Rik en ik @ springwork *1.20*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missnina

Re: Rik en ik @ springwork *1.20*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 21:53

Rikylover schreef:
Ik ga echt niet ZONODIG hoog springen omdat ik dat stoer vind ofso. Pony heeft er lol in, en ik ook, als ze er te veel moeite mee had gehad had ze ook zeker niet gesprongen.
Als je goed kijkt zie je dat de schuine balk iets verder onder de hindernis uitstaat aan de kant die we springen, die ander ligt er gewoon om aan te geven waar de grond is. Ze ken er niet op landen want de balk ligt tegen de staanders aan, knappe pony die daar op land.

Sorry hoor, maar als je niet eens weet waar een grondbalk voor dient en niet eens weet waar je hem neer moet leggen, dan vraag ik me toch echt af waar je mee bezig bent.
Ik maakte me ook echt niet druk erover dat ze erop zou landen, maar wel dat die aan de verkeerde kant lag en dat is gewoon een hele grote fout!

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 21:58

Een grondbalk leg je meestal van de hindernis af zodat je een mooie afstand krijgt, paard springt dus pas na de grondbalk.
Deze ligt onder de hindernis dus heeft naar mijn idee geen nut, had hem ook weg kunnen halen Knipoog
Maar volgende keer zal k hem aan de goede kant leggen Knipoog

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:15

Rikylover schreef:
Een grondbalk leg je meestal van de hindernis af zodat je een mooie afstand krijgt, paard springt dus pas na de grondbalk.
Deze ligt onder de hindernis dus heeft naar mijn idee geen nut, had hem ook weg kunnen halen Knipoog

Dat noemen wij dus een drafbalk.
Een grondbalk heeft wel degelijk nut!! Die heeft een paard nodig om de afstand in te schatten. Pas vanaf het M wordt een grondbalk wel eens weggelaten.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 22:21

missnina schreef:
Rikylover schreef:

Dat noemen wij dus een drafbalk.
Een grondbalk heeft wel degelijk nut!! Die heeft een paard nodig om de afstand in te schatten. Pas vanaf het M wordt een grondbalk wel eens weggelaten.

Wie is "wij"?

Ik had zaterdag wedstrijd en daar waren de grondbalken ver te zoeken (ik spring in de B):
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XDV36XUM
http://www.mijnalbum.nl/Foto=K8FEOKW6
Zie jij ze?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:26

joh ! .. ik heb nooit een grondbalk meer gezien vanaf het L al niet meer.. heel soms nog 1.. maar het hoeft ook niet persee. het is alleen.. als je er 1 op de grond legt.. leg hem dan goed ! Knipoog

missnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 22:30

Type maar eens bij google "grondbalk en springen" in; dan kun je lezen waar een grondbalk voor dient. Ok in een parcours zal hij misschien wat vaker weggelaten worden, maar idd ALss je er 1 gebruikt leg hem dan wel aan de goeie kant!
En een B-parcoursje van 80 cm. is natuurlijk wel even wat anders dan huis over 120 met een Haflinger. Ik zou dan altijd een grondbalk gebruiken. Ik zie trouwens wel een grondbalk hoor: die witte hindernis rechts naast die blauwe heeft er 1!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 07:55

Mensen waar gaat die nog over. Alleen maar katten op elkaar.
Degene die dit topic is gestart is trots op haar pony en gelijk heeft zij.
Zij heeft gevraagd om nuttig commentaar ipv gekat. Het is niet leuk meer om het topic te volgen met het gekat.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 08:07

Danique1990 schreef:
joh ! .. ik heb nooit een grondbalk meer gezien vanaf het L al niet meer.. heel soms nog 1.. maar het hoeft ook niet persee. het is alleen.. als je er 1 op de grond legt.. leg hem dan goed ! Knipoog

Ja volgende keer zal ik erop letten dat ik hem goed leg Knipoog

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 08:08

missnina schreef:
Type maar eens bij google "grondbalk en springen" in; dan kun je lezen waar een grondbalk voor dient. Ok in een parcours zal hij misschien wat vaker weggelaten worden, maar idd ALss je er 1 gebruikt leg hem dan wel aan de goeie kant!
En een B-parcoursje van 80 cm. is natuurlijk wel even wat anders dan huis over 120 met een Haflinger. Ik zou dan altijd een grondbalk gebruiken. Ik zie trouwens wel een grondbalk hoor: die witte hindernis rechts naast die blauwe heeft er 1!

