Mill (shetje) @ "mennen"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilse_89

Re: Mill (shetje) @ "mennen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 23:27

Nimmy schreef:
Je spreekt jezelf heerlijk tegen

Citaat:
je werkt 1 keer per week 1 uur

dus dat is 1 uur werken en daarna beweer je
Citaat:
dat je 1 x per week 20 minuutjes longeert in stap

tja wat is het dan? ten 2e hij is nog geen eens 2, wacht nog dik een half jaar en ga dan lekker met m prutse, wandelen op een andere dan gebruikelijk manier zijn lichamelijk mss niet zwaar, maar geestelijk wel!!! laat m lekker van zn jeugd genieten.

Bitloos mennen.. tja je hebt kamikaze piloten, maar voor de veiligheid van jezelf en omgeving is als je alleen al een bit hebt om een paard te stoppen dit zeker niet vervangen door een touw over de neus. maar goed dat is je eigen keus.

Wat ik dus bedoel:
1 keer in de week lange lijnen EN 1 keer in de week "longeren"
Dat is dus bij elkaar 1 uur.
En als hij voor de kar komt, gaat er wel een bit in.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:42

Nogal ingewikkeld hoor, naar mijn idee ben je je woorden wat aan het verdraaien..

Maar goed, je leert er vast van. En hopelijk laat je Mill nog even met rust Lachen

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:44

hallo eigenaar van Mill hier

@JoyCiej007 als eerste bedankt voor je tips, daar zit inderdaad goede dingen bij, en als je het goed vind kom ik vaker bij je langs voor dit soort tips. en vooral dadelijk als we daadwerkelijk gaan mennen voor de kar.

@Soet ik snap je reactie, het is ook erg lastig om via typen iets op een normale manier duidelijk te maken.

over de hoefjes , mill is pas bij de smid geweest, maar hij heeft ook lang behang en ik vind het niet mooi bij een shet omdat weg te knippen. het kan zijn dat het zo oogt, maar in het echt valt het wel mee.

nogmaals iedereen bedankt voor je tips en aanmerkingen we leren er eenmaal allemaal van.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:48

over dat bitloos mennen Sigaar
waarom zou mét bit mennen veiliger zijn als hij nog nooit een bit heeft ingehad? ik ga ook bitloos wandelen hoor Knipoog en ze hebben nog nooit een bit in gehad en toch is er nog nooit iets gebeurd..
vind het eerlijk gezegd wel écht gezever dat dat veiliger zou zijn *zucht*

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:52

Blitzelover schreef:
waarom zou mét bit mennen veiliger zijn als hij nog nooit een bit heeft ingehad? ik ga ook bitloos wandelen hoor Knipoog en ze hebben nog nooit een bit in gehad en toch is er nog nooit iets gebeurd..

Dat blijft een eindeloze discussie (ik zou zelf trouwens kiezen voor bitloos) en die moet hier maar niet gevoerd worden. Daar zijn andere topics voor. Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:54

GAM schreef:
hallo eigenaar van Mill hier

@JoyCiej007 als eerste bedankt voor je tips, daar zit inderdaad goede dingen bij, en als je het goed vind kom ik vaker bij je langs voor dit soort tips. en vooral dadelijk als we daadwerkelijk gaan mennen voor de kar.

@Soet ik snap je reactie, het is ook erg lastig om via typen iets op een normale manier duidelijk te maken.

over de hoefjes , mill is pas bij de smid geweest, maar hij heeft ook lang behang en ik vind het niet mooi bij een shet omdat weg te knippen. het kan zijn dat het zo oogt, maar in het echt valt het wel mee.

nogmaals iedereen bedankt voor je tips en aanmerkingen we leren er eenmaal allemaal van.

Vind alles prima hoor, je vraagt maar een end raak Knipoog Heb momenteel ook 2 bokkers die hun pony's straks door mij laten beleren voor de kar (en meer gaat het voorlopig ook niet worden, ben studente, tsja Lachen ) hier in de buurt Knipoog Voor verdere tips en adviezen van andere ervaren menners kun je zo in het AR forum terecht; ook goed idee om misschien eens het sticky te lezen bovenaan, daar staat ook een schat aan informatie in Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:59

Joonsel schreef:
Blitzelover schreef:

Dat blijft een eindeloze discussie (ik zou zelf trouwens kiezen voor bitloos) en die moet hier maar niet gevoerd worden. Daar zijn andere topics voor. Lachen

Hahaha, Joonsel, je snapt mij.

Blitzelover: heb Joonsel mijn standpunt via pb duidelijk gemaakt, wil hier alleen eventjes opmerken dat het toch wel ergerlijk wordt als er telkens mensen die totaal geen verstand en ervaring van mennen hebben, denken dat ze 'het beter weten, en dat een bit qua veiligheid niets toevoegd bij het mennen'. Ik vind dat jíj zevert, aangezien het duidelijk is dat je iets gaat beoordelen zonder dat je er ook maar een greintje verstand van hebt Knipoog

Zo. Hoop dat nu de discussie wel/niet bitloos mennen over is.

Voor de mensen die hier verder over willen discussieren met ervaren menners, waaronder ook sómmigen die bitloos rijden, nodig ik deze mensen van harte uit om op AR een topic te starten met een discussie wel/niet bitloos mennen Lachen

Laten we dus weer on-topic gaan Lachen
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 24-03-07 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:00

vind het ook een beetje jong..zo'n pony hoort nog lekker te ravotten met andere shetten.
veder wel leuke shet Lachen

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:05

ik vind t er leuk uitzien en helemaal niet zielig! dit is toch veel minder belastend dan longeren?! zolang je niet constant loopt te trekken en je geen aanleuning van vraagt of verwacht. Hij vind t zelf ook leuk zo te zien, zou alleen niet de lijn onder de dekensingel door halen.. neem dan een longeersingeltje met ringen of gewoon los.
Veel succes verder en ga vooral door zou ik zeggen Lachen
uiteraard niet te vaak of te lang, want het is en blijft een jong ding!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 00:09

Ik vind het shetje dan nog wel vrij jong om mee te beginnen. Maar goed, wie ben ik? Verder is het wel gebruiksvriendelijk materiaal.. Maar ik zou het gelijk goed aanpakken en nog een jaartje wachten en dan beginnen, gelijk met bit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:18

er wordt hier voornamelijk over lichamelijk belasting gesproken, die ik met het mennen idd niet zie. Het longeren vind ik ronduit dom met een paardje wat nog geen 2 is.
Maar hoe zit het met de geestelijke belasting? Het is niet enkel voor het lichaam dat men pas met 2.5 begint (of, zou moeten) Het is voor een veulen (wat dit nog is) heel moeilijk om zijn aandacht erbij te houden.
En daar wordt niet naar gekeken....
waarom heb je geen volwassen pony gekocht als je zo graag aan de gang wilt...
Dit kan IMO echt niet

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 12:20

@ Stef, ik heb ook al Ge'PB' met Gam, ik denk dat ze goed bewust is wat ze wel en niet kan doen met Mill (en al helemaal na de topic) Misschien is het een idee om haar eens te PB'en?

Hier komen imo veel dingen uit de bus die maar voor de helft kloppen. En worden veel dingen gezegd die niet van toepassing zijn.