Sjors de fjord voor het eerst op bokt!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Re: Sjors de fjord voor het eerst op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:06

Of longeer hem voor het rijden Knipoog

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:11

MissDonna schreef:
JUIST een ander bit er in, en al die andere troep weg laten! Die neusriem is ook heel sterk inwerkend! Als jij met een gewoon trensje rijd, en les neemt. en rustig gaat lichtrijden als hij hard gaat went hij daar aan. Neem in iedergeval les en probeer met een gewoon bitje.

Een idiote opmerking al zeg ik het zelf. Je moet ergens beginnen, je moet het afbouwen, eerst gewoon de controle krijgen met dit bit, zorgen dat hij snapt dat jij de baas bent. Daarna kan je eventueel overgaan op een wat scherper enkel gebroken trensje.

Als een paard op een bepaalde manier gereden is krijg je dat er niet zo 1,2,3 uit hoor, dit moet je gewoon rustig opbouwen! Dit werkt alleen maar verwarrend!

Mijn paard schiet er ook erg vaak vandoor, en ik moet zeggen, da's niet fijn hoor! En inderdaad, met kilo's redt je dat absoluut niet. Heb je wel eens geprobeerd hem te verassen? Wanneer je voelt (wandat voel ik bij mijn paard erg goed aankomen, rug gespannen/hoofd omhoog)dat hij ervandoor wilt gaan, drijf je hem aan, geef hem niet de kans het zelf al te doen, maar wees hem voor, en dan weer op je eigen commando terug nemen. Gewoon IEDERE keer wanneer hij dat doet!

Hopelijk helpt het, sterkte.
Laatst bijgewerkt door N_fotografie op 09-04-07 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MiJn_PaArDjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:12

Ik vind hem echt onwijs leuk en super schattig! Ik zou hem zo komen halen, echt super! Hetgene wat mij het meeste stoort is de stang maar je hebt al gezegt hoe het daarmee zit en dat dat maar af en toe is dus ik zou zo zeggen veel succes met hem, hij ziet er toch uit alsof je er af en toe toch eens een wedstrijdje mee kan rijden na nog wat oefenen en lessen.

Edit: En je zou enkel je neusriem recht moeten hangen want hier is hij een beetjes scheef aangedaan. Wel erg mooi hoofdstel Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door MiJn_PaArDjE op 09-04-07 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:13

Epona_ schreef:
Of longeer hem voor het rijden Knipoog

Ik geloof dat ze ergens al zei dat longeren geen effect had.
Correct me if i'm wrong.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:24

Wat een rotzooi zit er allemaal aan dat beest. Vind je het gek dat hij zich sterk maakt. Zo stomp je hem echt af. Dit is geen manier van rijden. Sorry maarde combinatie van een strakke stootteugel vastgezet aan de stang... tjah. Je zit verder ook te ver achterin het zadel en het zadel ligt op de schouder en kanteld naar achter. Vind het een hele stoere fjord, maar hier kan ik dus niet tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:32

laten rennen zou ik niet doen, dat krijg je dan elke keer, de volte op, en idd niet gaan hangen, die stang zou ik er idd ook afgooien..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:56

MENSEN DEZE PONY STAAT TE KOOP !!! HOEZO ZOU JE DAN NOG TIPS GEVEN..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:57

El_Beauty schreef:

als ik zou komen kijken bij een pony en hij zou zo worden voorgereden, zou ik er toch echt wel mn twijfels bij hebben...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 12:58

Liezel1 schreef:
El_Beauty schreef:

als ik zou komen kijken bij een pony en hij zou zo worden voorgereden, zou ik er toch echt wel mn twijfels bij hebben...

Ja dat is jou pakkie aan toch niet.. maar mensen gaan nog tips geven aan een persoon die het paard te koop heb staan en dus haar pony niet meer verder gaat berijden lekker doelloos dus

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:13

Dan moet je er ook geen foto's van zetten, op dit forum wordt opbouwend kritiek gegeven, misschien wel commetaar wat ze mee kan nemen naar haar volgende paard!

Dus commetaar mogen we zeker wel geven.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:19

El_Beauty schreef:
Ja dat is jou pakkie aan toch niet.. maar mensen gaan nog tips geven aan een persoon die het paard te koop heb staan en dus haar pony niet meer verder gaat berijden lekker doelloos dus

zo hele topic doorgelezen!
Goed de ruiter weet nu denk ik genoeg, een mexicaan werkt niet sterk als je hem niet sterk aan trekt maar goed daar wou ik het niet zo zeer over hebben!!

