Ik @ work op Topsportfjord.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise_

Re: Ik @ work op Topsportfjord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:02

ShannaY schreef:
Kimmie_girl schreef:
als ik jou as zou ik je teugels aan je singel vast knopen..

Weet je zeker dat die rond of na beneden loopt..

Ik kom niet meer bij...

Iets subtieler volgende keer Kim, maar inderdaad, die is gewoon een ordinair potje naar beneden trekken van het hoofd. Jammer, het zou toch niet al te moeilijk zijn om een paard dat al vergevorderd is naar beneden te rijden

Over subtiel gesproken... sorry hoor, maar vind je dit nou opbouwend commentaar? Ik vind het echt laag om zo iets te zeggen, net alsof paarden die toevallig vergevorderd zijn altijd makkelijk zijn? Ik denk dat ze meer heeft aan tips dan aan dit, maargoed. Ik vind het rijden er netjes uit zien, Taco is echt een topfjord! verder zijn je handen een aandachtspunt, maar dat wist je al.

Veel succes nog! Lachen

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:09

ShannaY schreef:
Kimmie_girl schreef:
als ik jou as zou ik je teugels aan je singel vast knopen..

Weet je zeker dat die rond of na beneden loopt..

Huilen van het lachen Ik kom niet meer bij... Huilen van het lachen

Iets subtieler volgende keer Kim, maar inderdaad, die is gewoon een ordinair potje naar beneden trekken van het hoofd. Jammer, het zou toch niet al te moeilijk zijn om een paard dat al vergevorderd is naar beneden te rijden.

ROFL Wij hebben op stal ook een ex Zz licht paard staan, de ruiter die er nu vast op rijdt rijdt er super mee weg. Maar sommige mensen die zo als jou dachten, zijn toch echt even beledigd toen ze op hem hebben gereden.

Ziet er leuk uit, commentaar is al gegeven. Lachen

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 19:14

YentlKG schreef:
ShannaY schreef:
Iets subtieler volgende keer Kim, maar inderdaad, die is gewoon een ordinair potje naar beneden trekken van het hoofd. Jammer, het zou toch niet al te moeilijk zijn om een paard dat al vergevorderd is naar beneden te rijden.

ROFL Wij hebben op stal ook een ex Zz licht paard staan, de ruiter die er nu vast op rijdt rijdt er super mee weg. Maar sommige mensen die zo als jou dachten, zijn toch echt even beledigd toen ze op hem hebben gereden.

Zo zie je maar weer! Haha!

Sunrise_: Bedankt! Lachen

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:17

Ik vind het er leuk uit zien hoor Haha!
En al dat gezeur over je handen :S.. als je het jezelf eenmaal aangeleerd hebt dan is het heel moeilijk te veranderen.. En volgens mij heeft iedereen wel ergens last van hoor met rijden..
Vriendin van mij zit ook zo met haar handen, die gooit er zo af en toe een knoop in de teugels dan lukt het niet om zo breed te zitten..

Succes in iedergeval en het ziet er mooi uit Haha!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:13

Dat zouden ze wel moeten zijn. Vergevorderde paarden horen simpelweg soepel en zacht in dat mondje te zijn. Niks sterkmakerij. Indien niet betekent dat het paard door degene die hem zo ver gereden heeft ook al altijd op handen gereden is. En dan zegt dat wederom niets over 'het sterke paard' maar wel over de manier van rijden van de ruiter. Maar ik ben er bijna 200% zeker van dat beide ruiters dat niet willen horen dus ik zie wel hoe erop gereageert gaat worden.

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 20:21

pharagirlke schreef:
Dat zouden ze wel moeten zijn. Vergevorderde paarden horen simpelweg soepel en zacht in dat mondje te zijn. Niks sterkmakerij. Indien niet betekent dat het paard door degene die hem zo ver gereden heeft ook al altijd op handen gereden is. En dan zegt dat wederom niets over 'het sterke paard' maar wel over de manier van rijden van de ruiter. Maar ik ben er bijna 200% zeker van dat beide ruiters dat niet willen horen dus ik zie wel hoe erop gereageert gaat worden.

Om even een voorbeeld te geven. Taac loopt bij Kel ook gewoon. Maar met mij neemt die soms het loopje. En hij loopt ook niet zoals het hoort door mij. Ik rij ook niet op Z niveau. Knipoog

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 20:29

met Tulandro eens !
niet bijna ale fjorden zijn niet makelijk die van mijn is ook
niet echt bepaalt makelijk en ik hat tog echt ge hoort en gelezen dat je er alen
maar les mee rijd (1keer in de week) kan me vergisen Bloos (sorry als dat zo is)
maar veel oefenen !
dan komt het wel goed..!

