Bowie de witte welsh @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Re: Bowie de witte welsh @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:31

Dniesjj117 schreef:
Even voor de duidelijkheid: Je zegt dat Bowie zich op de manege helemaal neit gedraagt, en dus dat het meisje nu thuis les heeft. Waar thuis, als ze geen bak heeft? En gedraagt de pony zich daar wel? Want imo kunje beter naar de manege gaan dan het op eigen houtje te verpesten.

Dat meisje heeft les op de manege. Hij gedraagt zich op de manege niet dus van de manege-eigenaar moet ze haar pony maar verkopen. Naast de lessen in de manege rijdt ze buiten met haar moeder ernaast op de fiets. Dat doet bowie wel braaf.
Dat meisje durft er niet meer op dus rijdt Suzanna hem nu. Zij wil volgende keer bowie eerst longeren en daarna proberen het meisje erop te laten aan de longe. Wanneer dat meisje er weer op durft kan je wel weer verder zien met les en dergelijke.
Naar de manege gaan nu heeft geen zin aangezien de eigenaar haar geen les wil geven.

Ik vind het er helemaal niet zo gespannen uitzien. Bowie had wel veel pit maar was niet zo gespannen, als het misschien nu op de foto's lijkt. En Bowie is een stoer beestje. En van cupido had ze geen last.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:43

oh en het is logisch dat ze op honden letten, maar dat betekend niet of ze er LAST van hebben.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:58

ik zie zowel bij het longeren als bij het rijden spanning in de pony. hij trekt aan de longe, en soms hangt die te slap. de longe is voor contact, de longe geeft aan hoe groot het rondje moet zijn, en er hoort een constant ontspannen contact op te zitten. ook bij de teugels, zie ik onrust, een wisselend contact. de ruiter is op zich niet eens veel te groot, het zadel wel. het steekt aan de voorkant over de schouderpunten, en aan de achterkant kan het niet verder, dan zou het op de nieren liggen. dit kan de pony veel leed berokkenen, dus ik zou eerst zorgen voor een passend zadel, en dan verder gaan met het rijden.

wat is de oorzaak van Bowie's ondeugende gedrag? ik denk dat het meisje veel baat kan hebben bij grondwerk, zodat de verhoudingen tussen haar en de pony beter worden. hij zal dan bij het rijden ook geen misbruik meer van haar maken.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 18:59

Leuke pony is Bowie toch! Ziet er goed uit hoor Suzanna. Ben blij dat hij deze keer zoveeeeeeel braaaaaver was dan de vorige keer, toen Cupido (de hond) er niet bij was.... Leuk dat je het zo op probeert op te lossen dat ze de pony missschien niet hoeven te verkopen.....

Echt vreemd dat hij op een manege weggestuurd wordt, ipv dat ze het probleem proberen op te lossen....

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:11

merrieveulen schreef:
ik zie zowel bij het longeren als bij het rijden spanning in de pony. hij trekt aan de longe, en soms hangt die te slap. de longe is voor contact, de longe geeft aan hoe groot het rondje moet zijn, en er hoort een constant ontspannen contact op te zitten. ook bij de teugels, zie ik onrust, een wisselend contact. de ruiter is op zich niet eens veel te groot, het zadel wel. het steekt aan de voorkant over de schouderpunten, en aan de achterkant kan het niet verder, dan zou het op de nieren liggen. dit kan de pony veel leed berokkenen, dus ik zou eerst zorgen voor een passend zadel, en dan verder gaan met het rijden.

wat is de oorzaak van Bowie's ondeugende gedrag? ik denk dat het meisje veel baat kan hebben bij grondwerk, zodat de verhoudingen tussen haar en de pony beter worden. hij zal dan bij het rijden ook geen misbruik meer van haar maken.

De oorzaak van Bowies ondeugende gedrag is gewoon overmacht. Hij heeft snel door dat zij hem niks kan maken. Grondwerk zou idd kunnen helpen.
Maar het longeren is niet om ontspannen te longeren, het is om zijn overtollige energie kwijt te raken, zoals de ts al heeft gezegd.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:35

hai,

mijn kind rijd in de les ( ponyclub ) samen met het meisje waar deze pony van is, en weggestuurd is ze niet, het punt is dat de pony met driehonderd door de bak racet, en of kind vliegt eraf of ze rijd de andere in de sokken

hele leuke pony maar duidelijk niet voor dit meisje, verkopen lijkt mij een hele verstandige beslissing

sas

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:39

Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht door de pony zijn gedrag dat ze niet bepaald meer welkom was in de les op die pony.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 20:01

Ze is idd niet weggestuurd door de manege-eigenaar sas, daar heb je gelijk in. Maar de manege-eigenaar heeft wel duidelijk gemaakt dat het zo niet langer ging in de les omdat Bowie de les verstoorde met zijn kuren.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:05

Wat een gezeur zeg Clown
Juist handig dat deze amazone de pony even aanpakt, want ik weet (uit eigen ervaring) dat die kleine poownies heel vervelend kunnen zijn Haha!
Zoals Danielle_ al zegt, let de pony natuurlijk wel op de hond, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er last van heeft!
Ik hoop dat 't meisje er binnekort zelf weer (veilig) op kan Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:07

