Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik boek voorderingen, maar het gaat helaas niet allemaal van 123 haha, zou makkelijk zijn.
Ik ga proberen v/d week om los te zitten, misschien dat dat werkt. Overgangen rijden doe ik erg veel! Ook volte's e.d. om het niet 'saai' voor haar te maken en haar op eigen benen te laten lopen.
Om te zien èn om mee om te gaan! 

Ja, Jena is ècht een hele fijne merrie. Goudeerlijk en wil keihard voor je werken!
We zijn nog steeds druk aan het trainen, maar het ziet er al gaaf uit ja.
Ben blij dat ik eindelijk goede foto's van ons 2 heb!
Zoals je nu stelling rijdt doe je het eigenlijk helemaal fout waardoor het paard geen stelling kan nemen en over de buitenschouder wegvalt. Zet liever je binnenhand gewoon iets hoger of een klein klein beetje naar binnen (nooit omlaag trekken!), begrens goed op die buitenteugel en hou je binnenbeen eraan. Op die trainingsfoto heb je je handen wel goed op dat gebied.

komt het vanzelf!
Poes; Dankje voor de tips. Ga ik vanmiddag meteen wat mee doen. Ze valt eigenlijk zelden over het buitenschouder weg. In de volte's wil ze dat nog wel eens doen maar dan kan ik haar snel genoeg herstellen. Ach, ze is nog maar 3. Mag niet een top instelling/paard van verwachten, beestje moet nog leren en ik af en toe ook!
En idd, we rijden gelukkig niet allemaal perfect
op het laatst bleef hij wel tussen mn handen, dus da's goed teken hè? In het begin heb ik hem om de 10 sec laten vallen, als het niet vaker is. Maar toen ik er op ging letten ging het beter. Tevens pakten de oefeningen wat betreft de stelling erg goed uit, ze is niet 1 keer over het buitenschouder weg gevallen. Ze liep ook een stuk fijner toen ik rechtop ging zitten. Kortom; super bedankt Poes! Hier gaan we mee door trainen!
Dat soort oefeningen kunnen heel confronterend zijn he
Maar zo leer je echt op minieme hulpen rijden, zonder al te ongelijk in te werken. (ik dacht dat niemand ooit tips opvolgde op bokt
)