Nieuwe foto's bram!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:41

ik vind het een leuk paardje en als jij denkt dat hij het aankan zou ik gewoon rustig doorgaan. Maar ik vind ook dat Steef en Kawa hun mening mogen geven ookal is die negatief (iets minder sarcastisch mag misschien wel Knipoog ). Ik vind hem niet echt lekker lopen maar dat heb idee heb ik ook vaak wanneer ik mijn eigen paardje soms op foto's terug zie.
Succes ermee Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 23:10

Steef schreef:
Ach ymke, jij hebt al zoveel gezegd hier... moeten we dan echt alles geloven?

Moeten we ? oh grote Steef Lovers

Lips are sealed

Steef waarom reageer je nog ? Wil die glimlach wel eens zien als je weer een reactie van mij leest!

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 23:49

Ik geef Steef en runningkawa gelijk.
Kijk nou zelf effe goed naar die foto's!?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 00:04

Tja Obsession, wat ik zie, op 1 foto een paard in galop, op 1 foto een paard heerlijk ontspannen aan het stappen, op 1 foto een paard met zijn neus in de camera en op 1 foto een paard na het rollen dat nog even zit!
Zo nu heb ik je verteld wat ik zie!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:03

waarom zeg je dan dat ie op foto 1 zo lekker met zijn rug loopt?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:07

Het onderschrift is voor de gelegenheid aangepast Stef

Sanja

Re: Nieuwe foto's bram!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:52

[quote="#Ymke#"][img]http://www.stalpraat.net/phpBB/Foto's/Ymke_Galop1.jpg[/img] Dit vond ik wel een mooie foto, . Hij mag van voor nog wat lager, maar galopeerd nu tenminste rustig

Dit is Bram met lange teugel !!!!
Omdat hij zijn hoofd zo opgooid lijkt het alsof de teugels op maat zijn.
Ymke rijd op mijn advies Bram een poosje lang, zodat er ontspanning in zijn rug en hals komt.
Als Bram vrolijk is gooit hij nog wel eens hoog op en ik kan je verzekeren dat hij dan ook ook echt happy is. Pling

Ymke als mensen zonodig commentaar willen geven, trek je er maar niks van aan, Brammetje is in de bloei van zijn leven en hij ontwikkeld zich heel goed, a.s zaterdag gaan we gewoon verder met lessen, want wij weten tenslotte als enige wat goed voor hem is, wij zien hem dagelijks en zien hoe gelukkig hij hieronder is.
Knipoog Ik ben trots op jullie beide.

Ze moeten hem eens zien in de wei dan is zijn staart en hoofdhouding exact zo !

Nog even een duidelijkheid over het vieren van de binnenteugel bij Bram.
Als Bram aan het bit wordt gereden ( wat hij heel goed kan ) kun je hem alleen op links rijden, vroeger is Bram links ingereden, als ik hem nu met rechts oppak dan blokkeert hij gelijk, ik leer Ymke nu om rechts altijd als buitenteugel te laten functioneren, ze mag die teugel alleen maar stil houden en met links moet ze zachtjes spelen.
Alleen dan kan hij ontspannen aan het bit en dat werk perfect bij Bram.
Hij heeft geen rugklachten meer, dat kwam puur door het niet weten hoe verkeerd hij was ingereden, dus zodoende reed Ymke gewoon op de normale manier met hem, dat kon hij niet en dat kan niemand Ymke kwalijk nemen, want het duurde even voordat we dit ontdekten.
Nu Ymke een goede begeleiding heeft gaat het super met die twee.
Dus nogmaals ik ben trots op Ymke

Groetjes Sanja

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:02

mooi dier!

erg lux ook.

jullie zijn een mooie combinatie!

Sanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:07

runningkawa"]
[quote="#Ymke# schreef:
Bedankt runningkawa en bedankt steef

Citaat:
Zelden dat ik een paard zo mooi rond en nageeflijk heb zien lopen, lekker voorwaarts neerwaarts.
Ik kan zien dat je geoefend hebt hoor.
Netjes!