Nousa schreef:
Hmm k vind t vrij onverantwoordelijk zo. Je ziet duidelijk dat t paardje niet op zn gemak is met die gekke hond erbij

Hier sluit ik me bij aan....!!!! Bovendien zie je echt wel dat de pony de hond hinderlijk vind...aan zijn hele houding en manier van lopen kun je zien dat hij zich niet op z'n gemak voelt bij die hond....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:51

Moderatoropmerking:
Er staan hier behoorlijk wat offtopic reacties.
Hierbij het verzoek om alleen ontopic reacties te plaatsen, dus graag alleen rijtechnisch commentaar Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:55

Sim0ne schreef:
De oorzaak van Bowies ondeugende gedrag is gewoon overmacht. Hij heeft snel door dat zij hem niks kan maken. Grondwerk zou idd kunnen helpen.
Maar het longeren is niet om ontspannen te longeren, het is om zijn overtollige energie kwijt te raken, zoals de ts al heeft gezegd.

waarom is het in zijn ogen nodig, om de baas te willen spelen? valt hij ook op de grond het meisje aan, of accepteert hij haar dan wel?
nogmaals, als ze iets met deze pony wil, zal er echt aan de basis gewerkt moeten worden, en dat is niet in het zadel.
overigens vind ik niet dat je op deze manier moet longeren dan. zo krijgt hij ook aan de longe slechte manieren, je laat dit immers zelf toe, en zo kan het andere meisje straks niet meer longeren zonder de hele bak doorgesleept te worden. gooi hem los, zonder zadel en hoofdstel, poets dan, en zadel op. hij heeft dan zéker niet genoeg tijd om de energie weer op te bouwen, en wat nog belangrijker is, tijdens het poetsen is er een moment van rust en ontspanning, wat zich ook zeker op het rijden zal reflecteren. nu is het razen aan de longe, en vervolgens ruiter erop. zo veroorzaak je een associatie die je eigenlijk niet wilt. dus ga de volgende keer eerst losgooien, dan het rustmoment (stappen, poetsen en zadelen), en daarna rijden, vanuit ontspanning, dus voornamelijk aan een los teugeltje.

immers, aan een losse teugel kan een pony zich niet sterk maken. bovendien bouw je met die strakke teugel (ik zie op de foto's een uitermate sterk 'overcontact') zelf ook nodeloos spanning op, wat zich ook weer uit in rennerig gedrag.

persoonlijk denk ik dan ook niet dat deze pony een probleem heeft, als er maar meer ontspanning in het rijden gebracht wordt. dus eerst stappen, rust zoeken, ontspanning, geen honden die willen uitdagen tot een spelletje, etc. probeer het eens op basis van pure rust, desnoods voorlopig zonder te rijden, hooguit een rondje met het meisje erop aan de hand. werken vanuit de basis is de kern.

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:28

Oew heerlijk beestje! Doet me erg denken aan mijn oude verzorgpony, ook een witte welsh, en precies zo'n karakter Haha! Heel veel plezier met hem!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:35

wat een mooie pony,wel goed dat je er zelf op bent gaan,zitten oke een beetje groot,maar het ligt aan het gewicht ipv de lengte,hoppelijk kan het meisje er weer gauw veilig op rijden Ja hoe oud is ze eigenlijk als ik mag vragen???

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:57

nou dan ken ik blijkbaar helemaal niet reageren als jij nergens verantwoordelijk voor bent...

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:15

ik ben het helemaal met Merrieveulen eens..

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:48

merrieveulen schreef:
Sim0ne schreef:

waarom is het in zijn ogen nodig, om de baas te willen spelen? valt hij ook op de grond het meisje aan, of accepteert hij haar dan wel?
nogmaals, als ze iets met deze pony wil, zal er echt aan de basis gewerkt moeten worden, en dat is niet in het zadel.
overigens vind ik niet dat je op deze manier moet longeren dan. zo krijgt hij ook aan de longe slechte manieren, je laat dit immers zelf toe, en zo kan het andere meisje straks niet meer longeren zonder de hele bak doorgesleept te worden. gooi hem los, zonder zadel en hoofdstel, poets dan, en zadel op. hij heeft dan zéker niet genoeg tijd om de energie weer op te bouwen, en wat nog belangrijker is, tijdens het poetsen is er een moment van rust en ontspanning, wat zich ook zeker op het rijden zal reflecteren. nu is het razen aan de longe, en vervolgens ruiter erop. zo veroorzaak je een associatie die je eigenlijk niet wilt. dus ga de volgende keer eerst losgooien, dan het rustmoment (stappen, poetsen en zadelen), en daarna rijden, vanuit ontspanning, dus voornamelijk aan een los teugeltje.

immers, aan een losse teugel kan een pony zich niet sterk maken. bovendien bouw je met die strakke teugel (ik zie op de foto's een uitermate sterk 'overcontact') zelf ook nodeloos spanning op, wat zich ook weer uit in rennerig gedrag.

persoonlijk denk ik dan ook niet dat deze pony een probleem heeft, als er maar meer ontspanning in het rijden gebracht wordt. dus eerst stappen, rust zoeken, ontspanning, geen honden die willen uitdagen tot een spelletje, etc. probeer het eens op basis van pure rust, desnoods voorlopig zonder te rijden, hooguit een rondje met het meisje erop aan de hand. werken vanuit de basis is de kern.

