Wie geeft die 2-daagse cursussen dan? Daar ben ik wel benieuwd naar.... Niet dat ik er belangstelling voor heb, laat dat duidelijk zijn!
In mijn tienertijd heb ik ook een aantal paarden zelf ingereden (jaren 80!!). Naar mijn idee ging het meer om het gevoel voor je paard, de band die je ermee hebt en het niet overhaasten van zaken. Daarbij was ik toen totaal niet bang, terwijl ik nu ik ouder ben echt niet zomaar elk paard even in zou willen rijden. Totaal geen behoefte aan, behalve mijn eigen paardje natuurlijk.
Die ga ik wel zelf inrijden en als ik problemen tegen kom, helpen mijn instructrices me erbij. Ik zou niet zomaar wat willen aanrommelen, dat gaat ook niet gebeuren. En alles met geduld en in alle rust. Ik hoef niet na 3 weken al van alles te kunnen met hem, hoor. En dat mis ik vaak bij al die zogenaamde profs. Niet mijn ding. Ik ken best veel volwassen meiden die hun eigen paard beleerd hebben en als ik ze nu zie met hun paarden gaat het prima. Dus ik vind het wat overtrokken om te roepen dat het zo zwaar is. Het is een verantwoordelijke klus en je moet wel weten waar je mee bezig bent, maar om elk paard naar een africhtingsstal te sturen, vind ik echt onnodig.
)