El_Beauty: wat ik begrijp is dat dit meisje tips vraagt,
die krijgt ze dus
ik heb nergens gelezen dat zij haar pony tot de verkoop niet meer gaat rijden?
als het wel ergens staat sorry dan heb ik er overheen gelezen..

Verder ga ik mee met Liezel1
De pony moet goed of in elk geval matig worden voor gereden, anders heb je de kans dat mensen hem indd niet kopen, uiteindelijk moet ze er toch vanaf en , zolang geen normaal patriculier haar koopt ofzo kan ze ook nog weleens bij een handelaar terecht komen! want uiteindelijk moet ie wel worden verkocht

Ik denk dat dit meisje wel wat zou doen met de tips en het commentaar wat hier word gegeven

Edit: met Nikki_Jimmy ga ik oowk zeker mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 13:21

El_Beauty schreef:
Liezel1 schreef:

nou en? mijn bijrijfries stond ook te koop en is inmiddels weg, dat betekend dat ik geen tips meer mag vragen? dat ik er niet normaal op hoef te zitten? in het begin stond hij al te koop, en het is belachelijk dat je geen tips meer mag krijgen omdat het te koop staat!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:27

@t deesdaan: ze wilt toch tips hebben voor het berijden van deze pony hoe ze deze pony beter in de hand kan houden dus niet een ander paard..

@t suusiej: neem een kijkje op marktplaats daar staat deze pony te koop al 4 dagen nu ongeveer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:31

El_Beauty schreef:
@t deesdaan: ze wilt toch tips hebben voor het berijden van deze pony hoe ze deze pony beter in de hand kan houden dus niet een ander paard..

@t suusiej: neem een kijkje op marktplaats daar staat deze pony te koop al 4 dagen nu ongeveer..

nee dat snap ik, maar al staat hij te koop, dan nog is het niet doelloos om tips te geven, hier staat er nu ook 1 te koop, (onze eigen) waarom is het dan doelloos om tips te geven? zolang hij niet verkocht is, rijd ze hem nog, dus dan is het toch altijd leuk om tips te krijgen hoe je het kan verbeteren, als het rijden verbeterd word, en als ze hem kan rijden met een gewoon bit, en zonder hulpteugels, dan is dit wss ook beter voor de verkoop, ik vind het een beetje raar om te zeggen dat je geen tips meer mag geven omdat het dier te koop staat.. ik heb zelfs nog tips over mijn houding gekregen toen [naam] al weg was, dus ik snap het niet, waarom is het doelloos om tips te geven? zolang hij er nog is kunnen er prima nog tips gegeven worden

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:34

Owke ten eerste leuke fjord, ten 2e ja je moet het idd afbouwen Ja maar dan kan je beter een stang en trens in doen. dat je met de trens rijd en stang iets losser laat. Gaat hij echt te hard kan je de stang er altijd bij nemen.

Wat ik tegenwoordig doe als het paard te hard wegloopt is op de volte gaan, en als je dan rechtdoor gaat en hij gaat weer te hard weer op de volte totdat hij het tempo loopt die jij wil hebben.

En wat een gezeik over het verkopen, wat maakt het nu uit. Deze tips kan ze altijd doorgeven aan de volgende eigenaar en zelf meenemen naar het volgende paard. En een paard is niet 1,2,3 verkocht dus miss moet ze nog maanden met het dier rijden en het zou natuurlijk super zijn als ze dan met een trensje zou kunnen rijden Lachen

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:36

je hebt al heel veel commentaar gehad zie ik alleen dat let mij niet om ook nog wat te zeggen.
Ik vind dit der echt heel dier onvriendelijk uitzien..het ziet deruit als gepluk en getrek en het paard word in een bepaalde houding gedwongen.
Haal aub die bijzet eraf normaal bit derin en ga op les..dit is zonde van wat in mijn ogen een ontzettend schattig paardje is.
Suc6

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:46

Ja maar als ze wat wou doen met de tips waarom reageerd de ts dan niet meer ? zo weet je niet of ze uberhaupt wel al deze tips nog leest.. en zo blijven wij maar type voor niks toch.. kan het mischien mis hebben..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:46

wat heb je tegen haar mag ik vragen?? wat boeit jou het of ze het leest, wij bokkers geven nu eenmaal graag commentaar en tips Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:47

El_Beauty schreef:
Ja maar als ze wat wou doen met de tips waarom reageerd de ts dan niet meer ? zo weet je niet of ze uberhaupt wel al deze tips nog leest.. en zo blijven wij maar type voor niks toch.. kan het mischien mis hebben..

mensen hebben ook nog andere dingen te doen dan bokken, school mischien? je weet nooit of ze iets met tips doen, ik vind niet dat je kan zeggen het beestje staat te koop dus houd maar op met tips geven, slaat nergens op, verbeteren kan altijd ook al staat het te koop, anders zou het niet best zijn, hang er maar vanalles aan en doe maar wat hij staat toch te koop..

