Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wordt nu echt wel tijd om iets af te spreken!
. Mooie laarzen heb je trouwens ook! Mooi totaal geeft het
.

!

Kijk zelf eens goed naar de fotos die ook van de zijkant genomen zijn..Daarop zie je toch duidelijk dat je niet in het midden van het zadel zit(in het zadel zakt) Op de foto zie je duidelijk dat je achter het midden zit naar de lepel toe.(foto 5, 9 en 10) Het kan ook een gevolg zijn dat het zitvlak te klein is voor jou en dat je dus niet meer naar voren kan gaan zitten maar dat is dan een ander punt.(groter zadel(zitvlak) aanmeten. Mocht je wel meer naar voren kunnen gaan zitten is het dus een ''zittfout'' en kun je daar op gaan letten. Zodat je een betere lijn krijgt in je lichaam schouder, heup, hak. Ik hoop dat je hier wat mee kan en hoor graag je reactie!
Nee hoor, die is niet te klein anders had ik het wel gemerkt. Vind mijn houding eerlijk gezegd meevallen qua het achterin het zadel zitten. Benen steek ik wel af, waardoor mijn dieptepunt logischerwijs meer naar achter komt te liggen. Immers wanneer je je benen meer naar achteren doet, komt je gewicht (als het goed is) weer wat meer naar voren te liggen. Moet er wel bij zeggen dat mijn eigen zadel veel meer wrong en een diepere zit heeft, waar je dus meer in wordt opgesloten. Ik merk wel dat mijn houding daarbij wel meer gecentreerd ligt. Dus wellicht was het een combi van mijn zadel/laarzen en natuurlijk mijn eigen houden. Maar bedankt voor je reactie!
VValar schreef:@ Abrahams: de zadelmaker is gisteren geweest en heeft mijn eigen zadel weer opgevuld. Hij zit gelukkig nu weer goed dus kan er weer mee rijden (jeej). Doordat het zadel nieuw is, zakt de vulling vrij snel in (zeker met KN, zachte zadels). Dit in combinatie met mijn paard die nog steeds in bouw veranderd (schoft is er o.a. meer uitgereden), zakt het zadel nog sneller in. Hopelijk is hij nu weer voldoende opgevuld voor het aankomende jaar!
@ MiniMouse: zoals vermeld is dit niet mijn eigen zadel, maar had ik het geluk dit zadel als tijdelijke oplossing te gebruiken op mijn paard. Overigens rij ik wel met dit zadel op een ander paard, dus hoop van harte dat het zitvlak te niet te klein isNee hoor, die is niet te klein anders had ik het wel gemerkt. Vind mijn houding eerlijk gezegd meevallen qua het achterin het zadel zitten. Benen steek ik wel af, waardoor mijn dieptepunt logischerwijs meer naar achter komt te liggen. Immers wanneer je je benen meer naar achteren doet, komt je gewicht (als het goed is) weer wat meer naar voren te liggen. Moet er wel bij zeggen dat mijn eigen zadel veel meer wrong en een diepere zit heeft, waar je dus meer in wordt opgesloten. Ik merk wel dat mijn houding daarbij wel meer gecentreerd ligt. Dus wellicht was het een combi van mijn zadel/laarzen en natuurlijk mijn eigen houden. Maar bedankt voor je reactie!
@ Viva en maartje123, bedankt voor jullie leuke reacties!