Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Zou het snel gaan niet zijn JUIST omdat je haar continue tegenhoud?
Citaat:Caro heeft een hele tijd ontzettend gebokt, gesteigerd, enz. Ze deed zichzelf pijn door zich op te kroppen, en na een half uur rijden begon ze dus zo te klieren dat zitten blijven bijna onmogelijk was. Er was lichamelijk niks mis met haar , het zat dus tussen haar oren. Toen heb ik een tijd met elastiek gereden. Dat hielp een beetje. Toen begon ze heel hard te trekken.
Citaat:Elastiek en pelhambit bij een 4 jarige???? Is het ooit door je hoofd heen gegaan dat zo'n JONG beest even wat tijd nodig heeft voordat hij netjes door de baan gaat? Dan grijp je toch niet meteen naar een elastiek en een pelham bit, mijn god zeg!
blonde_007 schreef:het bokken en steigeren is nu over, zal dan ook wel een reden hebben toch? en ik ben bezig met mijn houdig.. ik zal binnenkort wel even foto's plaatsen van hoe het ook kan..
superwoman schreef:blonde_007 schreef:het bokken en steigeren is nu over, zal dan ook wel een reden hebben toch? en ik ben bezig met mijn houdig.. ik zal binnenkort wel even foto's plaatsen van hoe het ook kan..
Ik kan om zo'n antwoord best pissig worden.
Je bent een jong paard aan het opleiden, maar je heb zelf de basis nog lang niet onder controle.
(dus is het een jong paard verknallen)
Je mag aan je houding werken, maar voor een paard in opleiding,gaat dat veelste langzaam.
Waarom niet gewoon dit paardje uit handen geven...heb je niet genoeg gedaan nu?
Dit paard heeft toch recht op een eerlijke goede opleiding voor z'n toekomst?
blonde_007 schreef:als je de rest van de info goed had gelezen, had je gezien dat dat bit 2 x is gebruikt, en alleen onder begeleiding. bokken en steigeren, deed ze ook toen ik haar een paar keer door iemand anders liet rijden ( die gerust goed rijd!) dus daar lag het ook niet aan..

superwoman schreef:blonde_007 schreef:het bokken en steigeren is nu over, zal dan ook wel een reden hebben toch? en ik ben bezig met mijn houdig.. ik zal binnenkort wel even foto's plaatsen van hoe het ook kan..
Ik kan om zo'n antwoord best pissig worden.
Je bent een jong paard aan het opleiden, maar je heb zelf de basis nog lang niet onder controle.
(dus is het een jong paard verknallen)
Je mag aan je houding werken, maar voor een paard in opleiding,gaat dat veelste langzaam.
Waarom niet gewoon dit paardje uit handen geven...heb je niet genoeg gedaan nu?
Dit paard heeft toch recht op een eerlijke goede opleiding voor z'n toekomst?
Citaat:...Waar de kennis van de ruiter stopt, begin de grofheid....
proberen op je zit overgangen te rijden dat het paard moet opletten en moet luisteren veel halsstrekken voor de rugspieren en voorlopig niet je teugels te kort !!! rij hem met langere teugel vw nw veel figuren rijden veel stap draf (laat de galop even zitten doe dat bijv aan longe) en belonen veel belonen...
CtjeLief schreef:het lijkt wel of sommige mensen ervan genieten iemand af te kraken.. blijft jammer..
nou meid, zorg gewoon voor goede begeleiding en pak het rustig op met hem, iedere ruiter maakt fouten, daar leer je van en je paard ook. als je goed word begeleid kom je vast op de goede weg, de foto's tonen al verbetering met de vorige..
CtjeLief schreef:het lijkt wel of sommige mensen ervan genieten iemand af te kraken.. blijft jammer...