Potter [Z1 pony] @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Re: Potter [Z1 pony] @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:37

@ Potter was ook niet alleen voor jou Lachen..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:43

Ik denk dat de opmerkingen die je krijgt over je binnenhand, vooral komen door de hoogte van je handen en de eerste twee foto's in combinatie met dat je bovenlichaam soms wat naar achteren hangt. Daardoor lijkt het alsof je je pony op wilt tillen en lijkt het getrokken.

Ik zie echter ook foto's waarbij de pony goed in balans loopt, jij je handen mooi voor houdt en de pony presenteert als het ware en waarbij de pony exact de juiste aanleuning heeft en niet de valse knik die je zo vaak ziet en die veel mensen als correct beschouwen.

Mijn complimenten! En wellicht zet je je binnenhand wel eens vast (lijkt op een enkele foto wel zo namelijk)....dan wil dat nog niet zeggen dat het allemaal maar slecht is...want hebben we niet allemaal zo onze aandachtspuntjes...en trekken we niet allemaal wel eens onbedoeld? Paardrijden is gewoon zo complex...er zit altijd wel een onregelmatigheidje ergens, maar dat wil niet zeggen dat het dan meteen verschrikkelijk is en dat het geen Z is. Wat een kinderachtig gedoe...

Veel succes met je pony, ik vind het knap wat je bereikt hebt. Wanneer ga je over naar de Z2?

Sannii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:50

ik vind het er toch netjes uitzien hoor!
zou gewoon een beetje meer teugel geven , en je houding is volgens mij erg netjes als je zadel eenmaal tegoei ligt !

Mooie foto's én mooie pony !

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:55

potterlover schreef:
MirandaFuego schreef:
Leuke pony!
Ik vind dat je heeel erg netjes rijdt! Ja
Maar ik vind ook dat je pony niet ontspannen door de kaak is, je mag af en toe toch even wat meer lucht geven met je handen.
Ook vind ik hen wat magertjes in de lenden en kruisbespiering zitten?
Ik vind jullie een leuke combi!
Idd wel even wat met je zadel doen, het zit echt te ver naar voren!
Maar het gehele beeld vind ik mooi, het zijn wat ontspanningsoefeningen die jullie goed zullen doen!
Succes!

Dankje, hier heb ik iig iets aan Lachen
Ik denk dat het wel klopt wat je allemaal zegt, heb je toevallig enig idee hoe je hem minder mager daar kan krijgen? We geven hem een halve kilo haver en 2 kilo biks per dag.

Het is heel moeilijk zomaar een voedingsadvies te geven...er komt nl. heel veel bij kijken!
Ik denk dat jouw pony best veel werkt en niet zo makkelijk dik wordt, dus is het wel belangrijk om hem genoeg te geven, ook ivm spieropbouw.
Je kunt bij bijv. pavo (er zijn er nog veel meer die dat doen, maar ik weet niet welk merk je voert?) een voedingsadvies vragen wat precies op jouw pony is afgestemd.
Kijk gewoon eens op de site van de voerboer Tong uitsteken die jullie biks maakt!
Laat Potter niet meekijken, dan besteld hij straks allemaal lekkere dingen! Knipoog Haha!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:03

Ik vind het een erg leuke pony. Een leuke combi ook.

Het commentaar is al gegeven, ik denk dat je ook lijkt te trekken doordat je soms iets achterover leunt, en je handen hoog hebt. Dus probeer je handen lager te houden, en dan ziet het er waarschijnlijk veel beter uit.

Veel succes nog met je pony!

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:08

leuke pony!
enkele tips die ik je mee kan geven.
probeer je knieen goed in het zadel te houden en let op je hakken.
verder op je handen letten, en dan zal het zeker lukken je bent niet voor niets al zo ver lijkt mij.Lachen

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:28

Leuke pony en mooie combie Pling Ik vind het er netjes en onstpannen uit zien, volgens mij hebben jullie er beide veel plezier in. Volgens mij heb jij een hele nette zit, waar veel mensen (op bokt) niet tegenop kunnen. Ennuh Z1 met 20 punten ben je niet zomaar, veel succes straks in het Z2! Aandachtpuntje van mij (voor zover ik het van foto's kan beoordelen Haha! ) proberen je pony wat losser in de bovenlijn te krijgen, dan zal het beeld nog mooier worden!

Spaqunel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:42

Volgens mij zijn hier vele mensen jalours en zoeken ze een stok om (de hond) mee te slaan.

