Calling Sugar Z @ Wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sugar_SL

Re: Calling Sugar Z @ Wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 10:48

ImpulsS schreef:
Is dit een echte wedstrijd? Ik vind het nogal laag Clown. Ik denk ook dat je beter kunt galoperen maarjah ik ken het paard niet natuurlijk. Mijn paardje wordt ook altijd superheet met wedstrijden. Ik denk alleen dat je hem altijd teveel tegenhoud en dat ie daardoor onwijs tegenstribbeld en onrustig is. Probeer gewoon in de bak (nee nie op een wedstrijd Knipoog ) hem is lekker naar voren te laten galloperen en je hand niet teveel te gebruiken. Het eerste stuk zal hij veel harder gaan, maar na een paar rondjes zoekt hij jouw op. Mijn paard hield ik in het begin ook veel te veel vast in de galop. Maar toen ik bij iemand anders ging lessen moest ik mijn paard ook even lekker vooruit laten galoperen om hem los te maken van het bit (zegmaar Vork ). Nu twee maanden later, gaat het echt onwijs goed en rijd ik hem op mijn zit. In het parcour gaat hij nog steeds veel harder, alleen thuis of op het voorterrein loopt ie super. Het is misschien een vreemde tip, maar ik denk dat je paardje zo doet omdat je hem teveel vasthoud. Voor de rest vind ik jullie een hele leuke combo en een onwijs leuk paardje Pling . Veel succes ermee!

Dankje voor de tip Haha!
de wedstrijd is oficieel jah Tong uitsteken

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:41

ja net als wat hiervoor wordt gezegt, wrom neem je hem telkens terug in draf ik denk dat je paard daar nog eerder gek van wordt dan uit de galop je paard is telkens uit balans zoals ik het zie.
Rij er met een ruim tempto op aan en wacht de sprong af dan kotm hij beter via de achterhand erover met het juiste balans.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:54

Ik begrijp waarom je dit doet. En wat geeft jouw instructrice hiervoor als ondergrond? Waarom dit moet? Ik deedd dit ook vaak met mijn paard, omdat hij té vroeg afzet, waardoor ik de sprong niet goed mee kon zitten, en daardoor voorover/achter klapte, en de rest kan je je wel inbeelden.

Ik zou even thuis een in-uitje neerzetten, waar ze gelijk wanneer ze neerkomt vanaf de eerste sprong, de afzet moet maken naar de tweede. Of je legt een galopsprong voor de hindernis, een balk neer. Mijn paard heeft hier ook moeite mee hoor, hij snapt het niet, en probeert het daardoor zo op te lossen, maar dat is écht een wondermiddel.

Als je hem steeds weer in draf laat gaan is het niet alleen pijnlijk, ook verwarrend, en het fokt je paard op doordat je hem tegenhoud. Zijn springtechniek kan aan gewerkt worden, hij wil het wel, en jij ook dat scheelt echt enorm veel! Je moet het gewoon zelf ook doorkrijgen, wanneer je merkt dat hij niet uitkomt met zijn passen hou je hem meer in in de galop, of laat je hem iets meer gaan.

Ik heb nog wel een leuke anneqdote voor je (schrijf ik het zo goed?)

Ik ging ook een keer met mijn paard springen, ik was alleen en ging dus gewoon voor de fun. Het ging enorm goed, en iedere keer ging ik er in draf opaf. Dus verhogen, verhogen, totdat we rond de 70 cm. zaten, toen verhoogde ik hem 5/10 cm. Ook weer in draf eropaf, en hij kon zijn passen niet correct afmaken. Voor ik het wist was hij op de laatste balk geland, paard kreupel, ik was ervanaf gevallen en de balk was doormidden.

Moraal: Niet aan te raden Knipoog

Sterkte.