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:17

Een vriendin van mij rijd de fjord waar ze 1 keer per week op lest ook zo aan de teugel maar dat wil niet zeggen dat als ik erop rijd dat ik die fjord ook aan de teugel krijgt. Het ligt toch niet perse aan het paard die gaat toch niet vanuit zich zelf aan de teugel lopen.. Het ligt aan je eigen handigheid, en daar kan je jezlef toch op trainen.. maar daar is ze toch ook mee bezig dus snap niet waarom sommige dan zo zeuren.. Je moet nog maar eens zien of andere die bijv op taco zitten hem aan de teugel krijgen :S ..
Succes!`

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:20

pharagirlke schreef:

Precies, een goed paard, is een goed paard onder elke ruiter die een beetje kan sturen. Anders is het geen goed aangereden paard. Een moeilijk paard maak, een zwaar paard maak je, een sterk paard maak je, maar ook een licht paard maak je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:21

YentlKG schreef:

Huilen van het lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:40

Inderdaad ShannaY. En krijg je een vergevorderd paard níet gereden ligt het; of aan de ruiter die hem daarheen gereden heeft, of aan je eigen stuur kunsten. Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:52

pharagirlke schreef:

mmm, helaas werkt het niet zo ...
iemand die niet weet hoe een paard gereden behoort te worden kan op een gp knol stappen en hem compleet uit elkaar gevallen door de bak heen laten huppelen

misschien weet het paard wel hoe het moet , maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat dan ook voor elkaar krijgt
de ruiter moet het ook weten of leren ...
dus hoe een dier nu loopt onder 1 ruiter, hoeft! niets te zeggen over hoe het dier gereden is
het kan, maar het kan natuurlijk ook net zoveel of meer over de ruiter van het moment zeggen

in dit geval dat ze dus een aantal dingen heeft waar ze mee aan de slag is, wat ze in de eerste post al zegt

even ontopic...
je geeft zelf al aan waar je mee aan het werk bent
ik ben erg benieuwd naar foto's als je wat verder bent

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 21:59

pharagirlke schreef:

Dat is dus echt niet waar Huilen van het lachen
Wel eens op een ZZ licht paard gereden Huilen van het lachen
zal je zwaar tegen vallen...

Taco is gewoon lekker Vingers aflikken
ja je handen maar dat is ook niet makkelijk Knipoog
Je zit wel netjes veder Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:48

MAAR dan ligt het aan de ruiter, en niet aan het paard, want het paard weet wat het moet doen maar de ruiter kan het hem gewoon niet juist vragen.

Maar als het PAARD zich sterk maakt, dan is er dus iets fout gegaan bij het doorrijden Knipoog

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:29

pharagirlke schreef:
MAAR dan ligt het aan de ruiter, en niet aan het paard, want het paard weet wat het moet doen maar de ruiter kan het hem gewoon niet juist vragen.

Maar als het PAARD zich sterk maakt, dan is er dus iets fout gegaan bij het doorrijden Knipoog

Er is bij Taco niets fout gegaan bij het doorrijden.
Ik kan hem op mijn pinken rijden en heb nooit geen problemen met hem.
Echter is Taco een paard met wel wat gebruiksaanwijzingen.
Hij heeft geleerd dat hij op de buitenteugel nageeflijk dient te komen en volgt dit bij mij netjes op.
Maar ik denk dat je je ook goed in je hoofd moet houden dat een paard wat 6 jaar alleen maar door dezelfde ruiter is gereden zelf ook moet wennen aan iemand anders op zijn rug Knipoog
Daarbij is Taco nogal een geval apart.
Als het even iets anders gaat als wat hij gewend is dan is zijn natuurlijk reactie om zijn hoofd eruit te drukken.
De enige die er zo mee weg kan sturen is mijn zus, omdat zij op precies dezelfde manier rijdt als dat ik doe.
Fieke wordt begeleid maar nogmaals, oude foute die er jaren in hebben gezeten heb je er niet zomaar uit.
Belangrijkste is nog altijd dat ze plezier hebben en niet dat ze ook het Z dressuur halen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 08:32

joh mensen let it go...blijf gewoon on-topic met rijtechnische tips!

Ik vind het er leuk uitzien Lachen Je puntjes heb je zelf al aangegeven en ik denk zeker dat jullie ver kunnen komen Lachen Jullie zijn een erg leuke combi!

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:22

Dus als ik de mensen hierboven lees dan kan iedere B ruiter die op een Z-paard stapt ook ineens Z rijden? Wat een onzin! We moeten het toch allemaal leren.
Daarbij is het voor een ver doorgereden paard helemaal niet altijd zo makkelijk om zich aan een andere ruiter aan te passen.
En voor wat betreft het 'in de krul trekken'? Hebben jullie gezien wat een klein poppetje de amazone is. En wat een nek erop de fjord zit. Al zou ze het willen, dan trok ze deze nog niet in de krul...
Handhouding is zeker iets waar aan gewerkt moet worden, maar gelukkig is ze zich daar zelf ook van bewust.
Fieke, ga zo door hoor!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:24

tinka__ schreef:
Je moet nog maar eens zien of andere die bijv op taco zitten hem aan de teugel krijgen :S ..

Ja, op zo'n manier als de TS Taco 'aan de teugel rijdt', kan iedereen het.

