantal keer dat het paard de mond open heeft. Op de stangteugel zit wel degelijk spanning en het paard loopt te kort in de hals.

Het is wel een gruwelijk mooi paard!

Hier sluit ik me bij aan. het tweede meisje (inge volgens mij) mag het paard zeker meer ruimte geven, hij krult zich een paar keer te heftig op...

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:23

Dat weet ik, maar van Josien zijn geen foto's hierop gezet van het echte werk, en van mij niet van het losrijden.
Dus als jullie van Josien wat pittigere foto's willen zien, en van mij wat meer losrijfoto's.. zeg je het maar!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:26

ineke_ schreef:
Je moet nog 5 winst rijden he, datmoet echt wel gaan lukken !
Had van Ilze inderdaad al gehoord dat een veulentje zeker wel een optie was, echt leuk !
Heb je al een mogelijke opvolger om over te gaan naar de paarden ? Of weet je dat allemaal nogniet.

Jup ben nu op de helft Haha! ! Zou wel leuken wezen een mini charisje erbij ja !
Ik heb nog geen opvolger nee ( Dit zou misschien eerst Winston worden, maar daar rijd ik al niet meer op) dus moet nog maar ff zien, maar daar heb ik gelukkig nog 2 jaar de tijd voor Cool

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:36

Ldinalover schreef:
Dat weet ik, maar van Josien zijn geen foto's hierop gezet van het echte werk, en van mij niet van het losrijden.
Dus als jullie van Josien wat pittigere foto's willen zien, en van mij wat meer losrijfoto's.. zeg je het maar!

Een paard met de kin op de borst rijden noem ik nog niet "het echte werk hoor" Haha!
Hij mag het neusje er echt meer uit hebben, zoals ik het zie op de foto's is het gewoon TE...

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:48

Melissa25 schreef:
josien : armen meer buigen, tenen naar binnen, niet zo gespannen zitten, lekker ontspannen, want juist op zo'n paard moet je juist voelen wat er onder je gebeurd want daar kun je veel van leren, 2e foto is netjes voor de 1e keer, 1e en 4e foto is de aanleuning netjes, alleen rijd hem meer voorwaards en opvangen van voren zo krijg je hem meer op de achterhand, 5e foto achter de loodlijn iets meer oprichten, breng bij foto 5 niet je hand teveel naar je toe en niet teveel trekken, neem volgende keer een lekker trendsje ! en geef hem iets meer de ruimte, houd hem achterop, en niet naar binnen 'knikken' met je heup. Inge : Geef hem ook meer de ruimte ! niet met zijn hoofd achter de loodlijn, iets meer voren in je zadel zitten, doordat je hem te diep rijd, komt hij met zijn kont omhoog ! handen gelijk houden, geen piano handjes, niet je benen optrekken, lekker laten hangen, ellebogen niet achter je eigen lichaam, laatste foto binnenhand van de hals af, iets meer het 'neusje eruit rijden!' op die foto is hij WEL mooi op de achterhand, kun je ook gelijk zien in zijn passen ! dus dat is erg goed, alleen nog niet teveel naar binnen hangen, en zelf niet gaan hangen op de teugels, jij moet kunnen zitten, daar moet je het paard niet voor gebruiken ! Nou misschien ben ik wel heel streng nu hoor! maar dan hebben jullie wat om voor te gaan / oefenen toch! Best goed voor zo'n eerste keer, maar ben het met Blueberry eens.. (ik zeg het wat grover missch) maar snap niet dat ze jullie met stang laten rijden, want jullie kennen het paard nog niet.. nou meiden veel succes veder ! niet te zwaar opvatten he ! wil jullie gewoon helpen !! (ben hier namelijk nieuw)

Liefs Melissa..

Natuurlijk wil je ze graag vooruit helpen en commentaar geven waar ze echt wat aan hebben, maar dit is wel heel veel van het goede. Er wordt nu meteen een heel verhaal tegenaan gegooid, overigens niet verkeerd bedoeld, over wat ze nog beter moeten doen. Ze rijden op een Z-paard, maar zijn zelf pas B- en L1 geklasseerd! Dat is natuurlijk niet met elkaar te vergelijken. Daarbij kun je beter commentaar geven in kleine stukjes, zodat het ook nog kan blijven hangen. Van alles wat ik in jouw verhaal nu gelezen heb weer ik nog maar amper de helft en het is nog geen 2 minuten geleden Knipoog Het is niet aanvallend bedoelt, ik geef alleen mijn mening Lachen Ik zal ook niet zeggen dat ik het niet eens ben met jouw commentaar, want dat is het volgende. Het is allemaal prima wat je zegt, maar het is teveel om ineens allemaal op te vangen en te moeten onthouden. Het is trouwens ook de eerste keer dat ze op het paard rijden. In dat geval sta ook ik inderdaad ervan te kijken dat ze al gelijk op S&T mogen rijden, maar dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaresse denk ik dan maar.. Nogmaals, het is goed dat je ze op weg wil helpen, maar doe het met mate, dikke kans dat ze dan veel meer meekrijgen van je tips Knipoog

