U`Blingh @ klieren in de les (Jade)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: U`Blingh @ klieren in de les (Jade)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 09:57

Blingh schreef:
Mijn les ging super vandaag! Heb weer in de binnenbak gelest aangezien ik daar toch zekerder van mezelf ben. Ik zal nu even alles uploaden en dan in een topic zitten.

Het zal daar ook voor het grootste gedeelte aan liggen, even iets zekerder rijden!
Je moet hem nét even wat meer doorpakken, zo blijft hij 'hangen' op één kant ( daar is hij stijf) en dat doet pijn, daardoor vind hij het niet leuk!
Dus als je probeerd hem iets meer te gaan buigen, veel contrastelling oefenen en duidelijke hulpen te geven, dan is hij daar zó doorheen!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:46

Als ik het zo lees gaat het al beter ...

Maar wat het filmpje betreft lijkt het alsof hij wegloopt voor het bit en dat bit ook echt niet fijn vindt. Heb niet de hele topic doorgelezen hoor, misschien had je al eens een ander bit geprobeerd. Misschien doet het hem gewoon zeer.

Maar ook met nageeflijk vragen ziet het eruit alsof het probleem daar zit, hij lijkt best gespannen.

Langer, ronder en lager rijden, of een tijdje rijden zonder aan het bit te komen is misschien ook te proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:49

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 10:59

Ik vind het vervelend voor je dat jullie zo in een dip zitten. Ik vroeg me af of je nog een reactie had op het stukje van Pipo op de vorige pagina?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:03

Jammer dat het de laatste tijd zo slecht gaat!
Hopelijk kun je wat met de lessen!

Al heb ik wel een opmerking: Doe die neusriem eens 1 a 2 gaten hoger,aangezien je nu de neusriem erg laag hebt!
En een aansnoerneusriem mag hoger!
Ofwel: net onder de jukbeenderen! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:58

MissJ schreef:
Ik vind het vervelend voor je dat jullie zo in een dip zitten. Ik vroeg me af of je nog een reactie had op het stukje van Pipo op de vorige pagina?

Daar had ik een beetje overheen gelezen, normaal rijdt ik dus met veel minder spanning maar ik was zo angstig dus dan ga je vasthouden he? Bloos

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:04

Hallo Cimmy,

Echt heel erg kl*te als het rijden even niet gaat! De streken van Blingh herken ik van mijn palomino.

Probeer zelf ondanks dat je bang bent zo onspannend mogelijk te zitten, ik probeer dit steeds in mijn hoofd te houden als ik aan het rijden ben. Dit is makkelijk praten hoor! maar probeer dit zo veel mogelijk. Een gespannen houding levert ook een gespannen paard. Verder moet je er zeker van zijn dat Blingh zijn tanden en rug in orde zijn en het dus echt iets rijtechnisch is. Dan kun je pas echt met een zeker gevoel aan de slag gaan. Voorwaarts is belangrijker dan in de krul. Ik ben net zo'n perfectionist als jou maar een paard wat 1000 kilo in je handen legt is niet echt prettig. Zoek een tempo wat van jou is en maak veel schijnovergangen, slangevoltes en kleine voltes. Hij mag niet verwachten wat jij van hem gaat vragen.

Het is zoals Barbara al zei heel erg lastig om consequent te zijn als je bang bent maar ga zo door en probeer wat strenger op te treden!! Dan kunnen alle B ruiters zich op maken voor jou debuut!

Het komt goed Cim je komt er wel!! Jullie zijn een super combinatie

succes
Liefs Kim