Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Lees je nou niet
Ik bedoel , leg jij eens uit hoe je het naar voren op wilt lossen , een erg zenuwachtig en loperig paard dat ineens niet meer op een zeer zacht hulpje terugkomt ?
Ik heb het dmv achterwaarts in een paar seconden pico bello voor elkaar dat ze weer heel licht reageerd , daar zit echt geen kwaad in
Hoe wil je dat voorwaarts oplossen als je op een paard zit dat ECHT graag wil , en hard ook ?
celinde schreef:....zet hem er dan achterwaarts langs EN GOED. nou dat deed hij eerste 2 keer goed en nu heeft hij het door en nu stopt hij voor alles...ik krijg hem bijna nergens meer langs, denken jullie dat ik dat eruit krijg?
Lovely schreef:Achterwaarts wordt ook vaak als controle-oefening gebruikt om te zien of het paard aan de hulpen is. Je ziet het vaak bij springruiters voordat ze naar de startlijn rijden, even controleren of het paard erbij is.
Colinda schreef:In het westernrijden wordt de back-up idd veel gebruikt, om de achterhand eronder te krijgen en sterker te maken, om je paard soepel te maken (voor de trail), dus ook 'gebogen' back-ups, en voor de 'check up'.... maar zeker niet als straf...![]()
Sonja schreef:Leuk he, dat er meerdere wegen naar Rome leiden! Alleen jammer dat een aantal mensen nogal vastgebakken zit aan de eigen route en niet eens naar een andere weg durft te kijken(misschien een beetje offtopic, misschien ook niet want het geldt voor de meeste topics op RT)