Gr.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:48

Adil18 schreef:
Ldinalover schreef:

Een paard met de kin op de borst rijden noem ik nog niet "het echte werk hoor" Haha!
Hij mag het neusje er echt meer uit hebben, zoals ik het zie op de foto's is het gewoon TE...

... met het echte werk bedoel ik meer travers, appuyementen enz.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:49

charlieb0y schreef:
Melissa25 schreef:
josien : armen meer buigen, tenen naar binnen, niet zo gespannen zitten, lekker ontspannen, want juist op zo'n paard moet je juist voelen wat er onder je gebeurd want daar kun je veel van leren, 2e foto is netjes voor de 1e keer, 1e en 4e foto is de aanleuning netjes, alleen rijd hem meer voorwaards en opvangen van voren zo krijg je hem meer op de achterhand, 5e foto achter de loodlijn iets meer oprichten, breng bij foto 5 niet je hand teveel naar je toe en niet teveel trekken, neem volgende keer een lekker trendsje ! en geef hem iets meer de ruimte, houd hem achterop, en niet naar binnen 'knikken' met je heup. Inge : Geef hem ook meer de ruimte ! niet met zijn hoofd achter de loodlijn, iets meer voren in je zadel zitten, doordat je hem te diep rijd, komt hij met zijn kont omhoog ! handen gelijk houden, geen piano handjes, niet je benen optrekken, lekker laten hangen, ellebogen niet achter je eigen lichaam, laatste foto binnenhand van de hals af, iets meer het 'neusje eruit rijden!' op die foto is hij WEL mooi op de achterhand, kun je ook gelijk zien in zijn passen ! dus dat is erg goed, alleen nog niet teveel naar binnen hangen, en zelf niet gaan hangen op de teugels, jij moet kunnen zitten, daar moet je het paard niet voor gebruiken ! Nou misschien ben ik wel heel streng nu hoor! maar dan hebben jullie wat om voor te gaan / oefenen toch! Best goed voor zo'n eerste keer, maar ben het met Blueberry eens.. (ik zeg het wat grover missch) maar snap niet dat ze jullie met stang laten rijden, want jullie kennen het paard nog niet.. nou meiden veel succes veder ! niet te zwaar opvatten he ! wil jullie gewoon helpen !! (ben hier namelijk nieuw)

Liefs Melissa..

Natuurlijk wil je ze graag vooruit helpen en commentaar geven waar ze echt wat aan hebben, maar dit is wel heel veel van het goede. Er wordt nu meteen een heel verhaal tegenaan gegooid, overigens niet verkeerd bedoeld, over wat ze nog beter moeten doen. Ze rijden op een Z-paard, maar zijn zelf pas B- en L1 geklasseerd! Dat is natuurlijk niet met elkaar te vergelijken. Daarbij kun je beter commentaar geven in kleine stukjes, zodat het ook nog kan blijven hangen. Van alles wat ik in jouw verhaal nu gelezen heb weer ik nog maar amper de helft en het is nog geen 2 minuten geleden Knipoog Het is niet aanvallend bedoelt, ik geef alleen mijn mening Lachen Ik zal ook niet zeggen dat ik het niet eens ben met jouw commentaar, want dat is het volgende. Het is allemaal prima wat je zegt, maar het is teveel om ineens allemaal op te vangen en te moeten onthouden. Het is trouwens ook de eerste keer dat ze op het paard rijden. In dat geval sta ook ik inderdaad ervan te kijken dat ze al gelijk op S&T mogen rijden, maar dat is de verantwoordelijkheid van de eigenaresse denk ik dan maar.. Nogmaals, het is goed dat je ze op weg wil helpen, maar doe het met mate, dikke kans dat ze dan veel meer meekrijgen van je tips Knipoog

Gr.

