Jena dressuur in het land door JW-Fotografie.nl

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

Re: Jena dressuur in het land door JW-Fotografie.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:18

Gave foto's zeg!
Ik hou normaal niet zo van friezen, maar deze heef twel wat!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:22

Ziet er niet eens zo verkeerd uit hoor, probeer er wat losser op te zitten (paard wat beter aan je been maken?) dan draaien je tenen vanzelf wel naar binnen! Ik denk dat je veel overgangen met haar moet rijden om haar wat losser te maken zodat ze wat meer los wil laten aan de voorkant. Dus goed aan je been maken en veel overgangen rijden dan komt het vast goed!

Echt een mooie Fries dit!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 16:45

Ja, ik werk al zolang ik met Jena aan het werk ben bezig met haar beter aan het been te krijgen. Ja Ik boek voorderingen, maar het gaat helaas niet allemaal van 123 haha, zou makkelijk zijn. Haha! Ik ga proberen v/d week om los te zitten, misschien dat dat werkt. Overgangen rijden doe ik erg veel! Ook volte's e.d. om het niet 'saai' voor haar te maken en haar op eigen benen te laten lopen.

Bedankt voor de complimenten w.b. Jena, het is ab-so-luut een heerlijke merrie. Ja Om te zien èn om mee om te gaan!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:47

Hee Femke Lachen
Mooie foto's zeg! Het lijkt me een erg fijne merrie Ja
Jammer dat je ziek was, maar ach, dat zie je niet aan de foto's Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 16:02

Dankje Hilde. Ja Ja, Jena is ècht een hele fijne merrie. Goudeerlijk en wil keihard voor je werken!

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:04

Wat een gaaf paard zeg!
Vind dat je hem netjes rijd!
En vind jullie een leuke combi!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:30

Dankjewel Haha! We zijn nog steeds druk aan het trainen, maar het ziet er al gaaf uit ja. Ja Ben blij dat ik eindelijk goede foto's van ons 2 heb!

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:32

Snel maar weer foto's Haha! Tong uitsteken

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 20:59

Ja, als er nog vrijwilligers zijn? Clown

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:03

Ik vind foto 6 erg mooi!!!

Je rijdt echt mooi, en wat heb je trouwens een mooie fries, mooi lichaam heeft ze.

Ik denk alleen wel dat soms je handen wel recht op moeten, in plaats van piano handjes. Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:04

Je hebt je handen op elke foto ongelijk, probeer ze echt naast elkaar te houden, als er al eens een hand een ietsiepietsie achteruit gaat is dat je buitenhand en niet je binnenhand Knipoog Zoals je nu stelling rijdt doe je het eigenlijk helemaal fout waardoor het paard geen stelling kan nemen en over de buitenschouder wegvalt. Zet liever je binnenhand gewoon iets hoger of een klein klein beetje naar binnen (nooit omlaag trekken!), begrens goed op die buitenteugel en hou je binnenbeen eraan. Op die trainingsfoto heb je je handen wel goed op dat gebied.
Desnoods kun je eens een stokje tussen je twee handen houden, gewoon om eens 5 minuutjes te voelen hoeveel je handen bewegen ten opzichte van elkaar.

Verder niet schuin omlaag kijken, ga je alleen maar erg scheef van zitten Knipoog

Ik vind het nog steeds een gaaf paard!

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:45

Mooie foto's en mooie fries Lachen
Al die aandachtspuntjes over de handen en benen komt wel goed! gewoon lekker oefenen Knipoog komt het vanzelf!
Wat mij aleen wel opvalt is dat je bijv op foto 2 en 3 wat naar binnenknikt. Daar moet je wel om denken en vooral op bijv. een volte, zo voorkom je dat je haar zeg maar ook niet naar buiten drukt! Veel succes verder!! Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 12:11

Dank jullie wel. Ja Poes; Dankje voor de tips. Ga ik vanmiddag meteen wat mee doen. Ze valt eigenlijk zelden over het buitenschouder weg. In de volte's wil ze dat nog wel eens doen maar dan kan ik haar snel genoeg herstellen. Ach, ze is nog maar 3. Mag niet een top instelling/paard van verwachten, beestje moet nog leren en ik af en toe ook! Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:43

Voor zo'n jong beestje loopt ze zeker al netjes Ja En idd, we rijden gelukkig niet allemaal perfect Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 20:12

ZO! Haha wat een oefening met het stokje Haha! op het laatst bleef hij wel tussen mn handen, dus da's goed teken hè? In het begin heb ik hem om de 10 sec laten vallen, als het niet vaker is. Maar toen ik er op ging letten ging het beter. Tevens pakten de oefeningen wat betreft de stelling erg goed uit, ze is niet 1 keer over het buitenschouder weg gevallen. Ze liep ook een stuk fijner toen ik rechtop ging zitten. Kortom; super bedankt Poes! Hier gaan we mee door trainen! OK dan!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:30

Hehe ik ben blij dat het goed ging Lachen Dat soort oefeningen kunnen heel confronterend zijn he Knipoog Maar zo leer je echt op minieme hulpen rijden, zonder al te ongelijk in te werken. (ik dacht dat niemand ooit tips opvolgde op bokt Haha! )