Je zit soms te ver naar achter, maar dat is beter dan te ver naar voor (iets waar veel mensen op dit forum last van hebben) het is niet goed maar alvast veel beter dan ook maar een fractie teveel naar voor te zitten. En idd, geen ruiter zit perfect dus laat je vooral niet klein krijgen door die commentaar, op sommige foto's en in die filmpjes zit je ook vaak heel mooi recht dus mij lijken die 'stoelzit foto's' meer een foute momentopname
Mischien is het uitzicht ook wel een beetje verkeerd omdat je zadel niet echt goed ligt (maar dat wordt opgelost) want op je profielfoto's lijk je wel beter rechtop te zitten

Je hebt een harde hand zeggt men hier, op sommige foto's wel ja dat is juist, maar denkt er hier iemand dat je je pony naar z1 (met +20 WP) kan rijden als je een harde hand hebt? Ik hoop van niet! Ik ben er trouwens van overtuigt dat je pony heel mooi je hand volgt naarwaar ze ook gaat en ik hoop dat je ze ook af en toe met een wat langere hals rijdt en dieper instelt....
Trouwens die foto's op je profiel zien er vele ontspannender uit qua hand dus misschien moeten sommigen hier iets verder kijken dan hun neus lang is....

Het is niet perfect he, maar ik vind niet dat je de commentaar verdient die hier gegeven wordt want vele kunnen nog niet half zo goed rijden als jij en kunnen hier nog heel veel van leren.

Ik vind dat je een pluim verdient om dit zelf te doen want je bent tenslotte nog maar 15

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 19:48

Ik denk dat de TS inmiddels wel weet wat er op die foto's niet goed zit. Ik snap inderdaad niet hoe mensen kunnen zeggen dat het er niet 'Z' uit ziet. Er zijn ook veel mensen die de punten bij elkaar hebben moeten 'sprokkelen' en in het Z dus niks meer waarmaken. Einde verhaal.. Deze combinatie heeft dikke winst in de klasse Z, ik ken hen ook persoonlijk en het gaat príma met die 2! Waarschijnlijk zijn dit gewoon een reeks 'minder goede' foto's uit de verzameling. Ik persoonlijk vind altijd dat het rijden zonder handschoentjes er altijd al een stuk onvriendelijker uitziet, maar dat is mijn mening. Dat wil daarentegen niet zeggen dat het meteen onvriendelijk is.. Dit soort commentaar geven vind ik onvriendelijker dan hoe zij potter hier aanpakt. Annemarie, jij en potter zijn een echt stel, een team Knipoog 'T komt gewoon helemaal goed met jullie! Commentaar geven mag, maar onderbouw het alsjeblieft een beetje jongens Knipoog Het is een forum, mensen mogen inderdaad commentaar geven vanaf de foto's, maar dit kan ook op een aardigere manier Lachen Het is tenslotte je eigen mening, en niet de naslag van de mening van een ander. Er wordt hier nu namelijk constant doorgedramt over 1 onderwerp. Moge dat de mening van meerdere mensen zijn, maar brengen zij het dan op hun eigen manier.. Dat komt misschien iets 'leuker' over Lachen..

Gr. Esmée

sukidayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:02

ik heb ook ff je profile gelezen..
mooie fotos in je profile van Potter...hij is daar echt super wit!!!
en toont zicht erg mooi.

zo zie je maar weer..fotos zijn een moment opnamen..soms zit het mee..en soms tegen...

succes in de Z2 !!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:06

Leuke pony en geheel ziet er mooi uit.
Je houding, nou super! Ik wou dat ik zo netjes zat Nagelbijten / Gniffelen ..
Misschien soms niet iets TE ver naar achter maargoed Haha! ..

En het mag, idd wel iets ontspanneder. Iets meer richting grond zeg maar.
Je hebt je paard nou heel erg hoog opgericht probeer hem iets
lager te richten ziet het er veel beter uit. en dan weet ik eigenlijk wel
zeker dat je binnenhand minder streng is Lachen ..
Super hoor!.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:26

Leuke combinatie!! Veel succes verder!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:33

Ik heb niet alle reacties gelezen dus sorry voor als het al eens zo gezegd is Bloos
Ik vind het er zeker niet slecht uitzien! Maar wel te streng/gespannen in je handen..
Waardoor hij van wat ik zie ook vaker niet rond genoeg blijft lopen in zijn hals (en ontspannen!). Ik denk dat als je hem net iets beter van achteren rijd(net dat kleine beetje maar), goed door/over zijn rug hij ook iets ontspannender gaat lopen en beter in zijn halshouding daardoor&wat beter op zijn achterhand/dragender. (Ik heb namelijk het idee dat hij te veel op jou hand steunt/leunt) Maar daarvoor zul je wel vooral je binnenhand meer moeten ontspannen zodat hij de ruimte ook krijgt om zich te ontspannen en wat ronder te worden. (waarbij je dan vooral met buitenhand kan opvangen)
Dan denk ik dat het er net nog iets beter uitziet en het plaatje nog mooier word. Lachen
Heel veel succes nog samen en op naar de Z2!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:08