Ja die deed niet mee in het parcour, maar maakt niet uit, nu graag ontopic Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 08:37

even om in te haken op de grondbalk,

deze is dus vooral voor het paard, om goed in te kunnen schatten hoe hoog de balk ligt, vooral met trainen erg belangrijk.

verder blijf ik bij mijn standpunt qua springmanieren,
en de TS heeft netjes gezegt dat , na mijn uitleg, ze beter begrijpt wat ik bedoel .

sommige mensen gaan wel heel erg hard tegen elkaar in in dit topic.
zoals oscar al zei, iemand plaatst fotgo's, en andere bokkers geven commentaar

bokt zit nu eenmaal niet zo in elkaar dat er alleen maar ah wat mooi reacties komen.

zelfs bij iemand die super rijd, laatst was er nog een topic, die meid reed grand prix oefeningen, en ja hoor daar werd meteen commentaar op gegeven, dus sja ook de beste ruitetrs van bokt krijgen minder leuk commentaar.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 14:09

crossmonster schreef:
even om in te haken op de grondbalk,

deze is dus vooral voor het paard, om goed in te kunnen schatten hoe hoog de balk ligt, vooral met trainen erg belangrijk.

verder blijf ik bij mijn standpunt qua springmanieren,
en de TS heeft netjes gezegt dat , na mijn uitleg, ze beter begrijpt wat ik bedoel .

sommige mensen gaan wel heel erg hard tegen elkaar in in dit topic.
zoals oscar al zei, iemand plaatst fotgo's, en andere bokkers geven commentaar

bokt zit nu eenmaal niet zo in elkaar dat er alleen maar ah wat mooi reacties komen.

zelfs bij iemand die super rijd, laatst was er nog een topic, die meid reed grand prix oefeningen, en ja hoor daar werd meteen commentaar op gegeven, dus sja ook de beste ruitetrs van bokt krijgen minder leuk commentaar.

Ben ik het mee eens Knipoog
Minder leuk commentaar is vaak nuttig, ik kan ook zeker wel wat met het commentaar hier in het topic, maar sommige gaan er iets te lang over door naar mijn mening Knipoog
Maar iig bedankt voor de reacties *LOL*

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:02

Edit; offtopic tekst verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Sannum op 24-04-07 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:10

sorry offtopic ;
ik hoef niet te winnen en je heb niet een hoop gelazer aan je fiets ,even voor alle duidelijkheid.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:25

Mensen hou hier is mee op zeg. Ik word serieus er niet goed van hoe sommige mensen hierop door kunnen gaan. Geef dan nuttige uitleg of kritiek commentaar maar zoals hier boven al werd gezegt ga niet lopen katten daar is deze topic zeker niet voor bedoeld en zo moet het ook blijven.

Dat offtopic gedoe doen jullie maar ergens anders maar hier heeft ze niks aan.

Ik vind dat ze wat aan de vlakke kant springt dat is ook haar techniek ik heb je zelf al uitgelegd wat ik er van vond dus dat ga ik hier niet plaatsen. Je weet dat voor de volgende keer aan de goede kant de grondblak moet leggen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:11

Ziet er goed uit hoor. Enkel: je pony springt eigenlijk redelijk laag. Je kunt dit verbeteren door vb. een sprong te zetten van 70 cm en 2 balken op deze sprong te leggen zijdelings, zodat je paard meer in't midden springt en hoger. Ik zou zeggen: veel oefenen.

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 20:47

magli schreef:
Ziet er goed uit hoor. Enkel: je pony springt eigenlijk redelijk laag. Je kunt dit verbeteren door vb. een sprong te zetten van 70 cm en 2 balken op deze sprong te leggen zijdelings, zodat je paard meer in't midden springt en hoger. Ik zou zeggen: veel oefenen.

Heey, ga ik zeker eens proberen Knipoog

BUBBLES__Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:50

háá egt supper stoere foto's [H]
die laatste met springen egt gaaf =D