4 jarige roodschimmel @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne112

Re: 4 jarige roodschimmel @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 19:32

leuke foto's nienke
Het gaat nu erg goed met claudia er bij !!! zij geeft je erg goed les en het gaat al stukken beter dan van de zomer op het landje !!!

groetjes lisanne

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:33

dank je wel lies!!

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 19:38

zo zag het er van de zomer uit
Afbeelding

dus ik ben toch wel blij met hoe het er nu uitziet, ook al zijn er nog meer dan genoeg verbeterpuntjes...

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:18

Citaat:
Zou het snel gaan niet zijn JUIST omdat je haar continue tegenhoud?

Citaat:
Caro heeft een hele tijd ontzettend gebokt, gesteigerd, enz. Ze deed zichzelf pijn door zich op te kroppen, en na een half uur rijden begon ze dus zo te klieren dat zitten blijven bijna onmogelijk was. Er was lichamelijk niks mis met haar , het zat dus tussen haar oren. Toen heb ik een tijd met elastiek gereden. Dat hielp een beetje. Toen begon ze heel hard te trekken.

Citaat:
Elastiek en pelhambit bij een 4 jarige???? Is het ooit door je hoofd heen gegaan dat zo'n JONG beest even wat tijd nodig heeft voordat hij netjes door de baan gaat? Dan grijp je toch niet meteen naar een elastiek en een pelham bit, mijn god zeg!

dit en de foto van van de zomer zegt meer als genoeg genoeg denk ik zo!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 15:45

Loeser ik ben het volledig met je eens.
Dit paardje (erg leuk om te zien trouwens) probeerd aan z'n ruiter uit te leggen dat ze 'm pijn doet. Dat bokken en stijgeren had duidelijk een reden.

tip:
Laat dit paardje lekker eerst rijden door iemand met (veel) meer ervaring. Daarna (heel) veel les nemen.

Ik hoop ts, dat je het gaat zien, dat dat paardje je iets duidelijk probeerd te maken
Wat jij (verkeerd) doet, krijg je terug.
problemen met je houding en voornamelijk je handen en armen - geven problemen bij het paard

Je staat iig open voor commentaar. Luister AUB goed naar dat paard.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 18:20

het bokken en steigeren is nu over, zal dan ook wel een reden hebben toch? en ik ben bezig met mijn houdig.. ik zal binnenkort wel even foto's plaatsen van hoe het ook kan..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:12

blonde_007 schreef:
het bokken en steigeren is nu over, zal dan ook wel een reden hebben toch? en ik ben bezig met mijn houdig.. ik zal binnenkort wel even foto's plaatsen van hoe het ook kan..

Ik kan om zo'n antwoord best pissig worden.
Je bent een jong paard aan het opleiden, maar je heb zelf de basis nog lang niet onder controle.
(dus is het een jong paard verknallen)
Je mag aan je houding werken, maar voor een paard in opleiding,gaat dat veelste langzaam.
Waarom niet gewoon dit paardje uit handen geven...heb je niet genoeg gedaan nu?
Dit paard heeft toch recht op een eerlijke goede opleiding voor z'n toekomst?

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:14

ja

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:15

superwoman schreef:
blonde_007 schreef:

Je bent een jong paard aan het opleiden, maar je heb zelf de basis nog lang niet onder controle.
Je mag aan je houding werken, maar voor een paard in opleiding,gaat dat veelste langzaam.

jij ziet op basis van 4 stap foto's die binnen 1 minuut genomen zijn, dat ik mijn paard geen erlijke opleiding zou geven??

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:32

Met de rest van je info.
(bokken,stijgeren, scherp bit etc en je houding.........)
Zie ik idd dat je nog lang niet toe bent aan een jong paard.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:35

als je de rest van de info goed had gelezen, had je gezien dat dat bit 2 x is gebruikt, en alleen onder begeleiding. bokken en steigeren, deed ze ook toen ik haar een paar keer door iemand anders liet rijden ( die gerust goed rijd!) dus daar lag het ook niet aan..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:39

blonde_007 schreef:
als je de rest van de info goed had gelezen, had je gezien dat dat bit 2 x is gebruikt, en alleen onder begeleiding. bokken en steigeren, deed ze ook toen ik haar een paar keer door iemand anders liet rijden ( die gerust goed rijd!) dus daar lag het ook niet aan..

Dat heb ik ook gelezen....
Het idee dat je een scherper bit moet gebbruiken is mij totaal een raadsel...
Zéker met de manier hoe jij je handen/armen gebruikt.
Als je er ff iemand anders op laat rijden kun je ook niet gelijk wonderen verwachten.
Zoek het zelf maar uit. Blijkbaar kun ontzettend goed rijden en heb je geen hulp nodig Doei, doei

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 20:40

maar wat mij betreft is dit topic gesloten, mensen die écht nog iets toe te voegen hebben kunnen me altijd een pb sturen Haha!
maar ik ga hier niet meer reageren..

- CLOSED-

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 20:43

Het is en blijft een discussieforum, ik vind dat je je paard op de verkeerde manier rijdt, laat hem eerst op de achterhand lopen en op z'n eigen benen voordat je hem naar beneden trekt en z'n rug bij wijze van wegdrukt, waardoor zijn passen verkorten.