Lekker ding zeg! Haha! Hij draagt zichzelf erg mooi moet ik zeggen!
Hij mag naar mijn idee alleen wel iets meer lengte in zijn hals.
Hij lijkt ook iets vast te houden in z'n kaak of zie ik dat verkeerd?
Misschien kun je daar wat op oefenen? Lekker overdreven inbuigen zodat ie in z'n kaak ook lekker loslaat!
Ik heb niet heel erg het idee dat je keihard met je handen bent, maar dat het wat vreemd staat doordat je je armen niet in 1 lijn met de teugels hebt.
Probeer iets luchtiger te zijn met je handen en op alle beetjes dat hij nageeft óók na te geven!
Ik denk dat je als Z1 combinatie ook wel les hebt, maar misschien kun je er iets mee Knipoog

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:52

Ik vind de TS er heel netjes op zitten! Op de foto's leek de binnenhand wat streng, maar toen ik het filmpje bekeek vond ik dat de hand heel mooi stil was en de binnenhand vriendelijk Knipoog Ook vind ik dit een hele leuke combinatie en de pony loopt heel leuk! Haha!

enkele puntjes om te verbeteren:
Niet te ver achterover hangen
hand iets lager, in galop was hij wel goed!
Af en toe heb je een heel klein beetje stoelzit
Pony mag iets losser in de kaak zijn, dit kan je oplossen door een beetje overdreven te gaan in buigen, wat schouderbinnenwaarts en schijnophoudingen

Veel succes in de Z2 moet vast wel lukken! Knipoog

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 22:54

Dankjulliewel voor de reacties Lachen
Kan iemand precies uitleggen wat stoelzit precies is? Bloos

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:00

potterlover schreef:
Kan iemand precies uitleggen wat stoelzit precies is? Bloos

Dat is dat je rug niet in een rechte lijn zit met je hak (zeg maar dat het een beetje lijkt alsof je in een stoel zit)
als je begrijpt wat ik bedoel? Tong uitsteken

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:01

stoelzit, het zitvlak wordt naar achteren geplaatst, bovenbeen en knie worden dan opgetrokken.

Dit staat in aantekeningen die ik hier op de pc van mn tante vond. mss heb je er wat aan Knipoog
Maar volgens mij is het ook omdat je je zitvlak naar achteren verplaatst je wat naar achteren gaat hangen, alsof je in een "luie stoel" zit.

K weet het niet zeker hoor, maar als t fout is hoor k het wel Lachen

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 23:04

ok, ik zal het aan mijn instructrice vragen, of zij er ook extra op wil letten. Ik heb het zelf niet door en weet ook nog steeds niet helemaal wat het precies is. Bedankt trouwens voor de uitleg Mel en Lesliedje Lachen

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:19

geen dank Tong uitsteken Knipoog

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:26

Ik vind het er nochtans netjes uitzien. Lachen Probeer inderdaad wel net iets meer ontspanning in de bovenlijn te zoeken. Ik denk dat je, als je je pony eens wast, vlecht en witte bandages ombindt, je alweer een heel ander beeld krijgt. Lachen Het is niet omdat het 'Z' heet, dat je paard er elke dag bijloopt als op wedstrijd he.. Het zijn inderdaad momentopnames, misschien moet je eens filmpjes plaatsen? Dat geeft meestal een correcter beeld. Ik vind jullie een erg leuke combinatie, echt waar.
Wat me wel opviel, is dat je zadel helemaal niet lekker ligt, maar je zegt zelf al dat daar iets aan gedaan wordt. Als dat weer lekker ligt, krijg je ook weer een heel ander plaatje volgens mij.
Veel succes iig! Lachen

Leslie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:31

Celine_M schreef:
Het zijn inderdaad momentopnames,

idd momentopnames:J
@Celine_M : er stonden filmpjes onder de foto's! Tong uitsteken Clown

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 23:38

Oh, weer lekker slim van mij.. Bloos Die ga ik dan maar even bekijken! Lachen

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 00:00

Als deze ruiter een strenge binnenhand zou hebben, zou ze echt niet zo'n mooie galop-stap overgang kunnen rijden na de pony zelf opgeleid te hebben.

Ik vind dat je heel netjes en correct rijdt, foto's geven een heel fijn beeld. En ik vind jouw zit juist heel mooi, dat was het eerste wat in me op kwam bij het bekijken van de foto's. Maar over smaken valt niet te twisten.

Lekker naar de Z2 en snel een beetje! Tong uitsteken

Uusepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 08:58

Hee super leuke pony! je zit ook netjes, beloofd nog wat!!! iets minder streng met je hand en het is perfect!Succes samen!