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 11:56

Nikki_jimmy schreef:
Ik begrijp waarom je dit doet. En wat geeft jouw instructrice hiervoor als ondergrond? Waarom dit moet? Ik deedd dit ook vaak met mijn paard, omdat hij té vroeg afzet, waardoor ik de sprong niet goed mee kon zitten, en daardoor voorover/achter klapte, en de rest kan je je wel inbeelden.

Ik zou even thuis een in-uitje neerzetten, waar ze gelijk wanneer ze neerkomt vanaf de eerste sprong, de afzet moet maken naar de tweede. Of je legt een galopsprong voor de hindernis, een balk neer. Mijn paard heeft hier ook moeite mee hoor, hij snapt het niet, en probeert het daardoor zo op te lossen, maar dat is écht een wondermiddel.

Als je hem steeds weer in draf laat gaan is het niet alleen pijnlijk, ook verwarrend, en het fokt je paard op doordat je hem tegenhoud. Zijn springtechniek kan aan gewerkt worden, hij wil het wel, en jij ook dat scheelt echt enorm veel! Je moet het gewoon zelf ook doorkrijgen, wanneer je merkt dat hij niet uitkomt met zijn passen hou je hem meer in in de galop, of laat je hem iets meer gaan.

Ik heb nog wel een leuke anneqdote voor je (schrijf ik het zo goed?)

Ik ging ook een keer met mijn paard springen, ik was alleen en ging dus gewoon voor de fun. Het ging enorm goed, en iedere keer ging ik er in draf opaf. Dus verhogen, verhogen, totdat we rond de 70 cm. zaten, toen verhoogde ik hem 5/10 cm. Ook weer in draf eropaf, en hij kon zijn passen niet correct afmaken. Voor ik het wist was hij op de laatste balk geland, paard kreupel, ik was ervanaf gevallen en de balk was doormidden.

Moraal: Niet aan te raden Knipoog

Sterkte.

ze vind dat het paard er nog niet voor klaar is om in galop te gaan.... ma ik vind van wel

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:12

En waarom vind zij dat hij nog niet klaar is dan? Wat doet hij? En wat zeggen andere instructrices of ruiters ervan?

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:15

Je paard lijkt net een giraf Clown
Volgens mij zit er wel springtalent in, met wat trainingen enzo komt dat allemaal goed!

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 12:27

Nikki_jimmy schreef:
En waarom vind zij dat hij nog niet klaar is dan? Wat doet hij? En wat zeggen andere instructrices of ruiters ervan?

dat weet ik niet...
de andere ruiters zeggen niets want ze kennen er niets van!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:32

Waarom zou het paard niet klaar zijn om in galop te gaan? En misschien nog wel belangrijker: is een paard wel klaar voor wedstrijden als hij nog niet klaar is voor de galop??

Ik vind het er niet bepaald vriendelijk uitzien, ik snap wel dat je het paard terug wil nemen, maar als ik zou moeten kiezen tussen een paar rukken in zn mond om in draf te gaan, of in galop blijven en je hand rustig houden, zou ik voor het laatste kiezen (euhhh snap je me nog? Tong uitsteken ) Ik denk dat jullie met les een heel eind kunnen komen, maar ik denk dat je beter eerst thuis nog wat meer kunt oefenen.

Ben jij trouwens hetzelfde meisje van het topic dat iedereen (incl je instructrice) vind dat je je paard moet verkopen? Zo ja, misschien tijd voor een andere instructrice?

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:35

helemaal mee eens met bovenstaande Haha!

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:42

Wat al heel vaak gezegt is, probeer eerst thuis je paard goed onder controle te krijgen in galop, met of zonder sprong.

Het ziet er erg onrustig uit door de ophouding, dus zorg voor een regelmatig tempo.

Veder weet ik zeker dat jullie er nog wel zullen komen,

wel gefeliciteerd met je uitslag!

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 12:48

Laura24 schreef:
Waarom zou het paard niet klaar zijn om in galop te gaan? En misschien nog wel belangrijker: is een paard wel klaar voor wedstrijden als hij nog niet klaar is voor de galop??