Een jong paard moet leren góed z'n passen af te maken, geef hem een lange teugel probeer hem laag te rijden en vergroot de passen, ga daarna maar aan de aanleuning werken..

kortom begin a.u.b opnieuw!!
want dit is niet echt lekker zo..

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 06:18

Nou TS wel zwak dat je zegt open te staan voor commentaar, iemand oppert dat het paard pijn zou kunnen hebben, en jij misschien niet de meest geschikte zou zijn om een paard helemaal op te leiden, en je wil een slotje!

Is jou paard weleens nagekeken door een osteopaat en longeer je wel eens? Vraag eens iemand jou te helpen om haar goed en netjes te longeren, dat kan ook veel schelen om je paardje te helpen haar balans te vinden. Niet teveel en te lang he? maar dat weet je wel denk ik.

En wat panache zegt kan je zeker ook wel wat mee!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 06:21

ik heb ook een roodschimmel! Haha!

je bent inderdaad heel erg vooruit gegaan, je mag hem wel iets losser van voren houden vind ik, hij loopt nu erg opgekropt. pas op met pianohandjes!
voor de rest onwijs leuke pony!

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 06:23

Ik vind jou paardje echt super schattig en een super mooie vacht hebben.
aandachtspunten heb je zelf al gezegd! Kusje

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 06:27

Erg mooi paardje! Lovers
Commentaar over leeftijd en elastiek is al gegeven dus dat ga ik niet herhalen Knipoog

En nog een klein puntje : Je moet iets meer ontspannen proberen te zitten !

Als dat lukt gaat het goed komen !
groetjes Pistasche

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 07:10

superwoman schreef:
blonde_007 schreef:

Dat wil mevrouw niet horen. Die wil alleen maar horen dat ze goed op weg is en wat een leuk paardje ze heeft.

Een jong paard opleiden, ach dat moet kunnen is de denkwijze. Niet erbij nadenken dat voor elk type paard (temperament, bouw etc) de aanpak net weer iets anders is. En voor deze ervaring moet je dus of: al zelf een behoorlijk aantal jonge paarden hebben ingereden. Of zo iemand als coach hebben, waarbij je zelf een hele goede inwerking moet hebben (lees goede ruiter moet zijn).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 08:45

idd henkb
Citaat:
...Waar de kennis van de ruiter stopt, begin de grofheid....

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:06

het lijkt wel of sommige mensen ervan genieten iemand af te kraken.. blijft jammer..

nou meid, zorg gewoon voor goede begeleiding en pak het rustig op met hem, iedere ruiter maakt fouten, daar leer je van en je paard ook. als je goed word begeleid kom je vast op de goede weg, de foto's tonen al verbetering met de vorige..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:19

ik heb niet alles gelezen sorry

leuk paardje jong paard ook
wat ik geleerd heb van mijn vorige pony en nu heerlijk toepas op degene die ik nu heb (beide hittepetitten) een paardje wat wegvlucht voor je hulpen of zich wil onttrekken aan de hulpen en dan rennerig wordt moet je juist niet tegen houden*gaat hij namelijk alleen maar heter van worden* maar losser laten aan de voorkant(zal je paard in t begin misschien harder van gaan maar als hij ontdekt dat jij niet trekt oid *misschien wisselt hij?*zal hij vanzelf meer ontspannen geduld Lachen proberen op je zit overgangen te rijden dat het paard moet opletten en moet luisteren veel halsstrekken voor de rugspieren en voorlopig niet je teugels te kort !!! rij hem met langere teugel vw nw veel figuren rijden veel stap draf (laat de galop even zitten doe dat bijv aan longe) en belonen veel belonen...

succes!!!! mooi beestje... zet hem op

btw wat voor bit heb je ??enkel gebroken dubbelgebroken ?? heb je enkel probeer eens dubbelgebroken werkte bij mijn huidige pony heel goed Lachen

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:59

CtjeLief schreef:
het lijkt wel of sommige mensen ervan genieten iemand af te kraken.. blijft jammer..

nou meid, zorg gewoon voor goede begeleiding en pak het rustig op met hem, iedere ruiter maakt fouten, daar leer je van en je paard ook. als je goed word begeleid kom je vast op de goede weg, de foto's tonen al verbetering met de vorige..

Er is een spreuk: een onervaren ruiter op een ervaren paard en omgekeerd ....

waarom is het algemeen geaccepteerd om als onervaren ruiter een jong paard als experimentprojekt te (mis)(ge)bruiken?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:04

CtjeLief schreef:
het lijkt wel of sommige mensen ervan genieten iemand af te kraken.. blijft jammer...

Ja, inderdaad! Hier ben ik het mee eens!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 10:21

beste Henk.. je kunt wel heel stoer blijven doen en haar in alle opzichten afkraken. Natuurlijk is het beter een groen paard door iemand te laten opleiden die er ervaren in is. <Maar goed, TS wil het graag zelf doen, is haar recht, haar keuze haar pony, dus in plaats van hun af te kraken kun je beter met goede adviezen komen zodat ze er iets aan heeft en het zo goed mogelijk zal proberen te doen.. ik denk dat dat meer vruchten afwerpt in plaats van alleen maar interessante spreekwoorden/gezegden neer te planten..