op 3 jarige leeftijd een appyement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: op 3 jarige leeftijd een appyement

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 19:32

Ik denk dat het helemaal niet slecht is om te kijken of je paard goed snapt wat de bedoeling is van je benen, zit en handen. Als je dus wilt kijken of het paard voor je been opzij wilt zie ik daar niks slechts aan.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 20:59

ok, ik vind wel dat het op een goede dag heus niet verkeerd kan zijn, mits het paard de been hulpen al goed snapt en de ruiter het dus kundig erin rijdt.
de TS vermeldt echter in haar openingspost dat het meisje helemaal niet zo goed kan rijden.. ik ga ervan uit dat de TS dit eerlijk zegt. daar was mijn reactie eigenlijk meer op gebaseert. dan denk ik, laat dat dan aan iemand over die meerdere paarden beleerd heeft, die weet hoe je een goed uitgevoerd appuyement maakt en die weet hoe je dit een jong paard duidelijk maakt. ik vind het verder prima dat dit meisje onder veel begeleiding een paard inrijdt/doorrijdt maar als zij zelf dit soort oefeningen nog niet kan vind ik het wel slecht. en dat is gewoon wat ik uit de openingspost van de TS haalde.

ik ben persoonlijk van mening dat een jong paard eerst recht gesteld leren. als je gelijk al begint met dingen als stelling en lengtebuiging dan is het veel moeilijker om op latere leeftijd je paard goed recht te rijden. maar goed, dat is gewoon mijn mening.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 21:08

Tuurlijk moet de ruiter van dit betreffende paard gewoon dit maar niet doen, dat is duidelijk Haha! Haha! gaat niet goedkomen

Celine_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 06:09

Liek_ schreef:
Ik denk dat het helemaal niet slecht is om te kijken of je paard goed snapt wat de bedoeling is van je benen, zit en handen. Als je dus wilt kijken of het paard voor je been opzij wilt zie ik daar niks slechts aan.

Er is wel nog een verschil tussen een pasje opzij voor het been en een appuyement, die buiging en kracht is veels te veel gevraagd van een 3-jarige Pling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 06:20

weet je wat ik jammer vind?
dat mensen geen geduld hebben,hun paard geen kans willen geven ontspannen,in balans en op eigen benen te leren lopen met een ruiter erop.
nee,er moet gelijk geappuyeerd worden,erg zonde.

ik hoop dat je vriendin inzicht krijgt als ze dit allemaal leest.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 07:22

Ik kan enkel meegaan met de meesten onder ons, dit is veel te vroeg!
Ook ik hoop dat je vriendin een keer goed op haar plaats word gezet door iemand, misschien dat ze dan doorheeft dat dit veel te zwaar is voor haar 3-jarige?!

OP