HELP! ik rij met een kippenkont

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Re: HELP! ik rij met een kippenkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 11:14

Vanavond heb ik weer springles, ga er tussen de sprong door ckr op proberen te letten.

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:15

C_hristel schreef:
Vanavond heb ik weer springles, ga er tussen de sprong door ckr op proberen te letten.

Succer ermee!! Haha!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 12:19

Dankje! Ik laat wel weten hoe het is gegaan Haha!

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:02

C_hristel schreef:
Dankje! Ik laat wel weten hoe het is gegaan Haha!

Nu we weer 2 weken verder zijn ben ik eigenlijk wel erg benieuwd hoe het rijden je nu vergaat.....??
Gaat het al wat beter met je rug en werken de tips??

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:13

heey
prbeer minder naar voren te zitten en je bekken te kantelen dit zal al helpen
suc6 groetjes flamon

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:18

ik heb precies hetzelfde probleem. en hoe sneller/sterker het paard (ja m'n eigen paard is helaas nog al eens erg snel/sterk), hoe meer ik voorover ga zitten met een holle rug.
en wanneer ik op een 'wat langzamer' paard zit, waar ik minder op moet terug houden dan zit ik wel gewoon netjes.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:47

heb een beetje van het zelfde last. Naja eigenlijk ook weer niet. Ik ben gezegend met zon 'hupsreet'. Tja, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ze zeggen dat meer mensen die paardrijden dit hebben, maar ik erger me er mateloos aan. Als ik aan het rijden ben en ik kijk in de spiegel lijkt het wel alsof ik mn kon 'achter' me neer moet leggen. Heel vervelend gezicht. Volgens mij heb ik mijn rug niet extreem hol. Meer mensen hier last van?

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-07 11:53

Mijn rug is niet extreem hol (tenmiste je ziet het niet extreem) maar ik weet dat je op je zitbeenknobbels moet zitten en ik zit gwn ontiegelijk op mn muts zomaar gezegd. De tips helpen goed. Voor namellijk de tip van je navel intrekken, op die manier kantel ik me bekken. Elke les probeer ik er op te letten en probeer ik de tips uit, het gaat al wel wat beter moet ik zeggen. De navel-intrek-manier probeer ik ook wel eens als ik aan het lopen ben, best een raar gevoel dan Haha!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:14

haha ja die werkt bij mij ook goed die navel intrekken. We rijden nu weer buiten dus heb ik meer tijd om op mijn zit te letten, binnen ben ik nl met veel meer dingen tegelijk bezig maar het lukt wel redelijk Lachen

Boev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 14:18

lisa_jpeine schreef:
Falona schreef:
Ik heb hetzelfde probleem, ik ben gezegend met een erg holle rug en achteruitstekende kont (dus ook al zit ik recht dan steekt er nog een hoop achteruit).
Laatst kreeg ik tijdens de les de opmerking naar mijn kop geslingerd dat ik de dakspanten maar eens moest tellen. Sindsdien kijk ik veel naar het dak van de rijhal en ik moet zeggen dat ik daar wel rechter van ga zitten (mijn andere instructeur gaf mij zelfs het compliment dat ik die dag erg recht zat Haha!)

haha daar zou ik nou niet opgekomen zijn, die is wel goed!

Jep dat is een goede methode, zo heb ik ook recht leren zitten Lachen
Ik zou het de eerste keer wel doen als er weinig mensen in de bak zijn, anders ga je botsen! Verder hielp het bij mij heel erg om zitles te nemen aan de longe. Beugels uit, teugels los en een instructeur die je in een half uurtje volledig heeft afgemat, maar t werkt wel!