Ik ben B/L1 dressuur, maar Josien is al M2.
Maar toch bedankt Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:50

Ldinalover schreef:

Oh...Maar dat staat nog los van het feit dat ik 't idee heb dat je 'm over de kop rijdt

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:52

Adil18 schreef:
Ldinalover schreef:

Oh...Maar dat staat nog los van het feit dat ik 't idee heb dat je 'm over de kop rijdt

Dat idee heb je misschien, maar dat was helemaal niet de bedoeling.
Megin is er elke seconde bijgeweest, en ze heeft ons prima begeleid.
Hij liep misschien zo nu en dan wat over de loodlijn, maar dit zijn ook maar momentopnames, hieruit kun je niet opmerken dat ik hem alleen maar over de kop reed.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:53

Ldinalover schreef:
Ik ben B/L1 dressuur, maar Josien is al M2.
Maar toch bedankt Knipoog

Dan nog, het is teveel Knipoog Josien zal wederom beter begrijpen waar sommige dingen over gaan (daarbij zeg ik niet dat jij het niet weet, maar ik kijk naar de algemene B-ruiter Knipoog ) Maar ook ik zou zo'n groot verhaal niet onthouden.. Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:54

Adil18 schreef:
nikki160287 schreef:
Ik vind het er bij de eerste ruiter (josien) netjes uitzien. Lekker ontspannen met het neusje er iets uit! Ruiter zit er ook goed op. Travers is minder, maar dat geef je zelf al aan.

Bij de tweede teugel vind ik toch echt dat de hand te streng is. Zeker met stang en trens. Bij de tweede ruiter zie ik ook een aantal keer dat het paard de mond open heeft. Op de stangteugel zit wel degelijk spanning en het paard loopt te kort in de hals.

Het is wel een gruwelijk mooi paard!

Hier sluit ik me bij aan. het tweede meisje (inge volgens mij) mag het paard zeker meer ruimte geven, hij krult zich een paar keer te heftig op...

Ik zeg dus heeeeel erg duidelijk dat hij het niet de hele tijd doet...

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:55

Nee ik vond het ook een beetje teveel van het goeie eigenlijk.
Maar ik kijk veel naar andere ruiters/amazone's, daar leer je ook een hoop van.
Maar zelf ben ik persoonlijk niet echt een dressuurruiter, ik hou meer van springen.
Daarom was dit ook weer een heel leerzaam dagje voor mij!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 18:56

Maar het is nu voor mij en Josien wel duidelijk hoe de meesten er hier over denken.
Commentaar daarover hoeft dus niet meer.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:08

Dit is echt weer typisch bokt hoor. Net of het paard er half dood aan gaat, of verreden word als 2 meiden een keer er op rijden met stang&trens. En dat onder toezicht nog wel. Mensen, waar maak je je druk om Huilen van het lachen Het is schijnbaar nog al moeilijk om het leuk te vinden voor jullie.. Ik vind het echt super dat jullie het hebben mogen aanvoelen! Het is ook een super mooi paard moet ik zeggen Ja
Hoop dat het een leerzame les was, en jullie moeten je echt niet schuldig voelen hoor, dat iedereen hier zo'n 'drama' van maakt. Lachen Het paard heeft hier echt niks van!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:23

Prinslover schreef:
Dit is echt weer typisch bokt hoor. Net of het paard er half dood aan gaat, of verreden word als 2 meiden een keer er op rijden met stang&trens. En dat onder toezicht nog wel. Mensen, waar maak je je druk om Huilen van het lachen Het is schijnbaar nog al moeilijk om het leuk te vinden voor jullie.. Ik vind het echt super dat jullie het hebben mogen aanvoelen! Het is ook een super mooi paard moet ik zeggen Ja
Hoop dat het een leerzame les was, en jullie moeten je echt niet schuldig voelen hoor, dat iedereen hier zo'n 'drama' van maakt. Lachen Het paard heeft hier echt niks van!

Hier ga ik helemaal in mee!
Lijkt me echt een super ervaring.. verder zegt Prinslover al wat ik zelf ook vind Lachen

Succes verder met jullie eigen pony's

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 19:27

ik vind ook dat prinslover gelijk heeft... precies of ze gunnen het hun niet! dit noem ik gewoon jaloezie. Gaaaap

toronto is echt een heeeel mooi paard.
leuk dat jullie met hem mochten rijden! Haha!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 19:31

dankjulliewel meiden! Ja