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:53

haar laatste reactie was op 31 maart.. en als jullie pagina 1 lezen zie je ook dat ze bijna alles heeft gedaan en dat ze toch met deze dingen blijft rijden.. en dat ze niet echt iets doet met de tips die ze krijgt.. maar ja een paard verkopen is makkelijker dan te corrigeren.. persoonlijk vind ik dan dat ze geen eens de moeite neemt om haar paard netjes te berijden.. maar ja dat is mijn mening..

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 11:00

Ik heb het topic alweer redelijk bijgelezen en tips zijn altijd welkom natuurlijk zelf wist ik niet dat dit bit zo een scherpe inwerking had en heb het ver de kast ingehangen. De laatste tijd rij ik buiten gewoon stappen want dat gaat wel goed tot ik prive les krijg dat ik waarschijnlijk volgende week blijf ik dit doen omdat dit redelijk goed gaat. Ik ben blij als ik les heb omdat ik dan toch het probleem probeer op te lossen. Bedankt voor alle reactie al vind ik het soms te ver gaan maar dat moet jezelf weten het is tenslotte je eigen mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:04

El_Beauty schreef:
haar laatste reactie was op 31 maart.. en als jullie pagina 1 lezen zie je ook dat ze bijna alles heeft gedaan en dat ze toch met deze dingen blijft rijden.. en dat ze niet echt iets doet met de tips die ze krijgt.. maar ja een paard verkopen is makkelijker dan te corrigeren.. persoonlijk vind ik dan dat ze geen eens de moeite neemt om haar paard netjes te berijden.. maar ja dat is mijn mening..

ze reageerd wel, je bent te snel met je mening, wil je geen tips geven jou keus, maar wij zijn nog altijd vrij om dat wél te doen, weet je de reden dat ze hem verkoopt? omdat ze wedstrijden rijd, onze haf gaat ook weg, nou en?! is dat een misdaad? jeetje als je zo tegen haar bent reageer dan niet

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:05

ze krijgt nu heel veel meningen te horen en vooral veel verschillende tips moet ze nu langzaam afbouwen of in 1 keer alles eraf dus alle tips opvolgen gaat vrij lastig.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:07

idd, zelf zeg ik afbouwen, ik heb met een belg te maken die het ook deed. Buiten rij ik met menbit maar in de bak met trens. Eerst had ik ook de sloft erom tegen het rennen maar het bleek dat dit ook niet hielp. dus nu zonder sloft en als ik voel dat ze onder me vandaan wil rennen doe ik meteen op de volte sturen. Nu gaat dit heel goed. Ik denk dat ze het uit kan proberen en als het niet werkt dat ze dan een andere tip op kan volgen, wie niet probeert zal ook geen oplossing vinden

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 11:15

Lara_Silver schreef:
1 tip: als hij begint te rennen, laat hem dan maar gewoon rennen!
Hoe meer jij trekt hoe harder hij gaat trekken en een touwtrekwedstrijd met een fjord van ... kilo win je echt niet.
Blijf er gewoon lekker rustig opzitten, geef hem de lange teugel (wel zorgen dat hij nergens tegenaan knalt) en laat hem gewoon rennen, al moet je er een half uur op zitten.
Een pony beschikt niet over eeuwige energie dus na een tijdje is deze ook op, en dan kun je aan de slag.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt want ik zou het echt zonde vinden als je hem zou verkopen want jullie zijn een leuke combi. Knipoog

Precies!!! Helemaal mee eens. Laat hem gewoon eens rennen en als hij dan ineens door heeft dat rennen niet eens zo heel leuk is dan doe jij er nog een schepje bovenop en laat hem nog even rennen. Pas stoppen dus als jij het wilt! In een afgesloten bak kan hij geen kant op!

Verder denk ik dat het rennen een 'aanwensel' is omdat bijv. dit zadel niet past, niet voor je Fjord maar ook niet voor jou. Iedere keer dat jij in het zadel ploft, plof je op het achterste gedeelte omdat dit voor jou te klein is en je pony krijgt daardoor een klap op z'n rug en gaat hij rennen. Dit zadel heeft dus 2 nadelen!
Voor het tuig aan de 'voorkant' wil ik alleen maar zeggen dat ik dit echt schandalig vind om te zien en totaal overbodig! Ook voor paarden die alleen maar willen racen!!

Verdiep je eens in grondwerk! Je kunt meer doen met je paard dan alleen rijden en je zult er veel profijt van hebben!