Zeg ik hier iets verkeerds dan?
Dat andere en jij denken dat het sarcastisch is bedoeld, is misschien omdat ze ook wat anders zien dan een paard dat diep en rond loopt, lekker door de rug en lekker nageeflijk is.
daar kan ik toch niks aan doen dat iedereen zo denkt. (ben dus duidelijk niet de enige!)
Misschien kun je van zulke opmerkingen wel iets uithalen?
Als je dat wilt tenminste.
En dit is ook opbouwend bedoeld, maar je kunt natuurlijk alles zo
opnemen als je wilt.
[/quote]

Tsjaa...dat toevallig op deze foto Bram zijn hoofd opgooid, wil niet zeggen dat zijn rug niet eronder is, op dat moment even niet, dat is gewoon vrolijkheid van Bram en niet boosheid.
Ik stond op dat moment les te geven en het zag er prima uit.
Maar schijnbaar wil jij alleen maar foto's zien van mooie ronde paarden, jammer ik zou bijna medelijden krijgen met jou paard want dan krijg ik gelijk het idee dat het arme dier alleen maar diep en rond moet lopen en nooit eens mag uiten hoe hij zich voelt, je rijd zeker erg vaak met hulpteugels en de slof ?
Zo kom je op mij wel over !
Sorry maar ik zeg eerlijk mijn mening.

Het is nu eenmaal duidelijk dat jij de pik op Ymke hebt en er alles aan doet om de boel op te fokken bij de anderen, dat vind ik geen stijl.

Mijn mening is ga eerst zelf nog maar eens flink wat meer over paarden leren en geef dan nog maar eens je mening.
Voor alle duidelijk Bram is gewoon een vrolijk en gelukkig paard !!
Dat opgooien en die staarthouding hoort gewoon bij zijn temperament, hij is en blijft nu eenmaal een arabier die tot zijn 17e hengst is geweest.

Gelukkig zijn er heel veel mensen in dit topic die dat wel inzien en die ook gewoon positief reageren, dank jullie wel, jullie zijn tenminste oprecht.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:12

prima sanja, maar dan moet ze niet gaan ouwemutsen dat hij hier zo mooi over zijn rug loopt (want dat stond er eerst!)

Sanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:19

Sorry, ik zie het woord rug in Ymke haar bericht niet staan, misschien heeft ze dat verwijderd.
Maar eerlijk is eerlijk..hij liep die dag netjes alleen op het moment van de foto, dook hij even omhoog.
Van mij mag hij zich af en toe best uiten hoor !!

Ik zou zeggen als mensen hem eens willen zien, kom gerust kijken, hij staat bij mij op stal dus neem maar contact met me op en kom eens langs.
Liever niet met tien man tegelijk want dat vindt ik te druk voor de andere paarden, maar met een paar mensen is geen probleem.

groetjes Sanja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:23

dat heeft ze inderdaad verwijdert, en dat is alles waar het hier om ging.
Doordat ze dat nu verwijdert heeft lijkt het of wij allemaal grote boemannen zijn, maar ach, kan ik ook niet wakker van liggen

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:13

Ik heb nog nooit een foto gezien van bram die wel goed over zn rug naar beneden loopt , zijn die er wel dan? En plaats die eens dan!
Verder zou ik natuurijk ook zeggen hoe goed ze bezig zijn want jij geeft haar les en vangt daar dus centen voor.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:26

Daar ben ik het mee eens, jij kent Ymke en mag haar vast graag dus kom je voor haar op. Heel begrijpelijk, en aan je portemonnee denken is ook heel normaal.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:28

Tja, ik heb de vorige topic hierover nooit gelezen, maar mijn vraag is, waar gaat dit eigenlijk over (o.a. aan obsession).

Ik zie iemand die lekker aan het rijden is op een wat ouder paard, wat is dan het probleem? Bij ons op stal staat een pony van 20 waar de eigenaresse van 80 kilo op zit te bonken!!! En ja, dat keur ik niet goed, maar ik laat het zo. De pony is super gezond en de eigenaresse heeft zo veel plezier met de pony. Waarom kunnen jullie niet iemand laten genieten op zijn/haar manier van zijn/haar pony zonder jullie bemoeizucht. Tenzij jullie kunnen bewijzen dat er daadwerkelijk sprake is van dieren mishandeling!!

Ymke, je bram ziet er zo op de foto's lekker gezond uit. Geniet nog van hem zolang het kan. Ponies van die leeftijd kunnen gerust zelfs nog zwaarder werk aan mits ze gezond zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:31

dat is nu het probleem eleonoor, ze heeft de tekst gewijzigd

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:34

Tja, dan kan ik niet weten. Maar wat is daarvan dan het probleem waarom jullie zo fel reageren. Behandeld ze haar pony slecht of doed ze alsof ze beter is dan in werkelijkheid? Als het gaat om het laatste denk ik dat veeeeel meer bokkers dat doen, en dan nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:35

Sanja schreef:

Maar schijnbaar wil jij alleen maar foto's zien van mooie ronde paarden, jammer ik zou bijna medelijden krijgen met jou paard want dan krijg ik gelijk het idee dat het arme dier alleen maar diep en rond moet lopen en nooit eens mag uiten hoe hij zich voelt, je rijd zeker erg vaak met hulpteugels en de slof ?
Zo kom je op mij wel over !
Sorry maar ik zeg eerlijk mijn mening.