Absoluut mee eens Haha!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 01:18

heb wel even niet alle berichten gelezen maar...Deze pony heeft pijn denk ik.... Het zadel is veels te groot voor de pony in de galop fotozie je duidelijk dat deze op de lendenen van de pony ligt wat ook verschrikkelijk pijn doet en dan nog is een druk op de nieren geeft. Het zadeltje ligt zo ver naar achteren waar een westernzadeltje zou liggen bij dit type zadel zijn die dan ook zodanig gemaakt dat deze wel zo horen te liggen....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 02:31

jammer van de spikkels in beeld maar oke...

Het zitvlak van het zadel is idd te groot, het mis misschien niet jou pony maar is het ooit in je opgekomen dat je die mensen kan zeggen dat het te grote zadel wel eens de oorzaak kan zijn van het verschrikkelijke gebok?

Het is niet omdat jij hem duidelijk gemaakt hebt dat je toch niet luisterd als die pony roept dat hij pijn heeft, dat hij het niet bij het dochtertje kan proberen. Misschien hoord zij hem wel roepen. Je moet natuurlijk ook wíllen luisteren.

Verder vind ik net als merrieveulen dat je hem los moet laten, meer met je zit en benen rijden en minder met je handen.

edit; marahorse als ze hem vanvoor nog feller naar voor zou leggen zat ze op zijn nek. Het zadel is gewoon veel te groot voor deze pony.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:04

pharagirlke schreef:
edit; marahorse als ze hem vanvoor nog feller naar voor zou leggen zat ze op zijn nek. Het zadel is gewoon veel te groot voor deze pony.

oeioei nee afgooien dat zadel heb me beetje verkeerd uitgedrukt.
Zadel is te groot punt uit, los je niet op door meer naar voor te leggen

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:13

Ik vind het er leuk uitzie hoor Tong uitsteken
Gewoon de teugels wat strakker op sommige foto's (je hebt er een boog in)
En met longeren de teugels er of af of vast knopen.
Verder wens ik je succes... en mis. moet je een ander
zadel proberen?

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:14

valt me ook op dat hij onder het rijden zinn oren nooit naar voren heeft!
Of is dat gewoon spanning of moment opnames?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:20

oren naar voren betekent onder het zadel dat je paard niet met jou bezig is, een paard dat zich op je concentreert heeft onder het rijden de oren naar jou gericht, dus naar achteren. echter, dat moet niet verward worden met oren naar achteren richten uit ongemak, en dat is soms moeilijk te zien.

teugels strakker zeker niet, als hij zin kin intrekt en de handen van de ruiter gaan niet mee, laat lekker gaan. er is over het algemeen al genoeg spanning op die teugels.

verder komt het zadel nog net niet over de laatste rib, MAAR het ligt wél tever op de schouders. verder naar achteren kan niet, dan komt het zadel wél over die laatste rib. maar goed, vóór er een ander zadel komt, zou ik me voornamelijk bezig houden met de pony zelf, als pony zijnde. grondwerken, rust, ontspanning. dat kan al heel wat van de negativiteit doorbreken.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:25

die hond Gaaaap
Zo kan je toch nooit serieus rijden?

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:09

veraA schreef:
Wat een gezeur zeg Clown
Juist handig dat deze amazone de pony even aanpakt, want ik weet (uit eigen ervaring) dat die kleine poownies heel vervelend kunnen zijn Haha!
Zoals Danielle_ al zegt, let de pony natuurlijk wel op de hond, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij er last van heeft!
Ik hoop dat 't meisje er binnekort zelf weer (veilig) op kan Lachen

Ik ben het helemaal met je eens!
Iedereen weet toch wel dat paardjes slim zijn. Deze pony heeft meerdere malen zijn pleziertje gehad bij het meisje (rennen, bokken). De pony is daarna (neem ik aan Bloos ) gewoon weer op stal gezet en de volgende dag weer uit zijn stalletje gehaald voor nog een poging, die denk ik weer eindigde met racen en bokken. Logisch toch dat de pony na een tijdje weer bereden wordt dat hij uit zijn plaat gaat. Goed dat je hem eerst longeert van tevoren en daarna rijden, zo is de eerste frissigheid eraf.

Top dat je je inzet voor het meisje en hopelijk kan zij er weer mee rijden. Ik wil je nog wel een tip meegeven! Mocht het meisje er weer op kunnen rijden is het misschien wel fijn als jij ook af en toe erop stapt om het pony'tje in het gareel te houden!

Heel veel succes ermee!