Kelly_Taco schreef:
Er is bij Taco niets fout gegaan bij het doorrijden.
Ik kan hem op mijn pinken rijden en heb nooit geen problemen met hem.
Echter is Taco een paard met wel wat gebruiksaanwijzingen.
Hij heeft geleerd dat hij op de buitenteugel nageeflijk dient te komen en volgt dit bij mij netjes op.
Maar ik denk dat je je ook goed in je hoofd moet houden dat een paard wat 6 jaar alleen maar door dezelfde ruiter is gereden zelf ook moet wennen aan iemand anders op zijn rug Knipoog
Daarbij is Taco nogal een geval apart.
Als het even iets anders gaat als wat hij gewend is dan is zijn natuurlijk reactie om zijn hoofd eruit te drukken.
De enige die er zo mee weg kan sturen is mijn zus, omdat zij op precies dezelfde manier rijdt als dat ik doe.
Fieke wordt begeleid maar nogmaals, oude foute die er jaren in hebben gezeten heb je er niet zomaar uit.
Belangrijkste is nog altijd dat ze plezier hebben en niet dat ze ook het Z dressuur halen.

& is het dan niet verstandig denk je om haar wat 'les' te geven over de manier hoe jij hem rijdt Verward

En zeker, als iemand heel de tijd zegt HANDEN, wedden dan ze er zo van af is..

Als iemand mij deze foto's laat zien en zegt dat het een Z paard is, lach ik d'r uit. I'm sorry. Maar had Taco niet herkend, waarschijnlijk omdat hij normaal ook niet zo gereden wordt.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:28

Frozenstar:
Ze krijgt ook les op de manier waarop ik hem rij Knipoog
Maar goed we kunnen wel 20x vertellen dat het moeilijk is om oude gewoontes af te leren maar volgens sommige mensen hier op bokt kun je in 1x omschakelen
Fieke heeft haar probleem allang erkent maar helaas vinden sommige mensen het nodig om haar door het slijk te blijven trekken.
Dat werkt vooral erg opbeurend voor zo'n jong meisje!

edit... en misschien moeten mensen zich eens wat beter indenken dat als het paard Z is dat dit niet inhoudt dat de combinatie ook Z is Knipoog

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:31

Kelly_Taco schreef:
Frozenstar:
Ze krijgt ook les op de manier waarop ik hem rij Knipoog
Maar goed we kunnen wel 20x vertellen dat het moeilijk is om oude gewoontes af te leren maar volgens sommige mensen hier op bokt kun je in 1x omschakelen
Fieke heeft haar probleem allang erkent maar helaas vinden sommige mensen het nodig om haar door het slijk te blijven trekken.
Dat werkt vooral erg opbeurend voor zo'n jong meisje!

Tuulijk kan je niet in 1 keer omschakelen, dat snapt iedere leek die rijdt.
Maar het zou zonde zijn als Taco dalijk lekker sterk in zijn mond wordt,
zeker voor jou is dat zonde.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:34

Waarom met zn allen zo raar reageren? Kunnen jullie het allemaal beter?

Ik vind jullie er samen leuk uitzien. Je geeft zelf al commentaar en daar ga ik in mee. Ik verwacht niet dat je "probleem" na een week is opgelost. Ga er lekker aan werken en blijf ook genieten Knipoog
Met zo'n poowniej als Taac kom je er wel.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:36

Frozenstar schreef:

zeker voor jou is dat zonde.[/quote]

Maar wie zijn jullie om je daar druk over te maken?

Denk je echt dat Fieke er op zou mogen rijden als ik er hinder van zou ondervinden?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:38

Kelly_Taco schreef:
Frozenstar schreef:
zeker voor jou is dat zonde.

Maar wie zijn jullie om je daar druk over te maken?

Denk je echt dat Fieke er op zou mogen rijden als ik er hinder van zou ondervinden?

Oempf. Hé I'm sorry dat ik mee denk hoor.
De paasei.

Rolleyes Koe

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:42

Ik vind het heel gaaf voor je dat je op zo'n paard mag rijden!

Pharagirlke, ik sta te kijken van jouw opmerking, jij zou toch beter moeten weten.

Een paard dat door een Z ruiter naar het Z is gereden, dan kun je toch niet verwachten van een meisje dat net begint dat ze hem ook op dat niveau kan rijden? Gewoonweg omdat ze zelf niet op dat niveau zit...

Lijkt me vrij logisch nietwaar?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:56

Mik_ schreef:
Een paard dat door een Z ruiter naar het Z is gereden, dan kun je toch niet verwachten van een meisje dat net begint dat ze hem ook op dat niveau kan rijden? Gewoonweg omdat ze zelf niet op dat niveau zit...

Lijkt me vrij logisch nietwaar?!

Wie zegt dat dan? Ik wist niet dat je alleen in de Z je handen correct moest houden en je paard niet naar beneden hoefde te trekken. In de B, of zelfs in de Basis, leer je al dat je je handen zo niet mag houden, en zeker niet (naar beneden) mag trekken.