Ik denk dat je ff wat meer van mij moet lezen want als er iemand is die nooit met slof rijd ben ik het wel
En hij loopt zeker rond en diep, maar ook voorwaarts neerwaarts, wel over de rug!!!

Het is nu eenmaal duidelijk dat jij de pik op Ymke hebt en er alles aan doet om de boel op te fokken bij de anderen, dat vind ik geen stijl.
In het volgende bericht kun je lezen waarom ik zo reageer

Mijn mening is ga eerst zelf nog maar eens flink wat meer over paarden leren en geef dan nog maar eens je mening.
Is een paar honderd paarden gereden en ingereden hebben nog niet genoeg dan?
Vroeger had ik een dagboek en zat toen al over ruim honder, daarna ben ik pas veel gaan rijden en heb ik het niet meer bij gehouden

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:39

Kawa, ik zou er niet eens op in gaan. Zij velt een oordeel over jou terwijl ze niks van je af weet. De mensen die jouw topics volgens weten dat jij heel goed met je paard omgaat, en dat veel bokkers nog wat van je kunnen leren.

Sanja is de instructrice van Ymke, en ik heb het idee dat zij zich heel erg aangesproken voelt, wat logisch is want zij leert Ymke de dingen die ze doet.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:42

Dit zijn mijn laatste woorden over deze topic.

Ymke, ik hoop dat je dat met je paard/pony doet wat goed is. En dat je instructrice daarop toeziet. Een oudere pony rijden is absoluut geen probleem, zolang hij maar gezond is. Het is ook aan je instructrice om te oordelen of dat kan, en dat zal heus wel gebeuren. Heb veel plezier met Bram.

Om verder gezeur te voorkomen adviseer ik je voorlopig niets over jezelf en bram op bokt te zetten omdat sommige bokkers olifanten geheugen hebben. Zo hoef jij je niet beledigd te voelen. Ga gewoon je eigen gang en zolang je andere niet hiervan op de hoogte houdt kan jij blijven genieten.

Veel plezier met je lessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:55

Dank je Flair.
maar ik laat me gewoon niet vals beschuldigen.
ik ben iemand die niet tegen onrecht en leugens kan.
Maar de drempel is voor sommige heel laag lijkt wel.

En onder staande tekst is trouwens de tekst die in oorsrong bij de 1e foto stond:

Citaat:
Dit vond ik wel een mooie foto, zijn achterhand treedt hier echt mooi onder. Hij mag van voor nog wat lager, maar hij gebruikt i.i.g zijn rug!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:51

Het kan wel zo wezen dat hij die hele dag mooi over de rug kwam (waarom plaats je dan in godsnaam zo'n foto als dit waar die echt bagger loopt?) maar op die foto's niet! En dan vraag ik me af of ie echt wel de hele dag over de rug liep, net zoals dat je in het begin op horses altijd vertelde dat hij M dressuur liep, later werd het M nivo, en nu we foto's hebben gezien geloof ik dat je niet eens een bixie proefje met hem rondkomt!

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:20

Steef, gaat het nog een beetje... ??

er zijn zoveel pony's die helemaal op de voorhand lopen te hobbelen en de achterhand sloft er maar wat achteraan, wat vind je daar dan van als je dit al zo erg bagger vind?

niet iedereen rijd zo goed als jou..

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:11

Boogie daar gaat het toch niet om!
Het gaat erom dat Ymke bij haar foto heeft gezet dat hij lekker over de rug loopt terwijl dat helemaal niet het geval is!

Als jij een rijfoto hebt en daarloopt je pony op de voorhand te hobbelen met een gespannen rug en daar zet je bij dat hij zijn achterhand er zo goed bij is en zo ontspannen is krijg je die opmerkingen ook!

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:22

Waar maken jullie je in vredesnaam druk om?

Moet iedereen soms perfect rijden? Kicken jullie erop om Ymke een paar trappen onder water te geven. Sjongejonge hé! Wat een k*t reacties, alsof jullie zo lekker rijden. Wat boeit jullie het nou eigelijk hoe zij rijd? Jullie kennen haar toch niet in werkelijkheid? Is het soms jaloezie, dat jullie aanzet om zo overdreven te reageren. Of is het dat je soms altijd beter wilt zijn? Eugh, Steef vind dat Ymke nog geen bixie wedstrijd rond kan komen, nou en ik vind dat hier een onwijze bixie nivo hangt.

Leuk hé, mekaar de grond intrappen Misselijk