Ik vind het er niet bepaald vriendelijk uitzien, ik snap wel dat je het paard terug wil nemen, maar als ik zou moeten kiezen tussen een paar rukken in zn mond om in draf te gaan, of in galop blijven en je hand rustig houden, zou ik voor het laatste kiezen (euhhh snap je me nog? Tong uitsteken ) Ik denk dat jullie met les een heel eind kunnen komen, maar ik denk dat je beter eerst thuis nog wat meer kunt oefenen.

Ben jij trouwens hetzelfde meisje van het topic dat iedereen (incl je instructrice) vind dat je je paard moet verkopen? Zo ja, misschien tijd voor een andere instructrice?

ja da ben ik ...

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:58

Je zou eens een goede ruiter op je paard moeten zetten, bijvoorbeeld je instructeur, ik denk dat dit wel echt een goed springpaard kan worden, wil graag naar de sprong en is lekker voorwaarts, ze wordt alleen helaas nogal belemmerd, en natuurlijk kun je op zo'n klein filmpje niet precies zien wat daar de oorzaak van is. Natuurlijk meestal de ruiter maar het kan ook een wisselwerking zijn. Het is echt mijn tip om er eens een goede instructeur/instructrice op te zetten, zodat die kan voelen hoe het er voor staat met je paard, en daarna jou wat nuttige tips kan geven. Maar verder dus, voor en na de sprong vind ik dat het slordig gaat, je hebt je paard niet onder controle, maar de springtechniek van je paard vind ik er goed uitzien en hij lijkt er plezier in te hebben , dus een goede basis voor succes, maar niets gaat voor niets.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 13:11

paardj schreef:
RyantJ schreef:
leuk paardje dat wel!
alleen t rijden ziet er (sorry dat ik t zo zeg) niet uit! paard is tegen de hand en jij maakt 't er met jou handen ook niet beter op (wat je zelf ook al zei van je handen)..
maar succes en gefeliciteerd.!

Ja weet het...het belangrijkste is dat ik het zelf al zie en dat ik er aan werk Knipoog maar ze is hevig...

Het paardje is zo hard als jij je handen gebruikt, als jij zacht bent in je handen, is je paard ook zacht in je handen.
Verder eens met bombarie, voor zover ik kan zien kan is dit een goede springer Ja

edit: ik lees net je andere topic, misschien eens een andere lesgeefster zoeken, krijg sterk de indruk dat je lesgeefster het express een beetje "verpest" voor je.

FlamingStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 15:42

Eigenlijk ben ik echt wel een beetje kwaad aan het worden hoor sara... (TS)! Ten eerste mag je al blij zijn dat die 'slechte' instructrice je meeneemt op wedstrijd anders was het byebye wedstrijd! Ten tweede als je zo eerlijk wilt zijn moet je ook zeggen dat je thuis je paard op een volte nog niet eens in een ontspannen galop krijgt (enkel met haar neus in de lucht, vluchtend van je harde hand) plus er ook totaal nog geen controle op hebt en dat dit de reden is dat die 'slechte' instructrice je de raad geeft om het in draf te doen..! En de instructrice heeft zo lastig gereageerd omdat ze in galop tijdens de training serieus aan het snokken was in de paardenmond, waar het paard zowiezo al heel weinig vertrouwen heeft in de ruiterhand... en ik vind ook niet dat je dat doet.
Ik heb er gisteren pas opgezeten en calling is echt geen moeilijk jong paard! Maar wel nog steeds een JONG paard, en ik blijf er bij dat jonge paarden eerst een degelijke basis nodig hebben. Komaan er gaat mij toch niemand zeggen dat je fatsoenlijk op een paardvriendelijke manier kan gaan springen als je paard geen basis heeft.
Maar goed het is je eigen paard, je doet ermee wat je wilt... maar als je niet van ingesteldheid verandert rijd ik hem ook niet meer voor je. Heeft geen zin dan.

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-07 17:07

6Gwendolyne6 schreef:
Eigenlijk ben ik echt wel een beetje kwaad aan het worden hoor sara... (TS)! Ten eerste mag je al blij zijn dat die 'slechte' instructrice je meeneemt op wedstrijd anders was het byebye wedstrijd! Ten tweede als je zo eerlijk wilt zijn moet je ook zeggen dat je thuis je paard op een volte nog niet eens in een ontspannen galop krijgt (enkel met haar neus in de lucht, vluchtend van je harde hand) plus er ook totaal nog geen controle op hebt en dat dit de reden is dat die 'slechte' instructrice je de raad geeft om het in draf te doen..! En de instructrice heeft zo lastig gereageerd omdat ze in galop tijdens de training serieus aan het snokken was in de paardenmond, waar het paard zowiezo al heel weinig vertrouwen heeft in de ruiterhand... en ik vind ook niet dat je dat doet.
Ik heb er gisteren pas opgezeten en calling is echt geen moeilijk jong paard! Maar wel nog steeds een JONG paard, en ik blijf er bij dat jonge paarden eerst een degelijke basis nodig hebben. Komaan er gaat mij toch niemand zeggen dat je fatsoenlijk op een paardvriendelijke manier kan gaan springen als je paard geen basis heeft.
Maar goed het is je eigen paard, je doet ermee wat je wilt... maar als je niet van ingesteldheid verandert rijd ik hem ook niet meer voor je. Heeft geen zin dan.

ik doe toch nix...dus waarom kwaad worden?? ik heb hier toch nix verkeerd gezecht ofwel...
ik zeg toch niet dat viviane slecht is...ofwel??

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:39

paardj schreef:
Nikki_jimmy schreef:

dat weet ik niet...
de andere ruiters zeggen niets want ze kennen er niets van!

Nou, als die 6gwendolyne6 jou paardje rijdt zou ik ook niet zo blij zijn met een opmerking zoals deze hierboven.

In je andere topic geef je aan dat je alleen wil springen en als je dadelijk in de dressuur 1 winstpunt hebt gehaald je daar ook mee stopt en dat je wel kan dressuren maar niet met je paard Calling.
Als je de basis van de dressuur er niet eens in hebt zitten, zoals te zien is op het filmpje, hoe wil je dan een goed springpaard maken van je paard.
Lijkt me beter om dat springen een tijdje uit je hoofd te zetten en je te focussen op de dressuur. Dan zal je een stuk langer plezier houden van je paardje.

Geloof dat je in het andere topic genoeg hebt gezegd over je "slechte" instructrice..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:32

Mooi paard, leuk paard. Maar het trekken, het gaat nu nog goed maar denk erom dat je paard dit niet zal blijven pikken als je zo trekt. Ik zou als ik jou was eerst een beetje gewoon dressuur gaan rijden. tot je dat netjes voor mekaar hebt. Pas dan kan je gaan springen. Zo rijd je haar tenminste niet kapot. zou zonde zijn...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 21:08

Ik zou toch eerst maar maar wat dressuurwedstrijden rijden. Tot de L2 ofzo... en thuis veel in-uitjes springen van 30cm ofzo en aan het eind een hindernis van 60cm ofzo. Je ziet dat je paard op de hindernis af rent zonder op te letten. Daarbij hinder jij hem ook nog met je zit en handen.

energy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:32

Hey
Ik heb ook een merrie van Chellano Z en die kan dat af en toe ook wel eens doen met haar hoofd. Zorg dat je haar thuis in galop vooral fijn voor elkaar hebt, en blijf ontspannen in je handen. als zij dan zo met haar hoofd doet ze je je handen neer en dan met bene er tegenaan, als ze weer nageeft, kun jij ook weer ontspannen. Die van mij heeft een aardig lange hals en moeite om op het achterbeen te lopen omdat ze een beetje op de voorhand gebouwd is. Dit speelt natuurlijk ook mee, weet niet of die van jou dat ook heeft? Wat is de 2e lijn trouwens? van mij is chellano z x grafiet